روش های فروش در زمان کوید 19
بسیاری از شرکت ها برای فروش در زمان کوید 19 دچار مشکلات زیادی شده اند.اما اگر روش هایی که در ادامه می خواهیم در مورد آنها صحبت کنیم را بدانید می توانید به راحتی فروش خود را افزایش دهید.
اگر به دنبال تاکتیک هایی برای پر کردن خط لوله خود در مدت زمان X روز هستید ، این مقاله برای شما مناسب نیست. مقالات زیادی وجود دارد که مایل به آموزش تاکتیک ها به شما هستند. این پست متفاوت است:
من قصد دارم به شما نشان دهم که چگونه طرز تفکر خود را تغییر دهید.حقیقت این است که اگر فروش مربوط به تاکتیک ها بود ، هرکسی می توانست این کار را انجام دهد. آنچه یک فروشنده متوسط را از یک فروشنده عالی جدا می کند ، طرز فکر اوست. طرز تفکر یک فروشنده عالی به آنها این امکان را می دهد تا فرصتهایی را که دیگران نمی توانند ببینند را ببیند و کاری که آنها نمی توانند انجام دهند را انجام دهد.
با یک طرز فکر درست ، خط لوله خشک فرصتی برای آزمایش و تبدیل شدن به یک فروشنده قوی تر ، حتی در شرایط بحرانی است. در اینجا اشتباهاتی وجود دارد که شما باید هنگام خشک شدن خط لوله از آنها جلوگیری کنید و اینکه چگونه از این فرصت پنهان استفاده بهینه کنید.
برخی اشتباهاتی که فروشندگان موقع افت فروش انجام می دهند
اولین مورد اضطراب مشتریان است.فروشندگان به خود می گویند ازآن جایی که فروش ما کم شده است و ما چشم اندازی برای فروش نداریم پس باید به هر کس که توانستیم بفروشیم.علاوه بر اضطرابی که همه ما به دلیل شیوع COVID-19 داریم ، این نوع اضطراب فروش می تواند منجر به از بین رفتن مشتریان باقیمانده در شرکت شود.
فروشندگان مضطرب علی رغم تلاش برای جسارت هرچه بیشتر ، باز هم ضرر می کنند. هیچ کس نمی خواهد با یک فرد نیازمند تجارت کند ، اگر مشتریان بفهمند که شما در تجارت خود دچار مشکل شده اید و فقط می خواهید به هر طریقی که هست به آنها بفروشید مطمئن باشید مشتریان فعلی را هم به سرعت از دست خواهید داد.فروشندگان باید با قدرت رهبری کنند.
اشتباه بزرگی که فروشندگان مضطرب مرتکب می شوند
اولین اشتباه فروش به مشتریان بد است.هر فروشی به مشتری ایده آل به زمان و حوصله نیاز دارد.فروش به مشتری بد می تواند هزینه های شرکت را افزایش دهد.چرا که ممکن است این مشتری باعث افزایش هزینه های خدمات پس از فروش شرکت شما شود.
بنابراین هر درآمدی از این افراد با هزینه های بالاتری برای خود مشتری صرف می شود.اشتباه بعدی که فروشندگان مضطرب انجام می دهند دادن تخفیف های هیجانی است! تخفیف اگر به درستی انجام شود می تواند به سریع بسته شدن معاملات کمک کند.اما در بسیاری موارد فروشندگان به دلیل این که فقط می خواهند بفروشند ممکن است مشتریانی را جذب کنند که به جای توجه به ارزش محصولات به ریال هایی که از شما تخفیف می گیرند توجه می کنند.این مشتریان هیچگونه سودی عاید شما نخواهند کرد.
اکنون در زمانی به سر می بریم که تخفیف می تواند ابزاری بسیار ارزشمند برای جلب مشتری جدید باشد و برای بسیاری از شرکت ها بدست آوردن مشتری جدید بدون نوعی پیشنهاد تبلیغاتی بسیار دشوار است. قبل از ارائه تخفیف ، به چگونگی ساختار پیشنهادی خود فکر کنید و این که فکر می کنید تخفیف ویژه ای که در ذهن دارید موثرترین تخفیف باشد.
وقتی که تعداد مشتریان شما رو به کاهش است شروع کنید به آزمایش خط لوله فروش
به طور معمول ، وقتی معاملات زیادی را در دست اجرا دارید ، کمتر به مشکلات خط لوله فروش خود توجه می کنید.در این زمان نگرانی اصلی شما پیگیری سفارشات و بستن آنهاست ، نه کاوش در روش های مختلف فروش. با این حال ، خط لوله فروش خشک به شما امکان می دهد وارد حالت اکتشاف شوید زیرا انتظارات و معاملات کمتر به معنای زمان بیشتری برای آزمایش و یادگیری است.وقت خود را وحشت زده در محل کار هدر ندهید.
شیوع COVID-19 به اندازه کافی همه ما را به وحشت انداخته است. بنابراین ، از زمانی که برای فروش می گذرانید استفاده کنید تا مهارت های خود را بالا ببرید.
در ادامه به چهار روش پرداخته ایم که بواسطه آنها می توانید فروشنده خوبی شوید:
1. افزایش درآمد از طریق upselling
جذب یک مشتری جدید بسیار مهیج است.اما اگر می خواهید درآمد خود را افزایش دهید فروش به صورت upsell به مشتریان موجود یکی از ساده ترین راه های ممکن است چرا که یک دلیل ساده دارد : اعتماد.اولین کاری که در رابطه با مشتریان جدید باید انجام دهید ایجاد اعتماد در آن هاست.نه فروش به آنها.اما مشتریان قبلی شما اعتمادشان به شما صورت گرفته و بارها و بارها از شما خرید کرده اند.پس می توانند دوباره هم از شما خرید کنند.
2.فروش قراردادهای طولانی
در کسب و کارهایی که به صورت اشتراک ماهیانه با مشتریان خود درارتباط هستند یکی از کارها طولانی تر کردن قراردادهاست.چرا که در زمان همه گیری اولین چیزی که شما به آن نیاز دارید نقدینگی است. مشتریان انعطاف پذیری را و مشاغل جریان مداوم درآمد را دوست دارند. با این اوصاف ، همیشه این خطر وجود دارد که مشتریان قبل از این که بتوانید از آنها سود ببرید ، ریزش داشته باشند.اگر بتوانید به مشتریان خود این را القا کنید که طولانی تر شدن قرارداد همه به نفع آنهاست و هم به نفع شما ، می توانید این شرایط را به راحتی پشت سر بگذارید.
3.گرفتن مشتریان ارجاعی بیشتر
گرفتن مشتریان ارجاعی از مشتریان فعلی مانند upsell آسان تر از خرید مشتری جدید است.اما فروشندگان کمتر به آن توجه می کنند.خیلی از فروشندگان می ترسند از مشتریان خود بخواهند که آنها را به دوستان خود معرفی کنند.اصلا نگران این موضوع نباشید.حتما در این رابطه با مشتریان خود صحبت کنید.
4.از ذهنیت فراوانی استفاده کنید
وقتی دنیا در حالت بحرانی قرار می گیرد و فرصت ها شروع به خشک شدن می کنند ، پذیرفتن ذهنیت از دست رفتن همه چیز آسان است.تحت این ذهنیت شما روی کمبودها تمرکز می کنید که این عملا باعث از دست رفتن فرصت ها می شود.
طرز فکر فراوانی دقیقا برعکس است. به قول کاتیا ورسن مربی اجرایی در استارتاپ های برتر ، فراوانی در واقع توانایی شما برای دیدن چیزهای بیشتر در زندگی است.گزینه های بیشتر ، در نتیجه منابع بیشتر.هیچ وقت در مواردی که کمبود دارید محدود نشوید. تفکر فراوانی به معنای قدردانی از آنچه در حال حاضر دارید است و آن را تبدیل به مزایا و فرصت خواهید کرد.
سه نکته مهم:
در اینجا سه نکته در مورد چگونگی ایجاد ذهنیت فراوانی آورده شده است:
چشمانت را باز کن :
وقتی بیش از حد روی مسئله ای تمرکز کنید ، هر آنچه با آن مغایرت داشته باشد را فیلتر می کنید ، از جمله زوایای جدید و راه حل های ممکن. از خود بپرسید. مثلا بپرسید من چه گزینه هایی را در اینجا پیش رو دارم؟
سخاوتمند باشد.
حتی اگر احساس نمی کنید چیزهای زیادی برای ارائه دارید ، توجه ، مهربانی و دانش خود را به مردم بدهید. وقتی بیشتر می دهید بیشتر می گیرید.
سپاسگزاری را تمرین کنید.
قدردانی به شما امکان می دهد از آنچه در حال حاضر دارید قدردان باشید و منابع و فرصت های پنهان در مقابل شما را نشان می دهد.
پیشنهاد می کنیم این مطالب رو هم ببینید::
- روش فروش چالشگر ( مرجع کامل ) فروش چالشگر روش فروش چالشگر یکی از جدیدترین، متفاوتترین و...
- 5 گام برای غلبه بر ترسهای تولید لید در فروش این بحرانی ترین مرحله از کل فرآیند فروش است و...
- روش فروش SNAP چیست؟ جیل کنرات (Jill Konrath) سخنران و مشاور فروش شرکتهای آیبیام،...
- 8 روش یافتن مخاطب هدف در اینستاگرام یافتن مخاطب هدف در اینستاگرام تعداد فالوورهای اینستاگرام شما...
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.