بازاریابی نیچ چیست و چرا موثر است؟
آیا نیچ خود را پیدا کرده اید؟ در غیر این صورت ، ممکن است زمان آن فرا رسیده باشد.
از میان همه تغییراتی که بازاریابی آنلاین در تبلیغات به طور کلی ایجاد کرده است ، یکی از سخت ترین سرها برای اینکه مردم سر خود را بپیچند مقیاس گسترده اقتصادی است. بازاریابی آنلاین از بسیاری جهات دقیقاً برعکس هر نوع تبلیغات محلی است.
به هر حال ، هرچند تخمین ها متفاوت است ، به طور کلی توافق شده است که از سال 2016 ، بین 3 تا 4 میلیارد نفر آنلاین هستند.
به عبارت دیگر ، تقریباً نیمی از کل جمعیت انسانی. به همین ترتیب ، برآورد تعداد مشاغل انحصاری آنلاین دهها میلیون نفر است ، حتی بدون احتساب تمام فعالیتهای مختلف فیزیکی و آنلاین.
مشتریان – هر دو B2C و B2B – كاملاً از این موضوع آگاه هستند كه چه تعداد گزینه در هر زمینه ممكن از تجارت دارند. حتی مشاغل با تمرکز کاملاً محلی در بیشتر شرایط با مغازه های آنلاین رقابت می کنند.
این همچنین فرصتی شگفت انگیز برای تقریباً هر عملیاتی با حضور آنلاین ایجاد می کند ، اما فقط در صورت درک و پذیرش بازاریابی تخصصی.
بازار جاویژه بخش حاشیهای کوچکی از بازار است که بر روی یک نیاز ویژه یا یک کالای ویژه متمرکز شدهاست. این گونه از مدیریت بازاریابی، بازار هدف خود را بر پایه نیاز بسیار ویژه، دامنه قیمتی، کیفیت کالا و ویژگیهای جمعیتشناختی تعریف کردهاست. شبکههای ورزشی مانند ایاسپیان از نمونههای بازاریابی جاویژه هستند.
هدف از بازاریابی جاویژه تمرکز بر تأمین یک کالا یا خدمت برای بخش کوچکی از بازار است که کالاها یا خدمات موجود نتوانستهاند نیاز آن بخش را به خوبی برآورده سازند. هر کسبوکاری کمابیش برای پر کردن بخشهای تهی و نیازهای برآورده نشده بازار آغاز به کار کردهاست.
با این همه، بازاریابی جاویژه معمولاً به کسب وکارهای کوچک و متوسط مربوط میشود که کالا یا خدمت ویژهای را برای بخش محدودی از بازار عرضه میکنند. این بخشهای بازار معمولاً گوشههای دنج بازار هستند که یا از دید رقبا پنهان ماندهاند یا آن چنان کوچک هستند که برای رقبا بهره اقتصادی چندانی ندارند که وارد آن بخش کوچک از بازار شوند.
به عبارت ساده ، بازاریابی نیچ به نفع تمرکز بر نیازهای یک گروه هدف کاملاً خاص ، ایده های بازاریابی گسترده را کنار می گذارد.
در حالت ایده آل ، آن طاقچه تمایل خاصی دارد که هیچ یک از گزینه های جریان اصلی موجود به آن توجه نمی کنند. با این حال ، بازاریابی تخصصی می تواند به همین آسانی زیر گروه های فرهنگی ، فلسفه ها ، سیاست ها ، روندهای فرهنگ پاپ ، مکان ، ویژگی های ظاهری یا تقریباً هر معیار دیگری را که برخی از خریداران خود را از دیگران متمایز می کنند ، هدف قرار دهد.
در واقع ، یک بازار نیچ زیر مجموعه ای از بازار هدف است. بگذارید بگوییم شما با یک بازار هدف بزرگ مانند متخصصان شهری شروع می کنید و سپس ، مانند یک چوب ساز ، شروع به “دور کردن” کسانی می کنید که حداقل علاقه مند به محصول شما هستند تا زمانی که یک گروه اصلی کوچک با تمرکز دقیق باقی بماند.
اگر محصولی را ارائه می دهید که آنها نتوانند از شخص دیگری تهیه کنند ، با پشتیبانی بازاریابی و پیام رسانی که مستقیماً با آنها صحبت می کند ، آنها در اصل خرید شما هستند.
چه چیزی بازاریابی نیچ را مهم می کند؟
برای هر مشاغل کوچکتر از “چند ملیتی” ، بازاریابی ویژه می تواند ابزاری باشد که تفاوت بین فروش متوسط و رشد قابل توجه را ایجاد کند. منافع بالقوه بسیاری وجود دارد ، هم از نظر پتانسیل فروش مستقیم و هم از طریق ساده سازی فرایندهای خود.
1. رقابت مستقیم کمتر
این بزرگترین و بارزترین مزیت بازاریابی نیچ است ، به ویژه در زمینه های تحت سلطه بازیگران بزرگ جهانی. شما یک یا چند گروه را هدف قرار می دهید که آنها با تمرکز بر جذابیت گسترده خود ، آنها را نادیده می گیرند.
2.شناسایی هدف آسان
از آنجا که روی چنین زیرمجموعه کوچکی از بازار تمرکز کرده اید ، شناسایی و کشف آنها بسیار آسان است. به همین ترتیب ، صلاحیت سرب بسیار ساده شده است.
3.به عنوان یک متخصص تاسیس شوید
اگر تنها شرکتی هستید که ابزارهای چپ دستی را برای متخصصان فناوری اطلاعات که در سرورهای سطح بالا کار می کنند ارائه می دهید ، می توانید به سرعت به شرکت معتبری در آن زمینه تبدیل شوید.
4. بازاریابی دهان به دهان و اجتماعی
پس از تاسیس ، تمرکز شما به سرعت در بین نیچ های شما گسترش می یابد. هرچه بهتر آنها را هدف بگیرید سریعتر رشد می کنید.
5. افزایش وفاداری خریدار
بنابراین بسیاری از خریداران در همه زمینه ها وفاداری کمی دارند ، به ویژه به دلیل اینکه در یافتن محصول یا خدمات مناسب خود مشکل دارند. اگر آنها ببینند که شما واقعاً نیازهای آنها را درک می کنید ، بسیار وفادار خواهند بود.
6.اطلاع رسانی بهتر هزاره
نگرش بیشتر هزاره ها نسبت به بازاریابی جمعی سنتی چیزی بین دافعه و نفرت آشکار است. دستیابی موفقیت آمیز به جوانترین و بزرگترین خرید جمعیتی به معنای تأمین نیازهای آنها است. بازاریابی نیچ برای بازارهایی که کمتر از 30 مشتری دارد عملا ضروری است.
7. یک شبکه ایمنی
تا زمانی که نیچ وجود داشته باشد ، شما مشتری دارید. دوره زمانی.
بیش از 3 میلیارد نفر هستند که ممکن است وب سایت شما را ببینند. برای موفقیت و رشد مداوم ، به عنوان مشتری به تعداد زیادی از آنها به عنوان مشتری نیاز دارید؟ چند هزار؟ حتی یک شرکت بزرگ نیز با یک میلیون نفر خوشحال خواهد شد.
هدف مناسب را پیدا کنید ، و زندگی بسیار آسان تر می شود.
نمونه هایی از بازاریابی نیچ
اسباب بازی های چوبی ورمونت
گاهی اوقات یک شرکت فقط با انجام بهترین کار خود جایگاه خود را پیدا می کند.
علیرغم یک نام ساده و عجیب و غریب از یک وب سایت از دهه 1990 ، اسباب بازی های چوبی Vermont به قدری موفق است که در بیشتر تعطیلات در تأمین تقاضا مشکل دارند.
بین ترس والدین در مورد فن آوری بیش از حد در زندگی فرزندان ، یادآوری مداوم وسایل خطرناک الکترونیکی ، نگرانی درباره حریم خصوصی ، مسائل زیست محیطی و نوستالژی به سبک قدیمی ، تقاضای زیادی برای اسباب بازی های چوبی دست ساز سنتی وجود دارد.
آنها همچنین از تغییر مشتری و تغییر محصولات خود آگاه هستند. سال گذشته ، آنها به عدم استفاده از هیچ ماده مهر و موم مصنوعی روی محصولات خود ، به ویژه برای تهیه محیط زیست ، روی آوردند.
فروشگاه چپ دست Lefty
چپ دستها تقریباً 10٪ از جمعیت را تشکیل می دهند و تقریباً به طور کامل به عنوان بازار کم خدمت هستند. در مقیاس جهانی ، این تعداد زیادی از چپ ها هستند – و فروشگاه چپ دست Lefty’s از آنها استفاده می کند. آنها بهترین فروش Google برای “فروشگاه چپ دستی” و “ابزار چپ دستی” هستند.
آنها با مجموعه کاملی از انواع محصولات ، همراه با لوازم مختلف “غرور چپ” ، آنها در واقع یک مطالعه کامل در مورد نحوه به دست آوردن جایگاهی است که دیگران از آن غافل شده اند.
کتابهای پاول
پاولز بوکز خود را به عنوان بزرگترین کتابفروشی مستقل در جهان معرفی می کند و همچنین توسط CNN به عنوان یکی از “جالبترین” کتابفروشی های جهان معرفی شده است.
آنها همچنین پیشگامان آنلاین بوده اند ، و حضور خود را در سال 1993 ، قبل از اینکه “شبکه جهانی وب” مطرح شود ، ایجاد کردند. آنها اکنون در مکان های فیزیکی خود در پورتلند ، OR و همچنین به صورت آنلاین تجارت پر رونق انجام می دهند.
در حالی که به لطف افت شدید صنعت نشر ، در سالهای اخیر شکست های کوچکی داشته اند ، اما عملکرد آنها بسیار بهتر از بسیاری از کتابفروشی های فیزیکی بوده است. با خنک بودن و جلوتر از منحنی روند ، آنها همچنان باقی مانده اند در حالی که رقبای بزرگ شرکت ها در کنار جاده سقوط کرده اند.
چگونه با نیچ خود رشد کنم؟
یکی از بزرگترین ایرادهایی است که برخی از شرکتها نسبت به ایده بازاریابی نیچ دارند این است که این روش حداقل در ابتدای راه کمی محدود کننده است.
با این حال ، حتی یک نیچ “کوچک” نیز به راحتی قابل پرورش است. از نظر جغرافیایی فکر کنید.
اگر همه مواردی که در نیچ شهر خود است را به دست آوردید به دنبال شهر بعدی باشید.
همچنین اغلب ممکن است هسته اصلی را بدون کنار گذاشتن آن اصلاح کنید. تصور کنید اگر Lefty’s بخشی از سایت خود را با هدف هدف قرار دادن کسانی که دستشان را از دست داده اند یا هر دو ، شروع کرد. این هنوز هم در چشم انداز کلی آنها برای تهیه ابزاری برای افرادی است که توسط دیگر شرکت های ابزار نادیده گرفته می شوند.
کمی خلاقیت باعث می شود تقریباً به طور نامحدود رشد یک نیچ ادامه یابد.
در غیر این صورت ، اگر شرکتی واقعاً به حدی رشد کند که “چاره ای” ندارند جز اینکه شروع به بررسی گزینه های بازاریابی انبوه برای ادامه رشد کنند ، خوب ، ممکن است همه ما تحت فشار چنین مشکلاتی قرار بگیریم!
آنها هنوز سالهاست که پایه محکمی برپا کرده و بر روی آن بنا می کنند.
پیشنهاد می کنیم این مطالب رو هم ببینید::
- 54 نوع استراتژی بازاریابی تیم های بازاریابی از طیف گسترده ای از استراتژی ها...
- 4 ترفند بازاریابی آنلاین بازاریابی آنلاین یکی از کلیدهای بازاریابی خوب ، درک روانشناسی...
- استفاده از اصل دوست داشتن در بازاریابی اصل دوست داشتن ، سومین مورد در سری ما که...
- پروفایل روان سنجی برای بازاریابی چیست؟ پروفایل روان سنجی برای بازاریابی در اینجا یک سوال...
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.