جلسات حضوری بیشتری تنظیم کنید
آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که مهمترین قسمت فروش چیست؟
مهمترین قسمت فروش، سپری کردن زمان بیشتر با مشتریان بهتر و وفادار است.
اما شما چگونه میتوانید پس از شناسایی این مشتریان از وقت خود نهایت استفاده را ببرید و به موفقیت در فروش دست پیدا کنید؟
قوانین موفقیت در فروش
طبق اصول روانشناسی فروش و فروشندگی، برای رسیدن به چنین هدفی شما باید چند قانون را رعایت کنید:
1.توجه مشتریان خود را مدیریت کنید
زمانی که با مشتریان خود تماس میگیرید به او بگویید “میتونم دو دقیقه وقت شما رو بگیرم؟ الان زمان خوبیه برای صحبت کردن؟ وقت دارید؟” و فقط وقتی که مشتری شما حرف شما را تایید کرد، به صحبت کردن ادامه دهید در غیر این صورت نمیتوانید توجه مشتری خود را جلب و زمان را مدیریت کنید.
همه ی افراد در زندگی شخصی خود مشغله دارند و گرفتارند. خانواده، بیمه، مالیات، قسط بانک و…. بنابراین شما باید زمانی با مشتری بالقوه ی خود صحبت کنید که او فرصت این کار را داشته باشد وگرنه نه تنها از حرفهای شما سر در نمی آورد بلکه تماس شما برایش مزاحمت به حساب می آید .
۲.سعی کنید به جای محصول، قرار ملاقاتهای حضوری بفروشید
هرگز در مکالمات تلفنی خود سریع در ارتباط با محصول و قیمت آن حرفی نزنید مگر اینکه مطمئن باشید بدون ملاقات میتوانید معامله را نهایی کنید و کالا و محصول خود را بفروشید.
اگر یک فروشنده ی تازه کار هستید و قصد دارید به یک فروشنده ی حرفه ای تبدیل شوید نباید پشت تلفن درباره ی جزئیات محصول و خدماتتان توضیح دهید، زیرا انگیزه و شوقی برای تنظیم جلسه ی حضوری باقی نمی ماند و مشتری احتمالی به پیشنهاد شما به صورت جدی فکر نمی کند.
3.کلمات خود را با دقت انتخاب کنید
همان طور که میدانید همیشه اولین برخوردها و برداشتها بسیار مهم هستند؛ پس کلمات و جملاتی اولی که بیان میکنید تاثیر بسزایی در روند تعامل شما با افراد دارد. برای مثال، کلمات و جملات ابتدایی شما میتواند سوال باشد تا اثربخش تر گردد. یک شروع خوب و یک سوال خوب میتواند به فروش بیشتر منجر شود.
مشتریان شما احتمالاً متن ایمیل های خود را مطالعه می کنند، پس آن را به گونه ای شروع کنید که توجهشان را جلب کند. متن خود را بدون اینکه مستقیماً به محصولتان اشاره کنید، منفعت محور بنویسید یعنی از ویژگیهای محصول خود صحبت کنید .
شما فقط ۳۰ ثانیه فرصت دارید تا توجه مشتری بالقوه ی خود را جلب کنید. مشتریان شما درست در همین فرصت کوتاه تصمیم میگیرند به حرف شما گوش بدهند یا نه. اگر شما با آنها ارتباط برقرار کردید و پاسخ آنها این بود که “نه مرسی، علاقه ای ندارم” ممکن است به این دلیل باشد که سوالات شما به اندازه ی کافی متمرکز و خوب نبوده اند .
در اینجور مواقع برایان تریسی توصیه میکند در پاسخ به چنین افرادی بگویید:“مشکلی نیست. اکثر افرادی که با شما زمینه ی کاری مشترک داشتن، اولش همین حسو داشتن. ولی الان جزء بهترین مشتریان ما هستن و محصول یا نرم افزار ما روبه بقیه توصیه میکنن.” با این روش توجه مشتری شما جلب میشود و شما فرصتی
دوباره به دست می آورید .
مفاهیم روانشناسی جلسات حضوری
نکاتی که در جلسات حضوری باید آنها را بدانید:
- قبل از حضور در جلسه با مشتری، آمادگی ذهنی داشته باشید و به آنچه میخواهید بگویید مسلط باشید.
- با تصویر ذهنی مثبتی از خودتان جلسه را شروع و محصولتان را پرزنت کنید.
- نفس عمیق بکشید.
- خود را بهترین و حرفه ای ترین فروشنده ی دنیا در نظر بگیرید.
- لبخند بزنید و با خوشرویی از مشتریانتان استقبال کنید.
- تجربه های موفق قبلی خود را به یاد بیاورید و از نکات و نقطه قوت های آن بهره بگیرید.
- اعتماد به نفس داشته باشید و این احساستان را به مشتریانتان هم منتقل کنید.
- مقاومت اولیه ی مشتریان شما طبیعی است؛ اینگونه واکنشها را شخصی ارزیابی نکنید.
- مودبانه حرف بزنید و فقط درباره ی محصول خود توضیح دهید. حتما تاکید کنید که تصمیم گیرنده خود مشتری است.
- و در نهایت فراموش نکنید شما کالا یا محصولی را نمیخواهید بفروشید بلکه راه حل یک مسئله را میفروشید.
بنابراین زمانی که شما قرار جلسه ی حضوری تنظیم میکنید همه چیز تمام نمیشود؛ با مطالعه و تمرین کردن مفاهیم جلسات حضوری کیفیت جلسات خود را بالا برده و افزایش فروش را تجربه کنید.
پیشنهاد می کنیم این مطالب رو هم ببینید::
- روش فروش SNAP چیست؟ جیل کنرات (Jill Konrath) سخنران و مشاور فروش شرکتهای آیبیام،...
- دوره بازاریابی آنلاین (فصل دوم) مقدمه در فصل گذشته یکی از مهمترین قوانین در بازاریابی...
- 8 روش یافتن مخاطب هدف در اینستاگرام یافتن مخاطب هدف در اینستاگرام تعداد فالوورهای اینستاگرام شما...
- 7 نکته روانشناسی که فروش شما را سرسام آور افزایش می دهد مقدمه دوست خوبم سلام. من بهزاد دربهشتی هستم.کارشناس ارشد مهندسی...
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.