استفاده از اثبات اجتماعی برای افزایش فروش
وقتی صحبت از رشد یک کسب و کار می شود، اساساً به یافتن مشتریان ایده آل خود و سپس متقاعد کردن آنها مبنی بر اینکه کسب و کار شما کسب و کار مناسبی برای کار است، خلاصه می شود.
در حالی که این فرآیند دو مرحله ای ممکن است در تئوری بسیار آسان به نظر برسد، اگر تا به حال سعی کرده باشید آن را در عمل انجام دهید، می دانید که اینطور نیست. “هیچ وقت کسب و کاری نبوده است که بدون فروش موفق شود.”
بنابراین، چگونه می توانید مشتری ایده آل خود را متقاعد کنید که کسب و کار شما محصول مناسبی را برای او (مشتری) ارائه می کند؟ برای کمک به افزایش فروش، حسی از اثبات اجتماعی در مورد کسب و کار خود ایجاد کنید.
اثبات اجتماعی یعنی چی؟ همانطور که توسط ویکی پدیا تعریف شده است، “اثبات اجتماعی یک پدیده روانی و اجتماعی است که در آن افراد اعمال دیگران را در تلاش برای انعکاس رفتار صحیح در یک موقعیت معین فرض می کنند.” از نظر رشد کسب و کار یا افزایش فروش، اثبات اجتماعی استاندارد طلایی برای متقاعد کردن مردم به این است که شما کسب و کار مناسبی برای نیازهای آنها هستید.مطالعات نشان داده اند که اثبات اجتماعی مثبت در ترغیب افراد به انجام کاری موثرتر است تا اینکه به آنها قول بدهیم که در پول خود صرفه جویی می کنند.
در ادامه سه راه وجود دارد که می توانید امروز برای کسب و کار خود اثبات اجتماعی را نشان دهید:
1. نظرات آنلاین بیشتری دریافت کنید و از آنها به طور مؤثرتری استفاده
کنید
بررسی های آنلاین برای تبدیل مشتریان بالقوه به مشتریان اهمیت بیشتری پیدا می کند. 90٪ از مصرف کنندگان فکر می کنند که بررسی ها و ارجاع ها مهم تر از هر اطلاعاتی است که توسط یک فروشنده ارائه می شود. و 74 درصد از مشتریان می گویند که به شرکت هایی با نظرات مثبت اعتماد می کنند. منصفانه است که بگوییم مشتریان بالقوه شما به بررسی های شما توجه می کنند.
اطمینان حاصل کنید که حضور اجتماعی و آنلاین شما خوب است و مشتریان قبلی شما می توانند نظرات خود را بگذارند و شما را به راحتی پیدا کنند. ترغیب کردن مشتریان گذشته خود به صحبتی که با مشتریان احتمالی دارید، راهی عالی برای متقاعد کردن مشتریان احتمالی به نفع شماست. حداقل شامل پر کردن کامل پروفایل های رسانه های اجتماعی (به ویژه فیس بوک)، صفحه Google برای کسب و کار من و Yelp است.
یک مطالعه نشان داد که از هر 10 مشتری راضی، 9 نفر در صورت درخواست، مایل به ارائه یک بررسی آنلاین هستند. اکثر کسب و کارها اصلا توجهی به نظرات دیگران ندارند، بنابراین این یک فرصت عالی برای استفاده و ایجاد اثبات اجتماعی است. حتی می توانید این مرحله را خودکار کنید.
وقتی نظرات مثبت شروع شد، از فرصت استفاده کنید و آنها را در رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارید. این نه تنها محتوای بیشتری را برای اشتراکگذاری در اختیار شما قرار میدهد، بلکه اشتراکگذاری محتوای تولید شده توسط کاربر به شما کمک میکند تا در ذهن دنبالکنندگان خود جا باز کنید و همچنین به تقویت حس اثبات اجتماعی در اطراف کسبوکارتان کمک میکند. حتی زمانی که بررسیها چندان مثبت نیستند، پاسخ دهید و سپس زمان بگذارید و به اشتراک بگذارید که در کجا مشکل را حل کردهاید و آن را به یک موقعیت مثبت تبدیل کردهاید.
2.برای ایجاد حس اثبات اجتماعی، تا حد امکان عکسها را به اشتراک
بگذارید
افزودن عکسها به توصیفات، مطالعات موردی یا بررسیها، آنها را باورپذیرتر میکند. مطالعات اخیر نشان داده است که قرار دادن عکس باعث افزایش اعتماد در بین همه شرکت کنندگان در مطالعه شده است.
برای عملی کردن این موضوع، قبل از خروج از کار تکمیل شده عکس بگیرید و هنگام صحبت در مورد کاری که انجام می دهید، آن را در وب سایت و رسانه های اجتماعی خود قرار دهید
3. از داستان ها برای ارتباط با مشتریان احتمالی خود استفاده کنید
به اشتراک گذاری داستان های خود یک راه ساده برای افزایش فروش است. مطالعات نشان داده است که یک داستان خوب با انتشار ماده شیمیایی عصبی اکسی توسین، مخاطبان خود را بازتر، قابل اعتمادتر و همدل تر می کند. در مقابل، برچسب زدن یک گزاره به عنوان “واقعیت” باعث می شود که ما به طور طبیعی بیانیه را بیشتر زیر سوال ببریم.
داستانها همچنین از مکالماتی پشتیبانی میکنند که به ما امکان میدهند خیلی بیشتر از واقعیتها با یکدیگر ارتباط برقرار کنیم. آنچه را که به یاد می آوریم با دیگران به اشتراک می گذاریم و به سادگی داستان ها را بیشتر از اینکه حقایق را به خاطر بسپاریم به یاد می آوریم.
“همه بازاریاب ها داستان می گویند”، داستان ها است و نه ویژگی ها یا مزایای یک محصول خاص که از فردی به فرد دیگر سرایت می کند. این، همراه با این واقعیت که اثبات اجتماعی مثبت تأثیر بیشتری در متقاعد کردن کسی برای خرید دارد، داستانهایی درباره تجربه، چالشها و نحوه کمک به مشتری شما بسیار قدرتمند میکند.
دریافت نظرات بیشتر، استفاده موثر از آنها در سایر زمینههای بازاریابی، افزودن عکسها به ترکیب و بیان داستانهای قدرتمندتر مشتری، همگی این حس بینظیر اثبات اجتماعی را ایجاد میکنند. با استفاده از اثبات اجتماعی به نفع خود، می توانید افراد بیشتری را متقاعد کنید که کسب و کار مناسبی با نیازهای آنها هستید و می توانید فروش خود را افزایش دهید.
پیشنهاد می کنیم این مطالب رو هم ببینید::
- تکنیک اثبات اجتماعی و 5 راه استفاده از آن آیا می خواهید از تکنیک اثبات اجتماعی برای افزایش نرخ...
- ترفند بهبود تجربه مشتری در رستوران ( مرجع کامل) اگر صاحب یا مدیریت یک رستوران هستید، درست مانند هر...
- 8 تکنیک فروش در خرده فروشی ها ( مرجع کامل) تکنیک فروش در خرده فروشی ها 1. داستان بگویید از نظر...
- 16 ترفند ذهنی برای افزایش فروش ( بخش اول ) ترفند ذهنی برای افزایش فروش فروش در طول سال...
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.