سنجش خط لوله فروش
حالا شما می دانید که خط لوله فروش چیست؟ و چه تکنیک ها و ابزارهایی وجود دارند که استفاده از آنها به شما در کسب نتایج بهتر از خط لوله فروش تان کمک می کنند. یک درس مهم دیگر باقی مانده است: ارزیابی و سنجش کاریز
چرا ارزیابی خط لوله فروش مهم است؟
هر چیزی که مورد سنجش و ارزیابی قرار نگیرد روز به روز بدتر می شود و یا حداکثر بدون رشد به راه خود ادامه می دهد. شما در کارخانه تولید مشتری خود(خط لوله) روز به روز نیاز به ارزیابی های مختلف دارید.
با این سنجش و ارزیابی ها می توانید مشکلات کار خود را پیدا کرده و آنها را بهبود دهید.
برای خود هدف های ماهیانه تنظیم کنید و در آخر هر ماه عملکرد خود را مورد ارزیابی قرار دهید تا مطمین شوید که به اهداف تعیین شده خود دست یافته اید یا نه؟
چه چیزهایی باید مورد ارزیابی قرار گیرد؟
آن چهار اهرمی که درباره شان صحبت کردیم را یادتان هست؟ تعداد فرصت ها در خط لوله فروش ، بزرگی فرصت ها، نرخ تبدیل و زمان تبدیل فرصت به مشتری، چهار مورد از مهمترین مواردی هستند که باید همیشه سنجیده شوند.
همانطور که قبلا گفته شد، اگر هر دفعه چیزهای زیادی را بخواهید بسنجید ، شانس کمتری برای دریافت نتیجه از اطلاعات خواهید داشت. پس متمرکز باشید. تصمیم بگیرید در هر بازه زمانی، یک یا دو تا حداکثر سه چیز را بسنجید.
سنجش را از کارهایی که بیشترین تاثیر را روی نتایج شما دارند یا نقاط ضعفتان ، شروع کنید. به طور مثال اگر به تعداد کافی فرصت در خط لوله فروشتان اضافه نمیشود ،می توانید گزارش افزودن تعداد فرصت را در بازه زمانی ببینید و ببینید چه کارهایی باعث افزایش آن شده است!
چطور ارزیابی دقیقی داشته باشیم؟
وقتی خط لوله فروش را ارزیابی می کنید، مهم است که جزئی نگر و دقیق باشید. شاید دلتان بخواهد فقط تعداد فرصت های اضافه شده در هر هفته یا هر ماه را پیگیری کنید، اما کلید موفقیت و فروش شما دانستن ارزش معاملات تان باشد.
برای اینکه از ارزیابی تان نتیجه درست بگیرید بهتر است که با یک تعریف دقیق و صحیح شروع کنید.
• آیا وقتی شخصی برای آموزش محصول به پیش مشتری می رود یک فعالیت از نوع جلسه حساب می شود؟ یا نه باید یک فعالیت نوع جدید به نام جلسه آموزشی تعریف کنید
• آیا تماس از سمت یک مشتری جدید با تماس یک مشتری قدیمی، در یک گروه فعالیت باید بررسی شوند؟
با چه ابزاری ارزیابی کنیم؟
اگر کسب و کاری که شما دارید یا برای آن کار می کنید کوچک باشد ممکن است که اکسل یا حتی یک دفترچه یاداشت پاسخگوی شما باشد و فقط کافی ست آخر هر هفته از این یاداشت ها، گزارشات مورد نیاز خود را استخراج کنید.
اما اگر کسب و کار شما بزرگ باشد نیاز دارید که از یک نرم افزار CRM استفاده کنید. نرم افزار CRM علاوه بر اینکه پیگیری های شما را منظم می کند، به شما گزارشاتی می دهد که تمام جزییات عملکرد خودتان و همکاران تان را بسنجید.
پیشنهاد می کنیم این مطالب رو هم ببینید::
- خط لوله فروش چیست چقدر خط لوله فروش خود را مدیریت می کنید؟ و...
- تمیز کردن خط لوله فروش خط لوله فروش دارید با خودتان فکر میکنید: «این همه...
- روش فروش SNAP چیست؟ جیل کنرات (Jill Konrath) سخنران و مشاور فروش شرکتهای آیبیام،...
- مراحل و فرآیند فروش برای کسب و کارهای کوچک فرآیند فروش چرخه ای از مراحل تکرارپذیر است که کسب...
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.