راهنمای اعتماد در بازاریابی
شما می توانید بهترین محصول یا خدمات موجود در بازار را ارائه دهید. اما اگر بازدیدکنندگان به سایت شما اعتماد نکنند ، نمی خرند.
به بیان صریح تر ، شما تنها فردی در بازار هستید که فکر می کند شما بهترین هستید. به محض ایجاد اعتماد ، همه چیز تغییر می کند. نرخ تعامل و تبدیل می تواند سر به فلک بکشد. اعتماد نقطه عطفی است که می تواند برند شما را به بالاترین جایگاه خود در بازار برساند.
اما سوال مهم این است: چگونه می توان در بازاریابی اعتماد ایجاد کرد؟
قبلا و در بازاریابی سنتی همه پیام ها کنترل شده بود.برندها مرزهای مشخص و متمایزی داشتند و همگی آنها تمرکز خود را بر خود شرکت قرار داده بودند.اما در زمان حال کنترل همه چیز در دست مصرف کننده ها خواهد بود.
می پرسید چرا مهم است؟
امروزه ، همه چیز در معرض دید عموم است – اسرار شخصی و شرکتی. بدتر از آن ، همه را می توان با چند خط کد یا جستجوی سریع در گوگل کشف کرد. بنابراین اگر شرکتی صادق نباشد ، زمان سریعا نقاب را از چهره آن شرکت برخواهد داشت.
اینکه بعضی افراد در اینستاگرام میزان درآمد خودشون رو به نمایش میذارن دلیلش فقط یک چیز هست.درآمد بیشتر. وقتی اون فرد با شفافیت تمام با مشتری برخورد میکنه باعث میشه مشتری بیشتری بهش اعتماد بکنه و این یعنی درآمد بیشتر از اینستاگرام.
مک دونالد با این شایعه مبارزه می کرد که برخی غذاهای آن از “لجن صورتی” تهیه شده است. برای بدتر شدن اوضاع ، دسته ای از عکس ها در اینترنت وجود داشت که گواه این امر بود.
برای مقابله با این ادعا ، مک دونالد کانادا تصاویری از پشت صحنه منتشر کرد که روند تهیه غذای آنها را مستند کرده است. نتیجه؟ نزدیک به 3 میلیون بازدید و به دلیل افزایش شفافیت مورد ستایش قرار گرفته است.
2.از توصیفات ، مطالعات موردی ، فیلمهای شهادت یا تأییدها استفاده کنید
شامل نوعی مطالعه موردی باشید که نتیجه نهایی استفاده از محصول شما را نشان می دهد.
توصیفات یک راه عالی برای ایجاد اعتماد و تقویت میل در کسب و کار شماست. آنها بر اساس اثبات اجتماعی کار می کنند. مردم فکر خواهند کرد: “اگر شخص دیگری در گذشته خرید کرده و تجربه مثبتی داشته باشد ، کمتر احتمال دارد که از خرید خود پشیمان شود.”
3. مشتریان فعلی یا قبلی خود را به نمایش بگذارید
با نمایش نام های تجاری/نام های تجاری معروف ، می توانید سطح اعتماد را برای کاربران جدید و قبلی ایجاد کنید. این که بدانید برندهای بزرگ به شما اطمینان کرده اند ، تصمیم گیری را برای مشاغل کوچکتر آسان می کند.
این به بازدیدکنندگان نشان می دهد که دیگران قبلاً محصولات شما را خریداری کرده اند و آنها را مفید تشخیص داده اند – و به آنها کمک می کند تا باور کنند که شما همانطور که وعده داده اید ارائه می دهید.
4- اعداد خاص را ذکر کنید
برای کسی که برای اولین بار با پلتفرم شما و مارک شما تماس گرفت ، راهی وجود ندارد که بدانید نام برند شما چقدر قدرتمند است ، مگر اینکه آن را برای او بیان کنید. برخی اعداد سخت می توانند در این زمینه کمک کنند.
مثلا دوره می فروشید، بنویسید:
“3 میلیون کپی فروخته شد”
برای افزودن مدرک اجتماعی ، نشان دهید که قبلاً 5000+ مشتری داشته اید. می توانید نامی از آن (به عنوان مثال ، “بیش از 5000 شرکت قبلاً تغییر ایجاد کرده اند”) را روی لوگوهای مشتریان قبلی اضافه کنید.
این امر به بازدیدکنندگان جدید ثابت می کند که دیگران قبلاً عادات خود را تغییر داده و به استفاده از محصول یا خدمات شما روی آورده اند.
5.ارائه ضمانت نامه
بسیار مهم است که تا حد ممکن ریسک کنید تا بتوانید اضطراب مشتری خود را کاهش دهید و راه را برای فروش بدون نگرانی باز کنید. معمولاً ضمانت نامه بهترین راه برای این کار است.
6.ضمانت بازگشت پول را اجرا کنید
بسیاری از موفق ترین خرده فروشان آنلاین نشان داده اند که هرچه ضمانت بازگشت پول بیشتر باشد ، تأثیر مثبت آن بر نرخ تبدیل بیشتر است.
روش ابتکاری ساده است: مصرف کنندگان می ترسند و هیچ چیزی بیشتر از این اعتماد به نفس را به شما القا نمی کند که می گوید: “اگر شما راضی نباشید ، ما با خوشحالی پول شما را پس می دهیم.”
برای بسیاری از فروشگاه های تجارت الکترونیک ، نرخ تبدیل بالاتر این استراتژی بسیار بیشتر از هزینه هرگونه افزایش نرخ بازپرداخت است.
همچنین می توانید ضمانت نامه ای را بر اساس نتایج ارائه دهید ، اما این تنها در صورتی کار می کند که مشتریان بتوانند تأثیر محصول یا خدمات شما را به راحتی اندازه گیری کنند.
شما ضمانت بازگشت پول را ارائه می دهید ، اما در هیچ کجای سایت نشان داده نمی شود. چرا؟
یک ضمانت قوی اعتماد زیادی ایجاد می کند. این به بازدیدکنندگان می گوید که شما به محصولات خود و توانایی خود برای خوشحال کردن آنها اطمینان دارید. همچنین به مشتریان اطمینان می دهد که آنها چیزی را از دست نمی دهند ، حتی اگر چیزی را اشتباه متوجه شده باشند.
7.کلیات را با زبان خاصی جایگزین کنید
اینکه بگوییم محصول ما بهترین محصول در جهان است هیچ تصوری ندارد.این باعث ایجاد انتظار در بین مشتریان شما می شود.مخاطب ما میفهمد که این بیش از یک اغراق نیست.و عملا اعتماد مخاطب از بین می رود.
با تغییر لحن بیان می توانیم ذهنیت بهتری در مشتری ایجاد کنیم.
مثلا:
بهتر است بگوییم “جمع آوری 5 دقیقه طول می کشد” تا “جمع آوری آسان”.
همچنین بهتر است به جای “مهندسی پیشرفته” بگوییم “توسط مهندسان MIT توسعه یافته است”.
با افزودن جزئیات خاص ، می توانید توصیفی تر باشید ، اطلاعات مفیدتری ارائه دهید و مهمتر از همه ، معتبرتر به نظر برسید.
8.کاری را که نمی توانید انجام دهید به آنها بگویید
وقتی به یک مشتری احتمالی می گویید که چه کاری نمی توانید انجام دهید ، وقتی شما به او می گویید که چه کاری می توانید انجام دهید ، به احتمال زیاد شما را باور خواهند کرد.
9. آشکارا بپذیرید که ارزان ترین گزینه نیستید
به مصرف کنندگان آموزش دهید که خرید گزینه ارزان در بازار شما به چه معنی هست – و به آنها اطمینان دهید که محصول شما نسبت به آنچه دریافت می کند بسیار رقابتی است.
اعتراف به اینکه سایر فروشندگان ارزان تر هستند ممکن است غیرعادی به نظر برسد ، اما قیمت بالاتر محصول شما را با کیفیت بالاتر قرار می دهد.
10. با ایجاد پایگاه دانش ، پشتیبانی مشتری خود را نشان دهید
گاهی اوقات مردم خرید نمی کنند زیرا مطمئن نیستند که آیا پس از خرید از پشتیبانی پشتیبانی می کنند یا خیر. برای غلبه بر این مانع ، به مشتریان خود نشان دهید که تماس با پشتیبانی مشتری چقدر سریع و آسان است.
با آگاهی از این که اگر مشکلی پیش بیاید ، کمک به آسانی در دسترس است ، ممکن است مشتریان شما در انجام اقدامات اطمینان بیشتری داشته باشند.
11.تصمیم گیری را آسان کنید
طبق یک نظریه وقتی که شما به مخاطب بگین که بقیه از چه چیزی خوششون اومده احتمال خرید اون محصول توسط بقیه بیشتر میشه.مثلا یک نمونه میتونه بهترین محصولات باشه.یا پرفروش ترین محصولات باشه.
اگر به آن فکر کنید ، این یک چیز بی فایده است. این کار را برای خریدارانی که تصمیم گیری دوست ندارند آسان می کند. و نشان می دهد که شما ترجیحات مشتریان خود را می دانید.
12. یک قسمت پرسش و پاسخ در پایین صفحات محصول ایجاد کنید
بیشتر افرادی که محصولات شما را خریداری می کنند سوالات مشابهی خواهند داشت.
با پاسخ دادن به این سوالات در صفحه محصول (به جای اینکه آنها را مجبور به جستجوی آنها کنید) ، نه تنها بر اعتراضاتی که ایجاد می شوند غلبه می کنید ، بلکه اعتماد ایجاد می کنید. پس از همه ، چگونه می توانید سوالات متداول داشته باشید اگر به طور مکرر محصول را نگفتید؟
سوالات می تواند شامل موارد زیر باشد:
- “اگر مجبور باشم سفارش خود را لغو کنم ، چطور؟”
- “آیا می توانم سفارش را پس از پرداخت پرداخت تغییر دهم؟”
- “چه نوع تضمینی ارائه می دهید؟”
- “بازگشت چگونه کار می کند؟”
همیشه سعی کنید روالی برای کارهای تکراری پیدا کنید.
13.فیلم های تبلیغاتی ایجاد کنید که محصولات شما را در عمل نشان می دهد
فروش محصولات فیزیکی؟ مشتریان جدید ممکن است نگران این باشند که محصولات شما “ضعیف” هستند. با ایجاد فیلم هایی که نشان می دهد محصولات شما واقعا دوام دارند ، بر این ترس غلبه کنید.
14. بخش “As Featured In” را اضافه کنید
وقتی می بینید که یک نام تجاری در رسانه های اصلی مطرح شده است-به ویژه اگر آن رسانه به خوبی مورد احترام قرار گیرد-فوراً درک شما را تغییر می دهد. آنها از “فروشنده دیگری” به “کسی که ارزش گوش دادن دارد” می روند.
آن را به عنوان اثبات اجتماعی ، در مورد دوره ها تصور کنید.
15. آموزشهای ارزشمند را بصورت رایگان ارائه دهید
اعتماد بر روابط ایجاد می شود. هرگونه اعتماد ساز که به شما کمک می کند با بازدیدکنندگان خود ارتباط برقرار کنید ، بی فایده است.
یکی از راه های انجام این کار ایجاد آموزش های ارزشمند است که در ازای انتخاب شرکت در دسترس است.
این یک راه عالی برای ورود بازدیدکنندگان است ، بنابراین می توانید تماس های منحصر به فردی را ایجاد کنید که باعث ایجاد رابطه و اعتماد می شود.
این آموزش می تواند یک وبینار ضبط شده با عنوان “چگونه فعالیت خود را در جامعه خود افزایش دهید” بود.
تصور کنید برای خرید ساعت رولکس به یک جواهرفروشی رفته اید. شاید واقعاً نمی توانید یکی از آنها را تهیه کنید ، اما فقط تصور کنید: در راه رفتن به فروشگاه ، مردی را در خیابان می بینید. او کنار شما می ایستد ، آستینش را بالا می زند و بازوی خود را به شما نشان می دهد ، با ساعت هایی تا آرنجش بسته شده است.
“سلام مرد ، می خواهی رولکس بخری؟” او غر می زند
مگر اینکه به طور موقت دیوانه باشید ، گاز نمی گیرید. چرا؟ چون به اون پسر اعتماد نداری به هیچ وجه این رولکس ها واقعی نیستند.
این ممکن است یک مثال عجیب به نظر برسد ، اما امروزه بسیاری از بازاریابان دیجیتال معادل فروشنده ساعت هستند. آنها از طریق رسانه های اجتماعی یا ایمیل با یک فرد بالقوه ارتباط برقرار می کنند و بلافاصله محصولات خود را تحت فشار قرار می دهند ، بدون اینکه برای ایجاد رابطه اعتماد وقت بگذارند.
پیشنهاد می کنیم این مطالب رو هم ببینید::
- روش فروش SNAP چیست؟ جیل کنرات (Jill Konrath) سخنران و مشاور فروش شرکتهای آیبیام،...
- 7 نکته روانشناسی که فروش شما را سرسام آور افزایش می دهد مقدمه دوست خوبم سلام. من بهزاد دربهشتی هستم.کارشناس ارشد مهندسی...
- چطور کسب و کار آنلاین راه اندازی کنم؟ چطور کسب و کار آنلاین راه اندازی...
- 4 ترفند بازاریابی آنلاین بازاریابی آنلاین یکی از کلیدهای بازاریابی خوب ، درک روانشناسی...
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.