بازاریابی احساسی
احساسات با ایجاد مشتریانی وفادار و مشتاق چه ارتباطی دارد؟ همه چيز.
در اینجا همه مواردی است که باید در مورد بازاریابی احساسی بدانید ، به علاوه سایر اصول و تئوری های مهم دیگری که می توانند بازاریابی شما را بیش از حد جبران کنند و مردم را برای خرید محصولات یا خدمات شما تحت تأثیر قرار دهند.
بازاریابی احساسی چیست؟
بازاریابی احساسی به بازاریابی و تبلیغاتی گفته می شود که در درجه اول از جذابیت های احساسی استفاده می کند تا مشتریان و مشتریان احتمالی شما محصولات یا خدمات شرکت شما را متوجه شوند ، به خاطر بسپارند ، به اشتراک بگذارند و بخرند. بسیاری از احساسات مختلف ، اما هشت احساس اصلی وجود دارد: خشم ، ترس ، غم ، انزجار ، تعجب ، انتظار ، اعتماد و شادی.
آیا بازاریابی احساسی بر آنچه مردم می خرند تأثیر دارد؟
مطالعات نشان می دهد که خاطرات قدرتمند ناشی از تجربیات شدید عاطفی است. تلاش های بازاریابی که به آن خاطرات کمک می کند به احساسات شدید دسترسی پیدا می کنند. این احساسات اغلب مسئول آن خرید گران قیمت هستند که به دلیل هوس بازی انجام می شود.
در حقیقت ، محتوای احساسی در تبلیغات بسیار تأثیرگذارتر از محتوای آموزنده آن است. به گفته کارشناسان ، بازاریابی با محتوای احساسی دو برابر موفقیت در بازاریابی با استفاده از محتوای آموزنده است.
چرا احساسات قانع کننده تر از اطلاعات است؟ مغز ما در پردازش احساسات عالی است. مغزها احساسات را به سرعت درک و تفسیر می کنند و حافظه آن احساسات برای مدت طولانی ادامه می یابد.
تجارت شما از کدام احساسات برای تقویت قدرت یک پیام بازاریابی استفاده می کند؟
شما باید یکسری احساسات را در نظر بگیرید ، اما می توانند به راحتی به دو دسته تقسیم شوند: احساسات مثبت ، احساس خوب و احساسات منفی مانند ترس و عصبانیت. شاید فکر کنید که احساسات مثبت انتخاب بهتری است ، اما همیشه اینطور نیست. جذابیت های احساسی مثبت و منفی می توانند به همان اندازه قانع کننده باشند. به کسب و کار خود فکر کنید و اینکه کدام یک از جذابیت های احساسی زیر برای هویت برند شما بهتر است.
اعتماد به نفس
درخواست های عزت نفس ، تمایل مشتری به احساس خوب نسبت به خود را هدف قرار می دهد. ایجاد این احساسات خوب باعث می شود تا برداشت مثبت مشتری از محصول شما افزایش یابد.
استفاده از یک پیام بازاریابی احساسی ، احساس اصالت بیشتری دارد. روی پیام هایی تمرکز کنید که برای مخاطب شما شخصی هستند و پیامی را که به طرز مثبت در آن طنین انداز است استفاده کنید.
مرجع و کارشناسان
اعتبار و نظر بی طرفانه می تواند تأثیر گسترده ای بر نظر مصرف کننده داشته باشد. شنیدن نظر متخصص در مورد یک موضوع ادعا را باورپذیرتر کرده و وزن بیشتری را برای مصرف کنندگان به همراه دارد. یک متخصص با شناخت کافی از نام خود پیدا کنید که کلمات وی وزن داشته باشد ، یا با استفاده از رویکرد زبانه گونه متخصص خود را ایجاد کنید.
خوشبختی
کمپین هایی که احساسات خوب ، شادی و خوشحالی را به ذهن متبادر می کنند روش های قدرتمندی برای ارتباط با مصرف کنندگان هستند. به این دلیل که اشتیاق مسری است. این یک دلیل است ، به عنوان مثال ، چرا نشان تجاری مثبت باعث ایجاد هویت تجاری قوی تر در مقایسه با عنوان منفی می شود.
سعی کنید زبان مثبتی را در بازاریابی خود بگنجانید: سرگرمی ، موفقیت ، شادی … این به مصرف کنندگان ارتباط مثبت و لذت بخشی با نام تجاری شما می بخشد. و سپس ، آنها عشق را به اشتراک می گذارند.
غمگینی
بازاریابی که مردم را غمگین می کند قدرتمند است.
شاید تعجب کنید که چرا هر شرکتی عمداً قلب مخاطبان خود را می شکند. به این دلیل است که در بازاریابی ، ایجاد غم و اندوه می تواند افراد را ترغیب به عمل کند. به مشتریان مشكلی نشان دهید و نشان دهید كه چقدر ناراحت كننده و دشوار است. سپس راه حل را برای آنها فراهم کنید و آنها را از غم و اندوه به سمت توانمند سازی سوق دهید.
ترس
ترس یک احساس اولیه است که بازاریابان برای ایجاد انگیزه در تغییر از آن استفاده می کنند. درخواست های ترس تأثیرگذار است ، اما باید از آنها به دقت استفاده شود. تجدیدنظرهایی که خیلی شدید یا به سختی ارائه می شوند ، گاهی اوقات نتیجه معکوس می دهند.
یکی از دلایل این امر این است که افراد تمایل دارند از تصاویر ناخوشایند یا ناراحت کننده پرهیز کنند. اما ترس انگیزه آور است زیرا ما از نظر بیولوژیکی برنامه ریزی شده ایم که از موقعیت های ترسناک فرار کنیم. بدن و ذهن ما را وادار می کند که وقتی با چیزهای ترس آور روبرو می شویم ، اقدام کنیم. در بازاریابی ، می توانید تهدیدی روشن – مانند سرطان ریه برای افراد سیگاری – را نشان دهید و سپس راه فرار از آن را به بینندگان ارائه دهید.
خشم و انزجار
خشم و انزجار احساسات منفی هستند ، اما اگر از آنها به درستی در یک کارزار استفاده شود ، باز هم می توانند واکنش مثبتی ایجاد کنند. کمپین همیشه “مثل یک دختر” عبارتی تحقیرآمیز ، عصبانیت برانگیز داشت و آن را به یک تجربه مثبت و به یاد ماندنی تبدیل کرد.
بسیاری از شرکتها از خشم نیز استفاده خواهند کرد ، اما آنها این خشم را نسبت به رقبا هدف خود قرار می دهند. وقتی Dollar Shave Club نارضایتی از خرید تیغ های تجاری را به تصویر کشید ، آنها به یک مشکل مشترک دامن زدند. سپس آنها راه حل خود را ارائه دادند. استفاده از عصبانیت نسبت به رقبا یک استراتژی عالی برای تشویق مشتریانتان است که به جای آن برند شما را امتحان کنند.
پیشنهاد می کنیم این مطالب رو هم ببینید::
- 10 دلیل خرید نکردن مشتری دلیل خرید نکردن مشتری مشتری چیست؟ به این 10 دلیل...
- استراتژی جذب مشتری 3 مرحله جهت متناسب کردن پیام بازاریابی برای مشتریان ...
- 8 تکنیک طلایی ایجاد نیاز در مشتری 8 تکنیک ایجاد نیاز در مشتری ایجاد نیاز در مشتری...
- پیشنهادهای احساسی پیشنهادهای احساسی استفاده از قدرت یک پیشنهاد فروش احساسی (ESP)...
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.