بازاریابی دیجیتال چیست (بخش سوم)
در این بخش به آخرین قسمت مبحث بازاریابی دیجیتال می پردازیم.
فرصتهای خود را بشناسید
زمانی که فعالیتهای بازاریابی خود را مرور می کنید، مشخص کنید که چه چیزی را می خواهید بهتر کنید. آیا می خواهید افراد بیشتری به بلاگ شما مراجعه کنند؟
آیا می خواهید بازدیدکنندگان بیشتری را به lead تبدیل کنید؟ به فرصتهای جدید خود فکر کنید.
یک معیار برای موفقیت خود تعیین کنید
در تمام موارد معیارهای شما باید قابل سنجش باشند و شامل یک بازه زمانی معین نیز باشند. به عنوان نمونه یک معیار برای شما میتواند به این صورت باشد که lead های خود را X% تا پایان Y روز افزایش دهید.
استراتژی خود را اصلاح کنید
تحلیل کنید که برنامه ریزیهای شما چگونه عمل کرده اند. با رویکرد دستیابی به هدفهای بازاریابی خود تغییرات ایجاد کنید و آن دسته از کمپین هایی را که عملکرد خوبی ندارند را کمتر کنید
و کمپین های با عملکرد خوب را با بهبود کمپین های بد و تبدیل آنها به یک کمپین با عملکرد خوب، زیاد کنید.
کارآیی خود را ارزیابی کنید
تعیین کنید که آیا شما به معیارهای موفقیتی که قبلا خودتان مشخص کرده اید، رسیده اید. اگر به این معیارها دسترسی پیدا کرده اید که به تغییراتی که اعمال کرده اید، پایبند باشید.
اگر به معیارهای خود نرسیده باشید، ببیند که چه کار متفاوتی می توانستید انجام دهید که انجام نداده اید. در هرصورت، همواره به کنترل معیارهای موفقیت خود بپردازید تا مطمئن شوید که بهبود شما تاثیر بلندمدت داشته است.
معیارهایی برای پیگیری و گزارش براساس آنها
شما باید چند فاکتور کلیدی را برای تاثیرگذار کردن اصلاحات خود کنترل کنید.
قبل از آنکه بگوییم چه راهکارهایی برای بهبود این معیارها وجود دارد، به معرفی این معیارها می پردازیم.
کارآیی وبسایت: اجزای وبسایت شما مانند SEO ، بهینه سازی تلفن همراه و یا زمان بارگذاری صفحه تا چه اندازه قدرتمند هستند؟
شما میتوانید قدرت اجزای وبسایت خود را با ابزار رایگان Website Grader چک کنید.
- ترافیک: به طور میانگین چند نفر به وبسایت شما مراجعه می کنند؟ بررسی کنید که کدامیک از کانالهای شما بیشترین و کمترین بازدیدکننده را دارد.
آزمایشهای مختلف را چندین بار تکرار کنید تا درنهایت به کمپین هایی که تعداد بازدیدکنندگان شما را افزایش می دهد، برسید. - Lead ها: چه تعداد از ترافیک وبسایت شما به lead و مشتریان مستعد تبدیل می شوند؟ این تعداد باید دائما در حال رشد باشد تا شما بتوانید از یک جریان درآمدی ثابت اطمینان پیدا کنید.
مشتریان: شما باید همواره کمپین ها و کانالهای خود را برای کسب مشتری طراحی کنید. چه تعداد فروش در این ماه داشته اید؟ کارآیی این ماه با کارآیی ماه قبل شما چه تفاوتی داشته است؟
این مقایسه برای هر سازمان بازاریابی بسیار باارزش است. این بازگشت سرمایه مهمترین معیار برای مدیران اصلی هر سازمان است.
هزینه اکتساب مشتری : هر بار برای جذب مشتری جدید چقدر هزینه می کنید؟ هزینه برای هر مشتری شما به احتمال زیاد بسیار بالاست.
اگر شما از راهکارهای بازاریابی که در این نوشتار به شما ارائه شد، استفاده کنید و بر بازاریابی داخلی تمرکز کنید، میتوانید پول زیادی برای شرکت خود ذخیره کنید.
بازدیدکنندگان جدید در مقابل بازدیدکنندگان قدیمی: چند بازدیدکننده از میان تمام ترافیک شما مجددا و چند نفر جدید به وبسایت شما مراجعه می کنند؟
هر دو نوع بازدیدکننده خوب است. بازدیدکنندگان جدید افرادی هستند که شما را از میان تمام کانالهای مختف پیدا کرده اند.
بازدیدکنندگان قدیم افرادی هستند که شما به آنها دلایل قانع کننده ای ارائه کرده اید تا مجددا به وبسایت شما مراجعه کنند.
تاثیرگذاری توسط کانال: کدامیک از کانالها و یا منابع مرتبط بیشترین ترافیک را برای شما می فرستد؟ بر نتایج بلندمدت و نه کوتاه مدت ترافیک که از پوشش خبری و یا انتشار در مطبوعات به شما فرستاده می شود، متمرکز شوید.
گامهای ایجاد بهبود
کلمات کلیدی
از کلمات کلیدی جدید و یا از کلمات کلیدی متفاوت موجود استفاده کنید تا ببینید که کدامیک از این کلمات کلیدی، ترافیک بیشتری را به سمت شما ارسال می کند. از آنجا که هر صفحه وبسایت شما میتواند چندین کلمه کلیدی را در خود جا دهد،
فرصتهای زیادی برای شما برای انتخاب کلمات کلیدی مناسب به وجود می آید.
SEO
ببینید آیا با تغییر یک عامل ساده در صفحه SEO میتوانید تعداد بازدیدکنندگان خود را افزایش دهید. این عوامل شامل عنوان صفحه ها، تگهای جایگزین برای تصاویر و یا هدرها هستند. به عنوان یک آزمون ساده بیایید به تمام تصاویر خود متنهای جایگزین اضافه کنید تا ببینید که آیا ترافیک بیشتری از سمت نتایج جست وجوی تصاویر از گوگل به سمت شما می آید.
تبدیل ها
از ایده های جدید برای طراحی فرم های تبدیل و یا صفحات فرود خود استفاده کنید. به عنوان نمونه، طرح خود را با تغییر دادن نحوه قرار دادن فرم و یا قرار دادن عکسهایی در صفحه فرود خود که کاملا با طراحی قبلی شما متفاوت است،
جدید کنید. شما میتوانید از تست A/B برای یافتن بهترین طرح برای بالا بردن نرخ تبدیل خود استفاده کنید.
محتوا
کاملا مشخص است که کدامیک از محتوای شما برای شما تعداد بیشتری lead و ترافیک را به ارمغان میآورند و این یک فرصت مناسب برای تمرکز بر این دسته از محتواها و تلاش برای بهبود محتواهایی که تاکنون کارآیی خوبی نداشته اند، است.
شبکه های اجتماعی
ارزیابی کنید تا دریابید که کدامیک از شبکه های اجتماعی شما بیشترین تعداد بازدیدکننده وبسایت و بیشترین تعداد lead را تولید می کنند.
در این صورت این امکان برای شما فراهم میشود که بتوانید تمرکز بیشتری بر بهترین کانالهای خود داشته باشید و کانالهایی که کارآیی خوبی ندارند را بهبود دهید.
پرورش lead و بازاریابی ایمیلی
ممکن است که شما بیش از حد برای مخاطبان خود
ایمیل ارسال کنید و یا برعکس به تعداد کافی برای
آنها ایمیل نفرستید.
ممکن است CTA های موجود در ایمیل برای شنوندگان شما مناسب نباشد. همواره آزمایش کنید و روشهای خود را بسنجید.
پیشنهاد می کنیم این مطالب رو هم ببینید::
- بازاریابی دیجیتال چیست (بخش اول) در بازاریابی دیجیتال در واقع از روشهای بازاریابی آنلاین استفاده...
- بازاریابی دیجیتال چیست (بخش دوم) ادامه مبحث بازاریابی دیجیتال گام سوم : از شبکه های...
- بازاریابی هوشمندانه (بخش چهارم) ادامه مبحث بازاریابی هوشمندانه 21.اهمیت طراحی و رنگ در تبلیغات...
- تبلیغات اینترنتی چیست انواع و مزایای استفاده از آن تبلیغات اینترنتی چیست؛ انواع و مزایای استفاده از آن آیا...
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.