تخفیف بدهیم یا نه
تخفیف
همه عاشق فروختن هستند. مشتریان هم زمانی که قیمت ها پایین می آید که به عنوان تخفیف شناخته می شود عاشق خرید
هستند.ممکن است تخفیف دادن در بسیاری از مواقع جواب دهد. اما در لابه لای فروش پیامدهای منفی وجود دارد که باید به آنها
توجه کرد.تخفیف ها بسته به میزان ساختار ، به موقع و شدید بودن ، اغلب به هر دو صورت ممکن است. بنابراین اگر به فکر اجرای
آن هستید ، مهم است که درک کاملی از این مفهوم داشته باشید و مزایا و مشکلات این عمل را درک کنید.
در اینجا ، ما تصویری محکم تر از تخفیف فروش ، برخی دستورالعمل ها برای زمان مناسب برای اجرای آنها و معنای این اصطلاح در
زمینه حسابداری دریافت خواهیم کرد.تخفیف ها اغلب با توجه به ساختار درست آن، زمان اجرای آن ، و اندازه تخفیف می توانند
متفاوت باشند.درک درستی از اجرای آن می تواند به شما کمک کند.
تخفیف فروش چیست؟
اصطلاح “تخفیف فروش” اصطلاح جذابی برای هرگونه کاهش قیمتی است که فروشنده برای محصول یا خدمات خود ارائه می
دهد. همانطور که گفته شد ، این اصطلاح در زمینه های خاصی معانی خاصی به خود می گیرد. به عنوان مثال ، در حسابداری ، این
اصطلاح به طور کلی به کاهش قیمتی است که بنگاه اقتصادی در ازای پرداخت زودهنگام خریدار ارائه می دهد.تخفیف های فروش
تقریباً در هر صنعتی وجود دارد. شاید مهمترین مجامع مربوط به خرده فروشی و تجارت الکترونیکی باشد. کمپین های تبلیغاتی
قیمت گذاری مانند فروش فصلی و ترخیص کالا از نمونه های رایج ، تبلیغ شده و بلافاصله قابل مشاهده تخفیف های فروش
هستند.
تخفیف فروش می تواند وسیله ای موثر در تولید تقاضا و درآمد باشد ، اما اجرای آن با سهم مناسب خطرات و مشکلات احتمالی
فاجعه بار همراه است. در اینجا برخی از مهمترین دلایلی وجود دارد که باید در هنگام تصمیم گیری در مورد استفاده از این نوع
استراتژی در نظر بگیرید.
چرا تخفیف فروش ارائه دهید:
- این می تواند به سرعت فروش را پیش ببرد.
- این روش خوبی برای انتقال موجودی اضافی یا تاریخ گذشته است.
- این می تواند به شما در ایجاد تقاضا برای محصول یا خدمات جدید کمک کند.
- شما می توانید مشتریان جدیدی جذب کنید.
- این می تواند به شما کمک کند سریعا شهرت عمومی جذب کنید.
ارائه تخفیف در فروش یکی از روش های ساده برای جلب توجه سریع مصرف کننده به تجارت شما است. استراتژی های قیمت
تخفیف مانند فروش فصلی برای جلب توجه چشم اندازها و ایجاد مشاغل جدید در پنجره های کوتاه طراحی شده اند.
اگر تجارت شما به دنبال یک استراتژی فروش سریع برای افزایش فوری فروش است ، تخفیف فروش گزینه ای است که قابل بررسی
است. هنوز هم باید توجه داشت که این سود فقط در مورد فروش کوتاه مدت وجود دارد. اگر به نوعی تخفیف طولانی مدت
محصولات خود را ارائه دهید ، مشتریان شما انتظار دارند که قیمت های پایین تر دائماً داشته باشند.
این روش خوبی برای انتقال موجودی اضافی یا تاریخ گذشته است.
در برخی مواقع محصول شما در حال منسوخ شدن است یا تاریخ انقضای آن در حال گذشتن است.تخفیف دادن می تواند باعث
شود کالای شما سریعتر به فروش برود.یا مثلا اگر می خواهید محصول جدید ارائه دهید محصولات قدیمی باید فروخته شوند تا جا
برای محصولات جدید باز شود.ارائه تخفیف برای این محصولات می تواند یک وسیله جذاب و مناسب برای خلاص شدن از شر آنها
با بازگشت سرمایه باشد.
می تواند به شما در ایجاد تقاضا برای محصول یا خدمات جدید کمک کند.
تخفیف های فروش ذاتاً تبلیغاتی هستند. آنها برای جلب علاقه طراحی شده اند و اگر به دنبال ایجاد تقاضا برای یک محصول یا
خدمات جدید هستید ، علاقه دقیقاً همان چیزی است که شما نیاز دارید.تخفیف تبلیغاتی برای مدت زمان محدود و یا به تعداد
محدود برای یک پیشنهاد کاملاً جدید ، می تواند برخی از تصمیمات را عوض کند و باعث شود مصرف کنندگان از نزدیک محصول یا
خدمتی را که می خواهید تبلیغ کنید ، بررسی کنند.
شما می توانید مشتریان جدیدی جذب کنید.
تخفیف می تواند باعث شود تا مصرف کنندگان از نزدیک به تجارت شما نگاه کنند – و این شامل چشم اندازهایی است که ممکن
است قبلاً به آن علاقه نداشته باشند.مصرف کنندگان آگاه از بودجه معمولاً از تخفیفات فروش خوش ساخت و ترویج یافته مطلع می
شوند. اگر بتوانید این معیارها را میخکوب کنید ، ممکن است مشتریان جدید و بالقوه وفادار به مارکی را جذب کنید که در غیر این
صورت از دستشان می دادید.
این می تواند به شما کمک کند سریعا شهرت عمومی جذب کنید.
در برخی موارد ، تخفیف های فروش را می توان برای جذب جمعیت های خاص در نظر گرفت. غیر معمول نیست که مشاغل
تبلیغاتی را با ارائه تخفیف به سالمندان یا دانشجویان ارائه می دهند. اگر شما علاقه مند به جذب مشتری خاص هستید ، تخفیف
فروش راهی است که قابل تأمل است.
چرا تخفیف فروش ارائه ندهید:
- این عدم اعتماد به نفس را نشان می دهد.
- این یک سابقه بد است.
- این مقدار کمتری ارزش برای محصول یا خدمات شما ایجاد می کند.
- ممکن است کمی غیر قابل اعتماد به نظر برسید.
- این سود شما را کاهش می دهد و می تواند تیم فروش شما را خسته کند.
این ویدئو رو از دست ندین : با مشتری که همش تخفیف می خواد چیکار کنم؟
این عدم اعتماد به نفس را نشان می دهد.
در برخی موارد دادن تخفیف به مشتری اینگونه به نظر می رسد که شما به محصول یا خدمت خود اعتقاد ندارید بنابراین آن را با
قیمت کامل نمی فروشید و حاضرید آن را حتی به قیمت پایین تر به مشتری بدهید.مصرف کنندگان کیفیت می خواهند. اگر
تخفیف فروش – به ویژه تخفیف شدید – را اجرا کنید ، صحت پیشنهاد شما را زیر سوال می برند و مشتریان به دنبال مشاغل موجود
در حوزه شما می روند که از محصولات و خدمات خود اطمینان دارند.
این یک سابقه بد است.
ارائه تخفیف می تواند مشتریان شما را وادار کند که انتظار قیمت های پایین تر را داشته باشند. مصرف کنندگان به سرعت به
کاهش قیمت عادت می کنند و زمانی که می خواهند قیمت اصلی محصول را در مراجعه بعدی بخرند و به جای 40 هزار تومان باید
50 هزار تومان پرداخت کنند ممکن است از خرید محصول شما منصرف شوند. وقتی قیمت های شما به حالت عادی برمی گردد ،
بسیاری از مشتریان برای پرداخت به آنها نمی چسبند و دیگران ممکن است تحمل کنند تا اینکه دوباره تخفیف مشابه ارائه دهید.
تخفیف ارزش کمتری برای محصول یا خدمات شما ایجاد می کند.
فروش هنر انتقال ارزش است. شما در حال تلاش برای متقاعد کردن این هستید که محصول یا خدمات شما ارزشمند و مفید است و
زندگی آنها را بهبود می بخشد. تخفیف فروش اغلب توانایی شما در انجام این کار را تضعیف می کند.با نگاهی مشابه به نکته اول ،
ممکن است تخفیفی برای شما ایجاد شود که نشان می دهد به محصول یا خدمات خود ایمان ندارید. اگر با تخفیفی وارد شوید که
دلالت بر شما دارد ، خودتان ارزش آن را ندارید که انتقال ارزش پیشنهادی خود دشوار باشد.
ممکن است کمی غیر قابل اعتماد به نظر برسید
وقتی شما قیمتی را ارئه می کنید و زمانی که مشتری مردد می شود از شما بخرد یا نه ، یکدفعه تخفیف را رو می کنید مشتری با
خود می گوید این که بمن گفت ما قیمت استاندارد به شما می دهیم.چطور شد که زمانی که من مردد شدم برای خرید یکدفعه از
تخفیف صحبت کرد!متوسل شدن به تخفیف از روی ناامیدی به نظر سست می رسد و این موضوعی است که باید به آن توجه
داشته باشید – به ویژه هنگامی که از سقوط یک معامله عصبی هستید.
این سود شما را کاهش می دهد و می تواند تیم فروش شما را خسته کند.
این نکته ممکن است بارزترین اشکال در ارائه تخفیف های فروش باشد. اگر محصول یا خدمات خود را با قیمت کامل نمی فروشید ،
قطعاً حاشیه سود خود را کاهش می دهید. تخفیف 50 درصدی یعنی شما باید برای رسیدن به اهداف درآمد خود دو برابر بیشتر
بفروشید.انباشتن آن نوع از حجم کار برای فروشندگان شما می تواند بسیاری از آنها را از بین ببرد. خسته شدن آنها از کار می تواند
مشتریان شما را هم از بین ببرد.تخفیف ها از نظر مالی همیشه مناسب نیستند. مهم است که هنگام ساخت و اجرای تخفیف مراقب
این نکته باشید و فشار زیادی را بر روی تیم فروش ایجاد نکنید.
این مقاله رو از دست ندین:حفظ مشتری
پیشنهاد می کنیم این مطالب رو هم ببینید::
- 6 مزیت تخفیف هذلولی شاید ندانید که تخفیف هذلولی چیست ، اما تأثیرات گسترده...
- نحوه تخفیف دادن به مشتری تخفیف دادن به مشتری همه دنبال فروش و معامله اند.مخصوصا...
- روش فروش SNAP چیست؟ جیل کنرات (Jill Konrath) سخنران و مشاور فروش شرکتهای آیبیام،...
- 12 روش برای افزایش فروش آیا فرصت های افزایش فروش و کسب درآمد بیشتر را...
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.