در صنعت پوشاک چطور بیشتر بفروشیم؟
1.فروش cross sell برندهای معروف در کنار محصولات شما
بیایید فرض کنیم شما یک بازار فروش پوشاک دارید.حال این می تواند یک مغازه فیزیکی باشد یا یک
فروشگاه اینترنتی یا یک کانال اینستاگرام. شما فروش دارید ولی حاشیه سود شما خیلی کم است. برای تبلیغ
برند خصوصی خود می توانید از cross sell استفاده کنید. فقط تاکید می کنم قبل از انجام هرگونه فروشی
اطلاعات مشتری خود را داشته باشید. از آنجا که اطلاعات مربوط به مشتریان خود را در اختیار دارید ، می
توانید در کنار محصولات خود محصولات برند دیگری را نیز بفروشید. اگر کفش های با کیفیت بالا می
فروشید ، ممکن است برخی از جوراب های با کیفیت بالا یا محصولات مراقبت از کفش را با مارک خصوصی
بفروشید.
این به شما این امکان را می دهد که حاشیه سود خود را افزایش دهید.
2.فروش cross sell بصورت فروش ویژه
این موضوع را با مثال برای شما روشن می کنم.فرض بر اینکه شما کت و شلوار می فروشید ، یک محصول
خود را به عنوان پیشنهاد داغ در نظر بگیرید و به مشتریان خود اعلام کنید با خرید این محصول می توانید از
آفری که برای کروات یا ساعت های ما هست استفاده کنید.
البته باز هم می گویم لطفا از قبل نوع مشتری را مشخص کنید. مثلا اگر مشتری شما یک داماد است ، شما
می توانید پیشنهاد شگفت انگیز خود را بر روی کت و شلوار قرار دهید و چون داماد قطعا به وسایل دیگری از
جمله کروات ، یا ساعت یا دستبند نیاز دارد ، آنها را به او پیشنهاد دهید.اگر این کت و شلوار را بخرید می
توانید از آفر 20 درصدی دستبندها یا ساعت های ما نیز استفاده کنید. در این حالت دقیقا upsell و
cross sell را با هم اجرا کرده اید.
3.استفاده از خدمات برتر در این حوزه
اگر به صورت آنلاین می فروشید خب گزینه های زیادی پیش رو دارید. استفاده از خدماتی مانند ارسال
رایگان ، ارسال به سرویس سریع (که نهایتا یکی دو روزه به فرد تحویل داده شود) می تواند گزینه های خوبی
برای شما باشد.
مثال ایرانی این موضوع دیجی کالاست که در روزهای پایانی سال 1399 ، در زمان ترافیک پست و همچنین
مساله همه گیری کرونا ، با گرفتن مبلغی بالاتر از مشتریان خود سرویس ارسال سریع را راه اندازی کرد.قطعا
همه نگران این موضوع بودند که مبادا سفارش ما تا قبل از عید نوروز به دستمان نرسد. خب این سرویس
ارائه خدمت خاصی بود و خوده من هم از آن استقبال کردم.
4.سفارشی سازی محصولات بر طبق نظر مشتری
اگر در صنعت پوشاک مشغول به کار هستید باید بدانید مردم حاضرند هزینه بالاتری بپردازند اگر شما محصول
ارائه شده را برای او کاملا سفارشی نمایید.من در برخی وب سایت های خارجی دیده ام زمانی که می خواهید
خرید لباس از فروشگاه را نهایی کنید یک باکس کوچک باز می شود و به شما می گوید اگر می خواهید بر
روی لباس شما جمله یا کلمه و یا اسم شما حک شود ، آن را در باکس زیر بنویسید! در این حالت حتی اگر
شما هزینه اضافی بابت این خدمات پرداخت کنید باز هم راضی خواهید بود. چرا که مطمئن می شوید
محصولی که به دست شما می رسد یک محصول سفارشی شده است.
یکی دیگر از مواردی که شما می توانید در حوزه پوشاک انجام دهید (بیشتر در فروشگاه های اینترنتی مورد
استفاده قرار می گیرد) این است که شما به ازای دریافت مبلغی بیشتر کار بسته بندی کردن آن و ارسال برای
مشتری را انجام دهید.این کار برای زمانی مفید است که مشتری می خواهد پوشاک را هدیه بدهد.
ارائه کارت های هدیه در کنار محصول می تواند باعث افزایش وفاداری مشتری نیز شود. که این به نوبه خود
می تواند باعث افزایش درآمد آتی شما شود. چرا که بازاریابی دهان به دهان امروزه یکی از بهترین نوع
بازاریابی است.بنابراین کارت هدیه می تواند درآمد پنهان نیز برای شما به ارمغان آورد.
پر کردن نیازها
یکی از بهترین موارد برای استفاده در هنگام فروش ، تلاش برای تعیین نیازهای مشتری شما و سپس فراتر
رفتن و رفع آنها است. در واقع ، این بیشتر یک رویکرد حل مسئله است – مشتری مشکلی دارد و شما می
خواهید راه حل کامل برای او ارائه دهید.
مهمترین جنبه این رویکرد ایجاد ارتباط با مشتری به محض ورود مشتری به فروشگاه خرده فروشی شماست.
از آنها در مورد آنچه می خواهند سوال کنید و قبل از هر چیزی با دقت گوش دهید. بگذارید هرچه بیشتر
نیازهای خود را توضیح دهند ، حرف او را قطع نکنید و همان اول راهکار ندهید. بلکه بهترین راهکار را ارائه
دهید.اگر به جزئیات بیشتری نیاز دارید ، سوال کنید و سعی کنید قبل از ارائه راه حل ، تصویر کامل را بدست
آورید. به یاد داشته باشید ، اگر عجله دارید که محصول را به آنها نشان دهید بدون اینکه درک کاملی از
خواسته دقیق آنها داشته باشید ، به احتمال زیاد محصول نامناسبی را به آنها نشان دهید. فروش را فراموش
کنید ، تنها به یک چیز فکر کنید.آن هم خلق ارزش برای مشتری در جهت رفع نیاز او.
آنها را درگیر کنید
چگونه می توانید به ته مشکل آنها برسید؟با درگیر کردن آنها. با آنها حرف بزنید. مردم عاشق صحبت کردن در مورد تجربیات ، خواسته ها و مشکلاتشان هستند. به مشتری احساس راحتی دهید و به او اجازه دهید واقعاً باز شود و دقیقاً به شما توضیح دهد که به دنبال خرید چیست؟
هرچه تعامل شما بیشتر باشد ، اعتماد آنها به شما به عنوان خرده فروش پوشاک بیشتر خواهد شد. و هرچه اطلاعات بیشتری از مکالمه دریافت کنید ، شانس شما برای کمک به آنها در یافتن دقیقاً آنچه می خواهند بیشتر است.
هدایتشان کنید
اگر می خواهید اتصال را برقرار کنید ، اگر می خواهید آن درآمد اضافی را بدست آورید و روند صعودی را کامل کنید ، باید رابطه را به سطح دیگری برسانید. مکالمه را ادامه دهید ، اما شروع به پرسیدن سوال و پیشنهاداتی کنید که مشتری را به سمتی سوق می دهد که شما می خواهید به آن سوق پیدا کند.
مثلا فرض کنید مشتری می خواهد از شما پیراهن بخرد.از آنها بپرسید این پیراهن را برای چه کاری می خواهد بخرد؟آیا برای داخل شرکت می خواهد؟ یا مهمانی؟ چه پیراهنی را دوست ندارد.از چه رنگی خوشش نمی آید؟ از چه رنگی خوشش می آید؟ چه سایزی بیشتر می پوشد؟ اندامی؟ یا رسمی؟
در پایان می توان از همه این اطلاعات استفاده کرد ، تا در خرید دقیق پیراهنی که می خواهد بخرد و حتی ممکن است محصولات اضافی به او به وی کمک کنید.مثلا ممکن است به او دکمه سردست هم بفروشید. با این اطلاعات فراوانی که اکنون در اختیار دارید ، قادر هستید نه تنها حتی پیراهن گران تری را به او بفروشید ، بلکه می توانید به آنها بگویید که چرا این بهترین گزینه براساس اطلاعاتی است که از او گرفته اید.
بسته بندی
برخی از خرده فروشی های پوشاک مانند جوراب ، لباس زیر و ازین دست محصولات می توانند از باندل کردن محصولات خود برای افزایش فروش استفاده کنند.باندل کردن به معنای ارائه ارزش بیشتر به مشتری شما است در حالی که در این روش نیز درآمد بیشتری برای خود کسب می کنید.
اگر مدیر کسب و کار خود هستید بنشینید و درباره گزینه های باندلینگ و برنامه های بسته بندی آن ها برنامه ریزی کنید.اگر مشتری تصمیم بگیرد محصولات مرتبط را به خرید اولیه خود اضافه کند ، هنگام بسته بندی ، معمولاً نوعی معاملات ویژه و تخفیف را ارائه دهید.البته در بخش تخفیفات صحبت کرده ام که چطور می توانید تخفیف خوب ارائه دهید.
مثال:
اگر شما لباس ورزشی می فروشید می توانید به مشتریان خود اعلام کنید با خرید لباس ورزشی گرانتر نوع X می توانند کفش های ورزشی را با 30 درصد تخفیف بخرند. یادتان باشد اگر در تخفیف دادن فقط شما برنده شدید یا فقط مشتری برنده شد آن تخفیف یک تخفیف پوچ است که در نهایت یا به ضرر شما منتهی می شود یا به از دست دادن مشتری. زمانی تخفیف دهید که هم نفعی برای مشتری داشته باشد و هم نفعی برای شما.برد برد.
می توانید به مشتری خود بگویید قطعا شما برای این پیراهن ورزشی نیاز به کفش ورزشی هم در آینده خواهید داشت.بنابراین با خرید این محصول و در کنار آن کفش ورزشی می توانید A ریال پس انداز کنید (A ریال نسبت به خرید اقلام به صورت جدا جدا)همه چیز این است که ارزش را به وضوح به مشتری نشان دهیم ، و این که پیشنهاد هزینه بیشتر تقریباً منطقی و کاملاً غیرقابل مقاومت برای مشتری باشد.
اما :
یادتان نرود در فروش upsell نباید به زور به مشتری چیزی را بفروشید.کاری نکنید که خرید از شما به یک تجربه بد برای مشتری تبدیل شود.اطمینان حاصل کنید که می دانید چه زمانی باید عقب بروید. اگر دیدید راهی برای فروش اضافی وجود ندارد ، خیال خود را راحت کنید. لبخند بزنید و از آنها بخاطر خرید از شما تشکر کنید.
پیشنهاد می کنیم این مطالب رو هم ببینید::
- چگونه بیشتر بفروشیم؟ بیشتر بفروشیم 1. برای این که بیشتر بفروشیم از بازخورد...
- چطور کسب و کار آنلاین راه اندازی کنم؟ چطور کسب و کار آنلاین راه اندازی...
- روش فروش SNAP چیست؟ جیل کنرات (Jill Konrath) سخنران و مشاور فروش شرکتهای آیبیام،...
- چطور مزایای محصول را به مشتری نشان دهیم؟ مزایای محصول فرض کنیم می خواهیم جارو برقی بفروشیم.باید...
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.