آنچه رنگ در مورد تجارت شما می گوید
ممکن است تعجب کنید اگر بدانید که تنظیمات رنگی شما چیزهای زیادی در مورد شما نشان می دهد.رنگ تأثیر عمیق و غالباً ناخودآگاه بر رفتار ما دارد. از رنگ اغلب برای ترغیب یا تأثیرگذاری بر ما استفاده می شود.
بر اساس مطالعه ای که تأثیر رنگ بر فروش را بررسی می کند ، 6/92 درصد از افراد مورد بررسی CCI: موسسه تحقیقات رنگ گفتند که مهمترین عامل هنگام خرید محصولات ، رنگ است.
مطالعه دیگری نشان داد که افراد در طی 90 ثانیه در مورد شخص ، محیط یا چیزهایی ناخودآگاه قضاوت می کنند. این قضاوت ، در 62٪ -90٪ نمونه ها ، فقط توسط رنگ تأثیر پذیرفته است.
رنگ تأثیر مهمی در نحوه درک ما از جهان دارد.
اگر کسب و کار خود را شروع می کنید یا نام تجاری جدیدی را تغییر نام می دهید و به هویت برند خود فکر می کنید ، باید بدانید که رنگ چگونه بر رفتار مصرف کننده تأثیر می گذارد.
نحوه استفاده از آن در تجارت خود می تواند به طور قابل توجهی در تبدیل موثر بازدید کننده به فروش تأثیر بگذارد.
بیایید نگاهی دقیق تر بیندازیم.
رنگ: واقعاً در چشم بیننده
تأثیرات رنگ بر روی هر فرد می تواند بسیار ذهنی و عمیقا شخصی باشد.
انتخاب رنگ مناسب برای تجارت شما بسیار مهم است ، زیرا باید مورد توجه مشتریان و چشم اندازهای شما باشد.
بیایید نگاهی بیندازیم به علمی که ما رنگ را می بینیم تا این اهمیت را نشان دهد.
ما می توانیم از نیوتن تشکر کنیم که کشف کرده است رنگ احساس تابیدن نور از چیزی و ورود به چشمان ما است. نیوتن دریافت که نور از طول موج های مختلفی تشکیل شده است که هرکدام به عنوان رنگ متفاوتی درک می شوند.
به عنوان مثال ، رنگ قرمز در واقع در توت فرنگی نیست. سطح توت فرنگی تمام نور را جذب می کند به جز طول موج هایی که قرمز می دانیم. اینها از میوه می ریزند و به چشم ما می روند.
ما در پشت چشم میلیون ها سلول حساس به نور یا گیرنده داریم.
علم این گیرنده ها را به عنوان یک کشش مغز و به یک دلیل خوب در نظر می گیرد. گیرنده های خاص توسط نوری که به چشم ما وارد می شود تحریک می شوند و این گیرنده ها تکانه هایی را به مغز ما می فرستند. مغز این سیگنال ها را می گیرد و آنها را به عنوان رنگ تفسیر می کند: در این حالت قرمز.
از آنجا که مغز رنگ را تفسیر می کند ، به این معنی است که رنگ ، طبیعتاً یک احساس است.
احساسات شخصی است.این واقعیت است که باعث می شود انتخاب و استفاده از رنگ برای موفقیت کسب و کار ما بسیار مهم باشد.
کیفیت رنگ
در حالی که درک ما از رنگها و معنای آنها ذهنی است ، برخی از ویژگیهای اساسی وجود دارد که می توانیم بطور کلی از آنها استفاده کنیم. در اینجا برخی از این ویژگی ها ذکر شده است:
فرهنگ و زمینه همچنین می توانند بر نحوه تفسیر رنگ تأثیر بگذارند. بنابراین ، دقت خود را انجام دهید و درباره مخاطبان خود تحقیق کنید تا بتوانید بر اساس سوابق خاص آنها ، بهترین انتخاب را داشته باشید.
قرمز. اغلب هیجان انگیز ، جلب توجه کننده ، گرم و مرتبط با عشق ، عصبانیت ، زندگی و راحتی در نظر گرفته می شود.
زرد. پرماجرا دیده می شود ، خوشبختی ، اشتیاق ، جوانی و مسافرت را برمی انگیزد.
سبز. البته ، این رنگ به پول متصل است ، اما همچنین به دلیل اتصال به تعادل ، سلامتی ، پایداری و دانش نیز شناخته شده است.
آبی. رنگ صداقت ، کیفیت بالا ، شایستگی ، اعتماد ، قابلیت اطمینان و صداقت.
صورتی. این رنگ عشق ، عطوفت ، عاشقانه ، لطافت و ظرافت را تداعی می کند.
بنفش. خلاقیت ، سلطنت ، رمز و راز ، احترام و بازیگوشی اغلب به رنگ بنفش (و بنفش) مرتبط است.
قهوه ای. قهوه ای رنگ فضای باز است و می توان آن را دوستانه ، ارگانیک ، طبیعی ، دوستانه و ناهموار دید.
سیاه این رنگ کاملاً در مورد ظرافت ، هوش ، جدیت و هزینه است.
سفید. بی گناهی ، خلوص ، تمیزی ، بی طرفی و فضا معروف است.
خاکستری هنگامی که شما نیاز به برقراری ارتباط بین زمان ، خنثی بودن ، اصلاح لحظه ای یا عملی دارید ، ممکن است بخواهید از رنگ خاکستری استفاده کنید.
فرهنگ و زمینه همچنین می توانند بر نحوه تفسیر رنگ تأثیر بگذارند. بنابراین ، دقت خود را انجام دهید و درباره مخاطبان خود تحقیق کنید تا بتوانید بر اساس سوابق خاص آنها ، بهترین انتخاب را داشته باشید.
انتخاب رنگ های مناسب
تحقیقات نشان می دهد پیش بینی واکنش مصرف کننده شما نسبت به یک رنگ و ارتباط آن با برند شما از اهمیت بیشتری نسبت به خود رنگ واقعی برخوردار است.مشتریان می خواهند ببینند که یک رنگ “متناسب” است.به عنوان مثال ، رنگ صورتی احتمالاً با مارکی مانند فورد یا هارلی دیویدسون متناسب نیست و رنگ سیاه برای فیشر پرایس یا فروشگاه مواد غذایی بهداشتی ارگانیک اشتباه تلقی می شود.
این طور نیست که نام شرکت هارلی دیویدسون به خودی خود واکنش خاصی از طرف مشتریان خود ایجاد کند. اما ترکیب کلی برند ، شامل آرم ، بازاریابی ، محصولات و غیره ، واکنشی را ایجاد می کند که به رنگهای مختلف مارک متفاوت پاسخ می دهد.
تحقیقات دیگر ارتباط بین رنگ مارک شرکت و درک مصرف کننده از شخصیت یک شرکت را تأیید می کند.نکته اصلی در اینجا این است که مهم نیست که چه رنگی انتخاب کنید و بیشتر اینکه رنگهایی را برجسته یا برجسته کنید که شخصیتی را که می خواهید هویت برند و محصول شما منعکس کند ، مهم تر است.
به یاد داشته باشید که برند تجاری مربوط به تجربه و احساسات است. همانطور که قبلا نوشتیم:نام تجاری مجموع تجربه مشتری و مشتری شما با شرکت شما است.یک برند قدرتمند با آنچه شرکت شما انجام می دهد ، نحوه انجام آن ارتباط برقرار می کند و در عین حال اعتماد و اعتبار خود را با مشتری و چشم انداز شما برقرار می کند.مارک شرکت شما از بسیاری جهات شخصیت آن است.
نام تجاری شما در تعاملات روزمره شرکت شما با چشم انداز و مشتری خود زندگی می کند ، از جمله تصاویری که به اشتراک می گذارید ، پیام هایی که در وب سایت خود ارسال می کنید ، محتوای مطالب بازاریابی ، سخنرانی ها و غرفه های خود در کنفرانس ها و پست های شما در شبکه های اجتماعی.
یک مارک قدرتمند با یک آرم طراحی حرفه ای شروع می شود. همانطور که اخیراً در بررسی روند آرم فعلی بحث کردیم ، رنگ نقشی اساسی در طراحی آرم دارد.اهمیت رنگ همچنین به نحوه ارائه محصولات ، بسته بندی محصولات و خدمات خود به مصرف کنندگان نیز مسری می یابد.
مطالعات نشان می دهد که انتخاب رنگ هایی که باعث می شوند مشتری کیفیت خاصی را احساس کرده یا به آن فکر کنند و به راهنمایی اقدامات آنها کمک کند ، رمز موفقیت شماست همانطور که در 7 روند مهم بسته بندی نوشتیم:
در واقع ، بازاریاب ها می دانند که رنگ یکی از مهمترین انتخاب هایی است که می توانید هنگام طراحی بسته بندی انجام دهید. روندهای اخیر باعث شده طراحان رنگها را به روشهای نوآورانه و الهام بخش برای محصولاتشان کار کنند. به نظر می رسد این یک تصمیم هنری به نظر برسد ، اما رنگ اصلی که برای طرح خود انتخاب می کنید تأثیر روانی قابل توجهی در نحوه درک افراد دارد.
مطالعات نشان می دهد که رنگ ها نقش مهمی در نحوه خواندن تبلیغات و تابلوها دارند.وقتی از یک رنگ (مانند قرمز) در مقابل سیاه و سفید استفاده می شود ، 42٪ علائم و تبلیغات بیشتر خوانده می شود. درک مطلب نیز تقویت می شود.
بنابراین اگر در حال ایجاد علامت یا تصویر برای فروشگاه یا وب سایت خود هستید ، حتماً یک رنگ شلوغ اضافه کنید تا فرصت بیشتری برای توجه و خواندن داشته باشد.
در واقع ، بازاریاب ها می دانند که رنگ یکی از مهمترین انتخاب هایی است که می توانید هنگام طراحی بسته بندی انجام دهید. روندهای اخیر باعث شده طراحان رنگها را به روشهای نوآورانه و الهام بخش برای محصولاتشان کار کنند. به نظر می رسد این یک تصمیم هنری به نظر برسد ، اما رنگ اصلی که برای طرح خود انتخاب می کنید تأثیر روانی قابل توجهی در نحوه درک افراد دارد.
مطالعات نشان می دهد که رنگ ها نقش مهمی در نحوه خواندن تبلیغات و تابلوها دارند.وقتی از یک رنگ (مانند قرمز) در مقابل سیاه و سفید استفاده می شود ، 42٪ علائم و تبلیغات بیشتر خوانده می شود. درک مطلب نیز تقویت می شود.
بنابراین اگر در حال ایجاد علامت یا تصویر برای فروشگاه یا وب سایت خود هستید ، حتماً یک رنگ شلوغ اضافه کنید تا فرصت بیشتری برای توجه و خواندن داشته باشد.
آبی ، رنگ خریداران تکراری؟
ما قبلاً بررسی کردیم که چگونه رنگهای خاص دارای مضامین یا ویژگی هایی هستند ، اما آیا می دانید رنگ ها می توانند بر رفتار ما تأثیر بگذارند؟
تحقیقات در مورد استفاده از رنگ در فروشگاه های مد خرده فروشی نشان می دهد که مشتریان بیشتر مایلند از فروشگاهی که از رنگ آبی در مقابل نارنجی استفاده می کند ، برگردند و خرید می کنند.
رنگ صورتی
صورتی رنگ دیگری است که به دلیل تأثیر ناخودآگاه آن در افراد مورد مطالعه قرار می گیرد.محققان دریافتند که مشاهده رنگ صورتی باعث کند شدن سیستم غدد درون ریز افراد می شود (همچنین به عنوان سیستم پیام رسان شیمیایی بدن شناخته می شود) و ماهیچه های ما شل می شوند.
بنابراین اگر تا به حال فکر کرده اید که چرا بسیاری از محصولات مرتبط با مشکلات تسکین دهنده (مانند مسکن ها ، داروهای کمک کننده به معده و محصولات بهداشتی زنانه) رنگ صورتی را در بسته بندی های خود دارند ، اکنون می دانید: این رنگ باعث می شود تا به فکر آرامش باشیم .
مطالعه دیگری نشان داد که در بیمارانی که قرصهای دارونما در رنگهای گرمتر مانند صورتی دریافت کرده اند ، اثر آنها از قرصهایی با رنگهای سردتر بیشتر است.
قرمز یعنی … برو؟
مطالعات نشان داد که رنگ قرمز باعث واکنش سریع و شدیدتر در افراد می شود. این احتمالاً تا حدی به دلیل ارتباط جامعه ما با رنگ قرمز و خطر یا هشدار است.
خرده فروشان از این واکنش به قرمز استفاده می کنند تا فوریت را در علائم ترخیص و فروش خود نشان دهند.
مطالعات موردی
تأثیر روانشناختی رنگ بر رفتار ما یک چیز است ، اما چگونه این اثر در استفاده در دنیای واقعی خود را نشان می دهد؟
ما برخی از مطالعات موردی را جمع آوری کرده ایم که استفاده از رنگ در برخی از بازده ها تأثیر داشته است.
مطالعه موردی 1: مطالعه قرمز در مقابل رنگ سبز
شرکت اتوماسیون بازاریابی Performable A / B که علاقه مند به استفاده از قدرت قرمز برای بهبود تبدیل ها بود ، تفاوت عملکرد دکمه قرمز برای عمل در مقابل یک دکمه سبز را آزمایش کرد. دکمه قرمز 21٪ افزایش در تبدیل را نشان می دهد.
ما بررسی کرده ایم که چگونه رنگ های قرمز بر رفتار ما تأثیر می گذارد (و ما از کودکی به ما شرط داده ایم که “سبز یعنی برو” ، اما در این سناریو خاص چه نوع اثری دارد؟
نتایج جالب توجه بود:
ما این آزمایش را با ترافیک چند روزه انجام دادیم. در کل ، ما بیش از 2000 بازدید از صفحه داشتیم و برای هر بازدید ، Performable ثبت کرد که آیا کسی روی دکمه کلیک کرده یا نه. (با استفاده از ابزارهای Performable ، تمام داده های تجزیه و تحلیل و تبدیل به طور خودکار جمع آوری می شوند ، بنابراین ما می توانیم روند نتایج را مشاهده کنیم.) نتیجه؟ دکمه قرمز 21٪ عملکرد دکمه سبز را دارد
این نتایج چشمگیر هستند ، اما به این معنی نیست که باید تمام شوید و همه دکمه های خود را به قرمز تغییر دهید.
آزمایش هرگونه تغییر با مخاطبان خود ضروری است تا ببینید چه چیزی برای کسب و کار شما و مخاطبان خاص شما مفید است.
مطالعه موردی 2: تغییر دکمه طرح رنگ Ript
RIPT یک شرکت پوشاک است که لباس های منحصر به فرد طراح را به فروش می رساند.آنها که از ایده آزمایش A / B شیفته شده بودند ، تصمیم گرفتند آزمون خود را با استفاده از دکمه Buy Now به عنوان موضوع انجام دهند.
دکمه موجود آنها تک رنگ بود و یک پیکان ظریف به سمت دعوت به عمل اشاره داشت. آنها آزمایشی را با استفاده از این نسخه اصلی و یک دکمه جدید و رنگارنگ به عنوان نسخه کنترل (یا آزمایشی) اجرا کردند.
نتایج قابل توجه بود.
با کمال تعجب ، آنها بلافاصله شاهد افزایش فروش بودند. با تشویق از نتایج ، آنها ادامه دادند و تغییر دیگری روی دکمه ایجاد کردند … نسخه (B) دکمه فروش سایت خود را 6.3٪ افزایش داد (توجه کنید فقط دکمه تغییر کرده است – هیچ پیشنهاد جدید ، هیچ محصول جدید ، هیچ سیاست جدید )
توجه به افزایش 6.3 درصدی فروش قابل توجه است ، به ویژه هنگامی که فکر می کنید تغییر دیگری در طراحی ایجاد نشده است.
این به روزرسانی RIPT نمونه ای از مفهومی است که قبلاً بررسی کردیم: افزودن رنگ ، به ویژه یک رنگ “اکشن” مانند سبز یا قرمز ، می تواند بر رفتار تأثیر بگذارد.
مطالعه موردی 3: تغییر رنگ سس گوجه فرنگی هاینز
آزمایش هاینز با سس گوجه فرنگی “America’s Favorite” یکی دیگر از موارد خاص در رفتار رنگی است.
محصول “EZ Squirt” هاینز سعی در تغییر نام تجاری سس گوجه فرنگی و جذابیت بیشتر آن برای بچه ها بود.
هینز نه تنها طراحی “سرگرم کننده” تری به بطری داد ، بلکه مرتکب بدعت سس گوجه فرنگی نیز شد: آنها رنگ آن را تغییر دادند.
سس کچاپ “Blastin ‘Green” با فروش بیش از 20 میلیون واحد ، یک محصول فراری بود.
کیسی کلر ، مدیر بازاریابی جهانی هاینز ، گزارش داد: “ما در مسیر حمل و نقل هستیم که در 90 روز اول آنچه را که فکر می کردیم در سال اول بفروشیم ، حمل خواهیم کرد.” “این چیز جنبش خود را به خود گرفته است ، و با بچه ها و به طور کلی مردم روبرو شده است.”
طبق معمول با هدف هر كاری كه برای بچه ها باشد ، طول عمر آزمایش هاینز کوتاه بود.
به نظر می رسد بچه ها مصرف کننده متزلزلی هستند (چه کسی می دانست؟) و در نهایت فروش کاهش پیدا کرد.
اما نتایج هنوز هم از قدرت رنگ در فروش می گوید.
در حالی که ما انتهای “Stellar Blue” و “Funky Purple” را مداحی می کنیم ، این واقعیت که رنگ های جدید نتایج چشمگیری داشته اند ، نشانه دیگری است که نشان می دهد رنگ شما می تواند تفاوت زیادی ایجاد کند.
پیشنهاد می کنیم این مطالب رو هم ببینید::
- روانشناسی رنگها و تاثیرآن در فروش روانشناسی رنگها یکی از مقوله های مهمی است که می...
- مغز شما (تقریبا) هر کاری را که انجام می دهید پیش بینی می کند علوم اعصاب پیشرفته نشان می دهد که مغز شما برای...
- 11 پیشنهاد عالی برای افزایش نرخ تبدیل نرخ تبدیل، درصدی از بازدیدکنندگان وبسایت شما هستند که با...
- 7 نکته روانشناسی که فروش شما را سرسام آور افزایش می دهد مقدمه دوست خوبم سلام. من بهزاد دربهشتی هستم.کارشناس ارشد مهندسی...
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.