راهنمای شبکه های اجتماعی (بخش ششم)
ادامه مبحث راهنمای شبکه های اجتماعی
اول از هر چیزی باید به این موضوع اشاره کنیم که این مقاله، راهنمای کامل و جامعی در مورد وبلاگ نویسی نیست.
همانطور که می دانید ده ها کتاب خوب در مورد ایجاد، رشد و نگهداری وبلاگ نوشته شده است و اگر دوست دارید این مسیر را تا آخر ادامه دهید بهتر است یک کتاب خوب در این زمینه پیدا کنید.
با این وجود امیدواریم این فصل بتواند پس زمینه کافی برای درک کارهایی که برای شما مناسب است ایجاد نماید. با راحت تر شدن انتشار مطلب در وب، وبلاگ ها نیز بیشتر از قبل رشد کردند.
افرادی که تجربه اندکی دارند یا اصلا تجربه فنی ندارند می توانند کار خود را در وبلاگ نویسی آغاز کنند و یک وبلاگ خوب به کمک پلتفرم های مختلف ایجاد نمایند.
مشتریان نیز وبلاگ ها را با نرخ بیشتری نسبت به قبل مطالعه می کنند. اینکه بگوییم وبلاگ ها چگونه توزیع شده اند و این مقدار چقدر است کمی دشوار خواهد بود.
معمولا یافتن اعداد و ارقام در این زمینه کمی سخت است اما می دانیم که بیش از 33 میلیون مطلب جدید هر ماه به کمک وردپرس ایجاد می شود .
حوزه وبلاگ نویسی چگونه است
تخمین زده شده است که 31 میلیون وبلاگ نویس تنها در ایالت متحده آمریکا وجود دارد .
- در یک نظرسنجی مشخص شد، تقریبا 87 درصد وبلاگ نویسان در دو سال اخیر در حوزه وبلاگ نویسی فعال بوده اند .
- 57 درصد وبلاگ نویسان گزارش کرده اند بیش از یک وبلاگ دارند .
- 35 درصد از کسب وکارها حداقل ماهی یکبار وبلاگ نویسی می کنند .
- 60 درصد از وبلاگ نویسان مرد هستند .
- نزدیک به دو سوم تاثیر گذاران از وبلاگ نویسی درآمد کسب می کنند اما 80 درصد آن ها گزارش کرده اند سالانه کمتر از 10000 دلار درآمدزایی می کنند
افراد چگونه از وبلاگ ها استفاده می کنند
در شبکه های اجتماعی هر وبلاگی مجموعه اهداف خود را دارد. برخی از آن ها توسط افراد اداره می شود و برخی نیز متعلق به شرکت هاست.
در این میان وبلاگ هایی هستند که خاصیت ترکیبی دارند. با اینکه می توان وبلاگ هایی را پیدا کرد که تقریبا همه موضوعات را پوشش می دهند اما موضوعات فراگیری وجود دارد که در طبقه بندی های زیر قرار می گیرد
شرکتی :
این وبلاگ ها توسط شرکت ها و برای مشتریان یا سهام داران نوشته می شوند.
اینگونه وبلاگ ها اغلب در سایت اصلی شرکت یا زیردامنه/زیردایرکتوری اختصاصی آن قرار می گیرند. شواهد خوبی وجود دارد که بیان می کند در چنین شرایطی استفاده از زیردایرکتوری ها بهتر از زیردامنه هاست.
موضوعاتی که در این وبلاگ ها نوشته می شود از اخبار و اعلانات تا اطلاعات مربوط به آغاز محصول و حتی تلاش های روابط اجتماعی متغیر است .
شخصی / خاطرات:
در شبکه های اجتماعی وبلاگ نویسانی که به صورت آنلاین مطالب شخصی خود را منتشر می کنند ممکن است دوست داشته باشند این نوع مطالب را به سایر انواع وبلاگ نیز توسعه دهند.
البته عملکرد اصلی آن ها به اشتراک گذاری تجارب و زندگی شان است و عموما دوستان و اعضای خانواده خود را هدف قرار می دهند .
سرگرمی یا علاقه :
این وبلاگ ها بر روی یک موضوع متمرکز می شوند. این موضوع می تواند ماهیت تخصصی داشته باشد( وبلاگ های مرتبط با فناوری که اغلب در این بخش قرار می گیرند) یا کاملا شخصی باشند( در برگیرنده مواردی همچون مد، فشن، زیبایی و ورزش)
حرفه ای:
این افراد تلاش می کنند به کمک وبلاگ نویسی درآمدی کسب کنند. آن ها ممکن است درآمد خود را بر پایه تبلیغات یا حتی فروش قرار دهند یا اینکه از روش های خود برای درآمد زایی استفاده نمایند.
نکته کلیدی این است که چنین وبلاگ هایی باعث ایجاد درآمد می شوند
جامعه / اجتماعی :
این طبقه بندی اغلب شبیه چیزی است که به آن اخبار فوق محلی می گویند. به عنوان مثال وبلاگ محلی West Seattle نمونه خوبی از این طبقه بندی است.
این وبلاگ اخبار مرتبط با همسایه های خاص خود را پوشش می دهد و انجمن غنی دارد که اغلب محتوای خوبی بر روی آن قرار می گیرد
استراتژی ها و تاکتیک هایی برای موفقیت:
در شبکه های اجتماعی وبلاگ نویسی موفقیت آمیز به کار زیادی نیاز دارد. بسته به موفقیتی که شما دنبالش هستید این کار می تواند در برگیرنده تعدادی از افراد همچون بازاریابان و مدیران محصول باشد.
وبلاگ فرصتی را برای نمایش فرهنگ شرکت و شخصیت آن در اختیار شما قرار می دهد و در عین حال محصولاتی که در اختیار افراد قرار می دهید را معرفی می نماید
اتوریتی :
وبلاگ شما باید برای توسعه اتوریتی از طریق محتوا کمک کند و ارزشی را به صنعت موجودبیفزاید.
اینکه چگونه وبلاگ خود را تنظیم می کنید می تواند تاثیر زیادی بر روی اتوریتی در برخی از حوزه های کار داشته باشد.
وبلاگی که توسط خود شما میزبانی می شود بهترین روش برای دستیابی به موفقیت خواهد بود.
این وبلاگ الحاقیه ای برای سایت شماست و باید به صورت حرفه ای با آن برخورد شود
محتوا : بسته به صنعت و تعداد محتوایی که دوست دارید منتشر کنید، تولید محتوا می تواند یک کار چالش برانگیز باشد.
نکته کلیدی این است که خلاق باشید و همانند کاربرانتان فکر کنید. کاربران دوست دارند چه نوع محتوایی را مشاهده نمایند؟
چه نوع محتوایی به آن ها کمک می کند به طور موثر از محصولات پیشنهادی شما استفاده کنند؟ ایا این اطلاعات می تواند زندگی آن ها را راحت تر سازد؟
چه نوع محتوایی می تواند آن ها را سرگرم سازد؟ شما می توانید با نگاه کردن به بخش آنالیتیکی سایت به پاسخ تمامی این سوالات دست پیدا کنید.
در شبکه های اجتماعی معمولا در گوگل آنالیتیکس در بخش کلمات کلیدی جستجو شده توسط افراد عبارت not provided دیده می شود اما منابعی از اطلاعات ارزشمند در مورد کاربران شما وجود دارد که می توانید از آن استفاده کنید.
اگر از گوگل ادوردز استفاده می کنید می توانید به برخی از داده های مرتبط با کلمات کلیدی دسترسی داشته باشید.
می توانید به دنبال سایت رقبا، مکالمات اجتماعی، پرسش و پاسخ در سایت، درخواست های موجود در بخش خدمات مشتریان و هر نوع کانال بازخوردی که دارید بگردید. ایده دیگری که در این حوزه وجوددارد ایجاد مکالمه با همکاران و حتی خود مشتریان است.
به کمک این مکالمات می توانید تلاش گروهی را ترویج کنید.
ایجاد تقویم محتوا برای سازمان دهی ایده ها بسیار مفید خواهد بود. این کار به شماکمک می کند جلوی از دست رفتن ایده ها را بگیرید و آن ها را پیگیری نمایید
زمان بندی : در شبکه های اجتماعی زمان بندی همه چیز نیست اما مطمئننا بخش مهمی از پازل ماست.
این روزها زمانبندی اهمیت ویژه ای پیدا کرده است. ما روزانه حجم وسیعی از اطلاعات را از طریق رسانه های اجتماعی به دست می اوریم. زمانبندی مناسب به مخاطبان شما بستگی دارد.
به طور ایده آل، شما باید زمان و روزی که جامعه تان بیشتر از زمان های دیگر در دسترس است را پیدا کنید و محتوای موجود را در این زمان ها به اشتراک بگذارید.
این همان زمانی است که افراد فعال هستند اما نه آنقدر که در شلوغی فعالیت های خود محتوای شما را گم کنند. سعی کنید زمان های مختلف روز را تجربه نمایید تا بتوانید زمانی که برای شما بهینه است را پیدا کنید.
ابزارهایی همچون Followerwonk به شما کمک می کند. همچنین باید به رخدادهای صنعت، اخبار و سایر رویدادهای بزرگی که ممکن است بر روی توجه افراد و علاقه جامعه شما تاثیر بگذارد نگاه کنید
سبک : وبلاگ ها فرصتی در اختیار شما قرار می دهند تا خود را از بقیه سایت جدا کنید و بتوانید به کمک آن صدای برند خود را توسعه دهید.
از این فرصت به نفع خود استفاده کنید و از اینکه به تمام دنیا نشان دهید شما چه کسی هستید هراس و واهمه ای نداشته باشید. با غرور پرچم برند خود را بلند کنید .
در همین زمان مطمئن شوید که انتخاب های شما عمدی است. قبل از اینکه بخواهید از صدای خود استفاده کنید ببینید این صدا چگونه خواهد بود.
نیازی به گفتن نیست که نویسندگان شخصی یا حتی پست های شخصی ممکن است لحن متفاوتی داشته باشند اما باید از صدای برند تبعیت نمایند.
اگرچه این موضوع ممکن است به نظر محدود کننده برسد اما ایجاد محتوا را راحت تر می کند زیرا شما به خوبی پرسونای برند خود را می شناسید
تکرار : چیزی که بدتر از ننوشتن وبلاگ خواهد بود این است که وبلاگ نویسی را آغاز کنید و در اواسط راه تلاش های خود را متوقف نمایید.
برای بازدیدکنندگان وبلاگ، چیزی بدتر از این نیست که پست های موجود متعلق به ماه های قبل باشد. این موضوع باعث می شود بازدیدکننده دلیلی برای مشترک شدن یا شرکت در بحث های وبلاگ نداشته باشد.
لازم نیست هر روز وبلاگ نویسی کنید یا هر هفته مطلب برای آن تهیه نمایید. بهتر است یک رویکرد قابل دسترس پیدا کنید، انتظارات را با مخاطبان خود تنظیم نمایید و به آن پایبند باشید.
ممکن است بخواهید ماهانه مطلب خاصی را در مورد صنعت خود منتشر کنید.
این ایده خوبی است اما از قبل این موضوع را به مخاطبان خود اطلاع دهید تا بدانند چه انتظاری باید داشته باشند
تعامل : همانطور که قبلا نیز بیان کردیم، تعامل دقیقا همان جایی است که معجزه ها رخ می دهد.
در شبکه های اجتماعی زمانی که مخاطبان شروع به قرار دادن دیدگاه در پست های شما می کنند و مکالماتی را آغاز می نمایند، مطالب جان تازه ای می گیرند.
تعامل جایی است که جوامع شروع به شکل گیری می کنند. نکته کلیدی این است که بدانید چگونه می توانید تعادل را برقرار کنید.
معمولا دیدگاه ها مکان خوبی برای اسپمرها محسوب می شود. این افراد سرتاسر وب را می گردند تا بتوانند لینک های خود را به صورت اسپم در سایت ها بگذارند.
بسته به اهدافی که دارید می توانید کامنت ها را در وبلاگ خود کنترل کنید. برخی از افراد فرایند پذیرش را دارند اما با محبوب شدن وبلاگ، این استراتژی بسیار دشوار می گردد.
برخی از وبلاگ ها نیز تلاش می کنند لاگین مخصوص سایت و پروفایل مخصوص کاربران را ایجاد کنند. اما این روش نیز می تواند از تعامل افراد بکاهد زیرا فرایند ایجاد آن زمانبر خواهد بود.
تمامی این موارد به خود شما و جریان کاریتان بستگی دارد. معمولا پاسخگویی به کامنت ها و تعامل با مخاطبان در وبلاگ به زمان زیادی نیاز دارد.
اصول بنیادینی که در مورد شبکه های اجتماعی بیان کردیم در مورد وبلاگ ها نیز صدق می کند. به افراد احترام بگذارید، صادق و با شخصیت باشید.
مجموعه حقوق خوانندگان را برای وبلاگ خود ایجاد کنید. این سند باید استانداردهای تعامل در جوامع را برجسته نماید.
به عنوان مثال باید در برگیرنده انتظارات رفتاری برای اعضای جامعه و کارمندان باشد. این سند نه تنها به شما کمک می کند صادق باشید بلکه حس ایمان و انصاف را در مخاطبان القا می کند .
موفقیت در وبلاگ نویسی چگونه است
وبلاگ های موفق به عنوان منابع ارزشمند و قابل اطمینانی برای دریافت اطلاعات، شناخته شده اند و با فراهم کردن محتوای ارزشمند به صورت منظم توانسته اند اعتماد و تحسین خوانندگان را کسب کنند.
با این وجود محتوای ارزشمند می تواند برای افراد مختلف، اشکال متفاوتی داشته باشد. اجازه دهید برخی از نمونه های موفق در این حوزه را بررسی کنیم
وبلاگ Seattle: West شاید بتوان گفت یکی از وبلاگ های فوق محلی معروف همین وبلاگ باشد. این وبلاگ زمانی کار خود را آغاز کرد که قدرت اخبار محلی نیاز برای انتشار این مطالب را دو چندان کرد.
این وبلاگ در حال حاضر بیش از نیم میلیون بازدید در ماه دارد و انجمن آن محلی برای بیان مباحث منظم و جدید است.
وبلاگ West Seattle منبع خوبی برای گزارشگران این ناحیه است
وبلاگ سایت MOZ : این وبلاگ در سال 2004 به عنوان محلی برای افکار، چالش ها و اکتشافات Rand Fishkinn آغاز به کار کرد.
این وبلاگ دامنه خود را با توسعه و گسترش شرکت توسعه داده است. وبلاگ MOZ در حال حاضر محلی برای رهبران فکری در حوزه بازاریابی داخلی است و به طور میانگین هر ماه یک میلیون بازدید از صفحات آن انجام می شود.
هر کدام از پست هایی که در این وبلاگ منتشر می گردد بیش از 100 کامنت دریافت می کند.
با تمرکزی که نویسندگان بر روی مطالب اموزشی دارند این وبلاگ به یک مکان عالی برای افرادی تبدیل شده است که به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در حوزه بازاریابی داخلی هستند
OkCupid: این سایت تلاش کرده است محتوای خوبی برای وبلاگش ایجاد کند .آن ها پرده ها را کنار کشیده اند و سعی می کنند داده ها و اطلاعاتی که در مورد رفتار مخاطبان وجود دارد را نشان دهند.
معمولا بیشتر سایت ها دوست ندارند چنین اطلاعاتی را در اختیار سایر افراد قرار دهند. وبلاگ آن ها به تنهایی 38000 بک لینک از 900 دامنه مختلف کسب کرده است.
با اینکه مطلب گذاری در این وبلاگ چندی پیش متوقف شد اما هنوز هم نمونه عالی برای موفقیت در حوزه وبلاگ نویسی محسوب می شود
ابزارهای پیشنهادی :
وردپرس : یکی از محبوب ترین پلتفرم های وبلاگ نویسی وردپرس است. همانطور که می دانید وردپرس یک ابزار رایگان و متن باز است که می تواند برای ایجاد وبلاگ عالی باشد.
استفاده از این پلتفرم اسان است و انعطاف پذیری خوبی دارد. معمولا این یک گزینه پیش فرض برای وبلاگ نویسان مبتدی و حرفه ای است.
صنعت کاملی در مورد ایجاد و فروش قالب های اختصاصی برای وردپرس ایجاد شده است و همین امر باعث شده قالب های شخصی سازی شده و سفارشی برای آن ایجاد گردد.
وردپرس را می توان در سایت های فعلی نیز مورد استفاده قرار داد
Blogger : این گزینه نیز یکی از پلتفرم های وبلاگ نویسی ساخته شده توسط گوگل است.
این ابزار در تئوری بسیار شبیه وردپرس است اما قابلیت ها و انعطاف پذیری وردپرس را ندارد. معمولا این پلتفرم برای وبلاگ های شخصی مناسب تر است
گوگل آنالیتیکس : در شبکه های اجتماعی اندازه گیری و سنجش برای پیگیری موفقیت اهداف کسب وکار بسیار مهم است.
گوگل آنالیتیکس یک ابزار رایگان است که می تواند بینشی در مورد رفتار کاربران، ترافیک، رفتار اجتماعی در وب سایت فراهم اورد.
اکانت شما در گوگل آنالیتیکس می تواند داده های ارزشمندی در مورد مشتریان، چیزی که به دنبالش هستند و نحوه برخورد با آن ها فراهم آورد
افزونه های کامنت : بیشتر پلتفرم های وبلاگ نویسی قابلیت دیدگاه گذاری درون ساختی دارند اما بیشتر افراد به دنبال ابزارهای متفاوتی می گردند.
برخی از محبوب ترین ابزارها در این حوزه شامل Disqus ، فیس بوک و IntenseDebate است
Google Alerts: یکی دیگر از ابزارهای رایگان گوگل Google Alerts است. این گزینه به شما کمک می کند شهرت خود را در سرتاسر وب مورد بررسی قرار دهید.
می توانید از این ابزار رایگان برای ارسال هشدار ها از طرق ایمیل استفاده کنید. همچنین می توانید این ابزار را برای خودتان، کسب وکارتان یا حتی رقبا تنظیم نمایید.
زمانی که پستی را ایجاد می کنید بهتر است Google Alerts را برای عنوان آن پست تنظیم نمایید. اینکار به شما کمک خواهد کرد مکالماتی که در می خواهید در آن شرکت کنید را شناسایی کنید.
همچنین این گزینه یک ابزار خوب برای محافظت از محتواست و می تواند به هنگام دزیده شدن محتوا یا کپی کردن آن شما را مطلع سازد
Fresh Web Explorer Alerts :با مشترک شدن در ابزار آنالیتیکی سایت MOZ ، می توانید هشدارهای ایمیلی برای منشن های جدید کوئری های سفارشی را تنظیم کنید
LinKstant: با بررسی لینک هایی که افراد به شما می دهند می توانید مکالمات را پیگیری کنید. معمولا افراد وبلاگ را می خوانند و سپس مکالماتی را در سایت خویش آغاز می کنند.
این افراد معمولا به سایت اصلی ( یعنی وبلاگ شما) لینک می دهند.
با شرکت کردن در مکالماتی که در سایت جدید ایجاد می شود می توانید جریان خوبی از ترافیک و تعامل را به دست اورید.
این ابزار هر زمانی که فردی به سایت شما لینک می دهد از طریق ایمیل هشدارهایی را ارسال می نماید. همین امر موجب می شود فرصت های موجود را کشف کنید و از آن ها به خوبی استفاده نمایید
شبکه های اجتماعی همین جا متوقف نمی شود
علاوه بر شبکه های اجتماعی محبوبی که همه ما به خوبی آن ها را می شناسیم و دوستشان داریم،
موارد متعدد دیگری نیز وجود دارد که به کاربران کمک می کند با شرکت ها تعامل داشته باشند و روابطی را ایجاد نمایند.
در ادامه برخی از موارد محبوب را بیان خواهیم کرد
انجمن ها : انجمن ها شاید بالغ ترین شکل رسانه های اجتماعی هستند. در حقیقت، بیشتر قابلیت های مرتبط با شبکه های اجتماعی مدرن همچون بحث ها و پیام های خصوصی از انجمن ها آغاز شده اند.
انجمن ها از صفحات و بخش های مختلفی تشکیل شده اند که با مباحث افراد پر شده است. این ها معمولا بسیار سفارشی هستند و می توان آن را به صورت خصوصی یا عمومی تنظیم کرد.
می توان انجمن ها را بر روی هر سایتی میزبانی نمود.
برخی از انجمن ها به تنهایی میزبانی می شوند اما برخی از آن ها بر روی زیردامنه ها قرار می گیرند
اینستاگرام : اینستاگرام که در حال حاضر در اختیار سایت فیس بوک قرار دارد یکی از پلتفرم هایی است که برای ایجاد و اشتراک گذاری تصاویر و فایل های ویدئویی کوتاه مورد استفاده قرار می گیرد.
این پلتفرم با بیش از 150 میلیون کاربر فعال ماهانه؛ بسیار فعال است و کاربران بیش از 55 میلیون تصویر در روز ارسال می کنند.
افراد می توانند در صفحاتی که توسط دوستان یا برندهای محبوبشان ایجاد شده است مشترک شوند.
از طریق قابلیت کاوش (Explore) ، کاربران می توانند فایل های ویدئویی و تصاویر محبوب را در کل شبکه موجود مشاهده کنند
و به کمک هشتک ها و کلمات کلیدی آن را کاوش نمایند. این اپلیکیشن قابلیت ویرایش سبک وزنی دارد که به کاربران اجازه می دهد به صورت خلاق، تصاویر خود را قبل از اشتراک گذاری ویرایش کنند.
ویدئوهایی که در این پلتفرم قرار می گیرد حداکثر می تواند 15 ثانیه طول داشته باشد.
پس در چنین شرایطی خلاقیت حرف اول را می زند.
اینستاگرام به کاربران اجازه می دهد ویدئوها و تصاویر خود را با سایر شبکه های اجتماعی همچون فیس بوک، توییتر، Foursquare ، Tumblr, Flickr و از طریق ایمیل به اشتراک بگذارند
Vine: این محصول توییتری است که بسیار شبیه ویدئوهای اینستاگرام عمل می کند. خلاقیت در این پلتفرم بسیار مهم است.
افراد تنها می توانند ویدئوهای کوتاه 7 ثانیه ای که در اپلیکیشن ایجاد شده است را بر روی توییتر و سایر شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارند.
تفاوت بزرگی که در این پلتفرم وجود دارد این است که Vine یک محصول متمایز و جدا محسوب می شود. این در حالیست که ویدئوهای اینستاگرام در تجارب این پلتفرم یکپارچه گشته است.
پلتفرم Vine در محبوبیت و انطباق رشد بسیار خوبی داشته است .
Tumblr: این یک پلتفرم وبلاگ نویسی میکروی مبتنی بر موبایل و وب است که به کاربران خود اجازه می دهد متن، تصویر و سایر محتواها را به صورت عمومی و خصوصی بر روی وبلاگ هایشان منتشر کنند.
کاربران می توانند همدیگر را دنبال کنند و محتوای افرادی که دنبال می کنند را به اشتراک بگذارند.
این پلتفرم حدود 140 میلیون وبلاگ دارد و 65 میلیارد پست بر روی وبلاگ ها منتشر می شود. در حال حاضر مالک اصلی این پلتفرم شرکت یاهوست.
به روزرسانی ها و تغییرات زیادی بعد از مالکیت این شرکت توسط یاهو در Tumblr ایجاد شده است
Quora: این گزینه یکی از شبکه های اجتماعی مبتنی بر پرسش و پاسخ است که کار خود را از اواسط سال 2009 آغاز کرد.
کاربران می توانند برای تعامل بیشتر همدیگر را دنبال کنند و حتی موضوعاتی که به آن علاقه مند هستند را فالوو نمایند.
این افراد ازطریق مکانیسم های امتیازدهی و رای دهی مختلف در فرایند پرسش و پاسخ شرکت می کنند. این مکانیسم ها افراد را مطمئن می سازد پاسخ به سوالات بسیار با کیفیت، قابل اعتماد و مرتبط هستند .
Quora در حوزه پرسش و پاسخ تنها نیست.
مواردی همچون Yahoo! Answers ، AOL Answers ، Formspring و Baraza شرکت گوگل نیز در این حوزه فعالیت دارند .
Reddit: این پلتفرم به عنوان یکی از معدود شبکه های اجتماعی که رویدادهای خاصی را میزبانی می کند، شبکه محتوایی و خبری است که محبوبیت زیادی در اینترنت دارد.
کاربران می توانند پست های خود یا لینکی را ثبت کنند.
موضوعات موجود در آن بسیار گسترده است. جوامع موجود می توانند به پست رای بدهند. همین موضوع جایگاه و نزدیکی آن به صفحه اول را مشخص می کند.
موضوعات اظهار نظر به بخش بزرگی از جامعه تبدیل شده است و ارزش سرگرمی دارد. یکی از محبوب ترین قابلیت های Reddit ، قابلیتی به نام Ask Me Anythings است.
این قابلیت به شما اجازه می دهد هر چیزی که دوست داشتید را بپرسید
رسانه های اجتماعی جهانی شده اند :
شکی نیست که فیس بوک و توییتر بزرگ ترین بازیکنان موجود در حوزه شبکه های اجتماعی هستند. با این حال اگر می خواهید حضور جهانی داشته باشید، مکان های بسیار مرتبط دیگری نیز وجود دارد که می توانید زمان خود را بر روی آن صرف کنید.
این موضوع زمانی اهمیت پیدا می کند که کشور شما فعالیت در فیس بوک و توییتر را محدود کرده باشد
Qzone: این پلتفرم در سال 2005 توسط Tencent ایجاد شد.
این سایت اجتماعی به کاربران خود اجازه می دهد وبلاگ نویسی کنند، تصاویر خود را به اشتراک بگذارند و به موسیقی گوش دهند.
این سایت بسیار قابل سفارشی سازی است و عناصر مشارکتی پولی در آن وجود دارد .
بازارهای کلیدی: چین و کره جنوبی کاربران: بیش از 600 میلیون نفر
RenRen: این گزینه که به عنوان فیس بوک چینی مشهور شده است در میان دانشجویان و دانش آموزان محبوبیت خاصی دارد .
بازارهای کلیدی: چین
کاربران: بیش از 194 میلیون نفر
Badoo : این سایت در سال 2006 بنیانگذاری شد و یک سایت اجتماعی است که بر روی موارد عاشقانه تمرکز دارد. این سایت در بیش از 180 کشور مختلف فعالیت می کند بازارهای کلیدی:اسپانیا، فرانسه، ایتالیا و امریکای لاتین
کاربران:بیش از 195 میلیون نفر
Kontakte: این سایت در طراحی و عملکرد بسیار شبیه فیس بوک است. به خاطر داشته باشید که این سایت اخیرا مشکلات اسپم را داشته است و همین موضوع موجب افت تعداد کاربران خواهد شد .
بازارهای کلیدی: روسیه و جمهوری های شوروی سابق از جمله بلاروس، اوکراین،
قزاقستان و مولداوی
کاربران:بیش از 79 میلیون نفر
Odnoklassniki: این سایت بیشتر شبیه Classmates.com است که در سال 2006 ایجاد شد. بیشتر کاربران آن زیر 355 سال هستند .
بازارهای کلیدی: روسیه و جمهوری های شوروی سابق از جمله بلاروس، اوکراین، قزاقستان و مولداوی کاربران: 65 میلیون نفر
Mixi : این سایت کار خود را در سال 2004 آغاز کرد و بر روی برقراری ارتباط بر اساس تمایلات متمرکز بر سرگرمی از طریق انجمن ها و میکروبلاگ ها تمرکز دارد .
بازارهای کلیدی: ژاپن
کاربران: 14.5 میلیون نفر
Daum: این سایت کار خود را در سال 1995 آغاز کرد و در اصل به عنوان انجمن، خدمات وبلاگ نویسی، فراهم کننده ایمیل و موتور جستجو برای کره جنوبی فعالیت داشت .
بازار هدف: کره جنوبی
کاربران: 38 میلیون نفر
Orkut: این سایت کار خود را در سال 1995 آغاز کرد و در اصل به عنوان انجمن، خدمات وبلاگ نویسی، فراهم کننده ایمیل و موتور جستجو برای کره جنوبی فعالیت داشت .
بازار هدف: کره جنوبی
کاربران: 38 میلیون نفر
Orkut : این سایت کار خود را در سال 2004 آغاز کرد و در حال حاضر تحت مالکیت گوگل است. این سایت بر روی مرتبط کردن دوستان و اشتراک گذاری ویدئوها، تصاویر و میکروبلاگ ها تمرکز دارد
بازار هدف: برزیل، هند و ژاپن
کاربران:معلوم نیست
کلوپ: این سایت ایرانی در سال 2004 ایجاد شد و برای برقراری ارتباط در ایران مورد استفاده قرار می گیرد .
بازارهای هدف: ایران
کاربران: احتمالا یک میلیون یا بیشتر
لاین: این پلتفرم نیز در سال 2011 بنیانگذاری شد. لاین اشتراک گذاری اجتماعی را از طریق ارسال پیام، تصویر،
فایل ویدئویی، صوت و کنفرانس ویدئویی انجام می دهد
بازار کلیدی: ژاپن؛ تایلند، تایوان، اندونزی، اسپانیا و موارد دیگر
کاربران: 230 میلیون و در حال رشد
خوب این هم از شبکه های اجتماعی. همانطور که گفتیم شبکه های اجتماعی نواحی هستند که هر روز تغییر می کنند. امیدواریم از خواندن این راهنما لذت برده باشید .
پیشنهاد می کنیم این مطالب رو هم ببینید::
- راهنمای شبکه های اجتماعی (بخش اول) راهنمای شبکه های اجتماعی برای افراد مبتدی به راهنمای شبکه...
- راهنمای شبکه های اجتماعی (بخش سوم) ادامه مبحث راهنمای شبکه های اجتماعی یافتن شبکه اجتماعی مناسب...
- راهنمای شبکه های اجتماعی (بخش پنجم) لینکداین بزرگترین شبکه اجتماعی افراد متخصص و حرفه ای یعنی...
- راهنمای شبکه های اجتماعی (بخش دوم) ادامه مبحث راهنمای شبکه های اجتماعی چه نوع محتوایی را...
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.