تولید محتوا برای جذب مخاطب
در تهیه محتوای تبلیغاتی بیزنس خود در شبکه های اجتماعی، نکات زیر را مد نظر داشته باشید؛
1.محتواهای تبلیغاتی خود را در شبکه های اجتماعی، بر اساس سیاست کاری خود تولید کنید.
2.از قاعده 20 / 80 پیروی کنید؛
- بیش از بیست درصد محتواهای به اشتراک گذاشته شده در شبکه های اجتماعی را به تبلیغ مستقیم بیزنس خود، اختصاص ندهید.
- هشتاد درصد محتواهای شما در شبکه اجتماعی، باید به صورت غیرمستقیم، با محصول و خدمات شما مرتبط باشد.
3.امور فنی مانند رزولوشن عکس و کیفیت فیلم و تدوین را به شکلی مناسب، رعایت کنید. گاهی دیده نشدن محتوای شما، به دلیل رعایت نکردن امور فنی است.
4.یکی از محتواهای جذاب و مؤثر در افزایش تعداد بازدیدکننده ها، گزارش رویدادهایی است که در محدوده جغرافیایی شما به وقوع میپیوندد.
در هر شهری باشید، رویدادهایی از قبیل مسابقات ورزشی، جشنواره های هنری یا نمایشگاه های صنعتی برگزار میشود.
بسیاری از افراد علاقه مندند که فیلم های کوتاهی از این رویدادها ببینند. سعی کنید تا آنجا که به ماهیت بیزنس شما مرتبط میشود، از این رویدادها فیلم و عکس بگیرید و در صفحات خود در شبکه های اجتماعی، منتشر کنید.
5.برای داشتن محتوا، مطالبی را که همه به آن ها دسترسی دارند، کپی نکنید. بازنشر مطالب منتشرشده جذابیتی ندارد. با این کار، شما وقت خود و مخاطبانتان را تلف می کنید.
مخاطبان شما باید بدانند در صفحه شما به نکاتی بر می خورند که در رسانه های دیگر یافت نمی شود.
6.تولید محتوا، بسیار کم هزینه است، اما اکنون با وجود گوشیهای هوشمند، شما به راحتی میتوانید عکس و فیلم تهیه کنید و با ابزارهای ساده، آن را تدوین و همراه با یک متن کوتاه، به راحتی و به سرعت منتشر کنید.
حتی اگر بخواهید اسلایدشو بسازید، میتوانید با نرم افزارهای رایگان، آن را تهیه کنید یا اگر می خواهید موشن گرافی تهیه کنید، میتوانید با نرم افزارهای ارزان و یا رایگان، آن را تولید کنید.
7.سوژه های بکر و جذاب را برای عکس و فیلم تبلیغاتی بیزنس خود، انتخاب کنید. ممکن است هزاران نفر از نمایشگاه کتاب دیدن کرده باشند، اما مسلماً نگاه شما به وقایع با دیگران متفاوت است.
حتی اگر چندین نفر از یک سوژه از یک زاویه عکس بگیرند، نگاهشان با یکدیگر متفاوت خواهد بود.
8.تهیه محتوای آموزشی مخصوص به خود، ابزار دیگر برای تولید محتوای مناسب شبکه های اجتماعی است.
محتوای آموزشی کوتاه و مناسب مخاطبانتان، تهیه و منتشر کنید
با این روش، میتوانید به راحتی، بیزنس خود، برند خود، محصول و خدماتی را که میخواهید بفروشید، معرفی کنید.
در شبکه های اجتماعی همچون فیسبوک و اینستاگرام، ابزارهای ساده ای وجود دارد که شما میتوانید با استفاده از آنها، فیلم های آموزشی در زمینه تخصصی بیزنستان تهیه کنید.
برای نمونه، کسی که در زمینه طراحی داخلی ساختمان، فعالیت میکند، میتواند نحوه تمیز کردن مبلهای کثیف را آموزش دهد یا ایده هایی درباره چیدمان مبل و تعیین جای تلویزیون در اتاق را ارائه دهد.
میتوانید صدها فیلم و عکس جالب تهیه کنید، بدون اینکه هزینه ای متقبل شوید. هرکدام از این آموزشها طرفداران خودش را دارد.
اگر مثلاً در زمینه دکوراسیون داخلی فعالیت دارید، ایده های آموزشی بسیاری در این زمینه وجود دارد که میتوانید درباره آنها فیلم و صدای آموزشی تهیه کنید و به اشتراک بگذارید. این ابزار بسیار کم زحمت و بدون هزینه است.
9.از ابزار ویدیوی زنده در شبکه های اجتماعی بهره ببرید. ویدیوی زنده، برای افراد بسیار جذاب است و آن را دنبال خواهند کرد.
با برنامه و ایده مشخص، از ابزار ویدیوی زنده در شبکه اجتماعی، استفاده کنید؛
مثلاً میتوانید محتوای آموزشی را به صورت زنده، تهیه کنید یا بخشی از خدمات
به مشتری را به صورت زنده، ارائه کنید
10.تا حد امکان، محتوای مختص خودتان را تهیه کنید و از محتواهای تولیدی دیگران استفاده نکنید تا بتوانید مخاطب بیشتری جذب کنید.
اما در صورت باز نشر محتوای دیگران، از محتواهای تولید شده توسط گروه های معتبر و افراد شناخته شده، استفاده کنید.
دقت کنید بیشتر از 20 تا 30 درصد محتوای شبکه اجتماعی شما، از محتواهای صفحات دیگران نباشد.
به دو دلیل؛
- دلیل اول قانون کپی رایت است. به هرحال شما یک بیزنس هستید و احتمال شکایت از شما به دلیل استفاده از محتوای دیگران وجود دارد. بخصوص اگر بدون اجازه، از محتوای دیگران، استفاده تبلیغاتی کنید.
- دلیل دوم این است که مخاطب شما باید بتواند محتوای مختص به شما را ببیند نه محتوای دیگران را. اگر مخاطب احساس کند شما محتوایی از خودتان ندارید، شما را دنبال نمیکند.
11. محتوایی را بازنشر کنید که در عین معتبر بودن و جذاب بودن، مخاطب شما به آن نیاز داشته باشد.
برخی معتقدند به دلیل تبلیغات زیاد در شبکه های اجتماعی، مردم از دیدن آگهی های تبلیغاتی، زده شده اند. این موضوع به دلیل استفاده از روشهای غلط است.
12. از روشهای خلاقانه استفاده کنید تا از رقبایی که به دلیل آگاهی کم، مخاطب را با بمباران تبلیغاتی خسته میکنند، به راحتی پیشی بگیرید.
به کار بردن روش های نادرست دیگران، فرصتی برای استفاده درست شما از شرایط است.
13. مخاطبانتان را تشویق کنید که در صفحه شما، محتوا تولید کنند
کاربران صفحه شما، می توانند تولیدکننده محتواهای منحصربه فرد و جذاب برای شما باشند و این مسئله، با تعامل دوطرفه حاصل می شود و نیاز به هدایت شما و مدیریت محتوای ارسالی کاربران دارد.
یکی از راه های تولید محتوا توسط مخاطبان، ترغیب
آن ها به گذاشتن کامنت و نظر است.
دقت کنید که کاربران باعث شکل گیری بحث های کم اهمیت، در صفحه شما نشوند. چون باعث میشود بازدیدکننده ها دلزده شوند و تعداد دنبال کنندگان شما کاهش یابد.
همچنین مخاطبانتان،تصور میکنند شما مطلبی برای ارائه ندارید و با این روش، میخواهید محتوا تولید کنید.
14.صفحه کاربری خود را در شبکه اجتماعی به مکانی برای پشتیبانی مشتریان تبدیل کنید. فضایی برای پاسخ به پرسشهای کاربران، ایجاد کنید. این کار، مزیتهایی دارد؛
- مشتریان ناگزیر خواهند بود برای گرفتن پاسخ پرسشهایشان، به صفحه شما در شبکه های اجتماعی مراجعه کنند.
- باعث تولید محتوا میشود .
- افرادی که پرسشهای مشابهی دارند، پاسخ خود را می گیرند.
معمولا در و بسایتها، صفحه ای برای پشتیبانی مشتریان وجود دارد، اما بازدیدکننده زیادی ندارد. در شبکه های اجتماعی با پاسخ گویی فوری یا حتی با تأخیر کم، میتوانید چیزی شبیه تالار گفت وگو ایجاد کنید که سایر افراد هم در بحثها مشارکت کنند و به نوعی، محتوا تولید میکنید.
15. کامنتهای مخاطبان درباره محتواهای خود را جدی بگیرید. هر کامنت را بدون فوت وقت، پاسخ دهید. با پاسخ سریع، هم مشارکت سایر افراد را جلب میکنید و هم باعث شکل گیری بحث میشوید.
هرچقدر سریعتر پاسخ دهید، مشارکت و همراهی بیشتر مشتریان را خواهید داشت و میتوانید فضایی را ایجاد کنید که دیگران نیز ابراز نظر کنند و با شما همراه شوند.
16. کامنت های انتقادی مخاطبان خود را حذف نکنید بلکه به آ نها پاسخ دهید، از خودتان دفاع نکنید، پاسخ های مستدل بدهید تا اگر ابهامی در ذهن دیگران هست، رفع شود.
17. به بهانه هایی مانند روز تولد اعضای شرکت، محتوا ایجاد کنید. این کار باعث ایجاد فضای صمیمانه میشود.
ما برنامه ای را تولید میکردیم و در آن، با افراد درباره زندگی خصوصیشان مصاحبه میکردیم.
نتیجه کار، باورنکردنی بود. حتی زندگی خصوصی افرادی که معروف نبودند، برای مخاطبان جذاب بود و تعداد زیادی، به خاطر پیگیری زندگی آنها، صفحه ما را دنبال میکردند
تجزیه و تحلیل حضور در شبکه های اجتماعی
همیشه نتایج حاصل از کار خودتان را تجزیه و تحلیل کنید. تجزیه و تحلیل نتایج، میتواند جلوی بسیاری از ضررهای احتمالی را بگیرد.
تصمیم به انجام یک کار و انجام آن، به تنهایی، شما را در مسیر پیشرفت قرار نخواهد داد.
در هر بیزنسی، اگر ابزارهای تجزیه و تحلیل را در
نظر نگیرید، نه تنها علمی کار نکرده اید، بلکه در
خلاف مسیر آب، حرکت کرده اید.
چند سال پیش، تبلیغی را در فیسبوک کار کردم، ده ها هزار نفر مراجعه کردند، سال بعد همان تبلیغ را با دایره مخاطب متفاوت و با هزینه ای بیشتر انجام دادم، امایک دهم سال گذشته، بازخورد نگرفتم.
در برخورد اولیه این اتفاق برای من خوشایند نبود ولی تجزیه و تحلیل های آن، اطلاعات مناسبی برای آگهی های بعدی ما در اختیار قرار داد.
بر اساس اهدافی که برای حضور خود در شبکه اجتماعی تعریف کرده اید، نتایج و تأثیر تبلیغات خود را در شبکه اجتماعی، بررسی کنید.
- آورده تبلیغات شما در رسیدن شما به هدف چه بوده است؟
- آیا اهدافی که به دنبال آنها بوده اید، با تبلیغ و حضور در شبکه های اجتماعی، حاصل شده است یا خیر؟
- حضور در شبکه اجتماعی، چقدر به برندسازی شما کمک کرده است؟
- به واسطه حضور شما در شبکه اجتماعی، بازدیدکنندگان و بسایت شما چقدر افزایش یافته است؟
بازدیدکننده به تنهایی کافی نیست، بازدیدکننده تأثیرگذار، اهمیت دارد
ترافیک یا بازدید زیاد از تبلیغ شما به تنهایی مهم نیست، ترافیک اثربخش، مهم است.
تبلیغ شما باید باعث شود بازدیدهای مخاطبان، به نتیجه موردنظر شما مثلاً فروش بیشتر، منجر شود.
تبلیغ بدون تجزیه و تحلیل مداوم، یک اقدام کورکورانه است که شما را به هدف موردنظر، نخواهد رسانید.
ابزارهای زیادی برای تجزیه و تحلیل نتایج وجود دارد. هم از طریق برنامه ریزی، میتوان تجزیه و تحلیل انجام داد و هم با استفاده از امکانات نرم افزاری. به عنوان مثال؛
- در صورت تبلیغ از طریق انتقال لینک به صفحه فرود ، میتوانید آمار افرادی را که از طریق آن آگهی به سایت شما مراجعه کرده اند، به دست آورید و پس از آن تجزیه و تحلیل کنید که به اهداف خود رسیده اید یا نه.
- میتوانید از شرکت های ارائه دهنده خدمات تجزیه و تحلیل نتایج، کمک بگیرید.
- میتوانید به وسیله نرم افزارهایی که برنامه ریزان شما طراحی میکنند، مجموعه کمپین های تبلیغاتیتان را تجزیه و تحلیل کنید.
- یکی از راههای تجزیه و تحلیل برنامه تبلیغاتی، اجرای محدود آن پیش از شروع کار است. حتماً برنامه هایتان را آزمون کنید و آنها را رها نکنید.
به عنوان مثال، هنگامی که میخواهید برای کمپینهای تبلیغاتی با هزینه زیاد، سرمایه گذاری کنید، تبلیغ خود را در دایره کوچکی از مخاطبانی که تعریف کردید، با مبلغهای پایین تر تست کنید
و بررسی کنید که چقدر به نتایج مورد انتظارتان میرسید. سپس براساس نتایج، تصمیم بگیرید ادامه دهید یا خیر.
دقت کنید که مخاطب، جذب تبلیغ های سرراست تر میشود؛ پس لینک های تبلیغاتی شما باید مستقیماً به صفحه توضیحات آن تبلیغ برود، نه صفحه اصلی سایت.
برای نمونه وقتی تبلیغ درباره یک برنامه تخفیف است، مشتری فرصت ندارد از صفحه اصلی به آن قسمت برود و به محض ورود به صفحه اصلی، از سایت خارج میشود.
هر فعالیتی را که انجام میدهید، میزان تأثیرگذاری آن را در رسیدن به هدف، بسنجید.
- تعداد و رفتار بازدیدکنندگان و بسایت خود را تجزیه وتحلیل کنید.
- هر برنامه را دست کم هفته ای یک بار تجزیه و تحلیل کنید و میزان نیل به اهداف را بررسی کنید.
- اگر از تبلیغتان به دنبال تأثیری کوتاه مدت هستید، آن را چند ساعت یک بار تجزیه وتحلیل کنید.
- روشهای اثربخش و نتیجه بخش را با روش حرف های و منظم ادامه دهید.
- روشهایی را که به نتیجه مطلوب نمیرسد، عیب یابی کنید و در صورتی که امکان رفع نواقص وجود ندارد، اجرای آن را متوقف کنید.
گاهی لازم است یک برنامه را متوقف کنید و برنامه جدیدی طراحی کنید.
دقت کنید که میزان سواد شما به تنهایی تضمین کننده این موضوع نیست که کارتان را درست انجام دهید.
در دنیای بازاریابی دیجیتال، عوامل متعددی وجود دارند که تعیین می کنند شما نتیجه لازم را بگیرید یا نه.
گاهی رفتار کاربران با آنچه که شما پیش بینی کرده اید، متفاوت است، به همین دلیل، همیشه باید بازخورد تبلیغاتتان را بررسی کنید و براساس الگوی رفتاری مخاطبان، برنامه های بعدی خود را تدوین کنید
چند نکته درباره جذب مخاطب
- جذب بازدیدکننده در شبکه های اجتماعی، کاری زمانبر است. در این فرآیند، حوصله به خرج دهید. قرار نیست یک شبه تمام صفحات شما در شبکه های اجتماعی، پرطرفدار شود.
2.زمان زیادی برای معرفی حضور خود در شبکه اجتماعی، صرف کنید و با تولید محتواهای جذاب، مخاطبان را به دنبال کردن صفحه خود، ترغیب کنید.
3. از شبکه اجتماعی در وهله اول برای ایجاد ارتباط با مشتریان فعلی استفاده کنید.
سعی کنید مشتریان موجود یا بازار گرم (نزدیکان) را وارد کنید و سپس، کم کم کسانی را که پتانسیل پیوستن به جمع شبکه اجتماعی شما را دارند، اضافه کنید.
4. به تدریج صفحه خود را بسازید و در طول زمان یاد بگیرید چه کار کنید و چگونه دیگران را به شبکه خود اضافه کنید.
قرار نیست از ابتدا، هزاران نفر به شبکه اجتماعی تان ملحق شوند و ندانید چه کار کنید و چگونه آنها را حفظ کنید.
اگردر روزهای نخست، افراد زیادی را جذب کنید و برای آنها، برنامه ای نداشته باشید، از صفحه شما خارج میشوند و برگرداندن این افراد، بسیار مشکل است.
5. با استفاده از ابزارهای شبکه اجتماعی، افراد را به بازدید از یک محتوای مشخص دعوت کنید. محتوایی که به نظرتان خاص و پرطرفدار است، مانند مسابقه.
6. افراد را به دنبال کردن صفحه خود، دعوت کنید.
7. برای بهبود عملکردتان در شبکه های اجتماعی از ابزارهای مدیریت صفحه استفاده کنید.
8. از وبلاگ خود برای معرفی صفحه خود در شبکه های اجتماعی، استفاده کنید. وبلاگ، در جستوجوهای هوشمند به خوبی دیده میشود.
همچنین میتوانید مطالبتان را در وبلاگها بازنشر کنید تا در جست وجوها دیده شود و بازدیدکننده های صفحات اجتماعی خود را افزایش یابد.
9. بر اساس توانایی و امکاناتتان، از ابزارهای شبکه های اجتماعی استفاده کنید و بررسی کنید چه فعالیتهایی را میتوانید با استفاده از آنها، انجام دهید.
روی آن فعالیتها تمرکز کنید تا دیگران، نقاط قوت شما را بشناسند و بر همان اساس، شما را دنبال کنند.
10. سعی کنید با مخاطبان، ارتباط نزدیکی، برقرار و آنها را به مشارکت ترغیب کنید. اگر بازدیدکننده احساس کند که شما میخواهید کالایی به او بفروشید، شما را دنبال نخواهد کرد.
بدون ایجاد ارتباط نزدیک، نمیتوانید اقدام به فروش کنید.
11.فعالیت مستمر داشته باشید. کاری که فقط در یک دوره زمانی خاص انجام شود، نتیجه ای نخواهد داشت.
طبق برنامه ای که برای مخاطب تدارک دیده اید، پیش بروید، نه اینکه با دیدن هر محتوای جذابی، آن را بازنشر کنید و از خط تعیین شده، خارج شوید.
ما صفحه ای در فیسبوک داشتیم که چند ده هزار نفر دنبال کننده داشت، اما با تغییر محتوای صفحه، به طرز عجیبی تعداد بازدیدکننده ها ریزش کرد، چون انتظار دنبال کننده ها این بود که محتواهای پیشین را ببینند
روش های جذب مخاطب
شبکه های اجتماعی، به منظور جذب بازدیدکننده بیشتر، ابزارهای رایگانی را برای استفاده کاربران،طراحی کرد اند. این ابزارها موقعیتی را در اختیار شما میگذارد که مخاطبان را هدف قرار دهید.
1 یکی از راه های جذب مخاطب، برگزاری مسابقه است. مسابقه، مخاطب جدید جذب میکند و همراهی مخاطبان قدیمی را تضمین میکند.
- اگر مسابقه ای برگزار کردید و به نتیجه مطلوب نرسیدید، صبر کنید. این کار یک شبه به ثمر نخواهد رسید.
- جایزه ای که در مسابقه میدهید، نقش بسیار تعیین کننده ای در جذب مخاطب دارد. جایزه، هم میتواند از محصولات خودتان باشد و هم از هدایای تبلیغاتی که شکلی مصرفی دارد. مثلاً کارتهای هدیه ارزان.
- محصولات یا خدمات خود را که برایتان ارزان تمام میشود، به عنوان جایزه در نظربگیرید. با این کار، هم مخاطبان را با خود همراه کرده اید و هم، محصولات خود را معرفی و در معرض استفاده قرار داده اید.
- اگر مسابقه ای برگزار میکنید، نام برنده ها و نحوه توزیع جوایز را در موعد مقرر، اعلام کنید، زیرا مسابقه برای همه، جذاب است و آن را دنبال میکنند.
- در نحوه برگزاری مسابقه خلاقیت داشته باشید. ممکن است جایزه مسابقه ای چندان هم باارزش نباشد، اما خود مسابقه و نحوه اجرای آن آنقدر جذاب باشد که حتی افرادی که به جایزه اهمیتی نمی دهند، به خاطر هیجان مسابقه در آن شرکت کنند.
- برای برگزاری مسابقه به فضای مجازی بسنده نکنید. میتوانید مسابقه ای جذاب در یکی از اماکن شلوغ و پررفت وآمد برگزار کنید و فیلم آن را در شبکه اجتماعی پخش کنید .با این کار مخاطبان زیادی به امید باخبر شدن از مسابقات بعدی و شرکت در آن، به صفحه شما اضافه میشوند.
مسابقه، یکی از بهترین رو شهای جذب مخاطب و جایزه و هدیه، یکی از بهترین
روشهای معرفی خدمات و محصولات خود است.
2. با جذب نظرات و بازخوردهای مشتریان فعلی و بالقوه، میتوانید مخاطب بیشتری جذب کنید.
بازخوردهایی که از محصول شما ارائه میشود، تأثیر زیادی در خرید دیگران و در واقع، فروش محصول شما دارد. هم اکنون بیشتر از هشتاد درصد خریداران آمازون، پیش از خرید، نظرهای دیگران را درباره آن کالا میخوانند
نظر دیگران، همیشه برای مشتریان، به صورت
مستقیم و غیرمستقیم، مهم است.
مشتریان را به شبکه های اجتماعی جذب کنید و از آن ها بخواهید، نظراتشان را بیان کنند. مخاطبان، با خواندن کامنت های دیگران، با شما آشنا می شوند
و در نتیجه تصمیم می گیرند که شما را جدی بگیرند یا نه. همچنین باعث فعال نگه داشتن صفحه کاربری شما می شود.
3. رأی گیری، یکی از ابزارهای مؤثر در ایجاد مشارکت در شبکه های اجتماعی است
بدانید، مشتریان درباره شما چه فکری می کنند
- با استفاده از رأی گیری، با دیدگاه و نظرات مشتریان نسبت به خودتان، آشنا میشوید.
- برای رأی گیری، توضیحات کافی ارائه کنید. در غیر این صورت، مخاطبان وارد صفحه مورد نظر نخواهند شد و بسیاری از بازدیدکنندگان بالقوه را از دست میدهید.
- برای شرکت در رأی گیری یا کارهایی از این دست، هدایایی در نظر بگیرید تا نتیجه بهتری دریافت کنید.
در اشتراک گذاری محتوا، با روشهای هوشمندانه عمل کنید. اگر با روشهای معمول، کارتان را پیش ببرید، کم کم، تعداد بازدیدکنندگان صفحه شما، ریزش میکند
- یکی از امکانات ضروری که هنگام طراحی و بسایت بیزنس خود، باید در نظر داشته باشید، امکان بازنشر مطالب و بسایت شما در شبکه های اجتماعی شما است.
2.محتواهای جذاب شبکه ای اجتماعی را در تالارهای گفت وگو و وبلاگها بازنشر کنید و زیر آنها، لینک صفحه خود را درج کنید تا مخاطبان، به بازدید از صفحه شما ترغیب شوند.
3. در برخی از شبکه های اجتماعی، صفحه های باز و گروه هایی وجود دارند که به شما اجازه میدهند محتوایتان را در آنجا، به اشتراک بگذارید.
4. برای هر محتوای تولیدشده خودتان، اعم از محتوای متنی، تصویری و صوتی، یک استراتژی اشتراک گذاری داشته باشید. هرچقدر محتوا را بیشتر به اشتراک بگذارید، بیشتر دیده میشوید.
هر شرکتی میتواند با محتوای خود، دنبال کنندگان را به شبکه اجتماعی خود جذب کند.
برای نمونه، من برای راه اندازی یک پروژه در زمینه استعدادیابی و یافتن استعدادهای تازه در زمینه های مختلف مانند خوانندگی کار میکنم و هر صفحه ای را که به این موضوع مربوط باشد، دنبال می کنم؛
یعنی انتخاب من، تنها بر اساس محتوا است و مهم نیست آن صفحه، متعلق به چه فرد یا شرکتی است. به همین دلیل، اشتراک گذاری درستِ محتوا، اهمیت زیادی دارد
و میتواند محتوا را به دست مخاطبانی که به دنبال آن هستند، برساند
با به اشتراک گذاشتنِ درست محتوا، مخاطبان درست را پیدا میکنید و این، قدم نخست برای افزایش تعداد دنبال کننده ها است
5.پیش از به اشتراک گذاشتن هر محتوایی، بررسی کنید؛
- آیا محتوای تهیه شده، آماده اشتراک گذاری است ؟
- آیا متن مناسبی به فیلم و عکس، الصاق شده است؟
- آیا فیلم، به درستی تدوین شده است و فریم های اضافی ندارد؟
6. زمانی که عکس یا فیلمی منتشر میکنید، حتماً متنی کوتاه در توضیح آن بنویسید تا مخاطبان، بتوانند تصمیم بگیرند آن را مشاهده کنند یا نه. بارگذاری یک عکس یا فیلم، به تنهایی کافی نیست.
7.زمان بندی را در انتشار محتوا در شبکه های اجتماعی، رعایت کنید.
بدون وقفه، مطالب و محتوا را به اشتراک نگذارید. گاهی لازم است در طول روز، یک یا دو متن یا عکس، بارگذاری کنید. برخی شرکت ها، این کار را به صورت هفتگی انجام میدهند.
براساس نوع مخاطبان خود، یک فاصله زمانی حداقلی را برای نشر محتواها رعایت کنید.
برخی شبکه های اجتماعی، ابزارهایی برای نشر مطالب در زمان مشخص دارند که میتوانید از آن ابزارها یا نرم افزارها، برای مدیریت زمان استفاده کنید.
8. محتواهایی را که در شبکه های اجتماعی خود کار می کنید، از طریق ایمیل اطلاع رسانی کنید.
زمان، در بازاریابی شبکه های اجتماعی، اهمیت زیادی دارد. ممکن است کاربری در زمان مشخص، از صفحه شما بازدید
نکند و محتوای انتشاریافته را از دست بدهد، بنابراین لازم است با ایمیل، به کاربران شبکه های اجتماعی، یادآوری کنید که محتوای به روزرسانی شده را بازدید کنند. برای این کار، از نرم افزارهای کاربردیِ ارسال ایمیل استفاده کنید.
9.برای معرفی محتواها به مخاطبان خود، استراتژی ایمیل مارکتینگ تعریف کنید. در این استراتژی، بانک اطلاعاتی منظم داشته باشید
و ایمیل ها را بر اساس موقعیت جغرافیایی، سن، جنس، تحصیلات و علاقه مندیها تفکیک کنید و هر محتوا را برای گروه مناسب، بفرستید، نه اینکه یک محتوا را برای همه مخاطبان خود بفرستید!
اگر میخواهید موج ایجاد کنید، در وهله نخست، باید موج سوار خوبی باشید. اگر موج را ایجاد کنید و موج سواری بلد نباشید، خودتان غرق می شوید!
10.محتواهای اختصاصی برای شبکه های اجتماعی داشته باشید تا مشتریان بدانند آن محتواها را تنها در شبکه های اجتماعی شما میتوانند به دست آورند و آنها را از کانالهای اطلاع رسانی دیگر مانند و بسایت، به دست نمی آورند.
مثلاً سرفصلی دارید به نام “پنجشنبه ها” و در روز پنجشنبه، اخباری از تخفیف و بازار به اشتراک می گذارید که در جای دیگر، منتشر نمی کنید.
همچنین میتوانید برای بازدید در روزهای خاص، جوایزی تعیین کنید تا مخاطبان به شما وابسته شوند و در آن روز هفته، حسب عادت، از صفحه شما بازدید کنند.
حتی این وابستگی باعث میشود روزهای دیگر هفته نیز به دنبال طرح های تشویقی دیگر، از صفحه شما بازدید کنند. این کار باعث میشود تعامل دنبال کننده ها با شما، افزایش یابد و صفحه شما را پیگیری کنند.
11.حضور همه افراد شرکت در شبکه های اجتماعی را نادیده نگیرید؛ از کارکنان تا مدیران، همه میتوانند بر اساس تقسیم وظایف، در به روزرسانی صفحه کاربری شرکت در شبکه های اجتماعی، مشارکت کنند.
12.محتوایی که در شبکه های اجتماعی به اشتراک میگذارید، میتواند در جستوجوهای گوگل دیده شود، بنابراین استراتژی سئو (بهینه سازی موتور جستوجو) را در شبکه های اجتماعی به کار بگیرید.
شاید لازم باشد فردی را برای این کار استخدام کنید. بسیاری از شرکتها، مدیریت شبکه های اجتماعی را برون سپاری میکنند. این روش نتیجه بخش خواهد بود.
درگیر حاشیه نشوید و این اصل را فراموش نکنید که هدف شما از حضور در شبکه های اجتماعی، معرفی بیزنس خود، برندینگ و فروش محصولات و خدماتتان است.
گاهی اینقدر درگیر حاشیه های این شبکه ها مثل لایک خوردن پست ها و … می شوید که اصل حضور و هدف از حضور، فراموش می شود.
پیشنهاد می کنیم این مطالب رو هم ببینید::
- فکرتان را عوض کنید تا زندگیتان تغییر کند(بخش دوازدهم) فکرتان را عوض کنید _ عالی زندگی کنید تنها معیار...
- فکرتان را عوض کنید تا زندگیتان تغییر کند(بخش ششم) فکرتان را عوض کنید کیفیت زندگی یک شخص را عمق...
- بازاریابی هوشمندانه (بخش چهارم) ادامه مبحث بازاریابی هوشمندانه 21.اهمیت طراحی و رنگ در تبلیغات...
- راهنمای شبکه های اجتماعی (بخش سوم) ادامه مبحث راهنمای شبکه های اجتماعی یافتن شبکه اجتماعی مناسب...
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.