روش پیدا کردن مخاطب هدف در اینستاگرام(بخش اول)
تعداد فالوورهای اینستاگرام شما معنایی نداره مگه اون کاربران رو به مشتری تبدیل کنید.لایک ها، کامنت ها برای خیلی از افراد ابزار غرور و خوشحالی شونه.اما وقتی فروشی در کار نباشه چه فایده؟؟
حتی اگر کسب و کار شما صدها هزار فالوور داشته باشه، هیچ تاثیری بر نتیجه شما نداره مگر اینکه نوع مناسبی از کاربران برند خودتون رو با خودتون همراه کنید.و به همین دلیل هست که پیدا کردن، دستیابی و جذب بازار هدف خود در اینستاگرام بسیار مهم است.
خیلی از کسب و کارهای اینستاگرامی از من یک سوال مشترک می پرسن، اونم اینه چرا با وجود اینکه تبلیغ دادم و افرادی هم فالوو کردن اما فروشم تغییری نکرده؟
جواب اینجاست: تو افراد خوبی رو جذب پیجت نکردی.اما راه حل چیه؟ من چطور می تونم افراد مناسبی رو جذب پیجم کنم؟ در این ویدئوی 20 دقیقه ای توضیح میدم که چطور از صفر تا صد پیاده کردن مخاطبت تو اینستاگرام رو یا بگیری و عملی پیاده سازیش کنی.(این قسمت عملی خیلی مهمه.چون می خوام انجامش بدی)
بریم ویدئو رو با هم ببینیم.
نوع محتوا: ویدئو
مدت زمان : 20 دقیقه
چرا مهم است که مخاطب هدفمان را در اینستاگرام پیدا کنیم؟
تقریباً یک میلیارد کاربر فعال ماهانه در اینستاگرام وجود دارد. و واقعیت این است که تنها کسری از این کاربران به آنچه برند شما
برای گفتن دارد علاقه مند می شوند.در ایران این آمار حدودا 60 میلیون کاربر است.و به همین دلیل ضروری است که درک واضحی
از اینکه دقیقاً میخواهید در اینستاگرام به چه کسانی دسترسی پیدا کنید، داشته باشید.
در نهایت، هرچه تمرکز لیزری شما بر جذب و برقراری ارتباط با مخاطب ایده آل خود بیشتر باشد، احتمال اینکه نتایج ملموسی را از
بازاریابی اینستاگرام خود به دست آورید، بیشتر می شود.
اما مزایای قرار گرفتن در مقابل مخاطبان هدف خود در اینستاگرام به همین جا ختم نمی شود. در واقع، دلایل زیادی برای یافتن بازار
هدف شما وجود دارد، از جمله:
- این به شما امکان میدهد محتوای اینستاگرام خود را برای حداکثر تأثیر تنظیم کنید: با داشتن درک دقیق از نیازها، چالشها و آرزوهای مخاطبان خود، میتوانید محتوای بسیار مرتبط را در اینستاگرام ارائه دهید که این کاربران را جذب و تبدیل میکند.
- مخاطب هدف ROI تضمین میکند: با هدف قرار دادن استراتژیک با ارزشترین کاربران در اینستاگرام، میتوانید نتایج خود را افزایش دهید و کاربران بیشتری را از فالوور به مشتری به راحتی تبدیل کنید.
- این به شما امکان می دهد به کاربران با ارزش دسترسی پیدا کنید: به جای استفاده از هزاران تبلیغات اجتماعی، یک استراتژی ارگانیک اینستاگرام به خوبی هدفمند می تواند به شما کمک کند تا از کاربران مرتبط استفاده کنید (و به عنوان یک محرک تبدیل کم هزینه عمل کند).
برای کشف و دسترسی به مشتریان ایده آل خود در اینستاگرام آماده اید؟
برای درک مخاطبان فعلی خود، Insights اینستاگرام خود را مرور کنید
قبل از اینکه به ترسیم پرسونای مخاطب ایده آل بپردازیم، مهم است که ارزیابی کنیم که در حال حاضر در اینستاگرام به چه کسانی
دسترسی دارید. با بررسی مخاطبان فعلی اینستاگرام خود، می توانید جمعیت فعلی فالوورهای خود را درک کنید.
چه فالوورهای اینستاگرام شما از برند شما خرید کرده باشند یا نه، آنها یک ابزار تحقیقاتی ارزشمند برای تجارت شما هستند.
با بررسی افرادی که قبلاً با برند شما در اینستاگرام درگیر شده اند، میتوانید الگوها یا روندهایی را در مخاطبان فعلی خود شناسایی
کنید که به شما در ایجاد شخصیتهای مخاطب مبتنی بر داده کمک میکند.
بنابراین، چگونه می توانید مخاطبان فعلی خود را در اینستاگرام ارزیابی کنید؟ اولین گام این است که در Insights اینستاگرام خود
وارد شوید و انواع کاربرانی را که قبلاً برند شما را دنبال می کنند بررسی کنید.
- مکان ها(Top Location): این یک تصویر سریع از شهرها و کشورهایی که فالوورهای شما در آنها قرار دارند به شما می دهد.
- محدوده سنی (Age Range): شما می توانید هم یک تصویر کلی از محدوده سنی فالوورهای خود و هم تفکیک فالوورهای مرد در مقابل فالوورهای زن را ببینید.
- جنسیت: این نمودار دایره ای درصد فالوورهای شما را که مرد یا زن هستند نشان می دهد.
- فعال ترین زمان ها: این داده ها هم زمان های روز و هم روزهای هفته را که فالوورهای شما در اینستاگرام بیشتر فعال هستند را نشان می دهد.
بنابراین، چگونه می توانید از این داده ها به نفع خود استفاده کنید؟ وظیفه شما این است که تجزیه و تحلیل فالوور اینستاگرام خود
را به طور کامل بررسی کنید تا جمعیت شناسی گسترده کاربرانی را که در حال حاضر برند شما را دنبال می کنند، ارزیابی کنید.
در اینجا چند سوال مفید وجود دارد که به شما کمک میکند :
برترین شهرها و کشورهایی که مخاطبان من در آنها قرار دارند کدامند؟ این به شما کمک می کند تا موقعیت جغرافیایی فالوورهای
خود را درک کنید (که مخصوصاً اگر کسب و کار شما یک کسب و کار فیزیکی باشد).
گروه سنی غالب مخاطبان من چیست؟ این به شما کمک می کند میانگین سنی فالوورهای خود را ارزیابی کنید و به شما کمک می
کند تا مشخص کنید آنها در چه مرحله ای از زندگی هستند.
اکثر فالوورهای من چه جنسیتی دارند؟ این به شما بینشی می دهد که آیا مخاطب شما مرد است یا زن، یا اینکه مخاطب شما به
طور مساوی بین هر دو تقسیم شده است.
با استفاده از این بینشها، میتوانید از آن برای اطلاع دادن به شخصیتهای مخاطب خاصی که نقشهبرداری میکنید استفاده کنید
و اطمینان حاصل کنید که این گروههای هدف بر اساس دادههای دنیای واقعی هستند.
یک نظرسنجی جمعیت شناختی انجام دهید
در کنار بررسی فالوورهای فعلی اینستاگرام، ابزار قدرتمند دیگری برای تعیین مخاطبان هدف، انجام نظرسنجی های جمعیت شناختی
است.
به طور خلاصه، نظرسنجی جمعیتشناختی مجموعهای از سوالاتی است که از مشتریان خود میپرسید تا بهتر بفهمند چه کسی از
کسب و کار شما خرید میکند. این پاسخها بینشهای ارزشمندی را در مورد اینکه مشتریان شما دقیقاً چه کسانی هستند و
همچنین نیازها، چالشها، آرزوها و ارزشهای آنها را نشان میدهد.
بنابراین، چه سوالاتی باید در یک نظرسنجی جمعیتی بپرسید؟ در نهایت این توازن جمع آوری اطلاعات دقیق کافی برای درک
مخاطبان است و در عین حال مشتریان خود را با کادرهای بی پایانی که باید تیک بزنید، تحت فشار قرار نمی دهید.
برای اینکه بیشترین بهره را از نظرسنجی جمعیت شناختی خود ببرید، با در نظر گرفتن این سؤالات شروع کنید:
از قبل در مورد مشتریان خود چه می دانید؟ به Insights موجود خود ضربه بزنید و ببینید که قبلاً چه اطلاعاتی در مورد خریداران
خود جمع آوری کرده اید (خواه این اطلاعات مربوط به مکان، سن یا جنسیت آنها باشد). این به شما کمک می کند تا تعداد سوالات
نامربوط را در نظرسنجی خود کاهش دهید و اطمینان حاصل کنید که به جای آن بر جمع آوری اطلاعات جدید تمرکز می کنید.
چه بینش هایی را می خواهید از طریق این نظرسنجی جمع آوری کنید؟ در مورد هدف خود از این نظرسنجی فکر کنید (این که آیا
یادگیری در مورد سطح تحصیلات، چه شغلی انجام می دهند یا چقدر درآمد قابل مصرف دارند). این به شما کمک می کند تا دامنه
نظرسنجی خود را برای تمرکز بر مرتبط ترین و مهم ترین سؤالات اصلاح کنید.
برای کمک به انجام نظرسنجی جمعیت شناختی خود، در اینجا چند سوال وجود دارد که می توانید از آنها بپرسید:
مشتری شما در کدام محدوده سنی قرار دارید؟
جنسیت مشتری تان چیست؟
وضعیت تاهل آنها چگونه است؟
بالاترین سطح تحصیلات آنها چیست؟
تقریبا میزان درآمد این افراد چقدر است؟
از نظر اجرای و ارسال یک نظرسنجی جمعیت شناختی، شما گزینه های زیادی برای انتخاب دارید. به یاد داشته باشید، جایی که
نظرسنجی خود را پخش می کنید به هدف شما و بینش هایی که می خواهید ایجاد کنید بستگی دارد.
در اینجا چند گزینه وجود دارد که می توانید در نظر بگیرید:
ارسال نظرسنجی جمعیت شناختی خود به مشتریان قبلی تان.
با استفاده از استیکرهای پرسش و نظرسنجی، یک نظرسنجی سریع از طریق استوری اینستاگرام خود انجام دهید.
به اشتراک گذاشتن این نظرسنجی با مشتریان روی وب سایت تان.
یک راه عملی برای تشویق شرکت در نظرسنجی، ارائه یک جایزه پرسود برای کسانی است که آن را تکمیل می کنند. میتوانید یک
کوپن تخفیف، کد تخفیف انحصاری یا یک جایزه را در نظر بگیرید تا مشتریان یا دنبالکنندگان را تشویق کنند تا اقدام کنند و
نظرسنجی را تکمیل کنند.
هنگامی که نظرسنجی شما توسط گروهی قوی از پاسخ دهندگان تکمیل شد، مدتی را برای بررسی پاسخ ها و انتخاب روندها یا
بینش از این داده ها اختصاص دهید. این در هنگام تعریف پرسونای مخاطبان شما مفید خواهد بود .
مشخص کنید که میخواهید با شخصیتهای مخاطب به چه کسی برسید
این مرحله یکی از مهم ترین مراحل است: ایجاد پرسونای مخاطبان خود. و اینجاست که ارزش وقت گذاشتن برای ساختن این
شخصیتها را دارد: 24 درصد از شرکتها با ایجاد شخصیتهای واضح مخاطب، سرنخهای بیشتری کسب کردهاند.
چه آنها را پرسونای خریدار یا شخصیت مخاطب بنامید، هدف این تمرین یکسان است: ایجاد نمایش های تخیلی از مشتریان ایده
آل خود.
این پرسوناها باید بر اساس تحقیقات و داده های مشتری باشد (که در دو مرحله قبل انجام دادید). با ترسیم این شخصیتهای
ایدهآل، میتوانید به طور استراتژیک مشتریان خود را در اینستاگرام هدف قرار دهید و به آنها دسترسی پیدا کنید و آنها را از کشف
برند به تبدیل در مقیاس حرکت دهید.
و به یاد داشته باشید: نام تجاری شما احتمالا بیش از یک شخصیت مخاطب دارد. این به این دلیل است که هر گروه مشتری
کلیدی به دلایل مختلف به تجارت شما میآیند و هر کدام نیازها، چالشها و انگیزههای متفاوتی برای رسیدگی دارند.
با دادههای مشتری و بینش مخاطبان اینستاگرام، میتوانید به راحتی شخصیتهای خریدار خود را با جزئیات ترسیم کنید.
پیشنهاد می کنیم این مطالب رو هم ببینید::
- 8 روش یافتن مخاطب هدف در اینستاگرام یافتن مخاطب هدف در اینستاگرام تعداد فالوورهای اینستاگرام شما...
- پیدا کردن مخاطب هدف در اینستاگرام ( بخش سوم) مرحله سوم: اهداف و آرزوهای شخصیت خود را مشخص کنید...
- روش افزایش مشتریان راغب (لید) افزایش مشتریان راغب بسیاری از صاحبان مشاغل کوچک موفق به...
- 4 روش برای پیدا کردن مخاطب هدف چگونه در 4 مرحله مخاطب هدف خود را پیدا کنیم...
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.