بهترین محتوا برای افزایش مخاطب
چه نوع محتوایی برای افزایش مخاطب مناسب تر است؟
برخی از سازندگان برای افزایش مخاطب تلاش میکنند، زیرا محتوای آنها با افرادی که میخواهند به آنها دسترسی پیدا کنند، مطابقت ندارد. این می تواند به چند روش مختلف اتفاق بیفتد، شاید موضوعاتی که در محتوای خود پوشش می دهید به مخاطبان شما مرتبط نباشد یا رسانه هایی که برای محتوای خود استفاده می کنید، مانند پست های رسانه های اجتماعی، وبلاگ ها یا قسمت های پادکست، مرتبط نیستند.
ابتدا اجازه دهید در مورد موضوعات یا موضوعات اصلی محتوای شما صحبت کنیم.
قبل از اینکه بتوانیم در مورد افزایش مخاطب شروع کنیم، مهم است که مشخص کنیم مخاطبان هدف ما چه کسانی هستند. وقتی میدانیم مخاطبان چه کسانی هستند، فهمیدن اینکه چه چیزی میخواهند بسیار آسانتر است.
وقت آن است که شروع به پرسیدن چند سؤال کنید. به سه سوال زیر پاسخ دهید و ایده هایی را بنویسید:
سوال 1: افراد مخاطب من واقعاً به چه چیزهایی علاقه دارند؟
به فروم ها (انجمن ها)، یا بخش نظرات سازنده دیگری در جایگاه خود بروید. آیا موضوعی وجود دارد که واقعاً مردم را به وجد بیاورد؟ یا مردم واقعاً در مورد آن عصبانی می شوند؟ موضوعات یا مضامینی را که می بینید بنویسید.
سؤال 2: برخی از سؤالات یا مشکلات رایجی که مخاطبان من با آنها بهاشتراک می گذارند چیست؟
با بازدید از همان مکانهایی که مخاطبان هدف شما معمولاً در آنجا حضور دارند، به دنبال سؤالات یا نظراتی باشید که به نظر میرسد مدام مطرح میشوند. آن سوالات و مشکلات را بنویسید.
سوال 3: من واقعاً به چه موضوعاتی علاقه دارم؟
وقتی واقعاً نسبت به چیزی اشتیاق دارید، این اشتیاق در نحوه نوشتن یا صحبت کردن شما ظاهر می شود. این به طور طبیعی افرادی را جذب می کند که نسبت به موضوع شما نیز احساس اشتیاق دارند. برخی از موضوعاتی که شما را عصبانی می کند بنویسید.
آیا می توانم دقیق تر بگویم؟”
به عنوان مثال، شاید مخاطب شما به دنبال مشاوره در مورد بهترین دوربین برای عکاسی باشد. میتوانید به یک سؤال خاصتر پاسخ دهید، مانند اینکه کدام دوربین برای مبتدیانی که میخواهند عکاسی از طبیعت انجام دهند، بهترین است.
با نگاهی به آنچه تاکنون نوشته اید، یک نسخه خاص تر از آن موضوع یا حتی چندین تغییر در یک موضوع را یادداشت کنید.
هر چه شما دقیق تر باشید، ارتباط با مردم آسان تر است زیرا بیشتر مردم به دنبال اطلاعات خاصی هستند.
با فکر کردن به این که مخاطب هدف شما چه کسی است، سعی کنید سوالاتی بپرسید که به شما کمک می کند بهترین رسانه ها را برای مخاطبان هدف خود کشف کنید:
آنها به احتمال زیاد از چه نوع دستگاهی برای مصرف محتوا استفاده می کنند؟
چقدر مشغله دارند یا چقدر وقت آزاد دارند؟
آیا آنها به سر کار رفت و آمد می کنند یا زمان طولانی را صرف فعالیت های روزمره می کنند؟
در چه محیطی کار می کنند؟
آیا به اینترنت پرسرعت دسترسی دارند؟
آنها تا چه حد از فناوری آگاه هستند؟
در کجا دیدید که افراد در بین مخاطبان هدف خود بیشتر درگیر هستند؟
سوالات مختلفی وجود دارد که می توانید بپرسید، اما هدف در اینجا استفاده از پاسخ ها به عنوان سرنخ برای رسانه هایی است که بیشترین معنا را دارند.
به عنوان مثال، فرض کنید فردی از مخاطبان هدف شما بیشتر محتوای تلفن 4G خود را مصرف می کند، زمان آزاد زیادی دارد و از خانه در یک محیط نسبتاً ساکت کار می کند. محتوای ویدیویی مانند ویدیوهای یوتیوب یا فیس بوک می تواند بسیار مناسب باشد. اگر جمعیت شناسی مخاطبان هدف شما کمی جوان تر است، ممکن است یوتیوب بهتر از فیس بوک باشد
پیشنهاد می کنیم این مطالب رو هم ببینید::
- چطور کسب و کار آنلاین راه اندازی کنم؟ چطور کسب و کار آنلاین راه اندازی...
- 20 تاکتیک بازاریابی برای کمپین ها تاکتیک های بازاریابی می توانند به شما کمک کنند تا...
- 10 دلیل خرید نکردن مشتری دلیل خرید نکردن مشتری مشتری چیست؟ به این 10 دلیل...
- پروفایل روان سنجی برای بازاریابی چیست؟ پروفایل روان سنجی برای بازاریابی در اینجا یک سوال...
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.