راهنمای شبکه های اجتماعی (بخش چهارم)
ادامه مبحث راهنمای شبکه های اجتماعی
بروزرسانی 140 کاراکتری توییتر که در سال 2006 بنیانگذاری شد دسترسی دنیا به اطلاعات زمان واقعی را متحول کرد.
رابط ساده آن به افراد اجازه می دهد هر چیزی از اخبار فوری گرفته تا اطلاعات ورزشی، محتوای عالی و سیاست های جهانی را با سایر افراد به اشتراک بگذارند.
در دنیایی که با رسانه های مختلف اشباع شده است، توییتر به ما اجازه می دهد به آنچه که نیاز داریم دسترسی داشته باشیم.
بیشتر گزارش های مربوط به اخبار ورزشی از طریق توییتر به اطلاع افراد می رسد. در این میان، برندها نیز به این شبکه پیوسته اند.
آن ها نه تنها پیام های خود را از طریق توییتر به اطلاع افراد می رسانند بلکه به سرعت نیازهای مشتریان خود را هدف قرار می دهند
آمارهای کلیدی و اطلاعات جمعیتی:
افراد چگونه از توییتر استفاده می کنند
در شبکه های اجتماعی توییتر به ابزاری تبدیل شده است که می تواند همه چیز از تسهیل فروپاشی حکومت ها گرفته تا انتشار عکس های نوزاد تازه متولد شده را پوشش دهد.
مشتریان می توانند از این شبکه اجتماعی برای اشتراک گذاری و پیدا کردن محتوا استفاده کنند. برای بیشتر افراد توییتر جایگزین اشتراکات RSS و رسانه های خبری سنتی شده است.
به خاطر ماهیت عمومی توییتر، این شبکه توانسته است افراد را به هم مرتبط کند.
این پلتفرم به افراد اجازه می دهد با سایر افرادی که علایق مشترکی دارند ارتباط برقرار کنند و در مکالماتی شرکت نمایند که می تواند بسیار مهم باشد
در گفتگوهای توییتری مرتبط به تمایل و علایق مشتریان برند خود شرکت کنید. در چنین شرایطی می توانید افرادی را برای توسعه شبکه خود بیابید
- جستجوهای خود را برای تمایل و علایق عمومی یا هشتک های محبوب ذخیره کنید تا بتوانید به افرادی که در مورد این موضوعات صحبت می کنند دسترسی داشته باشید .
- از ابزارهایی همچون Followerwonk یا Twellow برای یافتن کاربران خود استفاده کنید. همچنین ببینید چه کسی با شما تعامل دارد و در جوامع مختلف به برقراری ارتباط می پردازد .
- ابزارهایی همچون Xobni و Rapportive را با outlook و جی میل خود یکپارچه سازی کنید تا بتوانید پروفایل اجتماعی افرادی که در حال حاضر می شناسید را به دست آورید .
- تجربه Discover در توییتر به شما کمک می کند در مکالمات مختلفی شرکت کنید. همچنین طبقه بندی های توییتر را بررسی کنید تا بتوانید بهترین اکانت ها در مورد موضوعات مختلف را به دست اورید .
- برخی از افراد ممکن است کل روز خود را به استفاده از توییتر اختصاص دهند و برخی نیز شرکت خود در این شبکه اجتماعی را تنها به اشتراک محتوا محدود نمایند.
هدف شما تشخیص نوع کاربرانی است که به دنبالشان می گردید و تعامل کردن با آن ها و به دست آوردن درک درستی از چگونگی و چرایی استفاده این افراد از توییتر است.
با درک انگیزه کاربران از کاربرد توییتر، می توانید بهتر از قبل تلاش های خود را هدف قرار دهید و محتوای موجود را به شیوه معناداری منتشر نمایید
استراتژی ها و تاکتیک هایی برای موفقیت
موفقیت شما در توییتر به اهداف خاصی که در سر دارید بستگی دارد اما استراتژی های جهانی وجود دارد که به شما کمک می کند کار خود را از موقعیت درستی آغاز کنید.
با دنبال کردن این تاکتیک ها قادر خواهید بود پیشرفت خود به سمت اهداف را سرعت ببخشید
برندینگ و صدا:
باید بدانید چه کسی هستید و چه کارهایی انجام می دهید. شما تنها 140 کاراکتر برای برقراری ارتباط با افراد و به اشتراک گذاشتن افکار خود در اختیار دارید.
پس هر کلمه ای که بیان می کنید بسیار مهم خواهد بود. برند و صدای شرکت در هر تعاملی وجود خواهد داشت.
زمانی که شرکت رشد پیدا می کند، می توانید به طور طبیعی افرادی که به برند علاقه مند هستند را پیدا کنید.
چگونه باید با آن ها صحبت کنید؟ آن ها چگونه به مشکلات پاسخ می دهند؟ پاسخ به این سوالات می تواند شما را در مسیر درست قرار دهد.
ثبات و پایداری صدا بسیار مهم است. افراد دوست دارند بدانند در تعاملاتی که با شما دارند باید چه انتظاری از برندتان داشته باشند.
در طول زمان، این ثابت و پایداری به شما کمک خواهد کرد اعتماد و اطمینان را در مخاطبان خود ایجاد کنید
همچنین باید مطمئن شوید که نام اکانت و پروفایلتان بر اساس راهنما و دستورالعمل های برند ایجاد شده است. این زمینه ها اولین جایی است که مخاطب آن را بازدید می کند.
بیشتر افراد از پروفایل توییتری برای تصمیم گیری در مورد دنبال کردن یا نکردن برند شما استفاده می کنند.
بیوگرافی شما باید نکات مهم را بیان کند و مناسب با برند باشد. موقعیت نیز باید به دقت منعکس کننده جایی که هستید باشد. تعداد فالوورهای شما نیز اهمیت زیادی دارند.
کنترل کردن تعداد فالوورها و نسبت آن ها می تواند به توسعه اعتماد و اطمینان کمک کند. از پیگیری و متغیرها در همه لینک های به اشتراک گذاشته خود استفاده کنید.
اینکار به شما کمک می کند موفقیتی که یک بخش از محتوا به دست اورده است را بهتر از قبل مورد ارزیابی قرار دهید. به زمان و روزی که مخاطب شما بیشتر از قبل فعال است نگاهی بیندازید.
به نوع محتوایی که آن ها به طور مکرر مورد استفاده قرار می دهند، سبک و لحن زبان نیز دقت داشته باشید. از این بخش می توانید درک بهتری از مطالبی که باید به اشتراک بگذارید و با جامعه خود ارتباط داشته باشید به دست آورید
جذاب باشید:
در شبکه های اجتماعی هیچ چیزی بدتر از یک توییت خسته کننده نیست. خسته کننده بودن یک موضوع فردی است اما شما باید تلاش کنید تا جایی که می توانید برای مخاطبان هدف خود جذاب باشید. محتوای تبلیغاتی به سرعت قدیمی می شود.
چگونه می توانید وفاداری برند را با منتشر کردن محتوای تبلیغاتی توسعه دهید؟
اینکار معمولا غیر ممکن است.شما باید چیزی بیشتر از محتوای تبلیغاتی داشته باشید و بتوانید چیزی در مورد کسب وکار خود بیان نمایید.
اگر چنین محتوایی در دست ندارید همین امروز دست به کار شوید
ارزش بیفزایید:
همیشه حضور داشتن موضوع بسیار مهمی است اما باید مطالب ارزشمندی در اختیار مخاطبان خود قرار دهید.
هر توییتی که منتشر می کنید باید به شیوه ای ارزشی را بیفزاید.
یک قانون کلی خوب پرسیدن از خودتان است. از خودتان بپرسید که اگر شما فالوور این اکانت بودید دوست داشتید چه اطلاعاتی به دست آورید
پاسخگو بودن:
به خاطر فرمت فشرده و سرعت بسیار زیاد توییتر، باید تا جایی که می توانید به مشکلات جامعه خود با سرعت بیشتری پاسخ دهید.
این پلتفرم به افراد اجازه می دهد برند شما را به راحتی پیدا کنند و شما مطمئن هستید که خدمات مشتری و درخواست های آنان که نیاز به توجه سریع دارد را به خوبی از طریق این پلتفرم به دست می آورید.
اگر توییت مهمی را برای مدت زمان طولانی نادیده بگیرید؛
متوجه خواهید شد که صدای یک نفر به سرعت توسط فالورهای دیگر تقویت می شود. همچنین نباید تنها به سوالات اورژانسی پاسخ دهید.
مطمئن شوید که همه تعاملات را به خوبی پاسخ می دهید. با رشد برند، باید نحوه مقیاس بندی را یاد بگیرید. توییت کردن زیاد می تواند یک مشکل بزرگ باشد .
اندازه گیری و سنجش:
زیبایی توییتر این است که داده های زیادی در آن وجود دارد. بخش فریبنده این پلتفرم تنظیم چارچوب های اندازه گیری و داشبوردهایی است که بتواند خود را با اهداف و نیازهای کسب وکار شما همتراز سازد.
داده ها بر روی نتیجه گیری هایی که به دست می آورید تاثیر می گذارد و به شما کمک می کند داستان خود را بگویید و فرصت ها و موفقیت ها را بیابید
موفقیت در توییتر چگونه است
در شبکه های اجتماعی توسعه تعداد فالوورها نمی تواند به تنهایی موفقیت شما را نشان دهد. فراهم آوردن ارزش کافی برای این افراد یک موضوع فریبنده است.
شرکت ها به طور مداوم توجه افراد را به خود جلب می کنند. در ادامه نمونه های بارزی از این شرکت ها را با هم مرور می کنیم
Taco Bell
این یک فست فود زنجیره ای است که توانسته است به سرعت شهرت و اعتباری برای غذاهای خود به دست آورد .
Taco Bell بسیار سرگرم کننده، تعاملی و در برخی از موارد کمی نامرتبط است و توانسته است به خوبی خود را با برند موجود هماهنگ کند.
از دیدگاه توسعه محتوا، آن ها را دنبال کنید، با محتوایشان تعامل داشته باشید و ببینید مخاطبان چگونه با این محتوا تعامل دارند .
Whole Foods Market
یک زنجیره فروشگاه مواد غذایی است که از توییتر برای دسترسی و تعامل با مشتریان خود استفاده می کند.
این موضوع تنها به تجربه داخل فروشگاه محدود نمی شود بلکه تجربه افراد با مواد غذایی را نشان می دهد.
به گفتگوی هفتگی آن ها در توییتر نگاهی بیندازید(از هشتک #WFMdish استفاده کنید)که در آن موضوعات متنوعی به صورت هفتگی مورد بحث قرار می گیرد که محور اصلی این موضوعات در مورد غذاها و پخت و پز است.
این یک نمونه عالی در مورد توسعه افکار درباره تعامل و محتوای افقی است .
Charity:Water
این یک حرکت محبوب و غیر انتفاعی است که تعامل خوبی در توییتر به دست آورده است. در سه سال این افراد 15 میلیون دلار برای رساندن آب پاک به مردم دنیا جمع آوری کرده اند.
این جنبش بر روی تعامل محتوا و نشان دادن پیام خود تکیه کرده است. این تعامل در برگیرنده فایل های ویدئویی، تصاویر جذاب و برندینگ ثابت بر روی توییتر است.
انها توانسته اند با بیان داستان و ایجاد ارتباط بین مخاطبان و ماموریت خود،پشتیبانی خوبی ایجاد نمایند
نکات و راهنمایی هایی در مورد آداب معاشرت در توییتر:
همانند سایر شبکه های اجتماعی، توییتر نیز مجموعه دستورالعمل های خاص خود را برای موفقیت دارد. در ادامه برخی از این نکات را با هم مرور می کنیم
اسپم نکنید:
این قانونی است که باید در تمامی تلاش های بازاریابی خود مدنظر داشته باشید اما بهتر است در این بخش نیز به آن اشاره کنیم.
اکانت های جدیدی وجود دارد که توسط بازاریابانی با نیت خوب ایجاد می شود اما اگر محتوای موجود خوب نباشد هیچ ارزشی نخواهد داشت. اسپم، اسپم است.
استفاده از هشتک های نامرتبط و بازاریابی محصولات مفید نخواهد بود. منشن کردن هر فردی در فید برای به دست آوردن توجه آن ها به بخشی از محتوا یا تلاش برای ارائه پیشنهادات، می تواند ازاردهنده باشد.
مطمئن شوید که توییت های مرتبطی دارید، به فالوورهای خود کمک می کنید و اسپم نکنید .
پیام مستقیم:
زمانی که به اطلاعات خصوصی همچون آدرس افراد نیاز دارید استفاده از پیام مستقیم بسیار عالی خواهد بود.
به طور سنتی شما می توانید تنها برای افرادی پیام مستقیم ارسال کنید که برندتان را دنبال می کنند.
اگر اکانت تایید شده ای در توییتر دارید می توانید تنظیمات خاصی را انتخاب نمایید تا به هر فردی اجازه دهید برایتان پیام مستقیم ارسال کند.
با این حال نمی توانید از طریق پیام مستقیم پاسخ دهید مگر اینکه فرد مقابل شما را فالوو کرده باشید.
هرگز پیام های مستقیم خودکار را ارسال نکنید زیرا به عنوان اسپم در نظر گرفته می شود.هرگز و تحت هیچ شرایطی برای فالوورهای خود پیام مستقیم خودکار ارسال نکنید.
پیام های خودکار تعاملی نیستند و نمی توان برای ساخت ارتباط از این نوع پیام ها به خوبی استفاده کرد.
اگر می خواهید به هر فردی به صورت واحد دسترسی پیدا کنید باید اینکار را به صورت شخصی سازی شده و منحصر به فرد انجام دهید .
replies @:
زمانی که می خواهید توییتی را به کمک @usernamee آغاز کنید تنها افرادی که شما و @username را فالوور کرده اند توییت را مشاهده خواهند کرد.
اگر می خواهید افراد بیشتری توییت شما را ببینند، نقطه یا سایر نشانگرها را جلوی نام کاربری قرار دهید
هشتک ها:
به کمک هشتک، می توانید خودتان را در معرض طیف وسیعی از مخاطبان قرار دهید.
بیشتر افراد مکالمات را به کمک هشتک های مختلف دنبال می کنند اما ممکن است این افراد اصلا شما را فالوو ننمایند.
هشتک به معنی میانبری برای توضیح محتوای توییت یا نشان دادن بخشی از مکالمه و رویداد است.
اگر برند شما از هشتک ها استفاده می کند باید مطمئن شوید که ارزشی به مکالمات افزوده است
توییت دوباره:
دو روش برای توییت کردن دوباره وجود دارد.
یکی از این روش ها به صورت دستی و دیگری از طریق عملکرد توییت دوباره در توییتر است. توییت دوباره بهترین روش برای افزایش محتوای اعضای جامعه است و باعث می شود آن ها احساس خوبی داشته باشند.
اگر لینکی وجود دارد که می خواهید آن را پیگیری کنید یا مشکلات گرامری و املایی وجود دارد که قصد دارید قبل از توییت دوباره آن ها را برطرف کنید،
می توانید توییت خود را ویرایش نمایید و آن را به صورت سگ های کوچک بامزه هستند RT @username: منتشر کنید
زمانبندی به روزرسانی ها :
ابزارهای متعددی وجود دارد که به افراد کمک می کند توییت های خود را زمانبندی کنند.
زمانبندی به روزرسانی ها بهترین دوست مدیر جامعه است زیرا این افراد همیشه آنلاین نیستند و اگر هم آنلاین باشند ممکن است به آپدیت نیازی نباشد. شما می توانید توییت خود را ایجاد کنید،
زمان و تاریخ آن را تنظیم نمایید ، اکانتی که می خواهید توییت برایش ارسال شود را انتخاب کنید و سپس زمانبندی را انجام دهید.
زمانبندی به شما اجازه می دهد محتوای خود را زمانی ارسال کنید که اعضای جامعه بسیار فعال هستند.
مطمئن شوید که پست های زمانبندی شده خود را بررسی می کنید.
زمانبندی پست ها می تواند یک ابزار مفید باشد و به شما اجازه دهد انرژی خود را مقیاس بندی کنید.
با این حال توییت های از پیش زمانبندی شده می تواند در مواقع بحرانی همچون بلایای طبیعی، تراژدی های ملی و سایر موارد زیانبار باشد. در چنین شرایطی باید پست زمانبندی شده به سرعت غیر فعال شود و یک محتوای مرتبط ایجاد گردد.
معمولا در مواقع بحرانی پست زمانبندی شده شما می تواند به صورت غیر عمد به منبع بحث و جدل تبدیل شود.
به عنوان مثال LiveNation در طول اتفاق وحشتناک در کنسرت RadioHead در توییتر خود دچار یک اشتباه شد که همین امر اسیب زیادی به آن وارد نمود.
مطمئن شوید که پست های زمانبندی شده خود را بررسی می کنید
کوتاه کردن لینک ها:
توییتر در حال حاضر به صورت خودکار لینک های شما را کوتاه می کند اما باید از یک سرویس جداگانه کوتاه کننده با قابلیت آنالیتیکی درون ساخت استفاده کنید.
این موضوع به شما اجازه می دهد کلیک های انجام شده بر روی محتوا را پیگیری کنید .
ly ،بافر و HootSuite همگی گزینه های خوبی هستند. همچنین می توانید یک دامنه کوتاه شده سفارشی را در نطر بگیرید .
لیست توییترها:
ایجاد فهرست کاربران می تواند به هدف قرار دادن تلاش ها به هنگام دسترسی به تاثیر گذاران یا پیوستن به مکالمات مرتبط مفید باشد.
اگر لیست عمومی ایجاد می کنید به خاطر داشته باشید که با افرادی که در این فهرست قرار ندارند نیز مهربان باشید.
بهتر است از لیستی که افراد را تایید صلاحیت می کند یا آن ها و خدماتشان را رتبه بندی می نماید دور بمانید. ایجاد فهرست خصوصی بهترین روش برای جلوگیری از بروز این مشکلات است
از مدیریت توییتر استفاده کنید:
اگر در مورد فردی صحبت می کنید که در توییتر حضور دارد از @@username آن ها استفاده کنید.
اینکار مودبانه است و جامعه شما می خواهند بدانند چه زمانی در موردشان صحبت می کنید. اینکار افراد را تشویق می کند پست را به اشتراک بگذارند
ابزارهای پیشنهادی:
Followerwonk
این ابزار رویکرد داده محوری برای اندازه گیری و سنجش مخاطبان اکانت شما دارد .
این ابزار به شما کمک می کند جمعیت، رشد، علایق و زمانی که کاربران فعال هستند را شناسایی کنید و حتی به شما می گوید مخاطبان شما چه چیزی را به اشتراک می گذارند.
همچنین Followerwonk به شما کمک می کند نمودار اجتماعی را کاوش کنید و کاربران توییتری خود را درک نمایید
HootSuite:Sprout Social ،Social Engage
این اپلیکیشن ها به کاربران اجازه می دهد اکانت توییتر خود را به شیوه موثرتری مدیریت کنند.
با درجه متغیری از کنترل و عملکرد، می توانید به دنبال کارهایی باشید که برای نیازها و تیمتان خوب است. این ابزارها همگی کارهای یکسانی انجام می دهند:
به تعامل با کاربران کمک می کنند، تعامل افراد را می سنجند و با فالوورهای شما در توییتر تعامل دارند
Crowdbooster
بسته به اندازه و تعداد اکانت هایی که مانیتور می کنید این ابزار می تواند رایگان باشد. این ابزار بینش سریعی را در مورد رشد و چیزی که از دیدگاه محتوا کارساز است نشان می دهد
IFTTT
این گزینه به شما اجازه می دهد قوانینی را برای فعالیت های آنلاین خود ایجاد نمایید. اساسا ماکروهایی هستند که در سرتاسر اکانت شبکه های اجتماعی و حتی سایت شما به خوبی کار می کنند
و به شما اجازه می دهند محرک های موقعیتی برای رویدادها ایجاد کنید. این ابزار برای بیشتر فعالیت های فراتر از توییتر مفید است
Twitter For Business
این گزینه به خوبی با کسب وکار شما کار می کند و منبع عالی برای آن هایی است که کار خود را تازه با این پلتفرم آغاز کرده اند .
Simaly Measured
این ابزار آنالیتیکی غنی به شما اجازه می دهد رشد فالوورها، تعاملات، دسترسی به افراد را بسنجید و حتی بدانید تاثیر گذاران شما چه کسانی هستند
TWITTER CARDS
با تنظیم محتوای مناسب به کمک داده های متا، می توانید محتوای غنی را هر زمان که فردی لینکی به آن می دهد نشان دهید.
انواع مختلفی از کارت ها همچون قالب برای مقالات، گالری تصاویر، اپلیکیشن ها و حتی محصولات وجود دارد. علاوه بر این، توییتر کارت های تولید سرنخ را آغاز کرده است که به کسب وکارها اجازه می دهد نرخ تبدیل را بالاتر ببرند
. این کارت ها در برگیرنده محتوای غنی و Call to action هستند که به مشتریان جدید کمک می کنند با یک کلیک با محتوا تعامل داشته باشند
گوگل پلاس:
اگر همانند بیشتر کاربران اینترنتی باشید، به احتمال زیاد سرمایه گذری بر روی گوگل پلاس را به تاخیر انداخته اید
استفاده از گوگل پلاس مزایای زیادی برای شما دارد. گوگل پلاس در سال 2011 ، کار خود را به عنوان یک شبکه اجتماعی آغاز کرد.
در ابتدا تلاش کرد بیشتر قابلیت های فیس بوک و توییتر را اتخاذ نماید و این موضوعات را با عملکرد منحصر به فرد خود همچون حلقه ها و Hangout ترکیب نمود.
این پلتفرم تفاوت اندکی با سایر شبکه های اجتماعی دارد و به عنوان لایه اجتماعی در بیشتر خصوصیت های خودِ گوگل همچون شبکه نمایش تبلیغات کار می کند و میلیون ها نفر از افراد را به هم متصل می سازد.
گوگل 67 درصد جستجوهای انجام شده در ایالت متحده آمریکا را از آن خود کرده است و هنوز هم یکی از شرکت های مهم در حوزه جستجو محسوب می شود.
ایجاد ارتباط و حضور داشتن در این شبکه اجتماعی می تواند ایده خوبی باشد .
خوب حالا سوال اینجاست که واقعا چند نفر از گوگل پلاس استفاده می کنند؟
آخرین اعداد و ارقامی که از گوگل به دست آمده است نشان می دهد که 300 میلیون کاربر فعال ماهانه 1.5 میلیارد تصویر را به صورت هفتگی آپلود می کنند.
اگرچه عدد دقیقی در این حوزه موجود نیست اما گزارش های موجود نشان می دهد که کاربران این سایت 70 درصد مرد و 30 درصد زن هستند .
CircleCount گزارش کرده است که ایالت متحده آمریکا بزرگترین مخاطب این پلتفرم است و هند و برزیل جایگاه های بعدی را به خود اختصاص می دهند.
دانش آموزان و دانشجویان نیز از این پلتفرم استفاده می کنند. افراد دیگری که از این شبکه اجتماعی استفاده می کنند توسعه دهندگان، مهندسان، طراحان و عکاسان هستند.
تعیین اینکه مخاطبان شما در این پلتفرم حضور دارند یا خیر می تواند بسیار مهم باشد
افراد چگونه از گوگل پلاس استفاده می کنند
گوگل اطلاعات و آمار زیادی در مورد نحوه استفاده از این شبکه اجتماعی منتشر نکرده است.
گوگل پلاس یکی از شبکه های اجتماعی است که بیشتر توسط مردان و حوزه فناوری مورد استفاده قرار می گیرد.
بیشتر داده های موجود از این قضیه پشتیبانی می کنند. نحوه تعامل افراد با این شبکه اجتماعی شبیه استفاده از توییتر و فیس بوک است.
با این حال از آنجایی که حلقه ها کاربران را به طبقه بندی افراد ملزم می کند، گوگل پلاس به راحتی قابل سفارشی سازی است و انعطاف پذیری بیشتری را در اختیار افراد قرار می دهد
این موضوع در نظریه به کاربران اجازه می دهد از شبکه موجود به شیوه های مرتبط زیادی لذت ببرند.
به عنوان مثال شما می توانید محتوای خاصی را برای متخصصان موجود در آن حلقه به اشتراک بگذارید در حالیکه تصاویری از کودک خود را در حلقه های خصوصی تر به اشتراک گذاشته اید.
قابلیت دیگری که به نظر می رسد محبوبیت آن در میان کاربران در حال رشد است ، قابلیتی به Google+ Hangout است .
Hangout ها می توانند عمومی یا با دعوت باشند و به کاربران اجازه دهند به کمک صوت و فایل ویدئویی بدون نیاز به دانلود نرم افزار خاص با سایر افراد ارتباط برقرار نمایند.
گوگل همچنین قابلیت جوامع را به گوگل پلاس اضافه کرده است که شبیه گروه های فیس بوکی است و عملکرد و فرصت های تعاملی بیشتری را در این پلتفرم فراهم می کند
استراتژی ها و تاکتیک هایی برای موفقیت:
موفق بودن در این شبکه اجتماعی به مخاطبان شما و اینکه از آن استفاده می کنند یا خیر بستگی دارد.
اگر مخاطبان شما در آن حضور ندارند باید روشی را برای هدف قرار دادن این کاربران پیدا کنید یا شبکه اجتماعی را به طور مداوم تست و بررسی کنید تا ببینید این افراد چه زمانی وارد گوگل پلاس می شوند .
طوفان فکری: یک جامعه خاص در گوگل پلاس ایجاد کنید و برندها و تاثیر گذاران محصولات را به آن دعوت نمایید.
در این جامعه افراد می توانند با نمایندگان برند شما مکالماتی داشته باشند.
از این قابلیت به عنوان یک انجمن برای عیب یابی، به دست آوردن بازخوردها و تعامل با تاثیر گذاران خاص استفاده کنید .
عملکرد رو به افزایش این شبکه اجتماعی بسیار هیجان انگیز است. با اضافه کردن جوامع، می توان این شبکه اجتماعی را از دیدگاه تعامل و مکالمه نیز مورد بررسی قرار داد.
شما می توانید جوامع خود را به صفحه برندتان متصل نمایید و این یک قابلیت عالی است.
در حال حاضر توانایی اضافه کردن رویدادها از طریق پست های تعاملی به صفحه برند عملکرد بیشتری در اختیار افراد قرار می دهد.
شما می توانید کاربران را به یک رویداد خاص دعوت کنید و آن ها را به صورت مستقیم مطلع سازید.
رویدادهای آنلاین و آفلاین خود را در نظر بگیرید. توسعه رویدادهای آفلاین به محیط آنلاین و اشتراک گذاری آن با مخاطبان می تواند به دسترسی شما به این افراد کمک کند.
صرف نظر از پلتفرم، حقایق جهانی در مورد بازاریابی شبکه های اجتماعی برای کسب وکارها وجود دارد که در مورد گوگل پلاس نیز صدق می کند.
بهتر است زمان خود را برای شناسایی اهدافی که قصد دارید به آن دست پیدا کنید اختصاص دهید. داشتن این اهداف به شما کمک می کند روش مناسبی برای سنجش موفقیت داشته باشید
صفحات گوگل پلاس خود را در سایر پلتفرم ها ترویج کنید:
از قابلیت سایر کانال ها برای افزایش دیده شدن صفحات خود استفاده کنید. دیده شدن به شما کمک می کند جامعه ای بسازید که در آن همه چیز به خوبی و به شکل یکپارچه در اختیار افراد قرار می گیرد
اشتراک تصاویر:
جوامع گوگل پلاس به تصاویر واکنش خوبی نشان می دهند. به خصوص اگر تصاویر حرفه ای باشد این موضوع بیشتر دیده می شود.
رسانه های اجتماعی کانالی هستند که قابلیت اعتماد و اطمینان را ایجاد می کنند. بنابراین استفاده از تصاویر برند می تواند مفید باشد
فرمت پست ها :
از عملگرهایی همچون * و خط تیره به همراه سایر موارد استفاده کنید تا بتوانید توجه افراد را به محتوای خود جلب کنید و آن را برای مخاطبان خود جذاب و حرفه ای نمایید. همچنین فراموش نکنید که افراد مرتبط را به کمک “+” و نامشان تگ نمایید
یافتن و دوست شدن با تاثیر گذاران:
پیدا کردن تاثیر گذاران در گوگل پلاس بسیار راحت است. گوگل پلاس جامعه کوچکی است که جلب توجه افراد و ایجاد رابطه با تاثیر گذارن صنعت شما بسیار ساده تر و راحت تر خواهد بود.
اسپم نکنید و همیشه به سایر افراد احترام بگذارید
موفقیت در این شبکه اجتماعی چگونه است
اگرچه بیشتر افراد کار و فعالیت خود در گوگل پلاس را به تاخیر می اندازند اما نمونه های خوبی در این مورد وجود دارد. در ادامه برخی از این موارد را با هم مرور می کنیم
MATLAB
این شرکت به افراد متخصص و حرفه ای در حوزه برنامه نویسی کمک می کند از زبان برنامه نویسی شان بهتر استفاده کنند.
این شرکت به طور مداوم ابزارهای آموزشی در اختیار جامعه خود قرار می دهد.
آن ها مطالب و محتوای موجودر در شش وبلاگ و سایر وبینارها را به اشتراک می گذارند و گواهینامه های رسمی و برنامه های حمایتی برای این افراد اختصاص می دهند.
آن ها می توانند به مخاطبان انگلیسی زبان و ژاپنی ها دست یابند
REDBULL
این شرکت محتوای متغیری را در گوگل پلاس به اشتراک می گذارد و از تفکر افقی استفاده می نماید.
پستی در مورد خود محصول، صفات و حتی گزاره های ارزشی مستقیم در مورد آن وجود ندارد. تنها چیزی که می توانید پیدا کنید تصاویر عالی از ستاره های ورزشی ، محتوای ویدئویی در مورد ریسک پذیری و حتی فایل های موسیقی تعاملی است
ASOS
این شرکت توانسته است کار خود را در برجسته کردن محتوای جذاب و تعاملی بر روی صفحه اش به درستی انجام دهد.
این افراد به دیدگاه های مخاطبان خود پاسخ می دهند. با اینکه بیشتر کامنت ها در گوگل پلاس می توانند اسپم باشند و ارزش کمی دارند اما این برند به طور واضح صفحات را بررسی می کند و به آن ها پاسخ می دهد.
این کار به کاربر کمک می کند به صفحه برند دسترسی داشته باشد و آن ها را دنبال نماید .
KING ARTHUR FLOUR
این یک شرکت کوچک در حوزه آرد است که نشان داده خواستن توانستن است.
یک شرکت کوچک و ناحیه ای توانسته است در دنیای وب این چنین بدرخشد. یکی از تاکتیک هایی که آن ها به کار برده اند و موفقیت زیادی از آن به دست آورده اند تعامل در گوگل پلاس است.
به اشتراک گذاری رسپی ها و تصاویر مختلف از غذاها بسیار مفید بوده است
نکات و راهنمایی هایی در مورد آداب معاشرت:
زمانی که می خواهید حلقه های خود را ایجاد کنید نداشتن تجربه عیب محسوب نمی شود.
اگر همه چیز را به درستی انجام دهید، مشکلی در ایجاد احترام بین مخاطبان خود نخواهید داشت. از نکات زیر برای آغاز کار خود استفاده کنید
ارزش بیفزایید:
محتوای خوبی ایجاد کنید. به افراد چیزی بدهید که در موردش هیجان زده شوند و دلیلی برای برقراری ارتباط با شما داشته باشند.
گوگل پلاس به شما اجازه می دهد افرادی که محتوایتان را می بینند هدف قرار دهید.
بنابراین از این ابزار به نفع خود استفاده کنید و خلاق باشید. می توانید حلقه ای برای تاثیرگذاران و حامیان برتر ایجاد کنید؟
تعامل:
اگر محتوای با کیفیتی منتشر کنید و به افراد فرصت دهید با شما تعامل داشته باشند می توانید مکالمه خوبی با آن ها داشته باشید.
برای تعامل با افراد حاضر باشید، به سوالاتشان پاسخ دهید و مکالمه ای بیفزایید
پاسخگوی:
اگر فالوورها در طول روز زمانی را برای پرسیدن یک سوال اختصاص دهند به آن ها کمک کنید یا چیزی در مورد برند منتشر نمایید که بتواند با آن ها تعامل کند و به سوالاتشان پاسخ دهد.
آن ها را معطل نگذارید. این بدترین کاری است که می توانید انجام دهید
تکرار و زمانبندی:
همانند سایر پلتفرم ها، زمانبندی در این شبکه اجتماعی نیز بسیار مهم است.
زمانبندی در این پلتفرم کمی ساده تر و راحت تر است زیرا فیلتر درون ساختی وجود دارد که مواردی را پیشنهاد می کند اما همانند سایر شبکه های اجتماعی باید زمان های بهینه و تعداد دفعاتی که باید پست منتشر شود را بیابید.
در حال حاضر، هیچ روشی برای پیش زمانبندی پست ها در گوگل پلاس وجود ندارد مگر از طریق افزونه ای به نام Do Share در کروم یا ابزارهایی همچون Sprout Social یا بافر. همه ابزارها به شما اجازه نمی دهند فرمت بندی را انجام دهید
اسپم نکنید:
در مورد اسپم، گوگل پلاس هیچ تفاوتی با سایر پلتفرم ها ندارد. روش های منحصر به فردی برای اذیت کردن افراد در گوگل پلاس وجود دارد.
به عنوان مثال زمانی که رویدادی معرفی می شود موجی از شکایت ها از کاربرانی که اسپم شده اند سرازیر می گردد. کاربران می توانند پست های خود را به صورت مستقیم با گروهی از افراد به اشتراک بگذارند.
آن ها می توانند نوتیفیکیشن های خاصی را از آن پست یا حتی از طریق ایمیل ارسال کنند. قابلیت جوامع، اسپمرهای زیادی را به خود جذب کرده است.
این قابلیت باید با احتیاط مورد استفاده قرار گیرد تا از آزار مخاطب جلوگیری شود. همانند سایر شبکه های اجتماعی گوگل پلاس تلاش می کند جلوی این مشکلات را بگیرد.
اگر اسپم کنید اتوریتی و احترام خود را از دست خواهید داد
Name+
اگر می خواهید با صفحه یا شخص دیگری در گوگل پلاس ارتباط داشته باشید می توانید به طور مستقیم به صفحه گوگل پلاس آن ها لینک دهید .
برای اینکار کافیست علامت + را وارد کنید و سپس نام آن ها را تایپ نمایید. این گزینه شبیه نماد @ در توییتر است و به شما کمک می کند افراد درستی را هدف قرار دهید.
زمانی که پستی را منتشر می کنید نام نویسنده را در آن قرار دهید تا افراد بتوانند با او تعامل داشته باشند .
به عنوان مدیر صفحه می توانید نوتیفیکیشن های گوگل پلاس را بر روی سمت راست صفحه نمایش خود مشاهده کنید.
این گزینه به شما اجازه می دهد منشن های برند خود در گوگل پلاس، پست های به اشتراک گذاشته شده، حلقه های جدید یا دعوت به جوامع را مشاهده کنید.
برای اینکه ببینید کدام یک از اعلانات را اخیرا دیده و با آن تعامل داشته اید می توانید در سمت راست جعبه نوتیفیکیشن موس را نگه دارید
ابزارهای پیشنهادی:
اگر در مورد اینکه چگونه می توانید جمعیت گوگل پلاس را با برند خود همتراز سازید مشتاق و علاقه مند هستید می توانید از این گزینه کمک بگیرید.
با تجزیه و تحلیل میلیون ها پروفایل، آن ها می توانند تاثیرگذاران برتر و پست های موجود را نشان دهند
Google+Ripples:
از دیدگاه بازاریابان، این گزینه یکی از جذاب ترین ابزارهای موجود برای ما به عنوان بخشی از گوگل پلاس است.
این ابزار نشان می دهد محتوای شما چگونه به اشتراک گذاشته می شود. اگر می خواهید ببینید تاثیر گذاران شما چه کسانی هستند و چه تاثیری بر روی تلاش های شما دارند از این ابزار استفاده کنید .
دستورالعمل سیاست های رسمی گوگل:
همانند سایر پلتفرم های اجتماعی شما باید با نیت گوگل که پشت گوگل پلاس وجود دارد اشنا شوید. این دستورالعمل نحوه استفاده از آن را توضیح می دهد.
این راهنما محدودیت های اجرایی را برجسته می کند و قابلیت های سایت را بیان می دارد. همچنین منابع برای پشتیبانی و اطلاعاتی در مورد آدرس های سفارشی بیان شده است.
Simply Measured:
این یک ابزار آنالیتیکی است که برای سنجش گوگل پلاس نیز به کار می رود و در رسانه های اجتماعی دیگر نیز نقش دارد.
پیشنهاد می کنیم این مطالب رو هم ببینید::
- آشنایی با آخرین الگوریتم های گوگل 4 آشنایی با آخرین الگوریتم های گوگل در 24 آوریل سال2012...
- آشنایی با آخرین الگوریتم های گوگل 1 نمای کلی الگوریتم های گوگل قبل از اینکه شما بتوانید...
- راهنمای شبکه های اجتماعی (بخش اول) راهنمای شبکه های اجتماعی برای افراد مبتدی به راهنمای شبکه...
- آموزش گام به گام سئو 1 آموزش گام به گام سئو حدس بزنید هرروز چند پست...
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.