تکنیک طلایی برای فروش بیشتر
به مرگ بگیر که به تب راضی بشه
واقعا هم همینه.این تکنیک میگه شما در ابتدا باید یک درخواست سنگین از مشتری داشته باشین که مشتری دقیقا به شما بگه نه.بعد درخواستتون رو عوض کنین. به احتمال زیاد مشتری دفعه دوم می پذیره که از شما خریدی کنه.
یک تحقیق رو اومدن انجام دادن رو سه گروه.تحقیق ازین قرار بود که افرادی رو انتخاب کردن و تو سه گروه دسته بندی شدن.
ابتدا از گروه ۱ خواسته شد به مدت دوسال، هر هفته دو ساعت را به نصیحت و اندرز کودکان و نوجوانان بزهکار بپردازند تا در بهبود جامعه موثر باشند(پیشنهاد بزرگ)، همه افراد این پیشنهاد را رد کردند، در ادامه از آنها خواسته شد تا هر زمان که مایل بودند یکی از این کودکان را به باغوحش ببرند(پیشنهاد کوچک). به گروه۲ مستقیماً پیشنهاد کوچک داده شد. به گروه ۳ پیشنهاد بزرگ شرح داده شد، اما فقط از آنها خواسته شد که پیشنهاد کوچک را انجام دهند. در نهایت ۵۰% گروه۱ پیشنهاد کوچک را پذیرفتند و گروه ۲و۳ بترتیب ۱۷% و ۲۵% با پیشنهاد کوچک موافقت کردند. نکتهای که در اکثر تحقیقات به آن رسیدهاند، این است که پیشنهاد کوچک باید با فاصله زمانی کم نسبت به پیشنهاد بزرگ ارائه شود تا تاثیر پذیر باشد.حالا شما چطور باید ازین تکنیک استفاده کنین؟
یک سناریو رو میبریم جلو:
خریدار:یک تلویزیون۵۵ اینچ احتیاج دارم.
فروشنده: اجازه بده جدیدترین مدل شرکت سونی یعنی KD-55X8500B رو بهت پیشنهاد بدم که از همه نظر فوقالعادست (در ادامه فروشنده مزایا و ویژگی محصول را بازگو میکند) قیمت این تلویزیون ۵/16 میلیون.
خریدار:۵/16میلیون؟؟؟ خیلی گرون. من قصد ندارم همچین هزینهای رو برای تلویزیون انجام بدم.
مثال برای املاکی ها
مشتری میاد میپرسه من تو این محله دنبال یک خونه آپارتمانی شیک میگردم.املاکی: یه خونه داریم فلان فلان فلان 200 میلیون رهن ماهی 3 میلیون تومن.مشتری قطعا اینو رد میکنه چون دنبال خونه ای با رهن 100 میلیون می گرده.بعد شما میتونین پیشنهاد پایین تر رو به مشتری بدین.
مثال برای نمایشگاه های خودرو:
فروشنده و میخواد یه ماشین بخره.شما یک ماشین 300 میلیونی بهش پیشنهاد میدین.پول مشتری 150 میلیونه. بعد از اون پیشنهاد رو کمتر میکنین و میارین پایین رو رنج 150 – 160 تومن.
مثال برای دوستانی که آنلاین کار میکنن.
پیشنهاد حق عضویت 3 ساله میدین.مشتری نمیپذیره.اصلا مشکلی نیست.شما پیشنهاد استفاده 6 ماهه که یکماهش رایگانه رو بدین میپذیره.
مشکل فروشنده ها تو این تکنیک اینه که اول یک محصول قیمت بالا میدن بعد که مشتری میگه نه کلا میگن این خریدار نیست.مشتری رو رها میکنن یعنی پروسه این تکنیک رو نصفه رها میکنن و خب به نتیجه هم نمیرسن.این ویدئو رو برای دوستات تو هر کسب و کاری هستن بفرست و این امکان رو بهشون بده که بتونن تو کارشون ازین تکنیک بهتر استفاده کنن.
پیشنهاد می کنیم این مطالب رو هم ببینید::
- 5 تکنیک متقاعدسازی برای تغییر ذهن افراد تغییر ذهن افراد 5 تکنیک متقاعدسازی وجود دارد که اکثر...
- 4 اصل طلایی برای فروش بیشتر (فرمول 4P) با این 4 اصل طلایی بیشتر بفروش (فرمول 4P) فرمول...
- 8 تکنیک طلایی ایجاد نیاز در مشتری 8 تکنیک ایجاد نیاز در مشتری ایجاد نیاز در مشتری...
- یک تکنیک سمی برای فروش بیشتر کدوم محصول رو پیشنهاد بدم ؟ محصول گرون رو یا...
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.