بازاریابی Nudge در تجارت الکترونیک (بخش اول)
آیا به دنبال راهی پایدارتر برای جلب توجه بازدیدکنندگان به فروشگاه خود هستید، به غیر از تخفیف و رایگان؟ خوب، به همین دلیل است که بازاریابی نوج به یک هک روانشناسی برای دستیابی به عملکرد دلخواه در فروشگاه تجارت الکترونیک شما تبدیل شده است.
بازاریابی تلنگر یک استراتژی بازاریابی بلندمدت است که بازدیدکنندگان را تشویق میکند تا از طریق اعلانهای دقیق یا مستقیم تصمیمات خرید سریع بگیرند.
تلنگرها با اعمال تعصبات روانی بر تصمیمات خرید تأثیر میگذارند و در عین حال انتخاب را برای خریدار طبیعیتر میکنند.
از فروشگاههای غولپیکر تجارت الکترونیک مانند آمازون گرفته تا فروشگاههای آنلاین کوچکتر، بازاریابی تحریکآمیز به افزایش تعامل، جذب و حفظ مشتری در صورت انجام صحیح کمک کرده است.
در این مقاله، ما 25 مثال از نحوه استفاده برندها از بازاریابی ناخوشایند برای افزایش فروش را به اشتراک خواهیم گذاشت.
1. اعلان هوشمند نایک
اعلانها به معنای عام میتوانند مخرب باشند و در صورت عدم اجرای خوب، تجربه کاربری بدی ایجاد کنند.در این مثال، نایک از یک اعلان هوشمند استفاده میکند که با نشان دادن تعداد سهام فروخته شده،
میزان محبوبیت این سهام را به شما میگوید. آنها همچنین شما را تشویق می کنند تا در حالی که هنوز مد روز است، در خرید این محصول به سایر خریداران جالب بپیوندید.
این نوع تلنگر مخصوصاً برای محصولاتی که روندها تأثیر عمدهای بر خرید یا عدم خرید مشتری دارند بسیار عالی است.
شما می توانید از این تلنگر برای لباس، محصولات زیبایی و حتی وسایل استفاده کنید. یک مثال عالی این است که چگونه مشتریان همیشه می خواهند یکی از اولین افرادی باشند که یک گجت جدید اپل را امتحان می کنند.
برای حفظ یک تجربه کاربری خوب هنگام اجرای اعلانهای هوشمند؛
- اطمینان حاصل کنید که اعلانهای شما قابل رد هستند
- محتوای خود را متقاعد کننده کنید. در صورت امکان مدرک اجتماعی یا آمار را اضافه کنید
- آن را در مکانی قرار دهید که سایر عناصر صفحه شما را مختل نکند
- از بینش رفتاری برای رمزگشایی زمان تحویل هوشمند استفاده کنید
2. بیانیه پیشنهادی انرژی بیولیت
Biolite درک میکند که نظرات چقدر در تشویق مشتریان اهمیت دارند و بنابراین آنها در نشان دادن ستارههای نقد مرسوم متوقف نمیشوند.
آنها تلاش بیشتری می کنند تا نشان دهند که همه بازبینان نه تنها از محصول راضی هستند، بلکه آن را نیز توصیه می کنند.
در فروشگاه تجارت الکترونیک خود، می توانید توصیه های تولید شده توسط کاربر را در صفحه اصلی، صفحات محصول و حتی در سبد خرید مشتری خود درست قبل از پرداخت قرار دهید.
اینها حوزه های محوری هستند که به مشتری بالقوه برای انجام آن خرید نهایی کمک می کنند.
Biolite از این حرکت در صفحه محصول خود استفاده می کند.
در اینجا نکاتی وجود دارد که باید هنگام جمعآوری و نمایش این نوع پیشنهادات به خاطر داشته باشید.
- فقط از ارقام تصادفی استفاده نکنید، از افراد واقعی بخواهید محصول را توصیه کنند
- با نشان دادن جزئیات مشتری مانند نام آنها و اینکه آیا خریدار تأیید شده کالا هستند، آن را معتبر کنید.
- با افزودن یک گزینه رتبه بندی به همراه بخشی برای متن، مرور را آسان کنید
- به بازبینان خود فضایی بدهید تا محتوای تولید شده توسط کاربر مانند تصاویر یا ویدیوها را آپلود کنند
3. ناج با فروش بیشتر
Nerdwax از بازاریابی ناج برای فروش یک بسته با ارزش در صفحات محصول خود درست قبل از پرداخت استفاده میکند.
Nerdwax با نشان دادن محتوای بسته با ارزش بالا و همچنین میزان صرفه جویی شما معمولاً با انتخاب این بسته وارد جزئیات می شود. آنها همچنین اضافه کردن این سهام به سبد خرید را با CTA زرد روشن بسیار آسان می کنند.
شما می توانید این استراتژی را برای فروشگاه تجارت الکترونیک خود با قرار دادن یک نشانه افزایش فروش در صفحه محصول یا در سبد خرید درست قبل از پرداخت، اتخاذ کنید.
هنگام کار بر روی افزایش فروش خود، در اینجا چند نکته وجود دارد که باید به خاطر داشته باشید
- انگیزه ای اضافه کنید تا به وضوح مزایای انتخاب فروش بالا را برجسته کنید
- در مورد فروش بالا خود خیلی سختگیر نباشید، به عنوان مثال آن را به عنوان یک پاپ آپ درست زمانی که در یک صفحه قرار می گیرند نشان دهید
- اطمینان حاصل کنید که فروشها شخصیسازی شدهاند تا در هر محصولی که میخواهند بخرند، قرار بگیرند
- قیمت فروش خود را در یک مقدار معقول نگه دارید. حداکثر 25 درصد از قیمت اولیه خرید.
4. گزینه های پیش فرض آمازون
مطالعه نشان میدهد که خریداران بر این باورند که پیشفرض یا بهترین گزینه است یا پیشنهاد بسیار خوبی است که باید به آن ادامه دهند.
در حالی که آنها خیلی واضح نیستند، پیش فرض ها یک حرکت بسیار مفید هستند زیرا انتخاب یک گزینه متفاوت به این معنی است که کاربر باید برای انجام یک اقدام آگاهانه تلاش کند.
در مثال زیر، آمازون تاریخ ارسال پیشفرض را برای مشتریان علاقهمند به تحویل انتخاب میکند. و اگرچه ارسال اولویت دار تاریخ تحویل سریع تری را ارائه می دهد،
گزینه حمل و نقل معمولی پیش فرض است. به احتمال زیاد، مشتریان به سمت این گزینه می روند زیرا به طور قابل توجهی ارزان تر است.
راه های دیگری که می توانید از گزینه های پیش فرض در فروشگاه تجارت الکترونیک خود استفاده کنید عبارتند از:
- انتخاب رنگ یا اندازه خاصی از یک محصول
- هنگام انتخاب معاملات و پیشنهادات
- برای انتخاب بین گزینه های پیچیده که نیاز به تخصص دارند
- شخصی سازی تجربه کاربر بر اساس رفتار خرید قبلی آنها در وب سایت شما
5. حرکات فوری آمازون
در مثال زیر، آمازون مجموعه خود را نشان میدهد و برچسبی را زیر محصولات خاص اضافه میکند تا به مشتریان علاقهمند بگوید که این یک معامله با زمان محدود است و برخلاف سایر معاملات روز.
این برچسب محدود حرکتی است که مشتریان علاقه مند را تقریباً بلافاصله به خرید سوق می دهد زیرا آنها نمی خواهند این سهام را از دست بدهند.
تکان فوری شما می تواند در هر جایی قرار گیرد. به عنوان یک پاپ آپ، در صفحه اصلی، صفحات محصول خاص، یا در سراسر کاتالوگ های شما.
هنگام ایجاد یک حرکت فوریتی، در اینجا چند نکته حرفه ای وجود دارد که باید به خاطر داشته باشید:
- از تخفیف های فصلی مانند جمعه سیاه، کریسمس و غیره استفاده کنید
- می توانید نشان دهید که چه مقدار در انبار باقی مانده است تا به مشتریان کمک کنید متوجه شوند که تنها نیستند
- یک تایمر شمارش معکوس اضافه کنید تا نشان دهید چقدر زمان باقی مانده است
- تعداد مشتریانی را که واقعاً این پیشنهاد را بررسی می کنند نشان دهید
- در نسخه خود، از عبارات کلیدی استفاده کنید که حس فوریت را نشان می دهد. کلماتی مانند محدود، عجله کن و غیره
6.Beardbrand’s Highlighted Nudge
Beardbrand به عنوان بخشی از کمپین های تعطیلات خود، حمل و نقل رایگان را ارائه می دهد که آنها دقیقاً آن را حمل و نقل رایگان نمی دانند.
با این حال، آنها میدانند که درصد زیادی از بازدیدکنندگانشان ممکن است علاقهای به خواندن این بخش نداشته باشند، بنابراین یک حرکت ظریف با یک متن برجسته زرد ایجاد کردند تا آنها را وادار به خواندن آن کنند.
وقتی میخواهید مشتری یک کتابچه راهنما، کتابچه راهنمای پیشنهادات تخفیف، برنامه وفاداری یا سایر محتوای اضافی را که مهم میدانید مرور کند، میتوانید از این نوع حرکت استفاده کنید.
بهترین مکان برای قرار دادن این نوع تلنگر در صفحه محصول است که مشتریان شما همچنان علاقه زیادی به دانستن بیشتر در مورد یک مورد خاص دارند.
هنگام ایجاد یک اشاره متن برجسته، مطمئن شوید که
- از رنگ هایلایت متمایز استفاده کنید که توجه را جلب کند و همچنین مکمل رنگ های دیگر در صفحه شما باشد
- یک عنوان قوی داشته باشید که مشتریان احتمالی شما را کنجکاو کند
- متن اضافی خود را کوتاه، مستقیم و بسیار مرتبط با محصول نگه دارید
7.Patagonia’s Overlay Nudge
پاتاگونیا فروشگاه دیگری دارد که به بازسازی لباس های قدیمی و عرضه آن ها اختصاص دارد. بنابراین آنها از این حرکت پاپ آپ قوی برای تبلیغ این بخش برای مشتریان خود استفاده می کنند.
به عنوان انگیزه، آنها در ازای هر لباس قدیمی مقداری اعتبار تجاری ارائه می کنند.
برای بازدیدکنندگانی که ممکن است علاقه ای نداشته باشند، یک دکمه بازگشت وجود دارد که تجربه کاربری خوبی را ایجاد می کند.
میتوانید از این نوع تلنگر برای تشویق ثبتنامها، نشان دادن جزئیات درباره یک محصول، تبلیغ خطوط دیگر محصولات یا حتی تبلیغ پیشنهاد تخفیف استفاده کنید.
نکته مهم در مورد پوشش های تعاملی مانند این این است که می توان آنها را در هر جایی نشان داد.
با این حال، برای اطمینان از اینکه پوشش شما بر تجربه کاربری شما تأثیر نمی گذارد، باید:
- رفتار خرید را مطالعه کنید تا زمان مناسب برای نمایش پاپ آپ خود را شناسایی کنید
- دکمه لغو را آشکار کنید تا کاربران بتوانند به راحتی از پوشش شما دور شوند
- محتوای خود را ساده نگه دارید. مصرف بیش از حد آن می تواند باعث اضافه بار شناختی شود
- اجازه دهید CTA شما واضح و به راحتی قابل تشخیص باشد
8.نمونه ای از استفاده از ناج در پاتاگونیا
مردم عموما دوست دارند بخشی از یک هدف بزرگتر باشند و به همین دلیل است که پاتاگونیا از این جذابیت برای ایجاد نمادهای اعتماد استفاده می کند که مشتریان را تشویق می کند تا آن کلیک نهایی را انجام دهند.
آنها با وادار کردن آنها به اینکه خریدشان تفاوتی در جهان ایجاد می کند، حس کنشگری و احساسات مشتریان را جلب می کنند.
هنگامی که فروشگاه تجارت الکترونیک شما دارای یک برنامه اجتماعی یا وفاداری باشد، می توانید از این نوع تلنگر استفاده کنید.
آنها را در صفحه اصلی، صفحه درباره، صفحه محصول، صفحه پرداخت و حتی در تأیید سفارش قرار دهید.
برای استفاده موثر از این نوع پوشش؛
- یک فلسفه برند برای سرمایه گذاری پیدا کنید
- برای پشتیبانی از ادعای خود، نمادهای اعتماد قابل تأیید را اضافه کنید
- به جای ارائه اطلاعات بیش از حد در مورد نوج خود، پیوندی اضافه کنید که مشتریان علاقه مند را به جزئیات ادعای شما می برد
- از ارقام برای حمایت از درخواست خود استفاده کنید
9. SkinnyMe’s Price Anchoring Nudge
SkinnyMe در این مثال با نشان دادن تخفیف قبل و بعد از قیمت این محصول از یک لنگر قیمت استفاده می کند.
پس از مقایسه هر دو قیمت، مشتریان تمایل بیشتری به خرید این محصول خواهند داشت زیرا آنها می خواهند تخفیف هایی را که از این فروش دریافت می کنند به حداکثر برسانند.
شما می توانید در هنگام فروش ترخیص کالا از گمرک یا سایر انواع تخفیف از این محصول در محصولات خاص استفاده کنید.
این را در صفحه قیمت گذاری یا در صفحه کاتالوگ خود قرار دهید. آنها همچنین می توانند در تبلیغات در کانال های دیجیتال شما استفاده شوند.
در اینجا چند نکته وجود دارد که باید هنگام استفاده از لنگر قیمت به خاطر داشته باشید.
- اطمینان حاصل کنید که هر دو قیمت در کنار هم قرار می گیرند
- لنگر قیمت بالاتر باید از طریق آن زده شود تا مشتریان بتوانند بین قیمت تخفیف خورده و قیمت اصلی تفاوت قائل شوند.
- از این نوع تلنگر در یک محصول زیاد استفاده نکنید. اگر همیشه با تخفیف باشد، تخفیف جذابیت خود را از دست خواهد داد
- در صورت امکان، در سایر مناطق فروشگاه خود، به مشتریان خود جدول زمانی ارائه دهید که چه زمانی قیمت ها به حالت عادی باز می گردند. این امر بر فوریت این تخفیف تأکید می کند.
10.SkinnyMe’s Community Nudge
در بخش بررسی آنها، تصاویر تغییر شکل زیادی از جامعه آنها را مشاهده خواهید کرد.
مشتریان آینده نگر می توانند نتایج واقعی را از طریق مقایسه قبل و بعد از مشتریان قبلی مشاهده کنند.
SkinnyMe بهعنوان محصولی که قبل از استفاده متقاعدکنندهتر است، SkinnyMe از آن استفاده میکند تا بازدیدکنندگان خود را وادار کند تا واقعاً محصول را برای به دست آوردن نتایج خود امتحان کنند.
این نوع محتوای تولید شده توسط جامعه برای محصولاتی مناسب است که قبل از خرید نیاز به اعتماد خاصی دارند.
به محصولات زیبایی، محصولات بسیارگران قیمت یا محصولاتی که در فروشگاه های رقیب رایج هستند فکر کنید. به این سوال پاسخ می دهد؛ “چرا باید محصول خودت را انتخاب کنم؟”
هنگام انتخاب این نوع تلنگر، باید؛
- آپلود رسانه خود را همراه با نظرات خود برای خریداران تأیید شده آسان کنید
- باید مقایسه ای کنار هم داشته باشد که چگونه محصول زندگی آنها را بهتر کرده است
- اطمینان حاصل کنید که نظر دارای اطلاعات اضافی مانند نام هنگام خرید محصول و رتبه ستاره است
- این نشانهها را زیر جزئیات محصول خود در صفحه محصول قرار دهید تا مشتریان تشویق شوند به سبد خرید اضافه کنند یا حتی پرداخت کنند.
11. آمازون کمیابی ناج
در این مثال، آمازون از کمبود به عنوان یک حرکت برای افزایش فروش این محصول استفاده می کند. به همین دلیل است که آنها بلافاصله با بیان اینکه تنها یک نسخه در انبار باقی مانده است، احساس فوریت نشان می دهند.
از آنجایی که تنها یک مورد باقی مانده است، هر بازدیدکننده ای که از ترس از دست دادن این محصول را مرور می کند، می خواهد آخرین نسخه را در قفسه بگیرد.
میتوانید برای انتشار پیشنهادهای حساس به زمان یا محصولات با موجودی محدود، از یک حرکت کمیابی استفاده کنید.
معمولاً بهتر است این نشانههای کمبود را در صفحه محصول قرار دهید تا مشتریان بتوانند فوراً آنها را به سبد خرید اضافه کنند.
هنگام استفاده از تلنگر کمیابی، در اینجا چند نکته وجود دارد که باید به خاطر داشته باشید.
- از این تلنگر در حد اعتدال استفاده کنید. مقدار زیاد آن تصور بدی به فروشگاه شما می دهد
- خیلی زورگو نباشید، به یاد داشته باشید که این یک تلنگر است
- اعداد باقی مانده در انبار را نشان دهید، آنها به باورپذیرتر شدن آن کمک می کنند
- اکنون انگیزه خرید را برجسته کنید
پیشنهاد می کنیم این مطالب رو هم ببینید::
- بازاریابی Nudge در تجارت الکترونیک ( بخش دوم) در بخش اول مطالبی رو در مورد بازاریابی ناج برای...
- مدل های تجارت الکترونیک تاریخچه تجارت الکترونیک تجارت الکترونیکی یک مفهوم جدید نیست و...
- 101 ایده بازاریابی (بخش سوم) در دو فصل قبلی در مورد ایده های بازاریابی اشاره...
- بازاریابی هوشمندانه (بخش اول) دو نسخه مهم بازاریابی هوشمندانه مارکتینگ پلن بخشی از بیزنس...
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.