بازاریابی Omnichannel چیست
بازاریابی Omnichannel، یا همان بازاریابی چند کاناله که در آن شما با مشتریان خود به روشی یکپارچه از طریق کانال های متعدد ارتباط برقرار می کنید، اهمیت فزاینده ای پیدا می کند. تحقیقات نشان می دهد که بازاریابی چند کانالی می تواند تقریباً شش برابر بیشتر از بازاریابی تک کاناله فروش داشته باشد.
اگر کاربران چیزی را روی رایانه رومیزی خود شروع کنند، ممکن است آن را در تلفن همراه ادامه دهند و آن را در لپ تاپ خود به پایان برسانند.
اما اگر فقط با آن کاربران در دسکتاپ ارتباط برقرار می کنید، ممکن است در این راه آنها را از دست بدهید. بازاریابی Omnichannel به شما این امکان را می دهد که بدون توجه به اینکه از چه دستگاهی استفاده می کنند، با مشتریان خود ارتباط واحدی داشته باشید.
این کانالها معمولاً شامل ایمیل (دسکتاپ و موبایل)، اعلانها(دسکتاپ و موبایل و پیامک (موبایل) میشوند. همچنین میتوانید کانالهای دیگری مانند فیسبوک و گوگل را با تبلیغات هدفگیری مجدد (دسکتاپ و موبایل) و یا حتی چت زنده (دسکتاپ و موبایل) نیز وارد کنید. ).
آمار Omnichannel برای سال 2022
بازاریابی Omnichannel مستلزم آن است که کانال های جداگانه با هم کار کنند تا تجربه ای یکپارچه برای خریداران (غیر خریداران) یا مشتریان فراهم کنند.
تجزیه و تحلیل از بیش از 135000 کمپین ارسال شده در سال 2021 – در مجموع بیش از 610 میلیون پیام – برخی از آمارهای بازاریابی چند کاناله جالب را نشان می دهد:
“بازاریابانی که از سه کانال یا بیشتر در یک کمپین استفاده میکنند، 494 درصد نرخ سفارش بالاتری نسبت به کسانی که از یک کمپین تک کاناله استفاده میکنند، به دست آوردهاند.”
کمپینهای تک کاناله با نرخ سفارش 0.14 درصد (تعداد کل سفارشها تقسیم بر کل پیامهای ارسال شده)، در حالی که کمپینهایی که شامل سه کانال یا بیشتر هستند، نرخ سفارش 0.83 درصدی را تجربه کردند – افزایش فوقالعاده 494 درصدی.
آمار بازاریابی Omnichannel با پیامک
با ظهور بازاریابی پیامکی تجارت الکترونیک در اتوماسیون بازاریابی چند کاناله، می خواهیم ببینیم پیامک دقیقاً چه تأثیری بر کمپینهای بازاریابی چند کاناله دارد.
بیش از 7 میلیون کمپین پیامکی را در طول سال 2021 تجزیه و تحلیل کرده اند :
“کمپینهای بازاریابی Omnichannel که شامل پیامک میشوند، در مقایسه با کمپینهای تک کانالی، ۴۲۹ درصد بیشتر احتمال دارد که تبدیل شوند.”
آمار بازاریابی Omnichannel با ارسال نوتیفیکشن
با ظهور بازاریابی پیامکی تجارت الکترونیک در اتوماسیون بازاریابی چند کاناله، محققین می خواستند ببینند پیامک دقیقاً چه تأثیری بر کمپینهای چند کاناله بازاریابان دارد.
برای تعیین تأثیر نوتیفیکیشن بر بازاریابی چند کاناله، به بیش از 400000 اعلان وب ارسال شده در سال 2021 نگاه کردند:
“کمپینهای بازاریابی Omnichannel که شامل نوتیفیکیشن بودند، نسبت به کمپینهای تک کانالی، ۶۱۴ درصد نرخ سفارش بالاتری داشتند.”
نوتیفیکیشن ها همیشه اسب تاریک بازاریابی تجارت الکترونیک بودهاند و بسیاری از بازرگانان میترسند که یا بیش از حد زورگو یا شاید بیش از حد کلاهبردار باشند. و این قابل درک است – همه ما وب سایت هایی را تجربه کرده ایم که ضعیف کار می کنند و مدام ما را با نوتیفیکیشن ها تحت فشار می گذارند یا حتی دکمه بستن را مخفی می کنند.
با این حال، زمانی که آنها به درستی استفاده شوند، می توانند برای فروش شما شگفت انگیز باشند.
در واقع، تجزیه و تحلیل عمیق از ایمیل، اس ام اس و نوتیفیکیشن از سال 2021 نشان داد که نوتیفیکیشن به طور مداوم از سایر کانال ها بهتر عمل می کنند.
پیشنهاد می کنیم این مطالب رو هم ببینید::
- 20 آمار فروش موبایلی در سال 2022 فروش موبایلی 1. بیش از 6 میلیارد اشتراک تلفن...
- 25 نکته در مورد فروش چند کانالی فروش چند کانالی مهمتر از همیشه این است که...
- مارکتینگ پلن یا برنامه بازاریابی مارکتینگ پلن یکی از مفاهیمی است که برای راه اندازی...
- 54 نوع استراتژی بازاریابی تیم های بازاریابی از طیف گسترده ای از استراتژی ها...
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.