اخلاق بازاریابی
فروش نباید شلخته باشد.در طول هر بحثی در مورد اخلاق بازاریابی، کسی رامیشناختم که همیشه در مورد بعضی افراد می گفت:
«من هرگز با کسی که در بازاریابی کار میکند قرار ملاقات نمیگذارم».
وقتی دلیلش را جویا شدم، پاسخ داد:
«این خیلی شلخته است. انتخاب آن خط کاری چیزهای زیادی در مورد یک شخص می گوید.»
از آنجایی که من جوان و تأثیرپذیر بودم، این احساس در من باقی ماند. بنابراین، سالها بعد که میخواستم یاد بگیرم چگونه یک نویسنده مستقل شوم و کپیرایتینگ و بازاریابی محتوا را کشف کردم، طبیعتاً دچار تضاد شدم.
در آن زمان دو چالش داشتم:
- تبلیغ کسب و کار نویسندگی خود به مشتریان بالقوه
- توجیه نرخ های رقابتی و ارائه بازگشت سرمایه به مشتریانی که من را استخدام کرده اند
یادگیری در مورد اخلاق در بازاریابی هر دوی این مسائل را حل کرد.
اخلاق بازاریابی با نشان دادن تعهدی استوار به بهترین منافع مشتریان در نوشتار متقاعدکننده شما، یکپارچگی را به کسب و کار شما می آورد. شما محصولات یا خدمات خود را با صداقت تبلیغ می کنید، به شیوه ای که به افراد مناسب کمک می کند پیشنهادات شما را پیدا کنند.
بازاریابهای اخلاقی نمیخواهند مبهم دیده شوند
زمانی که بازاریابهای با وجدان و اخلاقی که پیشنهادهای قانونی، ایمن و مفید دارند، نمیخواهند با کسانی که از اخلاق در بازاریابی استفاده نمیکنند ارتباط برقرار کنند، اغلب از تبلیغ کامل محصولات یا خدمات خود خودداری میکنند.
اما اگر یک پیشنهاد عالی دارید، بازاریابی ضعیف در واقع به همه ضرر می رساند.
من را به یاد یکی از قوانین سونیا سیمون برای امرار معاش آنلاین می اندازد…
در اخلاق بازاریابی هیچ چیز خودش را نمی فروشد
ابتدا باید مطمئن می شدم که خدمات نوشتاری من می تواند به کسب و کارها در رسیدن به اهدافشان کمک کند و سپس متوجه می شدم که داستان بازاریابی من کسی را فریب نمی دهد.من همچنین با انجام ندادن آنچه قول داده بودم از کسی کلاهبرداری نکردم.
خدمات من شایستگی بازاریابی را داشتند، و اگر می خواهید به عنوان یک نویسنده مستقل درآمد کسب کنید، همین امر در مورد تجارت نویسندگی شما نیز صادق است.
هر محصول یا خدمات قابل توجهی که ارائه می کنید، شایسته بازاریابی اخلاقی درخشان است.
اخلاق در بازاریابی چگونه است؟
خوشبختانه (با فرض اینکه در ابتدا یک شهروند درستکار هستید)، لازم نیست این بخش از تجارت خود را بیش از حد پیچیده کنید.
اخلاق بازاریابی برای نویسندگان حرفه ای می تواند به سادگی باشد:
- گفتن حقیقت
- ذکر منابع مناسب در محتوای خود
- احترام گذاشتن به نظرات مختلف
- اولویت قرار دادن نیازهای مشتریان بالقوه
- ارائه خدمات عالی به مشتریان
- مدیریت یک جامعه آنلاین
- پذیرفتن مسئولیت اعمال خود
برای اداره یک کسب و کار لازم نیست ارزش های از قبل موجود خود را رها کنید. شما می توانید (و باید) کاری کنید که آنها برای ایده های کسب و کار آنلاین شما کار کنند.
پیشنهاد می کنیم این مطالب رو هم ببینید::
- چگونه با بازاریابی محتوا اعتماد ایجاد کنیم بازاریابی محتوا بازاریابی سنتی بسیار مهم است – همه چیز...
- تکنیک نوشتن متقاعدکننده تکنیک نوشتن متقاعدکننده آیا می خواهید از نوشتن متقاعد...
- 9 قانون مهم در مدیریت بازاریابی مدرن بازاریابی مدرن بعنوان رویکرد و نگاهی جدید و تکنولوژیکی به...
- بازاریابی رسانه های اجتماعی بازاریابی رسانههای اجتماعی یک نوع بازاریابی اینترنتی است که شامل...
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.