تولید فرصت برای افزایش فروش
اکنون شما در مسیر خوبی حرکت می کنید. زیرساخت ها و پایه های کارتان قوی است و کاریز فروشتان را به خوبی طراحی کرده اید و آماده دریافت فرصت های جدید هستید.
حالا به شما یاد خواهیم داد که چگونه کاریزتان را جذابتر کنید.این مثل این می ماند که شما کارخانه تولید مشتری تان را راه انداخته اید و اکنون نیاز دارید مواد اولیه ( فرصت ها) وارد کارخانه شما شده و محصولات خوب( مشتریان ) از آن تولید شود.
این مقاله و سه مقاله بعدی که در ادامه خواهید خواند، به شکل خلاصه چهار اهرم اصلی کاریز را به شما معرفی می کنند. و شما یاد خواهید گرفت چطور از این چهار اهرم اصلی برای افزایش سود و درآمد خوب استفاده کنید.
در ادامه این مقاله در مورد ایده های افزایش تعداد فرصت های ورودی صحبت خواهم کرد.
افزودن فرصتهای جدید، کاریز فروشتان را فعال نگه میدارد.
مثل همه چیزهای دیگری که در این مقاله درباره آنها صحبت کرده ایم، هیچ کلید جادویی، راز تکنیکی و یا فرمول پیچیده ای برای افزایش فرصت های ورودی وجود ندارد.
خیلی ساده است! برای افزایش فرصت های ورودی تنها راهی که وجود دارد این است که به هر شیوه ای چه تبلیغات و چه بازاریابی با آدم های بیشتری شروع به ارتباط گرفتن کنید.
سه گام برای داشتن یک کاریز فروش سالم و روان
1.اهداف روزانه و هفتگی برای افزودن فرصت های جدید تعیین کنید. یک بار ما برای تیم فروش، هدف گذاری کردیم که هر هفته 10 فرصت جدید را وارد کاریز کنند. بعد از دو ماه متوجه شدیم که این کار باعث شده درآمد ما افزایش قابل توجهی داشته باشد.
یعنی اگر شما به شیوه بازاریابی آدم های جدید را وارد کاریز می کنید برای تیم تان، هدف ها را دقیق مشخص کنید که بدانند در روز چند نفر را وارد کاریز کنند.
خب طبیعی است شما یک کارخانه تولید مشتری دارید. این کارخانه برای تولید مشتری نیاز به مواد اولیه(فرصت های جدید) دارد؛ پس باید برای تعداد مواد اولیه مورد نیاز خود هدف گذاری کنید.
2.سعی کنید همیشه کاریزتان فعال و روان باشد، فرصت های جدید وارد شده و با فعالیت روی آنها بین مراحل حرکت کنند. این یعنی حرکت نقدینگی در رگهای کاریز فروش شما. جری ساینفلد، یکی از موفق ترین کمدین های طول تاریخ است. وقتی از او پرسیده شد راز این همه موفقیت و خلاقیت او چیست، پاسخ داد زنجیره ای از فعالی تهای ساده که همیشه به انجام آنها متعهد بوده است.
3.درباره کارهایی که قرار است در طول هفته انجام دهید، خلاقانه تر عمل کنید .
همه در مورد ایده های معمول می دانیم، پیگیری فرصت های جدید، تماس با کسانی که جدیدا از ما خرید کرده اند و فعالیت هایی از این قبیل.
این کارها خوب هستند، اما برای ساختن یک کاریز روان و فعال کافی نیستند.
من اینجا چند تا از ایده های خودم را در این مورد با شما به اشتراک می گذارم.
الف) دلیل کسانی که از شما خرید نکرده اند را سوال کنید، هر یک از این دلایل به شما ایده هایی برای بهبود کاریز فروش تان می دهند.
ب) وارد لیست تماس هایتان شوید و به کسانی که سه تا شش ماه گذشته با آنها صحبت نکرده اید زنگ بزنید.حتی کسانی که به شما قبلا پاسخ منفی داده اند. گذشت زمان خیلی از نظرات افراد را تغییر می دهد!
ج) به کارهایی که مشتری میکند دقت کنید و از آنها استفاده کنید. مثلا تغییر شغل میتواند بهانه خوبی برای شروع یک صحبت کوتاه با مشتری باشد. در شبکه های اجتماعی میتوانید افراد را دنبال کنید و از حال و روزشان خبردار شوید.
د) آب در کوزه است لطفا گرد جهان نگردید.
در اطراف شما کلی فرصت موجود است! وقتی تلویزیون می بینید، روزنامه می خوانید و یا همانطور که در راه هستید، در میهمانی ها و دورهمی های دوستانه و … نشانه هایی از فرصت های احتمالی می بینید. آنها را در یک دفترچه یا بخش یاداشت موبایل تان بنویسید تا در اولین فرصت با آنها تماس بگیرید.
ارتباط با آدم های جدید و وارد کردن آنها به کاریز را برای خودتان به عادت رفتاری تبدیل کنید. پشتکار و تداوم به شما کمک خواهد کرد همیشه جریان ورودی کاریزتان مستمر و کارخانه تان همیشه مواد اولیه مناسب برای تولید داشته باشد.
اگر بزرگ فکر کنی به نتایج بزرگ دست پیدا خواهی کرد!
دوباره تکرار میکنم، هیچ کلید جادویی برای شکار فرصت های بزرگتر وجود ندارد .
لازم نیست شرکت بزرگی باشید تا فرصت های بزرگتر و سود ده تری را به دست آورید. آنچه در مدیریت شایسته و صحیح کاریز فروش اهمیت دارد، این است که تمرکز و ذهنیت درست داشته باشید.
1.خودتان را در حال بستن قراردادهای بزرگتر تصور کنید. بخش مهمی از موفقیت در فروش به خودباوری بستگی دارد. قبل از اینکه بتوانید آن را به دست بیاورید، باید آن را در ذهنتان محقق شده در نظر بگیرید. اگر خودتان را در حال بستن معاملات بزرگتر تصور کنید، کم کم به این باور میرسید که میتوانید این کار را انجام دهید و بعد راه هایی پیدا میکنید که رویای شما را به واقعیت تبدیل میکنند.
به قول انیشتین دنیا از آنِ خیال پردازان است!
2.درباره اینکه شرکت های بزرگ چگونه خرید می کنند، تحقیق کنید. هر مشتری با مشتری دیگر متفاوت است و مهم است بدانید که هر کدام به چه شیوه ای خرید می کنند. کاری که من می کنم، این است که به طور منظم از کارمندان کلیدی شرکت ها دعوت می کنم با هم ناهار بخوریم و درباره سیستم کسب وکار و تصمیم گیری آنها گپ بزنیم. این روش برای اینکه بدانید در این شرکت ها چگونه تصمیمات بزرگ گرفته می شود و چه افرادی مسئول تصمیم گیری ها هستند، بسیار کارآمد است.
3.روی شرکت های بزرگتر با بودجه های بیشتر تمرکز کنید. مشتری های بزرگترمشغله های بیشتری دارند و تمایل دارند زمان کمتری به حرفهای شما گوش کنند. این کار کمی سخت و دلهره آور هست، اما اگر می خواهید فروش بزرگتری داشته باشید، باید راهی برای جلب توجه آنها پیدا کنید.
4.خدمات و محصولات اضافه تر و پکیج های مختلف را به مشتری معرفی کنید. فروش محصولات جانبی میتواند حجم فروش شما را افزایش دهد.
همراه با غذاتون سیب زمینی سرخ شده هم میل دارید؟
پرسش ساده ای است که درآمد سالانه مک دونالد را دویست هزار دلار افزایش داده و از دهه 1970 تا به حال، بیشتر از میلیون ها دلار سود برای کمپانی به همراه داشته است.
پرسش دویست هزار دلاری شما چیست؟
پیشنهاد می کنیم این مطالب رو هم ببینید::
- روش فروش SNAP چیست؟ جیل کنرات (Jill Konrath) سخنران و مشاور فروش شرکتهای آیبیام،...
- Sales Pipeline Sales Pipeline کاریز فـروش یا هـمان Pipeline Sales مـراحـل...
- دوره بازاریابی آنلاین (فصل دوم) مقدمه در فصل گذشته یکی از مهمترین قوانین در بازاریابی...
- بازاریابی آنلاین ( فصل چهارم) خوب دوستان عزیز به فصل چهارم خوش آمدید. در فصل...
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.