برای متقاعدسازی فقط حرف نزن ، نشان بده!
متقاعدسازی
برای اینکه محصولتان رو بفروشید باید نوشته هایتان متقاعدکننده باشد.اما چگونه؟ استفاده از جزئیات مشخص می تواند داستان
شما را برای افراد بازگو کند. برای مردم مهم است که بدانند منظور شما از نوشته هایتان چیست.
نوشته هایتان باید زنده باشند.
آنها باید قانع کننده باشند.
و این موارد باید برای خواننده شما مهم باشند.
نویسنده به جای اینکه به خوانندگان بگوید «تعقیب و گریز با ماشین هیجانانگیز بود»، جزئیات کاملی را پیدا میکند تا خواننده را
مستقیماً وارد عمل کند، با تعویض دنده زیر دست او و شنهای گل آلودی که روی شیشه جلوی ماشین پاشیده شده است.
باید بتوانید خواننده را در حالت احساسی قرار دهید.
آزارشان بده، امیدوارشان کن، از کنجکاوی دیوانه شان کن تا بیشتر بدانند.
با جزئیات اتفاقی اعتبار ایجاد کنید
کدام یک از دو مورد زیر را قانع کننده تر می دانید؟
“یک کسب و کار محلی از خدمات بازاریابی من استفاده کرد و مشتریان بیشتری را جذب کرد.”
در مقابل.
علی – که یک مغازه شیرینی فروشی دارد و پای سیب درست می کند – از تکنیک های من برای تبلیغ شیرینی فروشی خود استفاده
کرد.قبل از اینکه با من صحبت کند، روزانه حدود 60 مشتری داشت. اما بعد از صحبت با من، او توانست به 314 مشتری خوشحال
خدمات ارائه کرد و او هر روز شاهد افزایش این اعداد است.توجه داشته باشید، شیرینی های خوشمزه است که باعث می شود افراد
با لبخند خوب خرید کنند و دوباره هم برگردند.اما چه چیزی این لبخند را ایجاد کرد؟؟ تکنیک های بازاریابی من!
پس قطعا مثال دوم قانع کننده تر بود. چرا؟چون پر از جزئیات مشخص است … نام فرد، نوع پایی که درست می کند، اعداد دقیق !
این نوشته با حواس چندگانه صحبت می کند … طعم پای سیب، دیدن یک لبخند عالی، صدای مشتریان مشتاق.هرچه از جزئیات
دقیق تری استفاده کنید، داستان معتبرتر می شود.اگر رمان نویس بزرگی نیستید، به خودتان اجازه دهید تا با چند جزئیات لایه
برداری کنید تا تصویر در ذهن خواننده زنده شود.نوشته هایی که دارای جزئیات هستند دید بهتری به مخاطب می دهد. به او
احساسات را منتقل می کند.از رنگ برای ترسیم یک تصویر ذهنی استفاده کنیدما انسان ها عکس ها و تصاویر و کلا هر چیزی
بصری را دوست داریم.
مهم نیست که سبک یادگیری غالب شما چیست، وقتی اطلاعات جدید با تصویری قوی همراه باشد، بهتر به خاطر خواهید آورد.در
حالی که تصاویر واقعی می توانند افزوده های ارزشمندی باشند، یکی از قوی ترین راه ها برای ایجاد تاثیر بصری در متن شما
استفاده از یک کلمه رنگی است.
این تقریباً خواننده شما را مجبور می کند تا تصویری ذهنی ترسیم کند که بفهمد ایده شما دقیقا چه بوده.پیوند دادن یک ایده با یک
رنگ، راهی عالی برای «نشان دادن» به منظور تثبیت یک فکر یا واقعیت خاص در حافظه خواننده شماست.
وقتی به دنبال جزئیات مشخص برای متن خود هستید، سعی کنید یک رنگ را در آن بگنجانید. تاثیری که می گذارید چشمگیرتر و
ماندگارتر خواهد بود.
جزئیات خود را مرتبط کنید
آیا تا به حال شروع به خواندن کتابی کرده اید که با توصیف دقیق غروب خورشید یا اقیانوس یا جنگلی بکر شروع شود؟کتابهای
درسی میکروبشناسی پر از جزئیات هستند، اما بیشتر مردم آنها را جالب نمیدانند.
جزئیات باید به یک سوال جالب برای ذهن خواننده پاسخ دهد. در مورد چیزی که به نفع آنهاست صحبت کنید (مثل دیدن
مشتریان بیشتر و کسب درآمد بیشتر).در مورد مشکلات آنها صحبت کنید. درباره مردم صحبت کنید – تقریباً همیشه داستانهایی
درباره افراد جالب مییابیم. در مورد یک محرک عاطفی مانند غذا یا نوزاد یا ورشکستگی یا مرگ غیرمنتظره صحبت کنید.
جزئیات بیشتر در مورد محصولات خسته کننده است. جزئیات در مورد افراد و نحوه حل مشکلاتشان بسیار جالب تر است.تقریباً هر
نوشته ای را می توان با استفاده ماهرانه از جزئیات عینی بخشید. از همین امروز شروع به استفاده از جزئیات کنید تا متن خود را
متقاعد کننده تر، به یاد ماندنی تر و موثرتر کنید.
پیشنهاد می کنیم این مطالب رو هم ببینید::
- روانشناسی فروش و افزایش درآمد روانشناسی فروش بسیاری از مردم برای گسترش کسب و کار...
- چطور مزایای محصول را به مشتری نشان دهیم؟ مزایای محصول فرض کنیم می خواهیم جارو برقی بفروشیم.باید...
- 9 سوال فروش برای بستن معامله فروش بسیاری از نمایندگان فروش این اشتباه را مرتکب می...
- روش فروش SNAP چیست؟ جیل کنرات (Jill Konrath) سخنران و مشاور فروش شرکتهای آیبیام،...
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.