افزایش نرخ تبدیل
چهار اهرم برای افزایش کارایی فروش تان وجود دارد .فرصت های بیشتر، فرصت های بزرگتر، افزایش نرخ تبدیل و کاهش زمان تبدیل .
این مقاله روی سومین مورد از چهار اهرم فروش تمرکز می کند که افزایش نرخ تبدیل است.
نرخ تبدیل ( convertion rate ) به شدت مهم است، کارخانه فروش شما براساس نرخ تبدیل کار می کند ، یعنی اگر شما ۱۰۰ فرصت وارد کارخانه فروش خود کنید و نرخ تبدیل شما ۱۰ درصد باشد فقط ۱۰ نفر از این ۱۰۰ نفر به مشتری تبدیل می شوند و ۹۰ نفر در بخش های مختلف از نشتی ها خارج شده و دور ریز می شوند. پس اگر شما نرخ تبدیل تان را از ۱۰ به ۱۵ برسانید فروش تان ۵۰ درصد افزایش پیدا می کند.
4 راه برای افزایش نرخ تبدیل:
1. با افراد صحیح کار کنید:
وقتی سراغ فرصت های جدید می روید ممکن است با افراد مختلفی وارد مذاکره شوید افرادی که تصمیم گیرنده اند کارمندان پیرو مدیران افرادی که روی تصمیم مدیران تاثیر می گذارند.
ارتباط گرفتن با کارمندان غیر تصمیم گیر کار سختی نیست، اما این کار از شما زمان زیادی می گیرد ولی بازدهی خیلی کمی دارد.
از سمتی دیگر، سر تصمیم گیرندگان خیلی شلوغ است و برای شما وقت کافی ندارند که بخواهند آن را هدر دهند. تنها کاری که می توانند برای شما انجام دهند، این است که جواب مثبت یا منفی شان را به شما اعلام کنند. اگر متوجه شدید که نمیتوانید با افراد درست ارتباط برقرار کنید، حتما روی این مهارتتان کار کنید.
2. قبل از دعوت، خودتان بروید
بعضی از کسب و کارها، فرآیند پیچیده ای برای خرید خدمات و محصولات دارند :
مناقصه، دریافت پیشنهادنامه و قیمت و …
عیبی که این روش درخواست قیمت دارد، این است که در بیشتر موارد، کسب و کارها قبل از ارسال فرم درخواست قیمت، ذهنیتی درباره قیمت دارند.
سعی کنید خودتان نیاز آنها را تشخیص داده و به عنوان مشاور قبل از اینکه آنها بخواهند مناقصه ای برگزار کنند به آنها کمک کنید.
به این شکل شما در صدر فروشنده ها به آن کسب و کارها، قرار خواهید گرفت.
3.در سریع ترین زمان ممکن، فرصت های غلط را از کاریز خارج کنید
بالا بردن نرخ تبدیل، بیشتر از اینکه درباره متقاعد کردن افراد برای خرید باشد ، درباره گشتن دنبال فرصت های خوب است. اگر می خواهید به عنوان یک فروشنده تاثیرگذار عمل کنید، مجموعه ای از مشخصات خریدار ایده آل خود را تعریف کنید و مشتریانتان را با آنها تطبیق دهید. اگر فرصت شما با آن ویژگی ها مطابقت نداشت، هر چه سریعتر کار با او را رها کنید.
4.کسب و کار مشتریانتان را بهتر از رقبا بشناسید
این یکی از مهمترین نکاتی هست که همیشه به خوبی کار می کند. افراد و شرکت هایی که از شما خرید می کنند احتمالا در جستجوی رفع یک نیازی خواسته خود هستند، اگر دقیقا متوجه شوید که آنها چه کار می کنند، می توانید نقاط مشترک نیازها و درخواست های آنها را با توانمندی های کسب و کارتان، به آنها نشان دهید و ببینید که نرخ تبدیلتان چقدر تغییر می کند.
یکی از اعضای تیم فروش ما همیشه 50 درصد از فرصت هایش را به مشتری تبدیل می کرد. جمله ای که ما زیاد از مشتری هایش می شنیدیم، چیزی شبیه به این بود:(اگه قیمتتون یه کم بالاترم بود، بازم ازتون خرید می کردیم…چون شما دقیقا میدونین ما دنبال چی هستیم و راه حلی که نشون میدین همون چیزیه که به دردمون میخوره)
پس اگر به دنبال درآمد بیشتر از طریق فروش هستید از این موضوع غافل نشوید.
بعدی: افزایش سرعت در کاریز فروشتان، آخرین مقاله درباره چهار اهرم افزایش جریان در کاریز.
پیشنهاد می کنیم این مطالب رو هم ببینید::
- روش فروش SNAP چیست؟ جیل کنرات (Jill Konrath) سخنران و مشاور فروش شرکتهای آیبیام،...
- 11 پیشنهاد عالی برای افزایش نرخ تبدیل نرخ تبدیل، درصدی از بازدیدکنندگان وبسایت شما هستند که با...
- 8 روش یافتن مخاطب هدف در اینستاگرام یافتن مخاطب هدف در اینستاگرام تعداد فالوورهای اینستاگرام شما...
- بازاریابی آنلاین ( فصل چهارم) خوب دوستان عزیز به فصل چهارم خوش آمدید. در فصل...
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.