قیف فروش برای محصولات دیجیتال
هر کسی که تا به حال چیزی خریداری کرده است به نوعی سفر خرید می رود. سازندگانی که در ترغیب مردم به خرید محصولاتشان در پایان سفرِ خرید ، موفقترین هستند، چیزی را میسازند که قیف فروش نامیده میشود.
اول، بیایید در مورد آگاهی صحبت کنیم.
قبل از اینکه یک مشتری بالقوه بتواند بررسی کند که آیا به محصول شما نیاز دارد یا نه، باید از وجود آن آگاه باشد.
بسیاری از سازندگان از طریق ارسال پست در رسانه های اجتماعی، بازاریابی وابسته، شبکه سازی با افراد در جایگاه خود و بازاریابی محتوا آگاهی خود را افزایش می دهند.
اولین جایی که می توانید به مردم در مورد محصول خود آگاهی دهید
انجمن ها (فروم ها) هستند.
انجمن را می توان با ارائه انواع مختلف طرح های عضویت به عنوان یک محصول فروخت، اما همچنین می توانید یک طرح رایگان ارائه دهید و موضوعات عمومی را پست کنید که هر کسی بتواند آن را مشاهده و به اشتراک بگذارد. اگر اعضای فعلی داشته باشید که محتوای عمومی شما را به اشتراک می گذارند، می تواند حتی قدرتمندتر باشد.
دوم بازاریابی وابسته است.
یکی از بهترین راه ها برای افزایش آگاهی ، از طریق دهان به دهان است. بازاریابی وابسته این کار را بسیار موثر انجام می دهد، زیرا انگیزه پولی برای مردم فراهم می کند تا محصولات شما را با دیگران به اشتراک بگذارند.
اکنون که ساختاری دارید که به مردم کمک می کند تا از محصولات شما آگاه شوند، زمان آن رسیده است که آنها را به مرحله بعدی یعنی علاقه منتقل کنید.
رفع مشکلات شما می تواند بسیار گسترده باشد .مثل شخصی که از شما خدمات مربیگری دریافت می کند یا فردی که باید روال استخدام نیروهای خودش را اصلاح کند وشما به آن شخص یاد میدهید که چگونه کارمندان خود را جذب واستخدام کند.
علاقه را می توان از طریق مواردی مانند آهنربای اصلی، لیست ایمیل
یا وبینار رایگان به دست آورد.
دانلود دیجیتال رایگان یک آهنربای عالی ایجاد می کند زیرا به مشتری بالقوه شما اجازه می دهد تا توانایی شما را برای حل مشکل خود بدون نیاز به هزینه کردن تجربه کند.
ابزار دیگری که می توانید استفاده کنید بازاریابی ایمیلی است.
خبرنامه ایمیلی راهی عالی برای ایجاد ارزش در حین ایجاد رابطه با مشتری بالقوه شما است. ارتباط شما با مشتری در مرحله بعدی بسیار مهم است، و یک خبرنامه ایمیلی کار بزرگی در تعمیق این ارتباط در طول زمان انجام می دهد.
همچنین ممکن است ارائه یک وبینار رایگان را در نظر بگیرید. وبینارها می توانند راهی فوق العاده برای هدایت مشتری بالقوه شما در مراحل بعدی قیف فروش باشند. وبینارها با قول دادن به حل مشکلات کوچکی که ممکن است تجربه می کنند، علاقه مشتری را جلب می کنند.
مرحله بعدی تصمیم گیری و عمل است
کلید استفاده از این ابزارها این است که مشتری را برای مرحله بعدی آماده کنید. قول بدهید که یک مشکل کوچک را حل کنید، به آن قول عمل کنید، و بعد از اینکه دیدند شما می توانید انجام دهید، راه حلی را که برای مشکل بزرگترشان ساخته اید به آنها نشان دهید. اگر بتوانید این کار را به طور موثر انجام دهید، آنها را وارد مرحله تصمیم گیری کرده اید.
مرحله تصمیم گیری جایی است که مشتریان متقاعد می شوند که محصول شما یک راه حل بالقوه است، اما هنوز سوالات یا نگرانی هایی دارند. وظیفه شما در این مرحله این است که به سوالات و نگرانی های آنها پاسخ دهید و به آنها بفهمانید که محصول شما مناسب خواهد بود.وقتی نوبت به تصمیم آنها در مورد خرید یا عدم خرید می رسد.
بازاریابی ایمیلی در این مرحله نیز کار می کند. با ابزار بازاریابی ایمیلی ، می توانید یک دنباله ایمیل خودکار بسازید که مجموعه ای از ایمیل ها را در یک برنامه از پیش تعیین شده ارسال می کند
بنابراین این چهار مرحله از قیف فروش است.
پیشنهاد می کنیم این مطالب رو هم ببینید::
- روش فروش SNAP چیست؟ جیل کنرات (Jill Konrath) سخنران و مشاور فروش شرکتهای آیبیام،...
- استراتژی جذب مشتری 3 مرحله جهت متناسب کردن پیام بازاریابی برای مشتریان ...
- 10 دلیل خرید نکردن مشتری دلیل خرید نکردن مشتری مشتری چیست؟ به این 10 دلیل...
- چطور کسب و کار آنلاین راه اندازی کنم؟ چطور کسب و کار آنلاین راه اندازی...
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.