غلبه بر احساسات برای افزایش فروش
بیایید یک لحظه واقعی باشیم: همه ما استرس داریم. در حال حاضر حتی یک نفر روی زمین نیست که استرس نداشته باشد. برخی از ما با نگرانی برای دوستان و خانواده خود با بحران سلامت روبرو هستیم. برخی از ما به یک موقعیت کاری کاملاً جدید نگاه می کنیم. و گرفتار شدن در هراسی که اکنون سراسر جهان را فرا گرفته است آسان است
مخصوصاً برای فروشندگان، که با احساسات زیادی سروکار دارند. تعداد فروش در نوسان است. آینده نامشخص است. همه ما در حال جنگ با احساسات خود هستیم.اگر میخواهید فرصتی برای عبور از این زمانهای چالش برانگیز پیش رو داشته باشید، باید در مدیریت خود و احساساتتان حتی بهتر از همیشه باشید.
1. با وضعیت عاطفی خود روبرو شوید
بری افزایش فروش وقت آن است که ذهن خود را دوباره تنظیم کنید و با استرسی که با آن روبرو هستید کنار بیایید. یکی از بهترین کارهایی که می توانید انجام دهید این است که احساسات خود را با یک دوست قابل اعتماد بیان کنید یا آنها را در یک دفترچه خالی بنویسید.
با نوشتن پاسخ این سوالات شروع کنید:
چه احساسی نسبت به این وضعیت دارم؟
من اطلاعاتم را از کجا آوردم؟
از چه کسی در دور و اطراف خود می توانم یاد بگیرم و از او راهنمایی های ارزشمندی در مورد چگونگی ادامه کسب کنم؟
بهترین/بدترین سناریوی این وضعیت چیست؟
ابراز احساسات فوراً به شما کمک می کند تا اضطراب خود را آرام کنید، حتی اگر فقط برای خودتان باشد. اینگونه است که شما شروع به درک و تجزیه و تحلیل احساسات خود می کنید و از حواس پرتی نگرانی در مورد کسب و کار، مشتریان، تیم و غیره خودداری می کنید.ابتدا روی وضعیت خود تمرکز کنید، سپس می توانید به دنیای بیرون فکر کنید.
2. زمان و عادات خود را مدیریت کنید
برای افزایش فروش در زمان بحران، نحوه گذراندن وقت و عادات خوب شما عملا سریعا از بین می رود.با این حال، بخشهای خاصی از زندگی شما وجود دارد که باید آنها را مدیریت کنید تا بتوانید سالم بمانید و در این بحران به طور موثر کار کنید:
عادات سالم را حفظ کنید
اگر احساس میکنید بد خوابیدهاید، غذاهای ناسالم بیشتری میخورید و فعالیت بدنی کمتری دارید، تنها نیستید.متأسفانه، همه این موارد شما را به بدترین نسخه از خود تبدیل می کند. وقتی بد می خورید، بد می خوابید و ورزش نمی کنید، نسبت به خودتان احساس بدی پیدا می کنید و در نهایت تصمیمات بدی می گیرید که می تواند در درازمدت روی شما تأثیر بگذارد.
اجازه ندهید این بحران عادات خوبی را که برای ساختن آنها سخت تلاش کرده اید از بین ببرد.
روی این سه چیز تمرکز کنید:
- خوب بخوابید و به اندازه کافی بخوابید
- با میل به خوردن غذاهای ناسالم مبارزه کنید
- هر روز تمرین کنید
ممکن است هر روز برنده نشوید، اما روی چیزهایی که می توانید کار کنید و تمام تلاش خود را برای حفظ عادات خوب انجام دهید.
برای افزایش فروش با اعتیاد به شبکه های اجتماعی مبارزه کنید
چقدر وقت خود را در شبکه های اجتماعی می گذرانید؟ زیاد؟ به همین دلیل مهم است که یک هدف آگاهانه تعیین کنید تا زمان زیادی را صرف تلفن خود و به خصوص در رسانه های اجتماعی نکنید.این مصرف انبوه اطلاعات به شما کمک نمی کند آرام شوید: در واقع، به راحتی می تواند وضعیت را بدتر کند.
بنابراین برای افزایش فروش به جای اینکه هر پنج دقیقه یکبار شبکه های اجتماعی را بررسی کنید، هدف خود را تعیین کنید که فقط چند بار در روز آن را بررسی کنید.
زمان هایی را برای کار و زمان هایی برای استراحت تعیین کنید
با توجه به اینکه افراد زیادی به طور ناگهانی از خانه به کار مشغول می شوند، این نکته بسیار مهمی است. اطمینان حاصل کنید که این دو چیز با هم تداخل ندارند.هنگام کار حواس شما پرت نشود. در حالی که سعی در آرامش دارید کار نکنید. زمان کار و زمان غیر کاری را جدا کنید.
همچنین ایجاد زمانی برای استراحت در طول روز ضروری است. این به شما کمک می کند تا از فشار خارج شوید و آرام شوید، و به شما امکان می دهد تا زمانی که زمانش رسید، کار را دوباره شروع کنید.
3. راه هایی برای مبارزه موثر با استرس در محل کار پیدا کنید
برای فروشندگان، شیوع COVID-19 عوامل استرس زا جدیدی را وارد محل کار کرد: چگونه یک تیم فروش از راه دور را ایجاد کنم؟ چگونه در چنین بحرانی بفروشم؟ اگر تعداد فروش من کاهش یابد چه اتفاقی می افتد؟ برای مقابله موفق با این نوع استرس، نمی توانید آن را نادیده بگیرید: باید با آن روبرو شوید و با آن مقابله کنید.
راه حل ساده من برای استرس این است: اقدام کنید.
اگر اقدام نکنید، سطح استرس شما در همان فرکانس باقی می ماند و نمی توانید به طور موثر کار کنید.
از کجا شروع کنم؟
در اینجا دو راه وجود دارد که میتوانید شروع به اقدام کنید:
با یک نفر در مورد مشکلاتی که با آن روبرو هستید صحبت کنید
ابتدا با کسی صحبت کنید. در حالی که COVID-19 چیزی است که قبلاً هرگز با آن روبرو نشده بودیم، مبارزات تجاری مرتبط با آن چیز جدیدی نیست. دیگران از رکودهای شدید اقتصادی و رکود جان سالم به در برده اند، و در آن زمان ها با مشکلاتی که شما در حال حاضر با آن مواجه هستید مواجه شده اند.نام برخی از افراد دور و اطراف خود را یادداشت کرده باشید که می توانید از آنها یاد بگیرید. اگر چنین است، با آن افراد تماس بگیرید: آنها می توانند زمینه را برای موقعیت فراهم کنند و به شما کمک کنند تا از زاویه ای جدید به مسائل نگاه کنید
دوم، یک برنامه بازی فوری تدوین کنید. برنامه های خود را برای Q1 و Q2 کنار بگذارید: آنها اکنون بی ارزش هستند. وضعیت جهان روز به روز (یا گاهی اوقات ساعت به ساعت) در حال تغییر است، بنابراین شما نمی توانید برنامه ریزی های بلندمدت انجام دهید.در عوض، بر روی کاری که در حال حاضر باید انجام دهید تمرکز کنید. در حال حاضر چه اقداماتی می توانید انجام دهید تا به کسب و کار خود کمک کنید تا به خوبی پیش برود یا به عملکرد خوب در شغل خود ادامه دهید؟
از آنجایی که نمی توانید آینده را کنترل کنید، وقت خود را با استرس روی آن تلف نکنید. برنامه بازی خود را تنظیم کنید و فوراً در مورد چیزهایی که می توانید کنترل کنید، اقدام کنید.
4.برای افزایش فروش ذهن آگاهی را تمرین کنید
شما در میانه لیست بلندبالایی از مشتریان احتمالی هستید که باید با آنها تماس بگیرید، اما حواستان جای دیگری است به جای تماس با این افراد. در حالی که با مشتریان بالقوه تلفنی صحبت می کنید، بی سر و صدا در مورد شیوع بیماری، تأثیر آن بر خانواده، شغلتان و …، نگران هستید. ناگهان متوجه میشوید که دیگر حرف نمیزنند و به کلمهای که گفتهاند گوش نمیدهید.
با این همه استرس در دنیا و در ذهن شما، ممکن است تمرکز روی کارتان غیرممکن به نظر برسد. اما اگر تمرکز نداشته باشید، مشتریان احتمالی شما نیز روی صحبت های شما تمرکز نخواهند داشت. شما هرکدام صحبت خواهید کرد، اما کسی گوش نخواهد داد. این برای فروش بد است، و برای شما بدتر، که یک چرخه بی پایان نگرانی و استرس ایجاد می کند.
- با تمرین تمرکز حواس این چرخه را متوقف کنید.
- استراحت کنید و خود را ریست کنید
- نتیجه دلخواه خود را تصور کنید
- ذهن خود را آماده کنید
ابتدا استراحت کنید. قبل از تماس بعدی برای فروش، چند نفس عمیق بکشید، ماهیچه های بدن خود را شل کنید و هر چیزی که قبلاً در ذهنتان بود را رها کنید. اگر به تازگی از آخرین اخبار مطلع شده اید، آگاهانه این خط فکری را به نتیجه برسانید. شما نمی خواهید آن همه منفی بودن را به مکالمه بعدی خود منتقل کنید. فقط مطمئن شوید که بین هر فعالیتی که اخیراً در آن مشغول بودید و فعالیت بعدی، یک فاصله واضح وجود دارد و ذهن خود را به لحظه حال هدایت کنید.
پیشنهاد می کنیم این مطالب رو هم ببینید::
- 5 گام برای غلبه بر ترسهای تولید لید در فروش این بحرانی ترین مرحله از کل فرآیند فروش است و...
- روش فروش SNAP چیست؟ جیل کنرات (Jill Konrath) سخنران و مشاور فروش شرکتهای آیبیام،...
- 8 روش یافتن مخاطب هدف در اینستاگرام یافتن مخاطب هدف در اینستاگرام تعداد فالوورهای اینستاگرام شما...
- روش یافتن مشتری بالقوه برای افزایش فروش روش یافتن مشتری تولید سرنخ اولین مرحله ضروری از...
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.