افزایش فروش با روانشناسی فروش
روانشناسی فروش
فروش به مشتریان بالقوه شما شناخت آنها ممکن است دشوار باشد. با این حال، رویکردی وجود دارد که میتوانید انجام دهید که در واقع دنیایی از تفاوت را ایجاد میکند به ان صورت که بر آنچه ارائه میدهید تمرکز کنید. به اینکه چگونه میتوانید به آنها کمک کنید مشکلاتی را که ممکن است تجربه کنند را حل کنید. وقتی آنها بدانند که می توانید مشکلشان را حل کنید قطعا با شما تجارت می کنند.
1.ایجاد ارتباط
ایجاد رابطه با کسی می تواند نسبتاً آسان باشد. شما می توانید این کار را به سادگی با یافتن نقاط مشترک انجام دهید. به عنوان مثال، وقتی که متوجه می شوید آنها هم عاشق فصل بهار هستند خیلی راحت می توانید با آنها ارتباط بگیرید. یا حتی می توانید نقاط مشترک را از روی علاقه به نوشیدنی ها یا مکان های خاص پیدا کنید.
2.به نگرانی های آنها گوش دهید
اکنون وقت آن است که به نگرانی های این شخص گوش فرا دهید. به عنوان مثال اگر شما فردی هستید که متون مردم را ویرایش می کنید، باید به دقت گوش کنید زیرا آنها به شما می گویند که چگونه دست نوشته هایشان به هم ریخته است، و نمی دانند چگونه آن را سازماندهی کنند. همچنین میخواهید قبل از انتشار کتاب، از آنها سؤال کنید که اهدافشان چیست و دوست دارند چگونه به نظر برسد. شما می خواهید در مورد موضوع دست نوشته آنها فکر کنید و آشنایی خود را با آن موضوع خاص در نظر بگیرید.
3.زمانی محصولات خود را معرفی کنید که می توانید به آنها کمک
کنید
اگر فکر می کنید واقعاً می توانید به این شخص کمک کنید، وقت آن رسیده است که خدمات خود را ارائه دهید. برای مثال، اگر در زمینه مدیریت پول متخصص هستید و این شخص پیشنویس کتابی در مورد چگونگی ثروتمند شدن نوشته است، شما دو نفر کاملاً مناسب خواهید بود!
سپس می توانید خدمات خود را به آنها ارائه دهید و به آنها توضیح دهید که ویرایش کتاب آنها دقیقاً چه هزینه ای برای شما دارد و چگونه به آنها کمک می کنید تا آن را سازماندهی کنند، از شر هر گونه نقطه گذاری بد خلاص شوند، و آن را برای خوانندگان خود در دسترس و سرگرم کننده تر کنند! اگر آنها ارزش چیزی را که شما ارائه می دهید درک کنند، به احتمال زیاد با شما تجارت خواهند کرد.
از طرف دیگر، اگر شما یک کارشناس امور مالی شخصی هستید و خریدار بالقوه شما دست نوشته ای در مورد باغبانی نوشته است که نیاز به ویرایش گسترده دارد، باید به آنها اطلاع دهید که این حوزه تخصص شما نیست و او را باید به دوستی که باغبان است ارجاع دهید. آنها احتمالاً احساس رضایت خواهند کرد زیرا شما در مورد نقاط قوت و ضعف خود با آنها صادق بودید.
4. اگر مطمئن هستید که چیزی مناسب نیست، به خریدار بالقوه
خود اطلاع دهید
تلاش برای فروش اجباری می تواند وسوسه انگیز باشد. با این حال، معمولاً منجر به نارضایتی هر دو طرف میشود و اگر کسی که واقعاً علاقهای ندارد با شما تجارت کند، میتواند منجر به یک رابطه پرتنش شود.
اگر واقعاً فکر میکنید که شما دو نفر در این لحظه مناسب نیستند، از گفتن این موضوع به شیوهای مودبانه نترسید. به جای تلاش برای فروش اجباری، بهتر است آنها را به شخص دیگری ارجاع دهید که مجهزتر است تا به آنها در حل مشکل کمک کند.
اگر چه این غیر منطقی است، اما استفاده بهتر از زمان شما است. اکنون می توانید انرژی خود را صرف شخصی کنید که واقعاً مشتاق استفاده از محصولات و خدمات شما است! علاوه بر این، مشتری شما متوجه خواهد شد که شما همیشه در مورد آنچه می توانید و نمی توانید ارائه دهید صادق هستید. این احتمالاً باعث ایجاد اعتماد در بین مشتریان شما می شود که برای تجارت عالی است!
5.همیشه در مورد آنچه ارائه می دهید صادق باشید
شما میتوانید با توجه به ظرفیتهای خود در میان دیگران متمایز شوید. همه دوست دارند دقیقا بدانند که به چه چیزی وارد می شوند تا بتوانند خودشان تصمیم بگیرند که آیا ارزش آن قیمت را دارد یا خیر. خوشبختانه، اجازه دادن به خریدار که احساس کند کنترل این تصمیم را در دست دارد، معمولاً منجر به افزایش فروش می شود. شفاف بودن در مورد خدمات خود باعث ایجاد اعتماد می شود و همچنین راه بسیار موثری برای مدیریت زمان شما است.
پیشنهاد می کنیم این مطالب رو هم ببینید::
- 7 نکته روانشناسی که فروش شما را سرسام آور افزایش می دهد مقدمه دوست خوبم سلام. من بهزاد دربهشتی هستم.کارشناس ارشد مهندسی...
- 12 روش برای افزایش فروش آیا فرصت های افزایش فروش و کسب درآمد بیشتر را...
- 5 گام برای غلبه بر ترسهای تولید لید در فروش این بحرانی ترین مرحله از کل فرآیند فروش است و...
- 10 دلیل خرید نکردن مشتری دلیل خرید نکردن مشتری مشتری چیست؟ به این 10 دلیل...
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.