بازاریابی رسانه های اجتماعی
بازاریابی رسانههای اجتماعی یک نوع بازاریابی اینترنتی است که شامل تولید و به اشتراک گذاری محتوا در رسانههای اجتماعی میباشد تا شرکت به اهداف بازاریابی و شرکت خود دستیابد.
بازاریابی رسانههای اجتماعی شامل فعالیتهایی همچون پست متن، آپلود عکس، ویدیو و محتوایات دیگر است که همراه تبلیغات پرداختی در رسانههای اجتماعی، باعث افزایش مخاطب و مشتری میگردد.
ما در این مقاله، بازاریابی رسانههای اجتماعی را به شما معرفی میکنیم و نکاتی را در اختیارتان قرار میدهیم. بنابراین شما با استفاده از این نکات میتوانید بازاریابی رسانههای اجتماعی خود را توسعه و رشد دهید.
شما چه پیامی میتوانید به مخاطبانتان در رسانههای اجتماعی ارسال کنید؟
پیش از آنکه کمپینهایی در بازاریابی رسانههای اجتماعی تولید کنید،نقشه و اهداف تجاری خود را تعیین کنید تا بتوانید استراتژی بازاریابی رسانه های اجتماعی خود را بنویسید.
تولید یک کمپین بازاریابی رسانههای اجتماعی بدون استراتژی معین در ذهن، همچون گردش در یک جنگل بدون نقشه است. شما ممکن است از فضا لذت ببرید، اما در جنگل گم میشوید.
هنگامی که میخواهید اهداف بازاریابی رسانههای اجتماعی را تعریف کنید، این سوالات را از خود بپرسید:
شما میخواهید از طریق بازاریابی رسانههای اجتماعی چه چیزی را بدست آورید؟
مخاطب نهایی شما کیست؟
چگونه مخاطبان شما از رسانههای اجتماعی استفاده میکنند؟
شما چه پیامی میتوانید به مخاطبانتان در رسانههای اجتماعی ارسال کنید؟
چگونه Social Media Marketing به دستیابی به اهداف بازاریابی و برندینگ کمک میکند؟
بازاریابی رسانههای اجتماعی Social Media Marketing میتواند در دستیابی به چندین هدف به شما کمک کند. برای مثال:
- افزایش ترافیک وبسایت (Website Traffic)
- افزایش نرخ تبدیل مشتری (Increasing Conversion Rate)
- افزایش آگاهی مخاطبان از برند (Brand Awareness)
- معرفی برند و ایجاد ارتباط با برند
- گسترش ارتباط و تعامل با مخاطبان اصلی
هرچه تعداد مخاطبان در سطح شبکههای اجتماعی بیشتر شود، شما به سادگی میتوانید به دیگر اهداف بازاریابی خود برسید.
نکات مهم در بازاریابی رسانه های اجتماعی
آمادهاید یک بازاریابی در رسانههای اجتماعی ایجاد کنید و استراتژی Social Media Marketing خود را داشته باشید؟ اینجا به مهم ترین نکات راه اندازی کمپینهای رسانههای اجتماعی میپردازیم.
برنامه محتوای رسانههای اجتماعی
پیش از این به شما توصیه کردیم که تعیین یک برنامه یا نقشه در بازاریابی رسانههای اجتماعی یک امر ضروری است.
به همین منظور، کلمات کلیدی در موتور جستجو را در نظر بگیرید. بر این اساس محتوایی تولید کنید که مخاطبان نهایی را تحت تاثیر قرار دهید.
منظم و طبق برنامه فعال باشید
اگر میخواهید بازاریابی آنلاین شما پایدار بماند، باید محتوای مناسبی در بازاریابی رسانههای اجتماعی استفاده کنید.
بنابراین سعی کنید به صورت منظم در صفحات اجتماعی پست بگذارید. همچنین اطلاعات ارزشمند و مفیدی در اختیار مشتریان خود قرار دهید تا آنان را علاقمند کند.
ممکن است محتوایی که در شبکههای اجتماعی به اشتراک میگذارید شامل تصاویر، ویدیو، اینفوگرافی و اطلاعات مفید دیگر باشد.
یک تصویر برند ثابت بسازید
حضور در رسانههای اجتماعی کمک میکند تا تصویر برند شرکت شما در رسانههای اجتماعی گوناگون مشاهده و شناخته شود.
هر رسانه اجتماعی محیط و هدف مخصوص خود را دارد، با این حال برند شما در هر زمینه و محتوایی که فعالیت میکند، باید یک تصویر ثابت ارائه کند.
ترویج محتوا از طریق رسانههای اجتماعی
بازاریابی رسانههای اجتماعی یک کانال مناسب به منظور اشتراک گذاری محتویات وب سایت و وبلاگ با کاربران است.
هنگامی که یک صفحه پایدار در یک رسانه اجتماعی ارائه کردید، میتوانید تمام محتوایات جدید خود را پست کنید و مطمئن شوید که کاربران محتوای شما را میخوانند.
علاوه بر این، محتوای عالی وبلاگ تاثیر بسزایی در افزایش دنبال کننده (فالوئر) دارد. به همین دلیل بازاریابی محتوا و بازاریابی رسانههای اجتماعی بر یکدیگر تاثیر دارند.
پیگیری رقیبها
پیگیری و توجه به رقیبها در تجارت اهمیت بسیاری دارد. آنان میتوانند در اطلاعات کلمات کلیدی و استراتژیهای بازاریابی رسانههای اجتماعی تاثیر گذار باشند.
اگر رقیبهای شرکت شما از کانال یا تکنیک بازاریابی رسانههای اجتماعی مشخصی استفاده میکنند که به نظر میرسد مزیتهایی به همراه دارد، شما هم میتوانید از این کانالها استفاده کنید.
اما محتوا و فعالیت شما باید بهتر از رقیبتان باشد!
رسانه اجتماعی مناسب برای هر نوع تجارت کدام است؟
در این بخش به طور خلاصه به برخی از رسانههای اجتماعی اشاره میکنیم که چگونه یک بازاریابی میتواند در این رسانهها فعالیت و رشد کند.
هر رسانه اجتماعی یک هدف مشخص دارد و ممکن است با یکدیگر متفاوت باشند. بنابراین هر یک نیاز به یک محتوا و استراتژی متفاوت دارند.
بازاریابی در اینستاگرام (Instagram): مناسب کسبوکارهای B2C
این روزها در ایران، بازاریابی رسانهای اینستاگرام حرف اول را میزند. به ویژه برای کسبوکارهای B2C (مشتریان کسبوکارها مصرف کننده نهایی است) چرا که:
- اینستاگرام ماهانه حدود ۸۰۰ میلیون کاربر فعال دارد.
- ۶۰ درصد از افرادی که از اینترنت استفاده میکنند، اکانت اینستاگرام دارند.
- حدود ۲۵ میلیون پروفایل کسب و کار در اینستاگرام وجود دارد.
- حدود ۵۰ درصد از کاربران اینستاگرام حداقل یک صفحه مربوط به کسب و کار را دنبال میکنند.
- ۶۰ درصد از افرادی که صفحات تجاری را دنبال میکنند، از خدمات و تولیدات آن شرکت استفاده میکنند.
اگر جزء کاربران اینستاگرام هستید، میدانید که این رسانه تنها به منظور استفاده شخصی نیست. چرا که روز به روز به تعداد کاربران تجاری افزوده میشود.
تمام تجارتهای بزرگ و کوچک دنیا از اینستاگرام به منظور ارائه خدمات، معرفی تولیدات و محتوا استفاده میکنند و با مخاطبان خود در ارتباط هستند.
پیشنهاد می کنیم این مطالب رو هم ببینید::
- اندازه گیری بازگشت سرمایه در رسانه های اجتماعی اندازه گیری بازگشت سرمایه در رسانه های اجتماعی همانطور...
- راهنمای شبکه های اجتماعی (بخش اول) راهنمای شبکه های اجتماعی برای افراد مبتدی به راهنمای شبکه...
- فکرتان را عوض کنید تا زندگیتان تغییر کند(بخش دوازدهم) فکرتان را عوض کنید _ عالی زندگی کنید تنها معیار...
- راهنمای شبکه های اجتماعی (بخش دوم) ادامه مبحث راهنمای شبکه های اجتماعی چه نوع محتوایی را...
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.