قدرت پیشنهاد وتصمیم گیری مشتری
در این مقاله قصد داریم در مورد قدرت پیشنهاد صحبت کنیم .همان طور که میدانید همه ی ما تا حد زیادی تحت تاثیر عناصر پیشنهادی پیرامون خود هستیم. یک فروشنده ی آرام و مطمئن، فروشندهای حرفه ای و قدرتمند است.
شما میتوانید با کنترل کردن فاکتورهایی مانند ظاهر، تن صدا، لحن و… حداقل در ظاهر همانند یکی از بهترین افراد در زمینه ی کاری خود به نظر برسید.
رایج ترین تکنیکهای متقاعدسازی مشتریان
طبق اصول روانشناسی فروش و فروشندگی، در اینجا به متداولترین روشهایی که میتوان از آنها برای قانع سازی مشتریان بهره گرفت و به فروش بیشتر رسید اشاره میکنیم:
1.خوش پوش باشید و برای موفقیت لباس بپوشید
آراستگی ظاهری فاکتور مهمی است که انسانها تا حد زیادی تحت تاثیر آن قرار میگیرند. فروشندگان حرفه ای اغلب خوش لباس هستند و با ظاهری آراسته و آرامشی که در رفتار و منش خود دارند مشتریان بالقوه را با حرفشان مجاب می کنند.
یک فروشنده ی حرفه ای به خود و محصول و خدماتش اطمینان دارد .
خوشبختانه عوامل ظاهری قابل کنترل هستند. فراموش نکنید درصد زیادی از تاثیرگذاری اولیه در طرز پوشش ما است. مشتریان بالقوه دیداری هستند. لباسهای شما روی ذهن نیمه هوشیار مشتری اثر میگذارد. مشتری از لباس شما حدس میزند که شما به شرکت موفق و خوبی تعلق دارید یا خیر .
پس به یاد داشته باشید خوش پوشترین فروشندگان همیشه بیشترین درآمدها را دارند.
۲.پرزنت محصول خود را بارها تمرین کنید
شما باید پرزنت محصول خود را بارها تمرین کنید. جلوی آینه بایستید و فرض کنید با مشتری حرف میزنید. علاوه بر وضعیت ظاهری خودتان، شکل و شمایل محصولتان هم بسیار مهم است.
برای مثال اگر محصول شما در یک بسته بندی نامرغوب، کثیف و نامرتب قرار گرفته باشد، روی خریدار و مشتری بالقوه اثر منفی میگذارد.
نحوه ی پرزنت شما باید به گونه ای مطلوب باشد که ارزش محصولتان را چند برابر کند. در غیر این صورت جذابیت محصول و خدمات شما کاهش پیدا میکند .
3.امکانات دفتر کاری خود را بهتر کنید
هر چقدر از ابزارهای پیشرفته و امکانات بروز در محیط کاری خود استفاده کنید، زمانی که با مشتریانتان جلسات حضوری دارید بیشتر میتوانید روی آنها تاثیر بگذارید و متقاعدشان کنید.
۴.میز کار تمیز و مرتبی داشته باشید
محیط کاری شما باید مرتب و سامان یافته باشد. یک فروشنده ی حرفه ای همیشه میز مرتبی دارد بنابراین بازده ی بالاتری نسبت به فروشندگان نامرتب دارد.
۵.بهره وری خود را دو برابر کنید
با برنامه ریزی مناسب، پوششی آراسته، نظم بیشتر، محصولی با کیفیت و شکیل و … به فروش بیشتر دست پیدا کنید و بهره وری خود را افزایش دهید. با مطالعه و افزایش علم و دانش خود در زمینه ی کاری و شغلتان به گونه ای رفتار کنید که باسوادترین و حرفه ای ترین فرد در حوزه ی کسب و کارتان هستید. با رعایت این نکات مشتری احتمالی به حرفهای شما گوش میدهد و روی آنها حساب باز میکند.
و در آخر، ارزشمندی و احساس ارزشمند بودن امر مهمی است که در روانشناسی فروش حرفه ای باید به آن توجه ویژهای شود. شما میتوانید از زبان بدن مثبت و کارآمدی استفاده کنید.
زمانی که شما رو در روی مشتری خود صاف بنشینید، محکم دست بدهید و در جلسات سروصداها را به حداقل برسانید، میزان حواس پرتی مشتریان شما هم بسیار کاهش پیدا میکند. کاملاً هوشیار باشید تا بتوانید توجه مشتری را به خود جلب کنید و تاثیر بسزایی روی فرآیندهای تصمیم گیری او داشته باشید .
پیشنهاد می کنیم این مطالب رو هم ببینید::
- روش فروش SNAP چیست؟ جیل کنرات (Jill Konrath) سخنران و مشاور فروش شرکتهای آیبیام،...
- دوره بازاریابی آنلاین (فصل دوم) مقدمه در فصل گذشته یکی از مهمترین قوانین در بازاریابی...
- 8 روش یافتن مخاطب هدف در اینستاگرام یافتن مخاطب هدف در اینستاگرام تعداد فالوورهای اینستاگرام شما...
- 7 نکته روانشناسی که فروش شما را سرسام آور افزایش می دهد مقدمه دوست خوبم سلام. من بهزاد دربهشتی هستم.کارشناس ارشد مهندسی...
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.