انواع مختلف فروش
انواع مختلف فروش
هنگامی که به فروش فکر می کنید، اولین چیزی که به ذهن شما خطور می کند این هست که چطور می توانم بیشتر سود کنم. این کاملا طبیعی است، اما حقیقت این است که فروش چیزی فراتر از تاکتیک است. برای درک واقعی و موفقیت در صنعت فروش، باید کل صنعت را بشناسید.
فروش B2B یکی از انواع مختلف فروش
فروش B2B یا فروشی که یک کسب و کار با یک کسب و کار دیگر معامله می کند ، فروش هایی است که اغلب پیچیدهتر هستند، بازیکنان بیشتری را درگیر میکنند و بیشتر از فروش B2C (کسب و کار به مصرفکننده) طول میکشند.
آنها همچنین معمولاً با مقادیر بیشتری از درآمد نسبت به فروش B2C سر و کار دارند و تمایل دارند به جای خریدهای یکباره بر روابط بلندمدت تمرکز کنند.
انواع فروش B2B
فروش تدارکات: کسب و کارها لوازم مورد نیاز برای راه اندازی سایر مشاغل (لوازم اداری، لوازم نظافت و غیره) را می فروشند.
فروش توزیعی: کسبوکارها محصولات را به توزیعکنندگانی میفروشند که سپس همان محصول را به مصرفکننده میفروشند (مواد غذایی، داروسازی، فروشگاه های زنجیره ای و غیره).
فروش خدمات: کسب و کارها خدمات (محسوس یا دیجیتال) مورد نیاز برای اجرای سایر مشاغل (مشاوران، نرم افزارها و غیره) را می فروشند.
شایان ذکر است که بسیاری از مشاغل B2B نیز می توانند در فروش B2C فعالیت کنند. فروشگاههای لوازم اداری هر روز تراکنشهای B2C را انجام میدهند، اما می توانند با کسب و کارهای بزرگتر مثل شرکت ها هم قرارداد ببندد و به آنها هم محصول خود را بفروشد.
این مقاله رو از دست ندین :قاب بندیfraiming effect و افزایش فروش
فروش B2C یکی دیگر از انواع مختلف فروش است
همانطور که قبلا ذکر شد، بر خلاف فروش B2B، فروش B2C معاملاتی بین فروشنده و مصرف کننده فردی است.
یک اشتباه رایج هنگام فکر کردن به فروش B2C این است که فرض کنیم فروشنده نیز خالق محصول است.
ممکن است چنین باشد، اما فروش B2C به توزیع کنندگان نیز مربوط می شود.
به عنوان مثال، فیلیمو یک فروشنده B2C است زیرا اشتراک ها را به مصرف کنندگان فردی می فروشد.
تفاوت اصلی بین فروش B2C و فروش B2Bکه از انواع مختلف فروش هستند رویکرد به خریداران است. فروش B2B به مراتب بیشتر بر لجستیک، مذاکره و روابط بین خریدار و فروشنده متمرکز است.
از طرف دیگر، فروش B2C که از انواع مختلف فروش هستندهمه چیز در مورد برند، قیمت و واکنش احساسی است. یک فروشنده موفق B2C می داند که چگونه برند خود را در سطح احساسی به عموم مردم منتقل کند.
این ویدئو رو از دست ندین.
پیشنهاد می کنیم این مطالب رو هم ببینید::
- 10 دلیل خرید نکردن مشتری دلیل خرید نکردن مشتری مشتری چیست؟ به این 10 دلیل...
- تکنیک فروش چرخشی (SPIN) در فروش تکنیکهای فروش قدیمی دیگر در تجارت نوین امروزی خیلی کاربرد...
- 54 نوع استراتژی بازاریابی تیم های بازاریابی از طیف گسترده ای از استراتژی ها...
- 7 نکته روانشناسی که فروش شما را سرسام آور افزایش می دهد مقدمه دوست خوبم سلام. من بهزاد دربهشتی هستم.کارشناس ارشد مهندسی...
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.