روانشناسی فروش و افزایش درآمد
بسیاری از مردم برای گسترش کسب و کار خود تلاش می کنند زیرا از استراتژی های فروش قدیمی استفاده می کنند. این روزها، تاکتیک های بازاریابی در حال تغییر هستند و بسیاری می گویند که در واقع در حال بهبود هستند. با این حال، زمانی که محصولات و خدمات خود را در این روزگار می فروشید، مهم است که از بازی جلوتر بمانید! در اینجا راه حلی در مورد چگونگی افزایش درآمد خود با استفاده از روانشناسی فروش آورده شده است.
6 نکته برای افزایش اعتماد به نفس با استفاده از روانشناسی
فروش
گاهی اوقات، این ما هستیم که در مسیر خودمان قرار می گیریم. اگر در مورد جنبه خاصی از خدمات خود مطمئن نیستید، ممکن است در مورد چیزی که می خواهید بفروشید مردد شوید.
خوشبختانه راه های زیادی برای رفع این وضعیت وجود دارد. قبل از اینکه به خریدار بالقوه بپردازید، بهتر است با خودتان صحبت کنید. و باید نگاه دقیقی به تمام جزئیات از نحوه کار خود بیندازید.
در اینجا نحوه استفاده از روانشناسی فروش در هنگام ارائه پیشنهاد به یک مشتری بالقوه آورده شده است:
وضعیت بدن همه چیز است. اگر قفسه سینه شما پف کرده و شانه های شما به عقب برگشته است، این پیام قدرتمندی به مشتریان بالقوه شما ارسال می کند. به همان اندازه مهم است که وقتی با کسی صحبت می کنید که به دنبال تجارت با شما است، دستان خود را روی هم نگذارید. درک پیچیدگی های روانشناسی فروش می تواند به شما کمک کند تأثیر مثبتی بر خریداران بالقوه داشته باشید تا بتوانید درآمد خود را افزایش دهید!
2. لباس حرفه ای بپوشید
مردم می گویند کتاب را از روی جلد آن قضاوت نکنید، اما همه این کار را می کنند! اگر می خواهید تأثیر خوبی بر مشتریان بالقوه خود بگذارید، لباس پوشیدن قسمت ضروری آن است. بسته به فضای کار، این می تواند به سادگی به معنای پوشیدن شلوار جین و یک بلیزر زیبا باشد. یا ممکن است نیاز به یک کت و شلوار رسمی داشته باشد.
3. خوراکی های شیرین و قهوه ارائه دهید
همیشه می گویند شیطان در جزئیات است. این موضوع در مورد تهیه خوراکی های شیرین به مردم صدق می کند. بهتر است زمانی که مشتری به دفتر کار شما می آید از او با یک قهوه گرم یا چیزهای شیرین استقبال کنید. ظاهراً مردم گرمی را با قهوه تازه دم کرده و مهربانی را با دونات یا سایر چیزهای شیرین مرتبط می دانند. اینجا جایی است که می توانید از آن در روانشناسی فروش خود استفاده کنید. اگر این اقلام را در هنگام ورود منتظر آنها هستید، به احتمال زیاد شما را با این ویژگی ها مرتبط می کنند.(آنها احساس می کنند شما فرد خونگرمی هستید)
4.وقتی مشتری شما با شما صحبت می کند، لبخند بزنید یا سرتان را تکان
دهید
لبخند زدن می تواند شما را صمیمی و دوستانه نشان دهد، که احتمالاً باعث می شود مشتری شما بیشتر احساس صمیمیت کند. بهعلاوه، مهم است که وقتی مشکلشان را برای شما توضیح میدهند، سر تکان دهید و تأیید کنید که حرف آنها را میشنوید. در روانشناسی فروش، زبان بدن همه چیز است!
5.موضوع را تا زمانی که متخصص شوید مطالعه کنید
آیا در مورد جنبه های خاصی از محصولات و خدمات خود مطمئن نیستید؟ اگر مطمئن نیستید ممکن است مشتری شما متوجه این موضوع شود. که این اصلا برایتان خوب نیست. بهتر است برگردید و یک بار دیگر محصول یا خدمات خود را مرور کنید و جنبه های مختلف آن را بررسی کنید. اگر واقعا نمی توانید پاسخی برای سوال مشتری بیابید خیلی صادقانه اون را به فردی که در آن حوزه متخصص هست ارجاع دهید.
مثلا در تیم های فروش این موضوع دیده می شود که چون محصول یک محصول صنعتی و تخصصی هست نیروهای فروش کاملا از خصوصیات محصول آگاه نیستند.بنابراین این موضوع را به مدیران تولید که کاملا در ارتباط با محصول هستند ارجاع می دهند تا مشتری بتواند جواب سوال خود را بیابد.
6. با نقاط قوت خود بازی کنید
همه ما نقاط قوت متفاوتی داریم: برخی افراد در اعداد و ارقام فوق العاده هستند، در حالی که برخی دیگر در کلام نوشتاری عالی هستند. برخی از افراد از همکاری و برقراری ارتباط با دیگران لذت می برند، در حالی که افراد دیگر ترجیح می دهند تمام روز به تنهایی کار کنند. علاوه بر این، بسیاری از ما در سخنرانی عمومی عالی هستیم، در حالی که برخی از ما کاملاً از آن دوری میکنیم.
هر زمان که می توانید، مهم است که با نقاط قوت خود بازی کنید: اگر در قلب، شما هنرمند هستید، ممکن است بخواهید بر جنبه های بصری کمپین بازاریابی خود تمرکز کنید. اگر ترجیح می دهید تمام روز اعداد را خرد کنید، مطمئن شوید که این بخش بزرگی از کار شماست.
مهم این است که کاری را انجام دهید که در آن مهارت دارید و در آن بهتر شوید. به همان اندازه ضروری است که وظایفی را که قدرت شما نیستند به دیگران محول کنید. برای مثال، اگر عاشق نوشتن هستید، اما از ویرایش متنفرید، ممکن است بخواهید شخصی را استخدام کنید تا قبل از ارسال خبرنامه شما را بررسی کند. این احتمالاً در دراز مدت زمان و انرژی زیادی را برای شما ذخیره می کند و می توانید بر جنبه های لذت بخش تر از حرفه خود تمرکز کنید!
مهم است که با سخنرانی های قدرتمند انگیزه خود را ایجاد کنید تا از نظر ذهنی در بالاترین سطح بازی خود باشید
پیشنهاد می کنیم این مطالب رو هم ببینید::
- روش فروش SNAP چیست؟ جیل کنرات (Jill Konrath) سخنران و مشاور فروش شرکتهای آیبیام،...
- روش افزایش مشتریان راغب (لید) افزایش مشتریان راغب بسیاری از صاحبان مشاغل کوچک موفق به...
- وفاداری به برند چیست؟( مرجع کامل ) از بزرگترین موفقیتهای هر کسبوکاری، بازگشت دوباره ودوباره مشتری است....
- روش یافتن مشتری بالقوه برای افزایش فروش روش یافتن مشتری تولید سرنخ اولین مرحله ضروری از...
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.