تکنیک اثبات اجتماعی و 5 راه استفاده از آن
آیا می خواهید از تکنیک اثبات اجتماعی برای افزایش نرخ تبدیل خود استفاده کنید؟
افزودن تکنیک اثبات اجتماعی به وب سایت شما می تواند کسب و کار شما را توسعه دهد. به همین دلیل است که برندهای بزرگ مانند آمازون، وردپرس، Mailchimp و تقریباً هر شرکت دیگری از تکنیک اثبات اجتماعی در سایت های خود استفاده می کنند.
تکنیک اثبات اجتماعی یک پدیده روانشناختی است که در آن افراد با این فرض که آن اعمال منعکس کننده رفتار صحیح هستند، اعمال دیگران را می پذیرند.بازاریابان از تکنیک اثبات اجتماعی به عنوان روشی برای بهینهسازی نرخ تبدیل استفاده میکنند تا خیال مشتریان نگران را راحت کنند.
قدرت تکنیک اثبات اجتماعی قابل انکار نیست. مطالعات نشان می دهد 92 درصد از مصرف کنندگان آنلاین قبل از خرید به بررسی محصول نگاه می کنند.گویاتر این واقعیت است که بررسی های محصول 12 برابر بیشتر از توضیحات محصول و نسخه فروش از تولید کنندگان قابل اعتماد است.
به عبارت دیگر، مصرفکنندگان از همتایان خود و اشخاص ثالث بیطرف مدرک میخواهند، نه برندهایی که محصولات را میفروشند.بهترین راه برای درک تکنیک اثبات اجتماعی، نگاه کردن به چند نمونه که روزانه با آنها روبرو می شوید نگاه کنیم.
رستوران ها: اغلب فضای محدودی در قسمت های پذیرایی دارند به طوری که افرادی که منتظر میز هستند مجبور می شوند بیرون منتظر بمانند. این نشان می دهد که افرادی که از آنجا عبور می کنند، تقاضای زیادی برای این رستوران وجود دارد. در نتیجه احتمال اینکه یک رهگذر در آینده از رستوران دیدن کند بیشتر است.
فروشگاه ها :اغلب تصاویر افراد مشهوری را که در محل خرید کرده اند ارسال می کنند تا به طور ناخودآگاه به مشتریان بگویند که شخصیت های معتبر محصولات و خدمات آنها را تایید می کنند.
باشگاهها: اغلب از افراد میخواهند که به فهرست انتظار بپیوندند تا عضویت دریافت کنند. در حالی که گاهی اوقات فهرستهای انتظار برای جلوگیری از پیوستن تعداد زیادی از اعضا مورد نیاز است، واقعیت این است که این فهرستها اغلب برای منحصر به فرد جلوه دادن باشگاهها اجرا میشوند.
همانطور که می بینید، تکنیک اثبات اجتماعی در اطراف شما وجود دارد. و در حالی که اغلب به عنوان یک مشتری در معرض تکنیک اثبات اجتماعی هستید، ضروری است که شروع به استفاده از آن در وب سایت خود کنید. هنگامی که به طور موثر استفاده شود، تکنیک اثبات اجتماعی می تواند به شدت و به سرعت تبدیل های آنلاین را بهبود بخشد.
اکنون که قدرت تکنیک اثبات اجتماعی را درک کرده اید، بیایید نگاه کنیم ببینیم چطور از این تکنیک می توانیم استفاده کنیم.
6 نوع تکنیک اثبات اجتماعی
6 نوع/منبع اصلی تکنیک اثبات اجتماعی وجود دارد. با استفاده از منابعی که در حال حاضر دارید شروع کنید و سپس برای بدست آوردن منابع بیشتر تلاش کنید.
- مشتریان: اثبات اجتماعی از مشتریان یا کاربران فعلی شما (به عنوان مثال، توصیفات یا مطالعات موردی).
- کارشناسان: اثبات اجتماعی از کارشناسان معتبر و محترم در صنعت شما (مثلاً کارشناسانی که همان رفتارهایی را از خود نشان می دهند که شما می خواهید بازدیدکنندگان داشته باشند).
- افراد مشهور: اثبات اجتماعی از افراد مشهور یا سایر تأثیرگذاران (مثلاً افراد مشهوری که محصول شما را خریده اند یا از مؤسسه شما بازدید کرده اند).
- جمعیت: تعداد زیادی از افرادی که اثبات اجتماعی ارائه میکنند (به عنوان مثال: «بیش از 300000 وبسایت از نرمافزار تولید لید فلان برای دریافت مشترکان ایمیل استفاده میکنند»).
- دوستان: افرادی که دوستان کاربران/بازدیدکنندگان وب سایت شما هستند (به عنوان مثال «۵۰ نفر از دوستان شما»).
- گواهینامه ها: یک نهاد معتبر و شخص ثالث که گواهی می دهد که شما یک منبع آگاه، با کیفیت بالا یا قابل اعتماد هستید.
خوب، اکنون که انواع اصلی تکنیک اثبات اجتماعی را می شناسید، بیایید به روش هایی برای استفاده از تکنیک اثبات اجتماعی برای افزایش تبدیل وب سایت خود بپردازیم.
1.آمار زمان واقعی
نمایش آمار واقعی از تعداد افرادی که در حال حاضر صفحه را مشاهده میکنند، یا تعداد مشتریانی که در حال حاضر خرید میکنند، نه تنها یک شکل عالی از تکنیک اثبات اجتماعی است، بلکه ترس از دست دادن (FOMO) را نیز به ترکیب اضافه میکند.
شما می توانید خرید، ثبت نام، ورود، هر چیزی را که می خواهید نشان دهید.
2. نظرات مشتریان
شاید متداولترین شکل تکنیک اثبات اجتماعی، گواهی مشتری باشد. بر اساس تحقیقات انجام شده ، 92٪ از مردم به توصیه یک فرد معتمد اعتماد می کنند و 70٪ از مردم به توصیه های کسی که حتی نمی شناسند اعتماد می کنند.
به همین دلیل است که تقریباً همه برندهای بزرگ، توصیفات مشتری را در وب سایت خود نشان می دهند.
آمازون، بزرگترین خردهفروش آنلاین جهان، نظرات و رتبهبندیهای مشتریان را در مورد هر محصول نشان میدهد.
نظرات مشتریان می تواند در قالب های مختلف نمایش داده شود، به شرطی که ارزش محصول شما را از طریق صدای مشتریان راضی برجسته کند. در واقع، طبق یک مطالعه، گواهینامه ها می توانند تبدیل در صفحات فروش را تا 34٪ افزایش دهند. نکته کلیدی این است که فرمت گواهی را تنظیم کنید که برای وب سایت شما بهترین است.
3. تأیید افراد مشهور
افراد مشهور و کارشناسان مشهور صنعت منابع بسیار خوبی برای ایجاد اقتدار و اثبات ارزش شما هستند.بسته به برند شما، تایید افراد مشهور ممکن است به شکل تاییدیه های پولی یا حتی تاییدیه های طبیعی باشد.
تایید سلبریتی ها به موقعیت هایی اشاره دارد که در آن یک فرد سلبریتی به میل خود برند/محصول شما را به طور عمومی تایید می کند.
4. تصاحب رسانه های اجتماعی
تصاحب رسانه های اجتماعی یک راه عالی برای گسترش نفوذ شما به مخاطبانی است که ممکن است به آنچه شما ارائه می دهید علاقه مند باشند اما لزوماً با برند شما آشنا نیستند.
5. مطالعات موردی
مطالعات موردی اغلب برای ارائه تکنیک اثبات اجتماعی معتبر استفاده میشوند. مطالعات موردی که به عنوان اثبات اجتماعی طولانی نیز شناخته میشود، این ایده را تقویت میکند که مشتریان بررسیهای طولانی و عمیق کاربران را معتبرتر از کامنت های کوتاه میدانند.
پیشنهاد می کنیم این مطالب رو هم ببینید::
- استفاده از اثبات اجتماعی برای افزایش فروش اثبات اجتماعی و افزایش فروش وقتی صحبت از رشد یک...
- ترفند بهبود تجربه مشتری در رستوران ( مرجع کامل) اگر صاحب یا مدیریت یک رستوران هستید، درست مانند هر...
- چطور کسب و کار آنلاین راه اندازی کنم؟ چطور کسب و کار آنلاین راه اندازی...
- 11 نکته برای ارائه فروش موثر چه چیزی یک ارائه فروش مؤثر را ایجاد می کند؟...
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.