تاثیرسرعت در افزایش فروش
نوبت آن شده که درباره آخرین اهرم کاریز فروش برای افزایش درآمد، چیزهایی یاد بگیرید.
پایتان را روی پدال گاز فشار دهید.
یک بار از یکی از کارمندان تیم فروش پرسیدیم که مشتری برای فکر کردن و تصمیم گیری درباره خرید به چه میزان زمان نیاز دارد؟ جواب داد: یک هفته
چرا یک هفته؟ چرا پنج روز و یا حتی سه هفته نه؟ واقعیت این است که شما نمی توانید برای مشتری هایتان تصمیم بگیرید که چقدر برای تصمیم گیری زمان بگذارند. این زمان بستگی به هر دوی شما دارد. برای اینکه این زمان را کاهش دهید و مشتری زودتر خریدش را از شما را نهایی کند، سه راهکار به شما پیشنهاد میکنیم:
1. فرآیند تصمیم گیری در شرکتهایی که دوست دارید از شما خرید کنند را کشف کنید.
اینکه شخص یا شرکتی را تحت فشار قرار دهید تا سریعتر درباره خرید از شما تصمیم گیری کنند، کار سختی است، مخصوصا وقتی که نمی دانید در حالت عادی این فرآیند چقدر طول میکشد. می دانید بهترین راه برای اینکه این موضوع را بفهمید چیست؟ از خود مشتری بپرسید.
در هر مرحله از شخص بپرسید که برای رفتن به مرحله بعد به چه چیزی احتیاج دارد. چند بار که این کار را تکرار کنید می فهمید شرکت های مختلف بر اساس چه الگویی تصمیم گیری می کنند. حتی شاید متوجه شوید که در یک صنعت خاص، الگوی تصمیم گیری به چه شکلی است.
2.اجازه ندهید بگویند : یک مقدار زمان دهید تا درباره اش فکر کنم
غالب فروشنده ها، مخصوصا کسانی که تازه وارد این حرفه شده اند، از اینکه به مشتری فشار بیاورند اکراه دارند. اما هر قدر بیشتر در این کار جلو می روید و تجربه به دست می آورید، متوجه می شوید که کمی فشار لازم است. به آنها زمان زیادی برای فکر کردن ندهید.
اگر یکی از فرصت ها جواب کلیشه ای ( خب…اجازه بدین فکر کنم و بعدا بهتون خبر بدم) را به شما داد، باید بگویید :(عالیه! اگه بهم بگید دقیقا درباره چی می خواین فکر کنین، میتونم بهتون درباره اش اطلاعات بیشتری بدم و توی فرآیند تصمیم گیری کمکتون کنم)
مثال دیگری از کاهش زمان تصمیم گیری: اگر یکی از فرصت ها به شما می گوید برای تصمیم گیری باید با یک نفر صحبت کند و این صحبت فردا انجام خواهد شد، جواب دهید: فوق العاده است! پس اگه فردا بعدازظهر بهتون زنگ بزنم ، مشاوره تموم شده و می تونین درباره رفتن به مراحل بعدی صحبت کنیم؟
این فشار ملایم می تواند به سریع تر شدن فرآیند تصمیم گیری کمک کند و حتی باعث شود یک تصمیم آنی گرفته شود.
3. بدانید چه زمانی باید رها کنید
اگر فرصتی در کاریزتان دارید که زمان صحبتتان با او بیشتر از دوره زمانی فروش معمولتان طول کشیده، به احتمال خیلی زیاد با او قرارداد نهایی را نخواهید بست. معمولاً، وقتی می خواهیم چیزی را بخریم، سریع عمل می کنیم !
اگر شک داشته باشیم، کمی تعلل می کنیم تا مطمئن شویم باید آن محصول را بخریم یا نه!
اگر به هیچ طریقی نمی توانید شخص را به مراحل بعدی کاریز راهنمایی کنید ، احتمالا وقتش رسیده که با او خداحافظی کنید. منظورمان این نیست که کاملا با او قطع ارتباط کنید، فقط قرار است تمرکزتان را بیشتر روی معاملاتی قرار دهید که می توانید در زمان مقرر آنها را موفق کنید. این معاملات را در قسمت «شش ماه دیگر با او تماس خواهم گرفت »قرار دهید.
تا الان، باید متوجه شده باشید که فروشندگان خیلی موفق، افرادی هستند با تمرکز کامل، ذهنیت دقیق و برنامه واضح برای اهداف فعالیت محور حرکت می کنند.
فکر کنم اکنون به این نتیجه رسیده باشید که شما هم می توانید یک ستاره در آسمان سرزمین فروشندگان باشید.
پیشنهاد می کنیم این مطالب رو هم ببینید::
- روش فروش SNAP چیست؟ جیل کنرات (Jill Konrath) سخنران و مشاور فروش شرکتهای آیبیام،...
- دوره بازاریابی آنلاین (فصل دوم) مقدمه در فصل گذشته یکی از مهمترین قوانین در بازاریابی...
- 8 روش یافتن مخاطب هدف در اینستاگرام یافتن مخاطب هدف در اینستاگرام تعداد فالوورهای اینستاگرام شما...
- بازاریابی آنلاین ( فصل چهارم) خوب دوستان عزیز به فصل چهارم خوش آمدید. در فصل...
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.