تکنیک نوشتن متقاعدکننده
تکنیک نوشتن متقاعدکننده
آیا می خواهید از نوشتن متقاعد کننده برای متقاعد کردن خوانندگان خود برای انجام کاری یا موافقت با دیدگاه شما استفاده کنید؟
این روزها همه ما می خواهیم محصولات یا خدمات خود را به افرادی نمایش دهیم که واقعا به محصولات ما نیاز دارند.اگر این به
خودی خود اتفاق بیفتد بسیار خوب است، اما کارآفرینان محتوای هوشمند می دانند که برای کسب درآمد آنلاین به تحقیق، تعهد و
مهارت نیاز است.
نوشتن متقاعد کننده چیست؟
نوشتن متقاعد کننده به طور کلی تمرینی برای ایجاد یک موقعیت برد-برد است. شما موردی را ارائه می کنید که دیگران موافق آن
هستند…شما به آنها پیشنهادی می دهید.پیشنهادی که نمی توانند به راحتی رد کنند، اما نه به شیوه ای دستکاری که اخلاق بازاریابی
را نقض کند.
این به سادگی یک معامله خوب یا موقعیتی است که برای آن شخص خاص منطقی است. با این حال، برای آسانتر کردن کارتان،
تکنیکهایی وجود دارد که میتوانید آنها را بیاموزید تا گفتمان خود را قانعکنندهتر کنید.
چرا نوشتن متقاعد کننده را یاد بگیریم؟
اگر تا به حال فکر کرده اید که چرا برخی از وبلاگ ها به تجارت تبدیل می شوند، و برخی دیگر سرگرمی باقی می مانند، احتمالاً به
این دلیل است که وبلاگ نویس نوشته های متقاعد کننده را مطالعه کرده است.
هیچ چیز ناامید کننده تر از داشتن ایده های عالی برای پست وبلاگ نیست که هیچ کس به آن توجه نمی کند … یاد بگیرید چگونه
یک پست وبلاگ خوب بنویسید که نه تنها افراد را به محتوای شما جذب کند، بلکه آنها را به پیام شما نیز علاقه مند می کند.
نمونه های نوشتاری متقاعد کننده
در حالی که این لیست به هیچ وجه یک آموزش جامع نوشتن متقاعد کننده نیست،ام این 10 استراتژی محبوب هستند. چرا که
خوب کار می کنند.
1. تکرار
هر کسی که با روانشناسی آشنا باشد به شما خواهد گفت که تکرار بسیار مهم است.در نوشتن متقاعدکننده نیز بسیار مهم است، زیرا
اگر فردی واقعاً آنچه را که میگویید متوجه نشود، نمیتواند با شما موافق باشد.
البته، تکرار خوب و بد وجود دارد. برای اینکه طرف خوب خود را حفظ کنید، نظر خود را به چند روش مختلف بیان کنید، مانند:
یک بیانیه مستقیم
یک مثال
یک داستان
همچنین میتوانید از نقلقولهای الهامبخش برای نویسندگان در مواقع مناسب استفاده کنید، و یک بار دیگر در خلاصهنویسی، نظر
خود را تکرار کنید.
2. دلایل
همیشه قدرت کلمه را بخاطر بسپارید.مطالعات روانشناختی نشان دادهاند که اگر شما صرفاً دلیلی برای آنها بیاورید، به احتمال
زیاد با درخواستی موافقت میکنند، حتی اگر این دلیل منطقی نباشد.
اگر به آن فکر کنید، خود استراتژی منطقی است. ما دوست نداریم بدون توضیح معقول چیزهایی به ما گفته شود یا از ما خواسته
شود که اقدامی انجام دهیم.وقتی نیاز دارید مردم پذیرای طرز فکر شما باشند، همیشه دلیل بیاورید.
3. سازگاری و ثبات
به آن «هابلین ذهنهای کوچک» میگویند، اما ثبات در افکار و اعمال ما یک ویژگی اجتماعی ارزشمند است.ما نمیخواهیم ناسازگار
به نظر برسیم، زیرا، چه منصفانه و چه غیرمنصفانه، این ویژگی با بیثباتی و پروازپذیری همراه است، در حالی که سازگاری با
یکپارچگی و رفتار منطقی مرتبط است.
از این در نوشته متقاعدکننده خود استفاده کنید و خواننده را با چیزی موافق کنید که اکثر مردم به سختی با آن مخالف هستند…
سپس به طور جدی پرونده خود را با شواهد پشتیبان فراوان مطرح کنید، در حالی که هدف نهایی خود را به سناریوی آغازینی که
قبلاً پذیرفته شده است مرتبط کنید.
4.اثبات اجتماعی
به دنبال راهنمایی دیگران در مورد اینکه چه کاری باید انجام دهیم و چه چیزی را بپذیریم یکی از قدرتمندترین نیروهای روانی در
زندگی ماست.اغلب می تواند تعیین کند که آیا در بسیاری از موقعیت ها اقدامی انجام می دهیم یا نه.
نمونههای آشکار اثبات اجتماعی را میتوان در گواهیها و ارجاعات بیرونی یافت، و این نیروی محرکه پشت رسانههای اجتماعی
است.
اما شما همچنین می توانید به طور غیرمستقیم عناصری از اثبات اجتماعی را در داستان های نوشتاری و بازاریابی خود ادغام کنید، از
همسویی ماهرانه با مقامات خارجی گرفته تا حذف نامشخص.
5. مقایسه ها
استعاره ها، تشبیهات و قیاس ها بهترین دوستان نویسنده متقاعد کننده هستند.وقتی میتوانید سناریوی خود را با چیزی که
خواننده قبلاً آن را درست میپذیرد مرتبط کنید، در راه متقاعد کردن کسی هستید که چیزها را به روش شما ببیند.
اما مقایسه به روش های دیگری نیز کار می کند. گاهی اوقات می توانید با مقایسه سیب با پرتقال (برای استفاده از یک استعاره
موثر) قانع تر شوید.
به عنوان مثال، هنگامی که در حال یادگیری نحوه ایجاد محصولات دیجیتال هستید، نمی خواهید قیمت دوره آنلاین خود را با
قیمت دوره مشابه مقایسه کنید – آن را با قیمت یک سمینار زنده یا نرخ مشاوره ساعتی خود مقایسه کنید.
6. تحریک و حل مشکلات با نوشتن متقاعد کننده
این یک موضوع متقاعدسازی است که به عنوان یک رویکرد کلی برای ایجاد پرونده شما کار می کند.
ابتدا مشکل را شناسایی می کنید و مخاطبان خود را واجد شرایط می کنید. سپس قبل از ارائه راه حل به عنوان پاسخی که همه چیز
را بهتر می کند، درد خواننده را برانگیخته می کنید.
مرحله آشفتگی مربوط به سادیستی بودن نیست. این در مورد همدلی و نوشتن محتوای بهتر است.
شما می خواهید خواننده به صراحت بداند که مشکل او را درک می کنید زیرا با آن برخورد کرده اید و/یا در رفع آن تجربه دارید.اگر
نشان دهید که واقعاً درد مشتری را احساس می کنید، اعتبار راه حل شما بسیار بالا می رود.
7. پیش بینی کنید
یکی دیگر از موضوعات متقاعدسازی شامل ارائه نگاهی اجمالی به آینده به خوانندگان است.
اگر بتوانید به طور متقاعدکننده ای یک برون یابی از رویدادهای جاری در نتایج احتمالی آینده ارائه دهید، قطعا افراد بیشتری را می
توانید دور خودتان جمع کنید.
کل این استراتژی بر اساس اعتبار ساخته شده است. اگر نمی دانید در مورد چه چیزی صحبت می کنید، در نهایت احمق به نظر می
رسید.
اما اگر بتوانید از ادعاهای خود با اعتبار خود یا درک واضح خود از موضوع حمایت کنید، این یک تکنیک نوشتن متقاعد کننده بسیار
مؤثر است که اعتماد را در روابط نیز ایجاد می کند.
8. به صورت انتخابی متحد شوید
علیرغم تلاشهایمان برای تبدیل شدن به موجودات پیشرفته و تکاملیافته، ما انسانها ذاتاً طرد شدهایم.به کسی این فرصت را
بدهید که بخشی از گروهی باشد که میخواهد در آن حضور داشته باشد – خواه ثروتمند باشد، یا فقیر، بگذارید سوار قطاری شوند
که شما سوار آن هستید.
بزرگترین نامه فروش که تا کنون نوشته شده است از این تکنیک استفاده می کند. دریابید که افراد میخواهند در چه گروهی باشند،
و به آنها دعوت به پیوستن بدهید در حالی که ظاهراً دیگران را مستثنی میکنید.
9.به ایرادات در نوشتار متقاعدکننده رسیدگی کنید
بازاریابان مستقیم از نسخههای طولانی استفاده میکنند – به این معنی نیست که میخواهند شما همه آن را بخوانید، بلکه
میخواهند شما تا زمانی که خرید نکنید به اندازه کافی مطالعه کنید.
پرداختن به همه اعتراضات احتمالی حداقل اکثریت خوانندگان شما می تواند سخت باشد، اما اگر واقعاً موضوع خود را می دانید،
استدلال علیه شما باید نسبتاً واضح باشد.
اگر فکر می کنید هیچ اعتراض منطقی به موضع شما وجود ندارد، ببینید اگر نظرات را در مورد محتوای خود فعال کنید چه اتفاقی
می افتد.
10. داستان سرایی
این واقعاً یک تکنیک جامع است – شما میتوانید و باید از داستانفروشی در ترکیب با هر یک از 9 استراتژی قبلی استفاده کنید.اما
دلیل اینکه چرا داستانفروشی اینقدر خوب عمل میکند، در قلب این است که متقاعدسازی واقعاً چیست…
داستانها به مردم اجازه میدهند خودشان را متقاعد کنند، و این چیزی است که واقعاً به آن مربوط میشود. ممکن است بگویید
که ما هرگز کسی را در مورد چیزی متقاعد نمیکنیم – ما به سادگی به دیگران کمک میکنیم مستقلاً تصمیم بگیرند که حق با
ماست.برای گفتن داستان های بهتر هر کاری که می توانید انجام دهید، متوجه خواهید شد که نویسنده ای بسیار متقاعدکننده هستید.
اگر بتوانید طوری بنویسید که به طور خودکار خوانندگان خود را درگیر کند چه؟ اگر کلمات شما قدرت متقاعد کردن را داشتند چه؟
بسیاری از مردم قدرت واقعی کپی عالی را درک نمی کنند. به یاد میآورم زمانی که کسبوکارم را شروع میکردم… ساعتها صرف
ساختن پستهای وبلاگی کردم که فکر میکردم برای مخاطبان مورد نظرم مفید و مفید باشد.
وقتی من نوشتن متقاعد کننده را یاد گرفتم، دنیای جدیدی به روی من گشوده شد.
ناگهان …
- سرفصل های من کلیک ایجاد کردند
- مردم در خبرنامه من مشترک شدند
- بازدیدکنندگان مدت بیشتری در وب سایت من ماندند
- بهترین از همه این بود که من فروش و کسب درآمد داشتم
راز اینجاست
کپی رایتینگ در مورد فریب، دستکاری یا حتی تلاش برای متقاعد کردن مردم نیست. کپی عالی در مورد داستان سرایی، همدلی،
قابلیت ارتباط و خدمات است.بدون نسخه عالی، بعید است که بتوانید تجارت آنلاین خود را توسعه دهید.
پیشنهاد می کنیم این مطالب رو هم ببینید::
- ترفند بهبود تجربه مشتری در رستوران ( مرجع کامل) اگر صاحب یا مدیریت یک رستوران هستید، درست مانند هر...
- روش فروش SNAP چیست؟ جیل کنرات (Jill Konrath) سخنران و مشاور فروش شرکتهای آیبیام،...
- آنچه رنگ در مورد تجارت شما می گوید آنچه رنگ در مورد تجارت شما می گوید ممکن...
- 6 مثال برای افزایش اعتبار کسب و کار شما( بخش اول) افزایش اعتبار کسب و کار تا اعتمادی در کسب و...
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.