با تکنیک reframing ذهن مشتریت رو عوض کن.
با این تکنیک جواب مشتری رو مثل یک حرفه ای بده
قطعا زیاد شنیدین از مشتریاتون که میان میگن آقا چرا این کفش های شما با مغازه های دیگه یا با پیج های دیگه تفاوتی نداره.رقیبت قیمت پایین تر میده چرا تو قیمت پایین تر نمیدی؟خیلی وقت ها مشتریان یک تیری تو تاریکی میزنن تا بتونن از فروشنده امتیاز بگیرن.و خیلی از فروشنده ها هم تو این دام گرفتار میشن و در نتیجه تخفیفو میدن قیمتو میارن پایین.
دوستان عزیزم نبوغ تو این شرایط حرف اول رو میزنه.باید خلاق باشی و از تکنیک ریفریمینگ استفاده کنی. تکنیک تنظیم مجدد.
این تکنیک چیه؟
من قصد دارم تو این تکنیک بهت یاد بدم چطور سوال مشتری رو خیلی حرفه ای جواب بدین.نه اینکه بیای رقیب رو بکوبی ، آی جنس من فلانه تو چرا اینجوری حرف زدی برو از همون رقیب من بخر. ازین حرفا نداره یک فروشنده حرفه ای.اگه میخوای حرفه ای کار کنی خوب گوش کن ببین من چی میگم.
مشتری بدش میاد بخوای با حرفای الکی متقاعدش کنی.پس خلاق باش و از قبل جواب های خوبی رو واسه خودت آماده کن.تو ریفریمینگ شما با معنی جملات بازی میکنین.شما به اعتراض مشتری جور دیگه ای پاسخ میدین که قانع بشه.
به این مثال دقت کنید:
خریدار: “این چکمه های 200 هزار تومنی برای من گران هستند.”نه گرون نیست.همینو مغازه بغلی میده 300 هزار تومان.ماچون فلانیم اینجوری میدیم.فروشنده: اشکال نداره تو کیفیت صرفه جویی کنین بعد باید سه برابر این هزینه بدین برای تعمیر کفش که البته اگه تعمیر بشه و نخواد کفش جدید بخرین.
خریدار: “شما چقدر تعداد کفش یا لباس کمی تو مغازتون دارین.”
فروشنده ضعیف: آره ما توانایی مون همین اندازس.یا مغازمون جا نداره. یا بازار خرابه من زیاد جنس نمیارم.
فروشنده: “بله ، در فروشگاه ما فقط پرفروش ها ارائه می شوند ، چنین انتخابی در وقت و هزینه شما صرفه جویی می کند.”
مشتری: “هیچ تخفیفی در فروشگاه شما وجود ندارد؟!”
چرا تخفیفم میدیم شما بردار تا من تخفیف بدم.
فروشنده: مگه جنس با کیفیت بالا هم کسی تخفیف میده؟
دیدین چطور جواب ها هوشمندانه شد؟
مشتری: لوازم آرایشی شما خیلی گرونه
فروشنده:آیا میخواین برای تفاوت قیمت 40 هزار تومنی پوست صورتتون رو از دست بدین؟
من تو اینترنت دیدم که کفش های شما رو همه میگن خیلی بی کیفیته:
فروشنده:بله من فکر میکنم ما انقدر خوب کار می کنیم که رقبای ما چنین شایعاتی رو منتشر میکنن.چون نمیدونن چطور باید صادقانه تو بازار کار کرد.
خریدار: چرا اصلا تخفیف ندارین؟
فروشنده: ما انقدر قیمتمون رو بالا نمیبریم که نیاز داشته باشیم برای فروش چانه زنی کنیم و قیمت رو پایین بکشیم.ما قیمت مناسب میدیم و چونه هم نمیزنیم.
مشتری فقط یک روی سکه رو میبینه.شما باید اون روی سکه رو بهش نشون بدین.
حالا لطفا بمن بگو مشتری دیگه چه مواردی رو میاد بهت میگه تا ما برای اونها هم با تکنیک ریفرمینگ واست جواب های خوب مثل این جواب ها پیدا کنیم.
پیشنهاد می کنیم این مطالب رو هم ببینید::
- روش فروش چالشگر ( مرجع کامل ) فروش چالشگر روش فروش چالشگر یکی از جدیدترین، متفاوتترین و...
- 5 تکنیک متقاعدسازی برای تغییر ذهن افراد تغییر ذهن افراد 5 تکنیک متقاعدسازی وجود دارد که اکثر...
- روش های قیمت گذاری کالا و خدمات در دنیای فروش، قیمت گذاری از مهمترین مباحث کسب و...
- 4 اشتباه مرگبار فروشنده ها با این اشتباهات فروشت نابود میشه در هر کسب و...
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.