راهنمای بازاریابی محتوا(بخش دوم)
اگر در حال حاضر در مورد مدل سنتی قیف بازاریابی آشنا نیستید، بهتر است همه چیز را بدانید.
در دنیای عالی و کامل با یک استوانه سروکار داریم که هر فردی در مورد شما چیزی می شنود وارد قیف می شود و به خرید می پردازد.
البته در دنیای واقعی همیشه چنین اتفاقی رخ نمی دهد. ایده استفاده از قیف این است که حجم وسیعی از مشتریان احتمالی وارد آن می شود و رفته رفته کوچک تر می گردند.
در بالای قیف، افراد زیادی وجود دارد که با برند شما اشنا شده اند. این اولین مرحله از فرایند تبدیل است.
اواسط قیف، کوچک تر می شود و افراد کمتری در آن باقی مانده است. این افراد به دنبال محصولات و خدمات شما هستند. انتهای قیف کوچکتر شده است .
در این مرحله افرادی قرار دارد که تمایل به خرید دارند. ماموریت شما به عنوان بازاریاب این است که قیف بازاریابی را مستحکم تر و پایدارتر سازید و سعی کنید مشتریان احتمالی را به سمت تبدیل شدن هدایت نمایید.
با وجود تصورات نادرستی که در مورد تاکتیک های بالای قیف وجود دارد، بازاریابی محتوا می تواند به شما کمک کند در هر مرحله از قیف به مشتریان خود دسترسی داشته باشید.
این افراد می توانند تعامل خود را با سازمان شما ادامه دهند. همین امر می تواند به توسعه گردنه قیف کمک کند.
از آنجایی که محتوا در مورد کلمات و تصاویر بر روی سایت شماست، شما گزینه های زیادی برای نوشتن پیام بازاریابی محتوا برای مراحل مختلف قیف دارید. بازاریابی محتوا 4 مرحله اصلی دارد که هر کدام را در این بخش توضیح خواهیم داد
کشف: بالای قیف
هدف: به دست اوردن غیر مستقیم مشتری، آگاهی از برند.
تاکتیک: محتوای آموزشی، محتوای ویروسی
در اولین مرحله از بازاریابی محتوا، سعی می کنید آگاهی از برند خود را در میان مشتریان احتمالی افزایش دهید.
در برخی از موارد زمانی که کاربرد محصولات شما برای مشتریان واضح نیست، سعی می کنید آنها را در مورد بازاری که هستید اشنا نمایید.
همچنین می توانید از بازاریابی محتوا برای ایجاد تمایل و علاقه در طول این فاز استفاده کنید.
برای افراد شنیدن نام شما کافی نیست، آن ها باید در مورد برند شما کنجکاو باشند تا بتوانند نام شما را به خاطر داشته باشند و آن را در لیست برندهای قابل اعتماد قرار دهند.
بالای قیف اغلب جایی است که بازاریابی داخلی به بهترین شکل انجام می شود.
هدف ما ممکن است تبدیل تعداد اندکی از بازدید کنندگان به مشتری باشد اما به ندرت توسط صحبت کردن در مورد خودمان می توان به چنین موضوعی دست پیدا کرد.
در عوض باید بدانیم نیاز ها و درخواست های مشتریان ما چیست و در مورد این مسائل صحبت کنیم.
اگر بتوانید اینکار را به درستی انجام دهید، احساس تشکر و احترام را در مورد برند خود ایجاد می کنید.
مهم ترین وظیفه ای که در این مرحله دارید این است که به مشتریان خود ثابت کنید محصولات شما مفید است و می تواند نیازهایشان را برطرف نماید.
نوع محتواهایی که در طول فاز کشف به کمک شما می اید را در ادامه بیان می کنیم
- پست های وبلاگی
- وبینارها
- محتوای بزرگ همچون بازی، ابزار، محتوای طولانی
- راهنماهی جامع
- فایل های ویدئویی
- خبرنامه های ایمیلی
نمونه ها واقعی: شکلات THEO
نمونه بسیار خوبی از این نوع محتوا در کارخانه شکلات Theo وجود دارد. آن ها شکلات به فروش می رسانند اما کارخانه آن ها به خاطر تور راهنمایی که دارد مشهور و شناخته شده است.
در طول این تور، آن ها تلاش می کنند نکاتی را در مورد جایی که شکلات از آن می اید، نحوه رشد آن و اینکه دانه ها چگونه به شکلات تبدیل می شوند به مردم آموزش دهند.
بازدید کنندگان این مکان را با احساس خوبی ترک می کنند زیرا به این فکر می کنند که در حال حاضر اطلاعات خوبی در مورد شکلات دارد.
آن ها این برند را به گونه ای می شناسند که نه تنها نحوه کار خود را می داند بلکه قادر است اطلاعات خود را در مورد تولید و توسعه شکلات در اختیار افراد قرار دهد.
این احساسات می تواند نقش بسیار مهمی در ایجاد وفاداری داشته باشد. برای اینکه از این مفهوم استفاده کنیم ما نیز محتوایی را در سایت خود منتشر کرده ایم که نمونه خوبی از محتوای بالای قیف است.
محتوای ما قصد ندارد مشتری را به خرید محصولات یا خدماتمان قانع کند. ما این محتوا را منتشر کردیم زیرا می خواستیم مهارت های افراد را بالاتر ببریم و از آن ها به عنوان بازاریاب استفاده کنیم
جلب توجه: اواسط قیف
هدف: به دست آوردن مشتری به صورت مستقیم
تاکتیک ها: راه حل هایی برای استفاده در چالش های موردی در فاز جلب توجه، مشتری با راه حل هایی که شما ارائه می کنید ارتباط برقرار می کند.
اینجا دقیقا همان جایی است که می توان محتوایی در اختیار افراد قرار داد و به آن ها کمک نمود شما و محصولاتتان را ارزیابی کنند.
در این مرحله، ما به طور مستقیم با مشتریان خود صحبت می کنیم و بر این باور هستیم که کسب وکارمان می تواند به آن ها کمک کند.
به خاطر داشته باشید که در این فاز ممکن است بازدید کننده هنوز به شما اعتماد نکرده باشد پس آن ها را در معرض فرایند خرید قرار ندهید.
محتوای موجود در این مرحله فرصت عالی برای اطمینان حاصل کردن از این است که بازدید کنندگان می توانند به راحتی تمامی اطلاعاتی که می تواند به آن ها در متمایز کردن شما از رقبا کمک نماید دسترسی داشته باشند.
در این مرحله افراد به دنبال موارد زیر خواهند بود
- مطالعات موردی
- محتوایی که چگونگی کار با محصولات را نشان می دهد
- فیلم ویدئویی دمو
- توضیح در مورد محصول و دیتاشیت
یکی از روش های موثر برای انجام اینکار، به تصویر کشیدن موارد کاربردی است که می تواند مشکلات مشتریان را برطرف نماید. - ما در سایت MOZ یک سری درس ویدئویی داریم که به افراد کمک می کند برخی از مهارت های خاص خود همچون رتبه بندی در موتورهای جستجو و تجزیه و تحلیل رقابتی را بهبود ببخشند
نمونه واقعی: کوکی های TOLL HOUSE
نمونه های زیادی در این مرحله وجود دارد. زمانی که Nestlé رسپی مشهور خود برای کوکی را به صورت عمومی
در اختیار افراد قرار داد، سعی نمود مهم ترین نکات را در مورد چیپس های شکلاتی بیان نماید.
این رسپی قابل فروش نبود اما افرادی که از آن استفاده کرده بودند را تشویق می کرد محصولات شرکت را خریداری نمایند
.به خاطر داشته باشید که محتوای وسط قیف به طور مستقیم بر روی چیزی که به فروش می رسانید تمرکز نمی کند.
این نوع محتوا از چیزی که به فروش می رسانید به عنوان وسیله ای برای رسیدن به هدف استفاده می کند.این هدف هر چیزی می تواند باشد
تبدیل: انتهای قیف
هدف: معامله با مشتری
تاکتیک: توضیح دادن در مورد محصول و بیان گزاره های ارزشی
خوب در مرحله آخر قرار داریم. همه چیز تا به اینجای کار به خوبی انجام شده است. بازدید کنندگان شما آماده ی تبدیل شدن به مشتری هستند.
بسته به سبک برند خود، اینجا همان جایی است که می توانید خرید را نهایی کنید. باریک ترین بخش از قیف به معامله و تراکنش های مالی اختصاص دارد.
در این مرحله، ما به خوبی می دانیم مشتریانی که باقی مانده اند به چیزی که ما ارائه می دهیم علاقه مند هستند.
به همین خاطر سعی می کنیم آن ها را برای چنین کاری آماده سازیم. مشتریان خود را با موارد زیر قانع سازید :
- نظرات مشتریان
- نقد و بررسی محصولات
- فرایند فروش تسریع شده، قابل درک و قابل اعتماد
این نوع از محتوا بسیار ساده است. چنین محتوایی می تواند توضیح ساده و روشنی از محصولای باشد که ارزش منحصر به فردی را در اختیار مشتری قرار دهد.
این محتوا می تواند در برگیرنده نمودارهایی برای مقایسه محصولات متعدد شما با محصولات شرکت های دیگر باشد. محتوای انتهای قیف جزو عناصر فروش بازاریابی محتوا محسوب می شود .
نمونه واقعی: سایت آمازون
به عنوان مثال سایت آمازون را در نظر بگیرید. در گذشته زمانی که کتاب ها یا سی دی های خریداری شده خود رادر کارت خرید قرار می دادیم احساس می کردیم خاص هستیم.
این روزها با یک کلیک می توانید سفارش خود راانجام دهید. در فرایند سفارش گیری محتوای زیادی وجود ندارد اما تجربه خرید خوبی در اختیار شما قرار خواهدگرفت.
اگر چنین نبود باید تعجب می کردیم.
حفظ و نگهداری مشتری: فراتر از قیف بازاریابی
هدف: نگهداری مشتریان فعلی، حمایت از مشتریان
تاکتیک ها: کمک، پشتیبانی و onboarding
بعد از اینکه مشتریان خود را بدست آورید هدف شما باید نگهداری و حفظ آن ها باشد. بازاریابی محتوا بخشی از این فرایند نیز هست.
در این مرحله بر روی حفظ و نگهداری مشتری تمرکز می کنیم و سعی می نماییم مشتری فعلی را به مشتری تکراری تبدیل کنیم.
در مورد شکل و نوع محتوایی که می توانید در این مرحله استفاده کنید خوب فکر کنید. به موارد زیر توجه نمایید
- پشتیبانی از مشتریان و کمک کردن به آنها
- پیشنهادات خاص
- آموزش های مرحله به مرحله
- دسترسی از طریق ایمیل و دنبال کردن آن ها
- ایجاد تجربه کاربری خوب و عالی در مورد محصولات
نمونه واقعی: سایت TUMBLRوBODEN
یک نمونه عالی در این حوزه که توانسته است از تاکتیک حفظ و نگهداری مشتری استفاده کند Tumbler است.
همانطور که می دانید این سایت پلتفرم وبلاگ نویسی محبوبی در میان افراد است. این سایت به ثبت نام سریع و راحتی که دارد شناخته شده است.
یکی دیگر از نمونه ها شرکت انگلیسی پوشاک Boden است که از ایمیل تایید حمل و نقل و بسته بندی های خوب برای افزایش رضایت مشتری استفاده می کند. اینکار می تواند وفاداری مشتری را نیز بیشتر نماید .
همانطور که مشاهده کردید هر مرحله از قیف فروش و بازاریابی به رویکرد متفاوتی نیاز دارد.
درست همانند زمانی که نسخه متفاوتی از پیام خود را در توییتر و فیس بوک ایجاد می کنید تا ارتباط بهتری با مخاطبان داشته باشید، باید اطمینان حاصل کنید که از شکل درست بازاریابی محتوا در هر مرحله بهره می برید.
در هر مرحله ای از قیف که باشید، باید یک نکته کلیدی را به خاطر داشته باشید و آن درک مخاطبان و نیازهای آنان است.
ساخت چارچوب و تیم محتوا
خوب حالا همه چیز را در مورد محتوا می دانید و استراتژی مستحکمی برای آن ایجاد کرده اید. تنها چند مورد دیگر وجود دارد که باید خود را برای آن آماده کنید.
این فصل به شما کمک می کند تیم خوبی برای ایجاد محتوا جمع اوری کنید و اطمینان حاصل نمایید که برای حرکت کردن به سمت جلو، چارچوبی از ابزارها را در اختیار دارید
یافتن افراد مناسب برای تیم محتوا
موفقیت اجرا و به کارگیری استراتژی محتوا بر روی یک موضوع مهم استوار است که اغلب توسط شرکت ها نادیده گرفته می شود.
این موضوع، تیم محتوایی شماست. این افراد مسؤل ایده سازی و اجرای نیازهای محتوایی شما هستند.
در برخی از موارد ممکن است آن ها را مسؤل ترویج و تبلیغ محتوای خود کنید.
روش های زیادی برای سازماندهی و ساختاردهی تیم محتوایی وجود دارد. این موضوع به نیازهای شما نیز بستگی خواهد داشت.
اگر یک فروشگاه دارید که پرسنل زیادی ندارد این موضوع باز هم در مورد شما صدق می کند. شما می توانید استراتژی بازاریابی محتوا را ایجاد کنید و آن را اجرا نمایید .
به چه کسانی نیاز دارید؟
قبل از اینکه بخواهید ساختار تیم و پویایی آن را تعیین کنید باید افرادی که در این جریان نقش دارند را شناسایی نمایید. در ادامه برخی از این افراد را معرفی خواهیم کرد .
استراتژیست های محتوا:
شما به فردی نیاز دارید که بتواند محتوای شما را بنویسد. یک استراتژیست خوب می تواند تلاش های بازاریابی محتوای شما را بررسی کند،
آن را با چیزی که می خواهید بدان دسترسی داشته باشید مقایسه نماید و استراتژی را برای پر کردن خلاها و دسترسی به اهداف ایجاد کند.
بسته به مقیاس کاری شما، استراتژیست محتوا می تواند تمامی پژوهش های قبل از تولید همچون ایجاد پرسوناها و نیز استراتژی تحریریه مانند نوشتن راهنمای سبک و برند را انجام دهد.
این افراد می توانند نقش مشاور را داشته باشند و در برخی از موارد برای تغییر استراتژی مورد استفاده قرار می گیرند
نویسندگان:
نویسندگان اغلب نیروهای خلاقی هستند که در تیم محتوا حضور دارند.
این ها افرادی هستند که می توان برای به دست اوردن ایده های خلاقانه و کسب جادوی داستان سرایی به هنگام نوشتن محتوا از آن ها استفاده کرد.
به خاطر داشته باشید زمانی که صحبت از نوشتن به میان می اید، شما به همان اندازه که خرج می کنید و سرمایه می گذارید، برداشت خواهید کرد.
این موضوع بدین معنی نیست که برای نوشتن یک پست وبلاگی باید هزینه های هنگفتی پرداخت کنید بلکه به این معنی است که باید از افرادی استفاده نمایید
که با موضوع کاری شما اشنا هستند و می توانند کسانی که مطلب را می خوانند تحت تاثیر خود قرار دهند.
برای اینکه یک نویسنده خوب در شرکت داشته باشید لازم نیست نیروی کار اضافی استخدام نمایید. شما می توانید از مهارت های نویسندگی اعضای فعلی نیز استفاده کنید.
برخی از نویسندگان می توانند محتوا را به شکل HTML درآورند و آن را برای سئو بهینه سازی نمایند. برخی نیز می توانند شما را با کلماتشان شگفت زده کنند.
زمانی که می خواهید فردی را استخدام کنید به این فکر کنید که به یک فرد کلی نگر نیاز دارید یا یک فرد متخصص .
ویراستاران:
حتی بهترین نویسندگان هم نمی توانند کارهای خود را ویرایش نمایند.
بنابراین اگر می توانید یک ویراستار انتخاب کنید تا کارهای موجود را ویرایش نماید. ویراستاران در دو دسته جای می گیرند.
ویراستاران توسعه ای که می توانند در حال توسعه محتوا آن را ویرایش کنند و شکل طبیعی تری به آن ببخشند.
ویراستاران متن افرادی هستند که از چشم های تیزبین خود برای بررسی خطاهای گرامری و املایی استفاده می کنند.
برخی از ویراستاران هر دو کار را با هم انجام می دهند. اگر مجبور شدید از میان این افراد یکی را انتخاب کنید به دنبل ویراستاران متن باشید زیرا نویسندگان معمولا می توانند ویرایش های توسعه ای را انجام دهند.
نوع سوم ویراستاران نیز وجود دارد. اگر به دنبال محتوایی با شکل ژورنالیستی هستید می توانید از این دسته از ویراستاران استفاده کنید.
این نوع ویراستار فردی است که نویسنده و محتوای او را احاطه می کند. ما به این افراد هماهنگ کننده می گوییم
هماهنگ کنندگان :
یک هماهنگ کننده خوب می تواند محتوا را به خوبی مقیاس بندی کند.
این فرد تمامی جزییات از استخدام و مدیریت فریلسنرها و اطمینان حاصل کردن از اینکه متن ALT به تصاویر اضافه شده است را بر عهده می گیرد.
پیدا کردن هماهنگ کننده ایده آل کار دشواری است اما اگر بتوانید فردی را پیدا کنید که سازمان یافته و خلاق است،
به روابط و کیفیت کار اهمیت می دهد و می تواند همه پیگیری ها را به خوبی انجام دهد، یک هماهنگ کننده خوب در اختیار خواهید داشت .
با رشد و توسعه کسب وکار، تیم چگونه تغییر پیدا می کند؟
در برخی از کسب وکارها، اضافه کردن نویسندگان و ویراستاران بیشتر تا زمانی که به حجم بحرانی نرسیده اند اسان است
اما زمانی که این کسب وکارها رشد کردند توسعه تیم نیز سخت تر می شود. همه افراد خوش شانس نیستند.
شرکت های بسیاری هستند که برای توسعه کسب وکار خود مجبورند فرینسلرهای جدیدی انتخاب کنند یا حتی کل فرایند تولید محتوا را برون سپاری نمایند.
رشد کسب وکار به شرایط کاری بستگی دارد اما به احتمال زیاد کار با افزودن نویسندگان و در صورت نیاز ویراستاران اختصاصی آغاز می شود.
بعد از اینکه تیم مورد نیاز برای مدیریت ساختار را تشکیل دادید، زمان استخدام هماهنگ کننده برای پیگیری و نگهداری تمامی محتواها فرا می رسد .
برون سپاری تولید محتوا و سخنانی در مورد کیفیت:
استخدام فریلسنرها به خصوص زمانی که مطمئن نیستید در یک بازه زمانی طولانی مدت چگونه رشد خواهید کرد،
یک فرآیند کاملا منطقی است. اما تبدیل شدن به ماشین تولید محتوا اصلا منطقی نیست. استخدام فردی از خارج شرکت می تواند خوب باشد.
به خاطر داشته باشید که نویسندگی و ویرایش کردن محتوا مهارت هایی هستند که در طول زمان توسعه پیدا می کنند.
اختصاص زمان برای یافتن و استخدام فرد متخصص در نویسندگی همانند استخدام یک لوله کش ماهر برای ساختمان ارزشمند خواهد بود.
یک نویسنده یا ویراستار خوب می تواند همه کارها را به درستی انجام دهد. ممکن است ندانید همه این فرایندها چگونه کار می کند اما وجود یک محتوای خوب گویای همه چیز است.
به خودتان اعتماد کنید. اگر نمونه کار نویسندگان چیزی نیست که می خواهید، حتما محتوای نوشته شده توسط این افراد برای مخاطبان نیز جذاب نخواهد بود
انتخاب سیستم مدیریت محتوا:
سیستم مدیریت محتوا می تواند بهترین دوست یا بدترین دشمن شما باشد. البته می توانید سیستمی را بیابید که در میان این دو قرار می گیرد.
اول از هر کاری باید بدانید سیستم مدیریت محتوا چیست. سیستم مدیریت محتوا رابطی است که برای نوشتن، منتشر کردن و ویرایش محتوای خود در سایت استفاده می کنید.
رایج ترین نمونه ای که از سیستم مدیریت محتوا وجود دارد وردپرس است. سایر گزینه ها در برگیرنده دروپال، جوملا و مگنتو می باشد.
برخی از سایت ها اصلا سیستم مدیریت محتوا ندارند. ما زمانی که می خواستیم محتوای خود را به سیستم مدیریت محتوای جدید منتقل کنیم با همین چالش مواجه شدیم.
در ادامه برخی از سوالاتی که از خود پرسیدیم را مشاهده می کنید :
سهامداران ما چه کسانی هستند؟ چه دپارتمانی باید در فرایند انتخاب درگیر باشد؟
چه مقدار از سایت ما باید توسط سیستم مدیریت محتوا مدیریت شود؟
می خواهیم سیستم جدید چه کارهایی برایمان انجام دهد؟ این موضوع می تواند هر چیزی از لاگین با سطوح
دسترسی مختلف تا یکپارچه سازی نرم افزارهای فعلی باشد .
چه چیزی در این لیست ضروری، مطلوب و اختیاری است؟ این گزینه به شما کمک می کند اولویت های خود را تعیین کنید .
به یک سیستم اختصاصی نیاز دارید یا می توانیم در چارچوب فعلی کار خود را انجام دهیم؟
خود سیستم مدیریت محتوا چند وقت یکبار باید به روزرسانی شود؟ چگونه می توان آن را مدیریت کرد؟ ایا به روزرسانی آن شامل دریافت هزینه می شود؟
سیستم مدیریت محتوا چگونه سئو را مدیریت می کند؟ آیا آدرس های سایت سئو دوست هستند؟ آیا می توان به راحتی موارد مرتبط با سئو همچون تگ عنوان و توضیحات متا را تغییر داد یا نیاز به توسعه دهنده خواهد بود؟
چه نوع رسانه هایی پشتیبانی می شود؟ اگر بخواهیم پادکستی در سایت منتشر کنیم ایا این کار نیازمند کدنویسی خواهد بود؟
به چه قیمتی می توانیم به آن دسترسی پیدا کنیم؟
برای آموزش سیستم جدید به چه هزینه هایی نیاز داریم؟ این موضوع برای تغییر یا استخدام افراد جدید مهم است .
پشتیبانی از مشتریان چگونه خواهد بود؟ چه قالب هایی در دسترس ما وجود دارد؟
انتقال بین راه حل های سیستم مدیریت محتوا چگونه خواهد بود .
برای سوالاتی که در بالا به آن اشاره کردیم پاس یکسانی وجود ندارد اما اگر به درستی به این سوالات پاس داده شود می توان بهترین راه حل را برای تیم و شرکت انتخاب کرد
توسعه و انتشار چارچوبی برای تجزیه و تحلیل:
قبل از اینکه بخواهیم وارد مرحله تولید محتوا شویم باید یک موضوع را مدنظر داشته باشیم. اطمینان حاصل کنید که چارچوبی برای تجزیه و تحلیل دارید.
برای اینکه بتوانید بعدها موفقیت خود را آنالیز کنید، باید آنالیتیکس های پیگیری را قبل از آغاز کار راه اندازی کنید.
این موارد در برگیرنده راه اندازی اکانت گوگل آنالیتیکس بر روی سایت است تا بتوان همه چیز را پیگیری کرد
باید تصمیم بگیرید قصد دارید چه چیزی را پیگیری کنید و از نگاه شما موفقیت به چه معناست. باید نحوه اندازه گیری و سنجش موفقیت را در ذهن داشته باشید. در حال حاضر باید بدانید قصد دارید چه چیزی را بسنجید .
به عنوان مثال برای هدفی همچون ایجاد و انتشار راهنمای جامع برای پارچه های لباس عروس باید اندازه گیری و سنجش دوگانه از تکمیل شده / تکمیل نشده را داشته باشید.
زمانی که محتوای جدید را ارزیابی می کنید سنجش سایر موارد نیز مفید خواهد بود.
ترکیبی از ترافیک، مدت زمان سپری شده در سایت، بونس ریت، اشتراک گذاری ها و نرخ تبدیل می تواند برای شما مفید باشد .
به خاطر داشته باشید که این اعداد و ارقام به همراه یکدیگر معنا می دهند.
به عنوان مثال فرض کنید افزایش قابل توجهی در ترافیک خود داشته اید اما بونس ریت هنوز هم پایین است.
این موضوع می تواند نشان دهنده این باشد که بازدید کنندگان جدید شما توسط سرتیترها گمراه شده اند ،
از محتوا خوششان نیامده است یا محتوایی را مطالعه کرده اند که Call to action یا لینکی برای هدایت آن ها به سمت فرایند تبدیل نداشته است
قبل از اینکه بخواهید نتیجه گیری عجولانه ای داشته باشید همه موارد را به دقت بررسی نمایید.
در این شرایط ده ها اشتراک شبکه اجتماعی به شما می گوید که محتوا خوب است اما خوانندگان نمی دانند در مرحله بعدی باید چه کارهایی را انجام دهند.
در چنین مواردی بهتر است لینکی به محتوای دیگر داده شود تا کاربر به اطلاعات بیشتری دست یابد. تجزیه و تحلیل بخش جذاب بازاریابی محتوا محسوب می شود
زیرا فرصت هایی را برای درک مشتریان و نحوه تعامل با آن ها در اختیار شما قرار می دهد .
پیشنهاد می کنیم این مطالب رو هم ببینید::
- راهنمای مقدماتی تا پیشرفته بازاریابی آنلاین ( فصل اول ) فصل اول تمرکز بر روی مشتریان بازاریابی آنلاین معرفی...
- راهنمای بازاریابی محتوا(بخش اول) آیا بازاریابی محتوا برای کسب وکار من مناسب است؟ قبل...
- قیف سؤالات فروش چیست و چگونه کار می کند قیف سؤالات فروش همونطور که در فصل قبل گفتیم، برای...
- مدیریت ارتباط با مشتری(بخش دوم) ادامه مبحث مدیریت ارتباط با مشتری بخش دوم مدیریت قیف...
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.