ذهن خود را با اهداف مثبت برنامه ریزی کنید
در مورد اهداف مثبت برایان تریسی معتقد است کیفیت اهداف شما با میزان موفقیت شما ارتباط تنگاتنگی دارد. بنابراین یک فروشنده دقیقاً باید بداند چه میزان درآمد در سال خواهد داشت تا بتواند روی فعالیتهای فروش خود تمرکز کرده و برای آنها برنامه ریزی کند.
به بیان دیگر، فروشندگان باید از قبل بدانند که درآمد روزانه، هفتگی، ماهانه و سالانه ی آنها چقدر خواهد بود.
آیا شما فردی هدفگرا هستید؟
طبق روانشناسی فروشندگی، فروشندگان باید در زمینه های زیر اهداف مشخصی داشته باشند:
1. درآمد سالیانه : در ابتدا شما باید مشخص کنید درآمد مد نظر شما در یک سال آینده چقدر خواهد بود؟ برای این کار بیشترین درآمدی را که تا به حال کسب کرده اید در نظر بگیرید 25% -50 به ان اضافه کنید.
2.اهداف فروش سالیانه: سپس شما باید بدانید برای رسیدن به اهداف درآمد سالیانه ی خود چه مقدار میبایست بفروشید؟
3.اهداف ماهانه و هفتگی: زمانیکه درآمد سالیانه و اهداف فروش خود را مشخص کردید، آنها را به اهداف ماهانه و هفتگی تبدیل کنید.
4.اهداف فروش روزانه: در نهایت، شما باید بدانید روزانه چه مقدار باید بفروشید تا به هدف کلی خود دست پیداکنید.
5. اهداف فعالیتی: فعالیتهای روزانه و منظمی را برای خود در نظر بگیرید تا به اهداف درآمد سالیانهی خود دست پیدا کنید. در واقع، شما باید بتوانید به طور دقیق پیش بینی کنید که کدام فعالیتها شما را به موفقیت میرساند.
6. اهداف شخصی و خانوادگی: شما باید بدانید چرا کاری را انجام میدهید. این امر انگیزهی شما را برای تلاش کردن و هوشمندانه عمل کردن افزایش میدهد.
اکنون شما اهدافی را که میخواهید در سالهای آینده آنها را دنبال کنید، روی کاغذ بنویسید. با نوشتن میتوانید دستیابی به آنها را هم تصور کنید. لازم نیست اهداف بزرگی را در نظر بگیرید. برای مثال، اگر مشتری ای را تصور کنید که پس از پرزنت محصول شما واکنش مثبتی نشان میدهد، جلسات خود را با رویکردی موفقیت آمیزتر و هیجان انگیزتر برگزار خواهید کرد.
همان طور که در مقاله بازی درونی فروش هم اشاره شد تصویرسازی وقتی با هدف گذاری همراه شود، مهمترین و قدرتمندترین سلاح دست شما است.
زمانی که شما خود را انسانی موفق تجسم کنید؛ و تصور کنید که مشتریان به حرفهای شما با دقت گوش میدهند و تمایل دارند از شما خرید کنند، این تلقین مثبت به ناخودآگاه شما وارد میشود و موجب فعال شدن تمام قدرت ذهنی شما میشود.
طبق گفته ی برایان تریسی، مدیر فروشی در یک سمینار داستان فروشنده ی جوان تازه کاری که مهارتهای محدودی داشته و در شرکتشان استخدام شده را برای او بازگو میکند.
طبق اظهارات او، پس از گذشت شش ماه، این فرد به بهترین فروشنده در کل کشور تبدیل شده بود. زمانی که علت و راز چنین موفقیتی را از او سوال کردند، این گونه پاسخ داده است: من هر روز موفقیت خودم را تصور میکنم و میبینم که چقدر پیشرفت کرده ام.
هر روز این جمله را با خودم تکرار میکنم که:
من بهترین هستم
من در این شرکت بهترین هستم
من در این صنعت بهترین هستم
نتیجه گیری
کلمات و تصاویر دلخواه خود را انتخاب کنید. آمادگی پرداخت بها و هزینهای را که باید برای رسیدن به اهداف خود بپردازید داشته باشید. هیچ کس با اندیشهی عمل به جایی نمیرسد. عمل کنید. شروع کنید؛ شما بهترین هستید.
پیشنهاد می کنیم این مطالب رو هم ببینید::
- روش فروش SNAP چیست؟ جیل کنرات (Jill Konrath) سخنران و مشاور فروش شرکتهای آیبیام،...
- دوره بازاریابی آنلاین (فصل دوم) مقدمه در فصل گذشته یکی از مهمترین قوانین در بازاریابی...
- بازاریابی آنلاین ( فصل چهارم) خوب دوستان عزیز به فصل چهارم خوش آمدید. در فصل...
- 8 روش یافتن مخاطب هدف در اینستاگرام یافتن مخاطب هدف در اینستاگرام تعداد فالوورهای اینستاگرام شما...
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.