بازاریابی TikTok (تیک تاک) از 0 تا 100
وقت آن است که همه ما بازاریابی TikTok را جدی بگیریم. چیزی که زمانی بازیچه انحصاری نوجوانان آنلاین بود، اکنون پلتفرمی است که افراد در هر سنی آن را می پذیرند.
اینجا جایی است که میلیونها نفر ساعتها سپری میکنند و در یک طومار بیپایان محتوا به دام افتادهاند. و اگر برند خود را در اینجا بازاریابی نمی کنید، یک هدف باز گسترده را از دست داده اید.
چه چیزی TikTok را متفاوت (و بسیار قدرتمند می کند)
برای بسیاری از مردم – به ویژه افرادی که از دوران نوجوانی گذر کرده اند – محتوای کوتاه مانند TikTok و Vine به نظر توهین به هوش آنها است.
ویدئوهای تیک تاک فقط 30 ثانیه طول می کشد. اگر ویدئوی تیک تاکی خیلی هم برای مخاطب جذاب نباشد، مخاطب چیز زیادی از دست نداده فقط 30 ثانیه!! در مقابل اشکال سنتی تر مثل خواندن یک کتاب 500 صفحه ای بد!! که شاید یه ماه وقت شما را بگیرد.
طول کوتاه ویدیوهای TikTok چیزی است که آنها را بسیار قدرتمند می کند. حتی اگر یکی را ببینید که دوست ندارید، در عرض چند ثانیه از آن عبور کردهاید. دومین ترفند جادویی که برنامه روی شما اجرا می کند، پخش خودکار و حلقه های خودکار است. ویدئوی خنده دار ، بعد ویدئوی خنده دار بعدی و بعدی و ….
پلتفرم های رسانه های اجتماعی به گونه ای طراحی شده اند که شما را در داخل خودشان نگه دارند. TikTok قهرمان این حوزه ست. (و اگرچه ممکن است در آینده تیکتاک اجازه انتشار محتوای طولانی تر بدهد، اما در فرم ویدئوهای کوتاه TikTok میدرخشد.)
مثل زمانی است که کسی که شما را می شناسد، چیزی را که می خواهید برایتان بیاورد، بدون اینکه شما آن را بخواهید یا حتی در وهله اول متوجه شوید که آن را می خواهید.
حتی اگر تیک تاک هم ندارید قطعا ویدئوهای تیک تاکی را روی پلتفرم های دیگر مثلا اینستاگرام دیده اید.
چه کسی از TikTok استفاده می کند؟
تا سال گذشته، TikTok بیش از 3.3 میلیارد بار دانلود شده بود، در حال حاضر بیش از 1 میلیارد کاربر فعال ماهانه و با بیش از 1 میلیارد بازدید ویدیو در روز!
نکته ای که شاید برایتان جالب باشد این است که 59 درصد از کاربران TikTok زن هستند. بنابراین اگر میخواهید برای زنان (بهویژه زنان ۱۹ تا ۲۹ ساله) بازاریابی کنید، اینجاست که آنها را پیدا خواهید کرد!
در طول همه گیری به میزان زیادی رشد کرد. نه تنها از نظر بیننده بلکه در تنوع جمعیتی. در 18 ماه گذشته، کاربران بزرگسال 5.5 برابر شده اند.
زیر 18 سال: 28٪
19-29: 35٪
30-39: 18٪
39+: 19٪
این کاربران بالغ جدید فقط ناظران منفعل نیستند و نرخ تعامل 17.99٪ را دارند! آنها در آنجا هستند و محتوای تولید می کنند.
چگونه الگوریتم را معنا کنیم
اگر میخواهید یک کمپین بازاریابی تیک تاک موفق روی این پلتفرم اجرا کنید، درک نحوه عملکرد الگوریتم TikTok ضروری است. اما نگران نباشید، نیازی نیست که یک برنامه نویسی یا ریاضی دان باشید. شما فقط باید عقل سلیم، شهود و کمی توانایی حل مسئله داشته باشید.
- تیک برای اولین مرحله به موقعیت جغرافیایی شما نگاه می کند.
- بعد از آنها پست را براساس عملکرد به گروه کوچکی نمایش می دهد.
- عملکرد شامل تعداد لایک ، زمانی که مخاطبین روی پست شما گذاشته اند ، تعداد اشتراک گذاری ها و تعداد کامنت های پست شماست.
- هشتگ ها در TikTok، مهم هستند. TikToks های قدیمی گاهی اوقات می توانند به طور جادویی دوباره ویروسی شوند.این یکی دیگر از معجزات پست در تیک تاک است.
کدام نوع محتوا در تیک تاک بازخورد بهتری دارد؟
در ادامه به چند نوع ویدئو که در بخش های مختلف می توانید استفاده کنید اشاره کرده ایم.
تبلیغات درون فید (feed)
تبلیغات درون فید روش سنتی معرفی برند شماست. مانند یک بنر در یک روزنامه یا یک آگهی در تلویزیون، می توانید برای نمایش پیام خود بر روی صفحه نمایش مردم هزینه کنید.
این یک تاکتیک خوب است زیرا شما را به مخاطبین هدف تان نشان می دهد.متأسفانه، شما امکان استفاده از کلمات کلیدی برای محتوای تبلیغاتی TikTok وجود ندارد. با این حال، یک ترفند جالب که می توانید برای تبلیغات خود استفاده کنید این است که محتوای شما در قسمت «جستجو»، بالای «آنچه دیگران جستجو می کنند» ظاهر شود.
این به طور موثر همان کاری را انجام می دهد که قرار دادن کلمه کلیدی می تواند انجام دهد: برند شما را در فیدهای مخاطب هدف شما قرار می دهد.و اکنون که تصویر برند خود را در مقابل شخص مناسب در مکان مناسب قرار داده اید، باید محتوا را به درستی ارائه کنید. اگر فقط این باشد که «لطفاً بخرید» ، مردم آن را نادیده میگیرند، مانند تبلیغات سنتی که حواسشان را از تجربه درونبرنامه منحرف میکند.
ترفند این است که محتوایی در مورد چگونگی حل مشکلات مخاطبان هدف یا چگونگی دستیابی به هدف خود ایجاد کنید. هنگامی که توجه آنها را با آن جلب کردید، آنها را با یک CTA به صفحه فرود خود هدایت می کنید، جایی که آنها می توانند آنچه را که در وهله اول جستجو می کردند انجام دهند.
به عنوان مثال، می توانید افراد بیشتری را با محتوایی با عنوان زیر به صفحه فرود خود بیاورید:
چگونه ماشینی که در خیابان خاموش می شود را روشن کنیم!!
روشن کردن ماشین خاموش شده با روش (روش شما – چیزی که می خواهید ارائه دهید)
اینفلوئنسر مارکتینگ
اینفلوئنسرها در سراسر اینترنت هستند پس در TikTok هم هستند. میتوانید با تولیدکنندگان محتوای محبوب در TikTok برای استفاده یا تأیید محصولات خود همکاری کنید.
البته، هرچه همکاری معتبرتر و صمیمانه تر باشد، بهتر است زیرا یک تبلیغ تابلو (تبلیغی که معلوم است پول داده اید که تا طرف حرف بزند) یک تبلیغ توخالی است.
یک اینفلوئنسر با دانش و با تجربه پیدا کنید و رابطه خوبی با او برقرار نمائید.هر چقدر ارتباط صمیمی تر باشد ، ارتباط شما با مخاطبان اون نیز صمیمی تر خواهد بود.
هشتگ ها
همانطور که قبلاً گفتیم، هشتگ ها مهم هستند. بنابراین، هشتگ های مرتبط را به طور مداوم به محتوای خود اضافه کنید.
به عنوان مثال، اگر مخاطب هدف شما مسن تر است: باید هشتگ هایی را که آنها استفاده می کنند پیدا کنید. TikTok آماری ارائه کرد و در آن آمار هشتگ های زیر با تعداد دفعات استفاده را مشخص کرد:
#خانواده – ۶۷ میلیارد بازدید
#momsoftiktok – 44 میلیارد بازدید
#پدر 25 میلیارد بازدید
#momlife 20میلیارد بازدید
#familytime ۸ میلیارد بازدید
پیشنهاد می کنیم این مطالب رو هم ببینید::
- ترفند وفاداری بیشتر قهوه فروشی ها وفاداری مردم هر چقدر به انتهای یک مسیری نزدیک...
- روش افزایش مشتریان راغب (لید) افزایش مشتریان راغب بسیاری از صاحبان مشاغل کوچک موفق به...
- 4PS بازاریابی چیست 4PS بازاریابی 4PS بازاریابی یک بازاریابی مفهومی است که چهار...
- پروفایل روان سنجی برای بازاریابی چیست؟ پروفایل روان سنجی برای بازاریابی در اینجا یک سوال...
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.