راهنمای شبکه های اجتماعی (بخش پنجم)
بزرگترین شبکه اجتماعی افراد متخصص و حرفه ای یعنی لینکداین توانسته است افراد زیادی را به هم متصل
کند.
کسب وکارهایی با کارمندان فعلی و احتمالی می توانند از توسعه جوامع خود لذت ببرند و محتوای خود را به اشتراک بگذارند.
پتانسیل لینکداین ناشی از قدرت آن برای ایجاد اتوریتی، توسعه رهبران فکری و ایجاد شبکه ای قدرتمند است.
در این مقاله همراه ما باشید تا با هم این موضوع را مرور کنیم و ببینیم لینکداین برای کسب وکارتان مناسب است یا خیر
آمارهای کلیدی و اطلاعات جمعیتی
افراد چگونه از لینکداین استفاده می کنند
اگر رویدادهای مختلف، کسب وکارها و سایر موارد را کنار هم بگذارید به چیزی می رسید که در حال حاضر لینکداین نام گرفته است.
افراد پروفایل خود را برای نشان دادن زمینه های حرفه ای و رزومه هایشان ایجاد می کنند. آن ها قادرند با افرادی که می شناسند یا قبلا با آن ها کار کرده اند ارتباط داشته باشند، پیشنهاداتی را برای هم ارائه نمایند و ارتباطات جدیدی بیابند.
لینکداین می تواند یک مکان عالی برای یافتن یک شغل جدید باشد. شما می توانید Board های مرتبط با مشاغل را در این شبکه اجتماعی بیابید که برای یافتن موقعیت های مناسب شغلی بسیار ارزشمندند.
برای شرکت ها به خصوص افرادی که به دنبال کارمند هستند، این تنها آغاز راه است. متخصصان کسب وکار پروفایل های خود را ایجاد کرده و پیشنهاداتی را ارائه می کنند.
همین موضوع باعث می شود لینکداین یک بستر مناسب برای یافتن استعدادهای جدید باشد. لینکداین به افراد اجازه می دهد کاندیدهای خود را بر اساس فاکتورهای متعددی فیلتر و جستجو کنند.
کاربران نیز می توانند بر اساس تمایلات حرفه ای خود به گروه های مختلف بپیوندند.
فراتر از تلاش برای جذب نیروی جدید، لینکداین یک موقعیت عالی برای طیف وسیعی از فعالیت های اجتماعی است که به بهبود کسب وکارها کمک می کند
توسعه کسب وکار:
لینکداین یک پلتفرم عالی برای تولید سرنخ است. نرخ تبدیل این پلتفرم 3 برابر بیشتر از فیس بوک یا توییتر است.
هدف شما ممکن است متغیر باشد اما همین آمار و ارقام نشان می دهد لینکداین یک مکان عالی با فرصت های بی نظیر است.
برخی از نکاتی که باید مدنظر داشته باشید را در ادامه با هم مرور می کنیم:
1.صفحه شرکت خود را به روز نگه دارید
2. از نکات برجسته محصولات یا خدمات خود استفاده کنید.
3. پیشنهاداتی را برای محصولات خود ایجاد کنید
توسعه رهبران فکری :
توسعه خودتان و برند موردنظر به عنوان یک اتوریتی در حوزه خاص می تواند به ساخت اعتماد و اطمینان در میان مشتریان فعلی و احتمالی کمک کند.
تنظیم قابلیت های لینکداین می تواند به برندها کمک کند با شبکه حرفه ای کاربران به روز باشند و بتوانند حضور خود را توسعه دهند و اخبار شرکت را به اشتراک بگذارند .
از فید RSS وبلاگ خود را به عنوان ابزارکی که می تواند به صورت خودکار فیدها را دریافت کند و آن ها را در صفحه شرکت به فالوورها نشان دهد استفاده کنید.
گروه ها بهترین مکان برای ارائه کمک و نصیحت های حرفه ای هستند.
البته این قابلیت تنها برای افراد و اشخاص است و در اختیار شرکت ها قرار نگرفته است
ایجاد حمایت از طرف مشتریان :
مراقب باشید بیش از حد خودتان را ترویج نکنید. حمایت و بازاریابی دهان به دهان از طریق تعاملِ مثبت اتفاق می افتد.
زمانی که برندها با مشتریان تعامل دارند و روابط قدرتمندی را بر اساس احترام و اعتماد ایجاد می کنند مشتریان می توانند برند را دوست داشته باشند
و حتی عاشق آن شوند. لینکداین شخصی بودن و خاص بودن را بسیار ساده تر کرده است.
شما اطلاعات زیادی در مورد فردی که با او تعامل دارید خواهید داشت و همین امر به شما کمک می کند از اطلاعات موجود استفاده کنید.
لینکداین ارزش کسب وکارها را نیز نشان می دهد زیرا بر اساس تمایلات حرفه ای کاربران است.
همین امر باعث می شود این شبکه اجتماعی یک بستر طبیعی و واضح برای به اشتراک گذاری به روزرسانی های مبتنی بر برند، اخبار و اطلاعات و نیز جذب ترافیک به سمت سایت باشد
استراتژی ها و تاکتیک های موفقیت:
کاربرد شخص :
- پروفایل شخصی خود را به صورت کامل و صادقانه پر کنید. مخاطبین خود را پیدا کنید و به آن ها دسترسی داشته باشید.
- هر از چند گاهی، با کسی که اخیرا با او صحبت نکرده اید ارتباط برقرار کنید و برایش یادداشتی ارسال نمایید.
- تنها با او احوالپرسی کنید یا موضوع جذابی را با او به اشتراک بگذارید که فکر می کنید از خواندن و دیدن آن لذت می برد .
از وبلاگ، فیس بوک یا اکانت توییتری خود به پروفایل لینکداین لینک دهید تا به افراد کمک نمایید پروفایلتان را بیابند.
در حقیقت اگر اکانتی که به اشتراک می گذارید مرتبط باشد، می توانید از پروفایل لینکداین نیز به آن ها لینک دهید. به خاطر داشته باشید لینک ها ممکن است مدیران استخدام را به صفحات مربوطه جذب نماید .
- در گروه ها شرکت داشته باشید. اتوریتی شخصی و اعتماد می تواند در چنین شرایطی افزایش پیدا کند.
همین امر منجر به ایجاد فرصت ها، سرنخ ها و ارتباطات جدید می شود.
توجه داشته باشید که این عملکرد در حال حاضر تنها در اختیار افراد است .
- از آنجایی که لینکداین به مکانی برای اشتراک گذاری محتوای با کیفیت تبدیل شده است، ما می توانیم تعامل بیشتری در مورد چنین محتواهایی به دست آوریم.
شما نیز بخشی از این جریان باشید. محتوای خود را به اشتراک بگذارید و محتوای با کیفیت دیگران را نیز به اشتراک بگذارید .
کاربرد لینکداین در کسب وکارها:
- صفحه شرکت خود را پر کنید و اطمینان حاصل نمایید که این صفحه همیشه به روز است.
اگر ساختار شرکت را تغییر داده اید یا اخبار شرکتی برای اشتراک گذاری دارید مطمئن شوید که صفحه شرکت خود در لینکداین را به روزرسانی می کنید. این به روزرسانی در فید خبری فالوورها نیز اعمال می شود .
- فرآیند به روزرسانی صفحه لینکداین را زمانی که به روزرسانی های اساسی رخ می دهد بخشی از کار خود قرار دهید زیرا لینکداین منبع اعتماد و حقیقت برای افرادی است که جستجویی را انجام می دهند .
- مطمئن شوید که به پست ها، نظرات و سوالات افراد پاسخ می دهید.
اگر کاربری نظری در مورد محصول شما قرار داده است از او تشکر کنید. اگر این افراد شکایتی دارند به آن رسیدگی کنید. به سوالات آنان پاسخ دهید ، نصیحتی برایشان داشته باشید و به آن ها کمک کنید .
- لینکداین می تواند یک منبع عالی برای هوش رقابتی باشد. صفحه رقبای خود را دنبال کنید و اخبار، به روزرسانی ها و تغییرات کارمندان را بخوانید.
برخی از موارد شغلی می تواند بینشی در مورد جهت گیری استراتژیک فراهم آورد .
موفقیت در لینکداین چگونه است
شرکت هایی که روشی برای رشد جوامع حرفه ای پیدا می کنند می توانند موفقیت بیشتری در لینکداین داشته باشند.
این وظیفه نیازمند ارسال پست های ارزشمند است. سوپر استارهای لینکداین روش هایی را برای تسهیل تعامل معنادار در شبکه خود پیدا کرده اند.
در ادامه برخی از نمونه ها را بیان می کنیم:
Teach For American
تیم Teach for Americaa به خوبی تشخیص داده است که لینکداین یک پلتفرم ارزشمند و مفید برای تلاش های استخدامی است.
آن ها یک صفحه توسعه یافته دارند و توانسته اند از تمامی مزایای قابلیت های موجود به نفع خود استفاده کنند.
این موضوع تجربه عمیقی ایجاد می کند که بر اتوریتی آن ها می افزاید.
آن ها نه تنها موقعیت های شغلی موجود را با دیگران به اشتراک می گذارند بلکه تلاش می کنند مکالماتی را از طریق محتوایی که دارند ایجاد نمایند.
علاوه بر این، آن ها سعی می کنند نظرات مشتریان و رضایتمندی آن ها را در صفحه شرکت به نمایش بگذارند که همین امر سطح اعتماد را بیشتر می کند
گروه لینکداینی Bridgespan:
ارتباطی را با سازمان های غیر انتفاعی ایجاد می کند و از آن ها حمایت می کند. زمانی که صحبت از تعامل مبتنی بر جامعه به میان می اید این گروه از یک رویکرد غیر سنتی استفاده می کند.
جایی که بیشتر شرکت ها تلاش می کنند انجمن هایی را بر روی دامنه خود ایجاد و حفظ کنند، آن ها جامعه خویش را بر روی لینکداین بنا کرده اند که نه گروه متفاوت و جداگانه است.
آن ها هر کدام از این گروه ها را به شیوه ای تقسیم بندی کرده اند که معنادار است. همین امر موجب می شود مکالمات ارزشمندی بین آن ها جریان داشته باشد
SAP:
شرکت ها می توانند گروه های خودشان را داشته باشند که بر روی محصولات، پیشنهادات و موضوعات مرتبط تمرکز دارد.
این موضوع می تواند یک فرصت عالی برای میزبانی بحث ها باشد .
گروه SAP در لینکداین به شرکت ها اجازه می دهد مشاغل مرتبطی را پست کنند و از این طریق کارمندان مرتبطی را استخدام نمایند.
با کمک داده ها و اطلاعات موجود، افرادی که به دنبال شغل هستند می توانند دامنه جستجوی خویش را تنگ تر و باریک تر کنند
نکات و راهنمایی های آداب معاشرت در لینکداین:
معمولا ارتباط برقرار کردن با افرد حرفه ای در رسانه های اجتماعی دربرگیرنده کاوش آگاه است. معمولا در این
شرایط امکان روبرو شدن با موارد اسپم نیز وجود دارد.
بهترین رابطه از طریق پیشرفت دقیق و طبیعی ایجاد می شود. به سرنخ های اجتماعی توجه داشته باشید و در این حالت می توانید از بروز مواردی که منجر به شکست می شود پرهیز کنید
کارت ویزیت یک دعوتنامه نیست:
از آن برای آزار و اذیت افراد استفاده نکنید: همه ما ممکن است با چنین شرایطی روبرو شده باشیم.
افرادی که سرعت بالایی دارند در رویدادها به دنبال جمع آوری کارت ویزیت و توزیع آن ها می روند.
درخواست ها در لینکداین به سرعت ارسال می شود و بدون شخصی سازی حجم وسیعی از پیام ها به گروه ها، رویدادها و سایر موارد ارسال می گردد. لطفا اینکار را در لینکداین انجام ندهید
پست سرد:
ممکن است در لینکداین با فردی روبرو شوید که دوست داشته باشید با او در تماس باشید.
اگر چنین بود، از یک رویکرد شخصی سازی شده استفاده نمایید و به آن ها فرصت دهید با شما ارتباط برقرار کنند.
به آن ها اجازه دهید شما را بشناسند و بدانند چرا باید با شما ارتباط داشته باشند
responding@:
در حالیکه لینکداین هشدارهای هوشمندی برای کاربران ندارد اما استفاده @@name به هنگام پاسخگویی به دیدگاه های افراد در صفحه یا گروهتان می تواند تمرین عالی برای حفظ جریان مکالمات باشد.
با اینحال، لینکداین اخیرا کار بر روی هشدارها را آغاز کرده است. این پلتفرم در حال حاضر زمانی که افراد مکالماتی دارند که بخشی از آن هستند آن را بیان می کند
ترمیم پنجره های شکسته:
شما باید مطمئن شوید که هر نوع اسپمی را از گروه های لینکداین خود حذف می کنید.
اعضا به خصوص آن هایی که نیاز به شغل یا ترفیع دارند در برخی از موارد ممکن است با این موضوع مشکل داشته باشند.
مهربان و یکدل باشید اما مطمئن شوید که قوانینی برای گروه های خود دارید.
واقعی و حقیقی باشید:
در هر تعاملی که بر روی لینکداین دارید، تا جایی که می توانید خودتان باشید.
زمانی که با فرد دیگری ارتباط برقرار می کنید از ارسال پیام های استاندارد خودداری کنید
.این گونه پیام ها نه تنها زیاد پذیرفته نمی شوند بلکه ممکن است افراد شما را به عنوان اسپم نشانه گذاری گنند و همین امر موجب می شود در آینده نتوانید درخواست های ارتباطی ارسال کنید.
تعاملات شخصی سازی شده باعث می شود افراد احساس کنند شما به آن ها احترام می گذارید و به آن ها علاقه مند هستید
توصیه ها و پیشنهادات:
توصیه های لینکداین می تواند یک موضوع قدرتمند باشد اما باید تنها از افرادی که شما و کارهایتان را می شناسند درخواست کنید.
خود توصیه و سفارش برای آن بهتر خواهد بود. اگر از یک نفر درخواست می کنید؛ از هدفی که در سر دارید صحبت کنید.
مطمئننا شما نمی خواهید اینکار را به شیوه نادرست انجام دهید. پس توصیه های ارزشمند و مفید داشته باشید و کاری کنید زندگی افراد ساده تر و راحت تر شود
به اشتراک گذاری محتوا:
لازم نیست همه محتواهای خود را در لینکداین به اشتراک بگذارید. هر چیزی که اینجا به اشتراک می گذارید می تواند بازتاب شهرت حرفه ای تان باشد یا شما را بد جلوه دهد.
از به کار بردن ابزارهایی که پست های موجود در سایر پلتفرم ها را به صورت خودکار ارسال می کنند خودداری نمایید.
مهم تر از همه، در مورد چیزی که به اشتراک می گذارید هوشیار باشید و سعی نکنید محتوای زیادی به اشتراک بگذارید.
از آن جایی که ارتباطات نقش بسیار مهمی در لینکداین دارد ، این پلتفرم مکانی است که نباید از فید افراد دور بمانید
بحث ها:
روش هایی برای مشاهده فعالیت های گروه های لینکداینی در بخش Discussions زیر قسمت Choose Your View: Latest Discussions و What’s Happening وجود دارد.
قسمت What’s Happening بحث هایی که اخیرا فعالیت هایی دارند را نشان می دهد.
قسمت Latest Discussions هم بحث هایی که اخیرا ارسال شده است را نشان می دهد
ابزارهای پیشنهادی:
ایجاد جامعه حرفه ای می تواند برای هر کسب وکاری تجربه متفاوتی باشد.
به همین خاطر پیدا کردن قابلیت ها و عملکردهای مناسب برای شما ، یک گام اساسی و مهم در موفقیت است.
در ادامه برخی از ابزارهایی که به سفارشی سازی تجارب در لینکداین کمک می کند را با هم مرور می کنیم .
LinkdIn for Outlook:
اگر از Outlook استفاده می کنید این ابزار شبکه حرفه ای را درست در جعبه ایمیلی تان نشان می دهد. همچنین این ابزار مخاطبان Outlook شما را اسکن می کند و ارتباطات جدیدی برایتان می یابد.
داشتن این اطلاعات در inbox می تواند به شما کمک کند تعامل خوبی داشته باشید و همه چیز را پیگیری کنید .
بافر :
این اپلیکیشن به شما کمک خواهد کرد پست های خود را زمانبندی کنید و همه پست های شما بر روی صفحه
شرکت، گروه ها و در هر پروفایل شخصی را تجزیه و تحلیل می کند
TrueSocialMetrics:
برای افرادی که به دنبال تجزیه و تحلیل هستند، این ابزار حجم وسیعی از داده ها را ارائه می کند
LinkedIn Maps:
در شبکه های اجتماعی این ابزار به شما اجازه می دهد با اکانت لینکداین خود لاگین کنید و شبکه خود را بر روی نقشه تجسم نمایید
یوتیوب و پینترست:
یوتیوب:
یوتیوب بعد از آغاز به کار خود در سال 2005 ، تنها یک مکان برای تماشای فایل های ویدئویی نبود.
بعد از هشت سال، یوتیوب به دومین موتور جستجوی بزرگ دنیا پیوست و توانست به سرعت پیشرفت کند.
هنوز هم سایت های ویدئویی زیادی وجود دارد اما یوتیوب بینش خاص خود را دارد و ایده های نابی در آن پیدا می شود
آمارهای کلیدی و اطلاعات جمعیتی:
- یوتیوب هر ماه بیش از یک میلیارد بازدید منحصر به فرد دارد .
- بیش از 6 میلیارد ساعت ویدئو هر ماه توسط کاربران مورد بازدید قرار می گیرد .
- 100 ساعت فایل ویدئویی هر دقیقه آپلود می شود .
دستگاه های موبایلی بیش از یک میلیارد بازدید در روز دارند - بر اساس تحقیقات نیلسن، یوتیوب بزرگسالان 18 تا 34 سال را در ایالت متحده آمریکا به خود جذب کرده
است .
هزاران کانال یوتیوبی سالانه درآمد شش رقمی از آن دارند
این شبکه اجتماعی چگونه توسط افراد مورد استفاده قرار می گیرد:
معمولا افراد از این شبکه اجتماعی نیز برای اشتراک گذاری استفاده می کنند.
محتوا از طریق یوتیوب آپلود شده و با سایر افراد به اشتراک گذاشته می شود. کاربران می توانند کانال ها را دنبال کنند، محتوای خود را آپلود نمایند،
بر روی ویدئوهای موجود نظر بگذارند و محتوای سایر کاربران را دنبال کنند.
یوتیوب با توانایی لینک مستقیم یا تعبیه کردن ویدئو به یکی از اصلی ترین منابع ویدئویی برای کاربران سرتاسر وب تبدیل شده است.
توانایی آن برای درآمدزایی از طریق تبلیغات( برای خود و کاربرانش) لایه مالی دیگری به آن افزوده است
استراتژی ها و تاکتیک هایی برای موفقیت:
تعامل : کامنت ها و دیدگاه هایی که بر روی یوتیوب قرار می گیرد به خاطر بی معنی بودن مشهور هستند .بیشتر دیدگاه هایی که در این سایت قرار می گیرند بی معنی اند.
بیشتر برندها به خاطر دلایل خوبی که در سر دارند امکان قرار دادن کامنت بر روی ویدئوی خود را می بندند. شما می توانید برای به دست اوردن تعامل این قابلیت را داشته باشید.
چیزی که پیشنهاد نمی شود این است که قابلیت کامنت گذاری را فعال بگذارید و در عین حال توجهی به آن نکنید. اگر بتوانید با مخاطبان خود تعامل داشته باشید نتایج خوبی دریافت خواهید کرد.
برای اینکه یوتیوب بتواند کامنت گذاری را بهبود ببخشد، در حال حاضر این کامنت ها را به طور مستقیم به اکانت گوگل پلاس متصل کرده است.
شما نیز به عنوان یک کسب وکار باید به صفحه برند خود در گوگل پلاس و اکانت یوتیوب لینک دهید. اولین کاری که باید انجام دهید این است که مطمئن شوید اکانت شما در یوتیوب مدیر صفحه گوگل پلاس است.
سپس مطمئن شوید که وارد اکانت یوتیوب خود شده اید و دستورالعمل های برقراری ارتباط در این پلتفرم را دنبال می کنید.
بعد از اینکه هر چیزی به هم متصل شد، هشدار کامنت های جدید برای ویدئوهای یوتیوبی در نوتیفیکیشن های گوگل پلاس ظاهر خواهد شد و فایل ویدئویی شما در تب صفحه گوگل پلاس نشان داده می شود
استراتژی محتوا:
محتوا کمک و نحوه انجام کارها : برای بیشتر محصولات، آموزش ها و نحوه کار با آن ها بسیار ارزشمند خواهد بود.
به مخاطبان خود کمک کنید بتوانند با محصولاتتان به خوبی کار کنند .
به عنوان مثال می توانید ایده ای برای کاربرد محصول به شیوه جدید در اختیار افراد قرار دهید. به آن ها کمک کنید نحوه انجام کارها را که به صورت مستقیم به محصولات شما مرتبط نیست یاد بگیرند.
به عنوان مثال برند nail polish می تواند نحوه درست کردن مو برای یک رویداد خاص را برجسته کند.
این موضوع به مخاطبان این برند مرتبط است اما به طور مستقیم ربطی به محصولاتش ندارد. افقی فکر کنید
محتوا انحصار : محتوای انحصاری می تواند به شکل دسترسی به محصول جدید، تخفیف های خاص برای کانال یا اخبار شرکت باشد.
ارائه این محتوای انحصاری به مخاطبان محدود می تواند حس احترام را در این افراد ایجاد کند.
همچنین تولید محتوای مخصوص هر کانال به افراد اجازه می دهد دلیلی برای دنبال کردن یک یا چند کانال موجود داشته باشند. این موضوع عمق ارتباطات را افزایش می دهد
تشویق مشارکت : اجازه دهید جامعه شما محتوایی ایجاد کنند و آن را از طرف شما در شبکه های خود به اشتراک بگذارند.
شما می توانید بعدا به کمک هشتک ها در این شرایط مشارکت داشته باشید یا روشی را برای کمک به جلب توجه افراد و مرتبط کردن داستان کاربران پیدا کنید.
این فعالیت می تواند هوشیاری و آگاهی در مورد حضور شما را بیشتر کند و به تعامل مخاطبان کمک نماید
سنجش:
همانند سایر تلاش های بازاریابی، باید بدانید موفقیت شما چگونه به دست می آید.
تلاش های خود را به سوی فعالیت هایی ببرید که به شما کمک می کند با سنجش پیشرفت در برابر اهداف تعیین شده؛ موفقیت خود را ارزیابی نمایید
موفقیت در یوتیوب چگونه است
Old Spice:
نمی توان بدون صحبت کردن در مورد کاری که این شرکت در سال 20100 انجام داد، درباره مکالمات در یوتیوب چیزی گفت.
آن ها به کمک کمپین پاسخگویی شخصی سازی شده همه چیز را به نفع خود تغییر دادند و نتایج به دست آمده موفقیت این روش را ثابت کرد.
رمز این موفقیت استفاده از روش هایی بود که برای این شرکت کار می کرد و می توانست با مخاطب و نیازهایش همگام باشد.
همین امر باعث شد این شرکت بیشتر از قبل تعاملی باشد. اخیرا، REI از کانال یوتیوبی خود به همین شیوه استفاده کرده است
Zillow:
با وجود طیف وسیعی از فایل های ویدئویی که در یوتیوب آپلود می شود، این شرکت توانسته است با آموزش افراد برای بازاریابی خانه ها، موفقیت چشمگیری از این شبکه به دست آورد .
راهنمایی ها و نکاتی برای معاشرت در یوتیوب:
با مسئولیت در این شبکه اجتماعی تعامل داشته باشید:
اگر قابلیت کامنت گذاری را بر روی ویدئوهای خود فعال کرده اید، مطمئن شوید که آن ها را دنبال می کنید.
همانطور که قبلا نیز بیان کردیم بیشتر دیدگاه ها در این پلتفرم به نظر اسپم می رسد.
به همین خاطر باید مطمئن شوید که کانال موجود هنوز ارزشی برای افراد فراهم می کند.
اگر احساس کردید کامنت های اسپم بر روی ویدئوهای شما قرار گرفته است خونسردی خود را حفظ کنید و همه چیز را توضیح دهید .
هوشمندانه دیدگاه بگذارید:
چه قابلیت کامنت گذاری بر روی ویدئوهای خود را فعال کرده باشید و چه فعال نکرده باشید، زمانی وجود دارد که به قرار دادن دیدگاه در سایر بحث ها و ویدئوها نیاز خواهید داشت.
سعی کنید هوشمندانه دیدگاه خود را بگذارید. املا و گرامر جملات خود را بررسی کنید. از صدای برند استفاده نمایید و از قرار دادن کامنت های اسپم خودداری نمایید .
با احتیاط تبلیغ کنید:
برای بیشتر کانال های یوتیوبی، تبلیغ می تواند درآمد زا باشد اما باید این موضوع در برابر تاثیر برند و تجربه ای که مشتری با شما خواهد داشت سبک و سنگین گردد
علاقه مندی ها و اشتراک گذاری ها:
اگر به فایل ویدئویی علاقه داشتید این فایل بر روی صفحه پروفایل به عنوان ویدئوی محبوب شده نمایش داده می شود.
شما می توانید این فایل را با دوستان و مشترکان خود به اشتراک بگذارید.
مشترک شدن در کانال یک فرد بدین معناست که شما آخرین آپلودهای آنان را مشاهده خواهید کرد و ان را در فید صفحه خودخواهید دید.
این موضوع معادل فالوو کردن فردی در توییتر است
آپلود کردن فایل ویدئویی:
خوشبختانه، یوتیوب تقریبا هر فرمت ویدئویی را قبول می کندو آپلود کردن فایل های ویدئویی در آن بسیار اسان است
. کافیست اطلاعات مربوط به ویدئو را پر کنید. باید مطمئن شوید که توضیحات شما برای سئو و افراد بهینه سازی شده است.
عنوان و کلیدواژه ها نیز باید با هدف انتخاب شود. ویدئوها باید به درستی طبقه بندی شوند و اگر برایتان ممکن بود رونوشتی از هر فایل ویدئویی برای مخاطبان فراهم اورید.
هر اطلاعات ارزشمندی که به فایل یوتیوبی خود اضافه می کنید، فرصت بیشتری برای افراد فراهم می کند تا ویدئوهایتان را بیابند .
همین امر فایل ویدئویی را در دسترس کاربران و ربات های جستجو قرار می دهد
ابزارهای پیشنهادی :
YouTube TestTube:
این گزینه بسیار شبیه Gmail Labss است. برای افرادی که به دنبال به روز بودن هستند، این ابزار می تواند بهترین گزینه باشد
YouTube Analytic:
این گزینه معادل Facebook Insightss برای ویدئوهای شماست. شما می توانید اعداد و ارقام مربوط به تعاملات، اکتشاف و اطلاعات جمعیتی را مشاهده کنید .
YouTube Advertisers:
این یک ابزار مرکزی است که می توانید ایده هایی را از سایر برندها به دست اورید. همچنین این گزینه یک پرتال با محتواهای خوب در مورد راه حل های تبلیغاتی است
YouTube Charts:
فهرستی از ویدئوها که بر اساس تعداد بازدید ها، محبوبیت، کامنت ها و سایر معیارها مرتب شده است را نشان می دهد. به دنبال ایده های محتوایی می گردید؟ این یک مکان عالی برای آغاز کار است .
پینترست:
این وب سایت با تصاویر زیبا و جذاب توانسته است طوفان عظیمی در دنیای آنلاین ایجاد کند.
به دنبال تست بتای این شرکت در سال 2010 ، روش های زیادی برای کاربران فراهم شد تا مجموعه تصاویر خود را به منظور سرگرمی یا اهداف دیگر ایجاد کنند.
اینکه شما صاحب کسب وکاری هستید و می خواهید از طریق تصاویر با کاربرانتان ارتباط داشته باشید یا به سادگی تلاش می کنید
منزل خود را به کمک تصاویر موجود تزیین نمایید زیاد فرقی نمی کند. سایت پینترست برای همه سلایق طراحی شده است .
آمارهای کلیدی و اطلاعات جمعیتی:
- پینترست ماهانه 20 میلیون کاربر فعال دارد
- بیش از 50 میلیون بازدید کننده منحصر به فرد در ماه از این سایت بازدید می کنند
- در روز 5 میلیون پین در مقالات انجام می شود
- زنان 5 برابر بیشتر از مردان از این سایت استفاده می کنند .
- کاربران پینترست در ایالت متحده آمریکا تقریبا یک ساعت از وقت خود را در ماه بر روی این سایت صرف می کنند .
- خریداران زمانی که محصولات از این سایت ارجاع شده باشد زمان بیشتری بر روی خرید صرف می کنند .
- پینترست ترافیک ارجاعی بیشتری نسبت به توییتر، لینکداین و ردیت دارد
افراد چگونه از این سایت استفاده می کنند
اشتراک گذاری مبتنی بر تصویر برای برندها و افراد بسیار مهم شده است.
تاثیر تصاویر باعث شده است سایت هایی همچون پینترست و اینستاگرام جایگاه جدیدی در زندگی دیجیتال روزانه داشته باشند.
در دنیایی که افراد الزاما زمان خود را بر روی خواندن صرف نمی کنند، رسانه های غنی می تواند به افراد کمک کند داستان های خود را به اشتراک بگذارند،
با سایر افراد ارتباط داشته باشند و از محتوای موجود استفاده کنند
استراتژی ها و تاکتیک هایی برای موفقیت :
تعامل : جامعه پینترست به سرعت در حال رشد است و می تواند بسیار تعاملی باشد. این یک فرصت عالی برای مشتریان شماست تا بتوانند با شرکت در ارتباط باشند.
به همین خاطر باید مطمئن شوید که توجه کافی به فرصت های موجود برای برقراری مکالمه را دارید. این افراد ممکن است سوالاتی را از شما بپرسند یا تنها از نگرانی ها و احساسات خود سخن بگویند.
استفاده از ابزارهایی همچون PinAlerts یا ابزار آنالیتیکی پینترست می تواند جایی که محتوای شما به اشتراک گذاشته شده است را مانیتور کند و به شما کمک نماید فرصت هایی که به صورت مستقیم به سمتتان نمی ایند را به دست آورید
استراتژی محتوا:
برجسته کردن مشتریان :به کمک محصولات، محتوایی که ایجاد می کنید و حتی داستان های این افراد، مشتریان خود را برجسته نمایید.
این موضوع می تواند برای آن ها جذاب باشد. همچنین به شما کمک می کند ارزشی بر جوامع خود بیفزایید و حس مالکیت را ایجاد کنید .
پشت صحنه : با نشان دادن تصاویر پشت صحنه اجازه دهید مخاطبان بیشتر از قبل با شما اشنا شوند. این کار می تواند حس محتوای خاص و محدود را ایجاد کند و نزدیکی مخاطبان را بیشتر نماید .
روابط اجتماعی : اگر کسب وکار شما در جامعه حضور دارد یا فعالیت های خیرخواهانه انجام می دهد بهتر است
این موضوع را با مخاطبان خود به اشتراک بگذارید. ممکن است این موضوع به نظر عجیب برسد اما اگر به شیوه درستی انجام شود می تواند بسیار مفید باشد.
افراد شما را دنبال می کنند زیرا بر روی شما و کارهایی که انجام می دهید سرمایه گذاری کرده اند.
تلاش ها و فعالیت های شما که خارج از دفتر کاری انجام می شود نمونه ای از این رابطه است .
مخاطبان خود را بشناسید : هر چیزی که در مورد مخاطبان نیاز هست را بدانید و به آن ها چیزی بدهید که دوست دارند بدانند. طنز در این شبکه اجتماعی کارکرد خوبی دارد.
شما می توانید با صرف زمان بر روی پروفایل شخصی، مخاطبان تان را بشناسید. باید ببینید چه چیزی برای این افراد مفید است و افراد چگونه محتواها را به اشتراک می گذارند و با هم ارتباط دارند
قابل کشف بودن : سایت خود را به گونه ای تنظیم کنید که بتواند به صورت اجتماعی در پینترست به اشتراک گذاشته شود.
مطمئن شوید که دکمه اشتراک بر روی صفحات سایت قرار دارد و استفاده و یافتن آن آسان است. جلب توجه افراد به سمت صفحات پینترست می تواند به یافتن محتوا کمک کند و اشتراک گذاری آن به شیوه های جدید را ممکن سازد.
همچنین فراموش نکنید که از فرصت ها برای پیگیری استفاده کنید و بدانید چه چیزی خوب کار می کند .
موفقیت در سایت پینترست چگونه است
SonyElectronics :
موارد زیادی در مورد فعالیت سونی در این شبکه اجتماعی وجود دارد.
آن ها از محصولات جدید تا مجموعه ای از محصولات وینتیج و قدیمی و برجسته کردن محصولات برای فروش استفاده می کنند تا بتوانند طرفداران برند خود را افزایش دهند.
سونی از تبلیغات خود به عنوان محتوای جذاب استفاده می کند و در مورد برخی از موضوعات خارج از برند نیز محتوا تولید می کند
Beautiful StarbuckObjects:
این برند دسترسی خود به مخاطبان را از طریق پینترست بیشتر کرده است.
یکی از Board آن ها تنها به قهوه مربوط است. با این وجود این برند تنها به مسائل این چنینی نمی پردازد و سعی می کند موضوعاتی از خارج برند را مطرح نماید.
البته این موضوعات نیز مرتبط با فعالیت های آن هاست .
Nordstrom:
از نامگذاری اعضای تیم رسانه های اجتماعی بر روی صفحه تا انتشار منظم پست بر روی Boardd ، این گزینه یکی از فروشگاه هایی است که نحوه پین کردن را به خوبی می داند.
4.4 میلیون نفری که این شرکت را دنبال می کنند به خوبی نشان می دهد استراتژی موجود کارساز و موثر است.
این شرکت توانسته است ایتم های پین شده برتر را در فروشگاهش نشان دهد و یکپارچه سازی اجتماعی را به خوبی انجام دهد
راهنمایی ها ونکاتی در مورد آداب معاشرت در پینترست:
اعتبار بدهید : اشتراک گذاری محتوای سایر افراد در قلب پینترست قرار دارد.
به همین خاطر اعتبار بخشی مناسب از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.
به طور ایده آل، هر چیزی از منبع اصلی اش پین می شود. این موضوع بدین معنی است که باید برای یافتن افراد و محتوای منحصر به فرد همه سایت را بگردید.
باید تا جایی که می توانید بهترین تجربه کاربری را فراهم کنید. اگر تصویری را به صورت مستقیم از نتایج جستجوی تصاویر گوگل پین می کنید، افراد به جای اینکه به صفحات سایت شما لینک دهند به نتایج گوگل لینک می دهند.
پس این موضوع را مدنظر داشته باشید
کپشن ها را تغییر دهید : پین کردن دوباره همانند توییت دوباره نیست.
باید مطمئن شوید که به هنگام پین کردن دوباره، کپشن آن را به روز می کنید و آن را مال خود می سازید.
کپشن باید نشان دهنده شما و برندتان باشد و به جامعه موجود مرتبط گردد.
فراموش نکنید که از کلیدواژه هایی استفاده کنید که کاربران برای یافتن پین های شما از آن استفاده می کنند
board های خود را گروه بندی کنید: گروه بندی Board ها اجازه می دهد بیش از یک کاربر به board شما پین کنند.
شما می توانید با سایر شرکت ها، همکاران و هر فردی که دوست دارید همکاری کنید و محتوای منحصر به فردی ایجاد نمایید.
باید استراتژی و هدفی در مورد Board به اشتراک گذاشته شده داشته باشید
Board مخفی :شاید این گزینه قابلیتی نیست که برای Board های خود استفاده می کنید اما می توانید boardd هایی ایجاد کنید که با گروه محدودی از افراد به اشتراک گذاشته شده و آن ها را برای پین کردن دعوت کنید
سایت خود را تایید کنید : برای اینکه اکانت تایید شده ای داشته باشید و آنالتیکیس پینترست را بر روی سایت اجرا نمایید باید سایت خود را تایید کنید.
ابزار آنالیتیکی پینترست آمار پین ها، نوع ترافیکی که پینترست به سمت سایت جذب کرده و موارد دیگر را نشان خواهد داد
ابزارهای پیشنهادی:
وبلاگ پینترست : آن ها طیف وسیعی از کاربران و برندها را برجسته می کنند و اخبار جدید و جذاب را نشان می دهند.
برای اینکه بتوانید در مورد تغییرات به وجود آمده اطلاعات خوبی کسب کنید همیشه وبلاگ آن ها را بررسی نمایید.همچنین می توانید از این مکان برای انجام کارهای خود ایده و الهام بگیرید .
Postris : این ابزار به شما کمک می کند محبوب ترین Board ها، پین ها و افراد را در سایت پینترست پیدا کنید .
Viraltag : زمانبند برای سایت پینترست است که به شما کمک می کند از ارسال مطالب زیاد در یک بازه زمانی مشخص خودداری کنید.
این ابزار قابلیت تجزیه و تحلیل دارد و به شما کمک می کند مطالب متعددی را در اکانت های مختلف پینترست آپلود کنید .
Curalate : این ابزار به شما کمک می کند Board خود را بسنجید و تعامل پین ها را اندازه گیری نمایید . همچنین کمک می کند ترافیک تولید کنید،
حامیان را بیابید و بسته به هزینه ای که پرداخت می کنید کارهای دیگری انجام دهید. این گزینه در اینستاگرام نیز به شما کمک خواهد کرد .
PinAlerts : اساسا هشدارهای گوگل برای محتوای سایت شما در پینترست را در میان سایر قابلیت های اندازه گیری که دارد نشان می دهد
Pins Rich : پینترست این امکان را برای شما فراهم کرده است که بتوانید محصولات خود را به شیوه دیگری نسبت به تصویر نشان دهید.
با آماده کردن سایت با تگ متای مناسب، می توانید محتوای غنی همچون قیمت ها و مرورها را به پین سایر افراد به محتوای خود بیفزایید
پیشنهاد می کنیم این مطالب رو هم ببینید::
- راهنمای شبکه های اجتماعی (بخش اول) راهنمای شبکه های اجتماعی برای افراد مبتدی به راهنمای شبکه...
- راهنمای شبکه های اجتماعی (بخش چهارم) ادامه مبحث راهنمای شبکه های اجتماعی توئیتر بروزرسانی 140 کاراکتری...
- راهنمای شبکه های اجتماعی (بخش سوم) ادامه مبحث راهنمای شبکه های اجتماعی یافتن شبکه اجتماعی مناسب...
- راهنمای شبکه های اجتماعی (بخش دوم) ادامه مبحث راهنمای شبکه های اجتماعی چه نوع محتوایی را...
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.