با مشتری که همش تخفیف می خواد چیکار کنم؟
مشتری که همش تخفیف می خواد
همه ما می دونیم تخفیف خیلی قدرتمنده و میتونه منجر به فروش بشه و معاملات ما سریعتر جلو بره.البته منظورم تخفیف استراتژیک هست نه هر تخفیفی.تو این ویدئو من به تخفیف های بد اشاره کردم اگر ندیدین حتما برین و اون ویدئو رو حتما ببینین.
با مشتری که همش تخفیف می خواد چیکار کنم ؟
خریدار ارزش کمتری رو به محصول یا خدمات شما نسبت داده.دوست عزیز اگر در چنین حالتی گیر افتادی بدون تو محصول یا خدمتتو درست پرزنت نکردی.
اگه پیج اینستاگرام داری اگه سایت داری اگه مغازه داری بدون که هنوز مشتری نمی دونه بابت پولی که داره پرداخت می کنه داره چی دریافت می کنه.پس این ضعف تورو می رسونه. چون تو مشخص نکردی انقدر پول بابت فلان محصول چه سودی به مشتری میرسونه.
البته همیشه هم ممکنه اینجوری نباشه.ممکنه مشتری که همش تخفیف می خوادالان تو شرایطی باشه که تخفیف می خواد.ممکنه دفعات بعد اینجوری نباشه.تو این شرایط باید ببینین مشتری واقعا دنبال چیه.
ازش یه سوال بپرسین: آیا برای شما قیمت مانع اصلی خرید هست؟اگر متوجه شدین که قیمت مد نظر مشتری با قیمت محصول شما تفاوت خیلی زیادی داره و مشتری اصلا قدرت خرید محصول شما رو نداره بهتر اینه که کلا فروش رو به این فرد متوقف کنین.
چون شما هرچقدر هم از قیمتتون پایین بیاین بازم مشتری نمیتونه بخره.اینجوری بریم جلو:محصول شما قیمتش 1 میلیون تومنه.مشتری میگه الا و بلا من 15 درصد تخفیف می خوام.
2 سوال اساسی ازمشتری که تخفیف می خواد؟
✔ 1. آیا شما فکر می کنین 1 میلیون تومن گرونه یا شما بیشتر از 850 هزار تومن نمیخواین هزینه کنین؟اگر گفت گرونه یعنی ارزش محصولتو درک نکرده.
اگه گفت نمیتونم بیشتر هزینه کنم خب حالا باید برین سر یک پیشنهاد ارزون تر با حاشیه سود مناسب.ولی اگر گفت نه گرونه محصولت یعنی اینکه می تونه پرداخت کنه ولی ارزش محصولت تو ذهنش هنوز مشخص نیست.
✔ 2. میتونین از مشتری بپرسین که چرا تخفیف میخواد؟
یورگن آپلو Jurgen Appelo سخنران معروف میگه که من همیشه مشکلم با این نوع مشتری ها اینه که اونها فکر می کنن من عمدا دارم قیمت رو بالا می گم و اونها فکر می کنن با تخفیف گرفتن همه چی نرمال میشه.
ازشون بپرسین چرا باید تخفیف بدین؟چه مشکلی هست که اونها فکر میکنن قیمت بالاست؟بعضی مشتریا ممکنه وقتی ازشون این سوال رو می پرسین انقدر جواب قانع کننده بدن که شما رو متقاعد کنن تخفیف بدین.
اینجا حداقل میدونین علت تخفیف دادنتون چی بوده.مثلا مشتری برمیگرده میگه من بودجه من الان محدود هست یا کسری نقدینگی دارم.البته در همین مواقع یادتون باشه اگر می خواین تخفیف بدین باید یه چیزی هم درخواست کنین.تخفیف یکطرفه یعنی شکست شما تو فروش.
با پرسیدن “چه اتفاقی باید بیفتد تا پیشنهاد ما برای شما ارزشمندتر شود؟” می توانید شکاف هایی را که ایجاد کرده اید کشف کنید و ایراداتی را که ممکن است هنوز وجود داشته باشد ، شناسایی کنید.
حتما ببینید:
پیشنهاد می کنیم این مطالب رو هم ببینید::
- 8 تکنیک طلایی ایجاد نیاز در مشتری 8 تکنیک ایجاد نیاز در مشتری ایجاد نیاز در مشتری...
- 10 دلیل خرید نکردن مشتری دلیل خرید نکردن مشتری مشتری چیست؟ به این 10 دلیل...
- استراتژی جذب مشتری 3 مرحله جهت متناسب کردن پیام بازاریابی برای مشتریان ...
- 5 پاسخ طلایی به مشتری که میگه قیمتت بالاست 5 پاسخ طلایی وقتی که مشتری میاد به قیمتت اعتراض...
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.