بازاریابی Nudge در تجارت الکترونیک ( بخش دوم)
در بخش اول مطالبی رو در مورد بازاریابی ناج برای شما بیان کردیم . در ادامه به مابقی مبحث میپردازیم.
برای افزایش درصد بازدیدکنندگان بازگشتی با کمک به بازدیدکنندگان خود برای ذخیره علایق، UA آنها را به استفاده از ویژگی لیست علاقه مندی با این بنر غیرقابل رد کردن تشویق می کند.
با این حرکت ساده، آنها میتوانند تجربه کاربری همهکانالی را برای بازدیدکنندگان خود فراهم کنند و حتی تبلیغات هدفگیری مجدد شخصیتر یا ایمیلهای یادآور سبد خرید ایجاد کنند.
به عنوان یک حرکت رفتاری، می توانید قبل از نمایش این بنر، رفتار خرید مشتری را مطالعه کنید. به عنوان مثال، آیا مشتری تقریباً بلافاصله صفحه محصول را ترک می کند؟
یا تلاش برای خروج پس از تماشای طولانی مدت؟ اینها موارد بسیار خوبی هستند که در آن شما می توانید یک فهرست علاقه مندی را معرفی کنید.
چند نکته را که باید هنگام طراحی لیست علاقه مندی خود در نظر داشته باشید.
- اطمینان حاصل کنید که لیست علاقه مندی ها کار می کند. شرم آور است اگر مشتری وقتی دوباره به سیستم وارد می شود، موردی را ذخیره کند و نتواند آن را در دستگاه دیگری پیدا کند.
- بنر خود را با رنگ و فونت مشخص قابل مشاهده کنید
- فراموش نکنید که یک CTA قابل توجه اضافه کنید که آنها را به صفحه ثبت نام هدایت می کند
- در کپی خود، مزایای استفاده از لیست علاقه مندی ها یا دلیلی را که چرا باید آن را در نظر بگیرند برجسته کنید
13.ASOS In-Picture Nudge
ASOS با اشاره درون تصویری، مشتریان را از میزان تقاضای بالای این محصول آگاه میکند. به این ترتیب آنها را وادار به خرید بلافاصله قبل از کم شدن موجودی می کنید.
ASOS این حرکت را به روشی غیر مزاحم قرار می دهد، اما مستقیماً روی تصویر محصول است که نمی توانید آن را از دست بدهید.
از آنجایی که مشتریان تمایل دارند قبل از تصمیم گیری در مورد اینکه آیا مایل به خرید آن هستند، روی تصاویر محصول تمرکز کنند، این مکان عالی برای اضافه کردن تلنگر است.
میتوانید این مورد را روی اقلام پرطرفدار، فروش سریع، یا محصولات در فروش ترخیص کالا اضافه کنید.
هنگام اضافه کردن یک تلنگر درون تصویر، مطمئن شوید؛
14. IKEA Directional Nudge
IKEA برای کمک به بازدیدکنندگان خود برای شناسایی ویژگیهای خاصی از صفحه اصلی، از یک پیکان جهتدار ظریف استفاده میکند تا مشتریان را به کلیک کردن روی ناحیه خاصی از صفحه هدایت کند.
نشانه های جهت دار را می توان در هر نقطه از فروشگاه تجارت الکترونیکی شما استفاده کرد. آنها برای کمک به مشتریان شما برای یافتن مناطق ناوبری خاص، به ویژه CTAهای مهم استفاده می شوند.
نشانه های جهت شما می تواند یک فلش باشد، مدل شما به یک منطقه خاص در صفحه شما نگاه می کند، یا حتی خطوط.
هنگام استفاده از نشانه های جهت دار، باید؛
- اطمینان حاصل کنید که CTA شما برجسته است زیرا همه نشانه ها به آن منتهی می شوند
- ساده نگه دارید، آنها نشانه هایی هستند، بنابراین تسلیم وسوسه زیاده روی نشوید
15. IKEA Variant Nudge
IKEA برای تشویق مشتریان خود به بررسی گونهای که ممکن است با سبک داخلی آنها سازگاری بیشتری داشته باشد، موجودی گسترده خود را مستقیماً در صفحه محصول نشان میدهد.
میتوانید از این تلنگر در محصولاتی مانند لباس، لوازم جانبی، مبلمان مانند Ikea یا هر موجودی دیگری که در رنگها و اندازههای مختلف دارید استفاده کنید.
صفحه فروشگاه یا کاتالوگ شما مکانی عالی برای برجسته کردن این حرکت است تا مشتریان به راحتی ببینند که گزینه های زیادی وجود دارد. صفحه محصول شما مکان دیگری است که می توانید انواع مختلف خود را برجسته کنید
هنگام طراحی یک نوج متفاوت؛
- به مشتریان خود اجازه دهید در یک نگاه نوع نوع شما را درک کنند. اگر یک رنگ است، خود آن رنگ را نمایش دهید و اگر یک نوع اندازه است، حروفی را نشان دهید که نشان می دهد
- برای رنگ ها سعی کنید تصویری از اینکه محصول با رنگ چگونه به نظر می رسد را به مشتریان خود نشان دهید
- هنگامی که انواع زیادی وجود دارد، برای جلوگیری از عدم تصمیم گیری، از نشان دادن همه آنها به یکباره خودداری کنید. در این مرحله، چند مورد را نشان دهید و یک پیوند یا فهرست کشویی برای مشتریانی که میخواهند بیشتر ببینند اضافه کنید.
- همیشه یک نوع پیش فرض داشته باشید
16. Kenwood’s Freebie Nudge
کنوود برای ترغیب مشتریان خود به خرید این محصول، یک هدیه رایگان ارائه می دهد و برچسبی را در کنار تصویر محصول برجسته می کند.
مانند سایر نشان های محصول، برچسب شما باید چیزی در مورد محصول نشان دهد. برای موارد رایگان اضافی، همیشه باید اطمینان حاصل کنید که راهنمایی شما به وضوح در صفحه محصول قابل مشاهده است.
از آنجایی که برچسبها و نشانها نمیتوانند به اندازه کافی بیان کنند، همیشه توضیحات دیگری در مورد هدایای رایگان شما وجود دارد.
هنگام استفاده از تکان دادن رایگان؛
- یک هدیه مناسب به مشتریان خود ارائه دهید
- هدیه را در صفحه تسویه حساب نشان دهید تا در آنجا نیز روی آنها تأثیر بگذارید
- همچنین می توانید معیارهای صلاحیت را برای خریدهای نمونه با مقدار مشخصی اضافه کنید
17.Taylor Stitch Navigation Bar Nudge
تیلور استیچ به مشتریانی که برای اولین بار میآیند تشویق میکند تا با یک برچسب چسبنده روی نوار پیمایش، 20 درصد تخفیف دریافت کنند.
نوار پیمایش شما مکانی است که هر مشتری در سایت شما با آن ارتباط برقرار می کند، بنابراین اطمینان حاصل کنید که هر حرکتی که نمایش می دهید روی لینک های دیگر آنجا تأثیری نداشته باشد.
می توانید به جای آن از یک نوار برای برجسته کردن پیشنهادات خود استفاده کنید.
هنگام طراحی یک حرکت نوار ناوبری؛
- کپی خود را کوتاه و ساده نگه دارید
- اطمینان حاصل کنید که نوار پیمایش شما چسبناک است تا بتوانند آن را حتی زمانی که دور میروند ببینند
- همیشه یک پیوند یا CTA اضافه کنید که آنها را به جزئیات نوج می برد
18. Taylor Stitch Progress Nudge
برای تشویق مشتریان خود به تکمیل فرآیند پرداخت، تیلور استیچ با قرار دادن یک نوار پیشرفت، از بازاریابی تحریککننده استفاده میکند تا مشتریان بتوانند ببینند که چقدر و چقدر برای بررسی در زمان واقعی باقی ماندهاند.
نوار پیشرفت برای افزایش تعامل کاربر در مورد آنچه می تواند به عنوان یک فعالیت خسته کننده در نظر گرفته شود استفاده می شود. بنابراین از آنها در مناطقی از فروشگاه تجارت الکترونیک خود استفاده کنید که به فعالیت های چند مرحله ای مانند فرم ها، رزرو سفارش و غیره نیاز دارند.
در اینجا چند نکته حرفه ای برای طراحی نوار پیشرفت آورده شده است.
- از برچسب هایی استفاده کنید که آنها را از مراحلی که باید بردارند آگاه می کند
- اطمینان حاصل کنید که نوار شما بسیار قابل مشاهده است. ترجیحا تا بالا
- با هر قدم آن را در حرکت نگه دارید
19. Ntwrk’s Smart Notification Drop
در حین اجرای فروش، Ntwrk تصمیم می گیرد تا مشتریان را تشویق کند تا از معاملات آتی خود مطلع شوند.
و بنابراین آنها یک اعلان هوشمند ایجاد می کنند که مشتریان را تشویق می کند تا برای اطلاع از معاملات جدیدتر مشابه معاملات در حال انجام ثبت نام کنند.
می توانید این اعلان ها را در صفحه اصلی خود قرار دهید تا فوراً اقدام مورد نظر خود را دریافت کنید.
برای طراحی پوش نوتیفیکیشن های موثر
- کپی را کوتاه نگه دارید می توانید تعداد کلمات و کاراکترها را آزمایش کنید
- همیشه یک نماد برای نشان دادن صحت اعلان اضافه کنید
- مطمئن شوید که یک رویداد با یک کلیک است. پس از این باید کنار گذاشته شود
20. Burga’s Social Proof Nudge
Burga در صفحه محصول خود از اثبات اجتماعی تعداد خریدها و تعداد نظرات مثبت استفاده می کند تا مشتریان خود را به افزودن کالا به سبد خرید تشویق کند. نماد اعتماد “Trust Pilot” همچنین به تقویت حس قابلیت اطمینان کمک می کند.
میتوانید در هر جایی از فروشگاه تجارت الکترونیک خود، گواهی اجتماعی اضافه کنید. از صفحه اصلی تا صفحه محصول، سبد خرید و حتی در صفحه پرداخت.
هنگام استفاده از اثبات اجتماعی؛
- از نمادهای اعتماد استفاده کنید
- همیشه ارقامی را اضافه کنید تا نشان دهید برند شما چقدر پیشرفت کرده است
- می توانید از نظرات مشتریان برای افزایش رتبه بندی خود استفاده کنید
21. پیشنهاد محصول Burga Nudge
بورگا با ارائه ارسال رایگان در شرایط خاص و همراه با ابزارهای اضافی، مشتریان را تشویق می کند تا ارزش سفارش خود را درست قبل از صفحه پرداخت افزایش دهند.
بهترین مکان برای افزودن علامت پیشنهاد محصول درست در صفحه محصول یا در سبد خرید آنها درست قبل از دکمه پرداخت است.
هنگام ارائه پیشنهادات محصول؛
- اطمینان حاصل کنید که توصیهها بسیار مرتبط با خریدار هستند
- برای زمانی که آن توصیه را انتخاب می کنند، یک انگیزه اضافه کنید
- افزودن محصول پیشنهادی را به سبد خرید آسان کنید. در حالت ایده آل، یک کلیک.
22. Burga’s Reassurance Nudge
بورگا علاوه بر افزایش فروش، با سه چک به مشتریان خود اطمینان خاطر می دهد که تجربه مشتری فوق العاده ای را ارائه می دهد.
این به عنوان یک حرکت برای وادار کردن آنها به تکمیل فرآیند پرداخت عمل می کند.
این تلنگرهای اطمینان بخش را درست قبل از دکمه پرداخت و در صفحه پرداخت خود قرار دهید. آنها مناطقی هستند که مشتریان معمولاً خرید خود را رها می کنند.
برای تلنگرهای اطمینان بخشی؛
- از نمادهای اعتماد استفاده کنید
- برای تاکید بر پیشنهادات خود، علامت های چک اضافه کنید
- اطمینان خود را کوتاه نگه دارید و در یک نگاه قابل هضم باشد
- اطمینان حاصل کنید که ترس هایی که ممکن است مشتری در مورد تکمیل سفارش داشته باشد را برطرف می کند
23 . Skinnyteatox Upsell Pop-up Nudge
Skinnyteatox در استراتژی فروش بالای خود، مشتریان خود را تشویق می کند تا با بازی سازی تجربه، موارد بیشتری را به سبد خرید اضافه کنند.
آنها ابتدا با ایجاد یک پنجره بازشو شروع میکنند و به مشتریان این احساس را میدهند که تخفیفهای بیشتری دریافت کردهاند، زیرا آنها خرید محصولات خاصی را انتخاب کردهاند.
این برای هر نوع محصولی عالی است و میتوانید با استفاده از ماشه افزودن به سبد خرید، آن را ایجاد کنید.
هنگام فروش بالا با یک حرکت بازشو، مطمئن شوید که؛
- فروش های بالا مربوط به خرید مشتری است
- افزودن به سبد خرید بدون درز است و تنها با یک کلیک فاصله دارد
- اگر مشتریان علاقه مند نباشند می توانند به راحتی از نوج پاپ آپ شما خارج شوند
24. Choosemuse Onboarding Nudge را انتخاب کنید
Choosemuse در صفحه محصول خود از یک ربات چت استفاده می کند تا مشتریان خود را وادار کند تا ویدیویی از ظاهر آخرین محصول خود را بررسی کنند.
این ویدیو با برجسته کردن اهمیت و ویژگیهای جذاب محصول، قصد خرید مشتری را افزایش میدهد.
چت بات ها عالی هستند زیرا می توانید از آنها در هر قسمت از فروشگاه تجارت الکترونیک خود استفاده کنید. هنگامی که می خواهید مشتری شما یک راهنما، برنامه وفاداری، سهام موجود، راهنمای اندازه و غیره را بررسی کند، به کار می آیند.
هنگام اضافه کردن یک ضربه ربات چت؛
- کپی خود را بسیار شخصی سازی کنید تا شبیه یک ربات چت نباشد
- در پیام رسانی خود کمک کنید
- پنجره بازشو را غیرفعال کنید و نماد رد کردن باید قابل مشاهده باشد
25. Koala’s Exit-Intent Overlay
برای کاهش تعداد بازدیدکنندگان ترک، کوالا یک پاپ آپ با قصد خروج برای فروش متقابل و جمع آوری سرنخ ها طراحی کرد.
آنها از تخفیفی در قالب یک سوال استفاده می کنند تا این بازدیدکنندگان وب سایت را برای وارد کردن اطلاعات تماس خود ترغیب کنند.
می توانید از یک پوشش خروجی برای جمع آوری سرنخ ها، داده ها، اطلاعات بازدیدکنندگان سایت خود استفاده کنید.
با این حال، همیشه باید از زمانبندی هوشمند استفاده کنید تا فقط زمانی که بازدیدکننده قصد خروج از فروشگاه شما را داشته باشد، این پنجره بازشو نشان داده شود.
هنگام طراحی پوشش خروجی خود؛
- یک پیشنهاد یا انگیزه واضح در پاپ آپ خود داشته باشید
- CTA شما باید واضح و ساده باشد
- مطمئن شوید که راه های خروج از پاپ آپ قابل مشاهده است
سخنان پایانی
چه بخواهید یک حرکت ظریف یا قوی ایجاد کنید، هر یک از مثالهایی که در بالا توضیح دادیم میتواند در فروشگاه تجارت الکترونیک شما پیادهسازی شود.
به یاد داشته باشید که یک تلنگر خوب اغلب به عنوان یک راهنما عمل می کند به این معنا که به مشتریان امکان انتخاب را می دهد.
بنابراین هنگام طراحی خود، مطمئن شوید که مزاحم نیست. بلکه باید کمک کند تا سفر کاربر در فروشگاه شما بدون مشکل تر شود.
پیشنهاد می کنیم این مطالب رو هم ببینید::
- بازاریابی Nudge در تجارت الکترونیک (بخش اول) بازاریابی Nudge آیا به دنبال راهی پایدارتر برای جلب توجه...
- بازاریابی هوشمندانه (بخش چهارم) ادامه مبحث بازاریابی هوشمندانه 21.اهمیت طراحی و رنگ در تبلیغات...
- بازاریابی هوشمندانه (بخش دوم) بازاریابی هوشمندانه در فصل قبل به قسمت اول بازاریابی هوشمدانه...
- مدل های تجارت الکترونیک تاریخچه تجارت الکترونیک تجارت الکترونیکی یک مفهوم جدید نیست و...
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.