آموزش لینک بیلدینگ(بخش دوم)
همانطور که در بخش یک بیان کردیم، کیفیت بسیار مهم تر از کمیت است، زیرا گوگل سایت هایی که بک لینک های کم کیفیت یا اسپم دارند را جریمه می کند.
در گذشته سئوکاران، قادرند بودند از موارد پرخطر به هنگام ایجاد بک لینک استفاده کنند. تکنیک هایی همچون ثبت مقاله و لیست دایرکتوریها توسط شرکت های سئو قبلا پیشنهاد می شد، زیرا واقعا نتیجه بخش بود.
با این حال امروزه همه چیز تغییر کرده است و با معرفی به روزرسانی پنگوئن شرایط جدیدتری ایجاد شده است.
در حال حاضر گوگل سایت هایی که از تکنیکهای ایجاد بک لینک کیفیت پایین استفاده می کنند را جریمه میکند. در این مقاله قصد داریم انواع بک لینکها را معرفی کنیم .
بک لینکهای طبیعی
این بک لینک ها جزو مواردی است که برای سئوکاران بسیار مقدس است. شما نمی توانید این بک لینک ها را از کسی بخواهید، زیرا این موارد به صورت طبیعی توسط صاحبان سایر سایتها ارائه می شود.
این بک لینک ها بسیار موثرتر از بک لینک هایی هستند که با فرد تماس گرفته می شود و لینکی درخواست می گردد.
با این حال، فرد مقابل باید دلیل قانع کننده ای برای لینک دادن به شما داشته باشد. شما نیز باید راهی را پیدا کنید تا بتوانید وبلاگ نویسان را برای اینکار تشویق نمایید.
نمونه عالی در این زمینه، ایجاد محتوای منحصر به فرد در سایت و سپس تماس با برخی از تاثیرگذاران کلیدی است. انجام این کار کمی دشوار است و میتواند زمانبر باشد.
به همین خاطر است که چنین بک لینک هایی بسیار ارزشمند هستند. این گونه بک لینک ها از طرف گوگل جزو بک لینک های عالی در نظر گرفته میشود و نشان می دهد که در سایر زمان ها نیز متمایز خواهند بود .
بک لینک دستی یا درخواست شده
ممکن است این گزینه یکی از رایج ترین انواع لینک بیلدینگ باشد که شما به عنوان سئوکار تا به حال انجام داده اید.
اگر کسب و کار خود را تازه آغاز کرده اید و هنوز افراد زیادی شما را نمی شناسند این شیوه را بیشتر از سایر موارد به کار خواهید برد.
این نوع بک لینک در برگیرنده تماس با صاحبان سایت ها و وبلاگ نویسان و درخواست لینک برای سایت است.
در این شرایط نیز باید دلیلی برای لینک کردن به شما وجود داشته باشد. باید با افرادی تماس بگیرید که سایتشان با محتوای سایت شما مرتبط است.
اگر با افرادی تماس بگیرید که هیچ ارتباطی با صنعت شما ندارند ممکن است سردرگم شوند که چرا چنین کاری کرده اید.
بک لینکهای غیرطبیعی که خودتان می سازید
این نوع بک لینکها زیاد ارزشمند نیستند زیرا این روزها به عنوان تمرینات سئوی کلاه سیاه در نظر گرفته میشوند که برای گول زدن موتورهای جستجو مورد استفاده قرار می گیرند.
با معرفی الگوریتم پنگوئن در سال 2012 ، گوگل شروع به بی ارزش کردن و حتی جریمه نمودن این نوع از لینک ها کرد.
از آنجایی که چنین بک لینک هایی به صورت طبیعی ایجاد نمی شوند، ارزش کمتری نسبت به سایر لینک ها خواهند داشت.
در گذشته چنین لینک هایی برای برخی از سئوکاران که بر روی سایت های خاص کار می کردند مفید بود اما امروزه باید در کاربرد آن ها محتاط باشید. نمونه هایی از این نوع لینک عبارت است از:
نظرات وبلاگ که مدیریت نشده باشد .
- مقالات منتشر شده در بخش خبر که با انکر تکست برای کلمه کلیدی خاصی بهینه سازی شده باشد
- دایرکتوری مقالات
- امضای پست مهمان
- سایت های تبلیغاتی
- ابزارک های قابل تعبیه در سایت
- اینفوگرافیکهای جاسازی شده در صفحه
- صفحه پروفایل کاربران
- کتاب کاربران مهمان
- امضای انجمن ها
- دایرکتوری هایی که مدیریت نشده باشد .
نوع بک لینکی که در استراتژی خود به کار می برید باید به پروفایل فعلی لینک مرتبط باشد، اما به طور کلی باید از لینکهایی که به صورت طبیعی داده نشده اند پرهیز کنید.
در عوض بهتر است بر روی تاکتیکهایی تمرکز کنید که باعث ایجاد لینکهای طبیعی میشود و میتواند ارزشی را به سایت و کسب و کار شما بیفزاید .
کمپین لینک بیلدینگ چیست؟
کمپین لینک بیلدینگ فرآیندیست که بطور فعال برای افزایش لینکهای وبسایت شما انجام میشود و معمولا همراه با برخی اهداف فراگیر است.
این کمپین از محتوای مربوط به سایت به منظور بدست آوردن لینک استفاده بهره میبرد؛ این محتوا میتواند مطالب وبلاگ، اخبار و حتی محصولات و خدمات باشد
ساختار یک کمپین لینک بیلدینگ
برای یک کمپین لینک بیلدینگ اجزای گوناگونی وجود دارد؛ برخی از این اجزا برای رسیدن به موفقیت بسیار مهم خواهند بود
و برخی دیگر گرچه مفید هستند اما برای ایجاد کمپین لینک بیلدینگ ضروری نیستند. بیشتر این اجزا وابسته به ترکیبی از داشته ها و منابع در دسترس هستند .
تعیین اهداف
لینک بیلدینگ شکلی از بازاریابی آنلاین است و همانند هر شکلی از بازاریابی شما بایستی با تعیین اهداف شروع کنید.
دانستن اهداف کمپین، درست در ابتدای کار کمک می کند تا مطمئن شوید که استراتژی لینک بیلدینگ شما بهترین شانس ممکن برای موفقیت را دارد.
همچنین نیاز است که اطمینان حاصل نمایید که اهداف کمپین لینک بیلدینگ شما ارتباط تنگاتنگی با اهداف کلی کسب و کارتان دارد.
برای مثال، اگر 10 لینک هیچ تاثیری در موفقیت کلی کسب و کار ندارد “ساخت 10 لینک” یک هدف خوب برای دستیابی نیست .
در اینجا، ما با یک مسئله جزئی روبرو می شویم. ما پیش از این آموختیم که لینک ها بخشی قوی از الگوریتم های رتبه بندی موتور جستجو هستند.
بنابراین، آیا دستیابی به هدف لینک های بیشتر به رتبه بندی کمک میکند؟ کمک به رتبه بندی کمک میکند تا ترافیک بیشتری ایجاد کنیم و این کمک می کند تا مشتریان بیشتری داشته باشیم، درست است؟
همه این موارد درست است، اما مشکل این است که گاهی اوقات لینک هایی که شما ساخته اید برای آن که شروع به داشتن یک اثر مثبت در رتبه بندی کند، میتواند زمانبر باشد.
این به سادگی ساخت لینک ها در یک روز و سپس دیدن پیشرفت آن نیست. پس این موضوع را به خاطر داشته باشید و برای دیدن اثرات کمپین لینک بیلدینگ خود عجله نکنید .
این امر یک مشکل برای SEO است چرا که نشان دادن اینکه یک کمپین لینک بیلدینگ چقدر موفق بوده است
میتواند سخت باشد، حتی اگر به اهداف خاصی دست یابد .
به همین دلیل، بسیار مهم است که نه تنها اهداف واقع گرایانه تعیین شود، بلکه بایستی مطمئن شوید که اهدافی که شما تنظیم نموده اید نسبت به “ساخت XX لینک” هوشمندانه تر است.
این اهداف بایستی به اهداف سازمانی واقعی گره بخورند و در نهایت تاثیری مثبت بر روی سود خالص شما داشته باشند.
به عنوان مثال، شما ممکن است بخواهید ترافیک جستجوی عادی را به منظور بدست آوردن فروش بیشتر افزایش دهید. در عین حال، شما بایستی به کسانی که در اطراف شما هستند آموزش دهید
که SEO و لینک بیلدینگ یک شبه موفق نمیشود و این که نتایج آنی نیستند.
مانند هر بازاریابی خوب، تمرکز باید بر روی منافع بلند مدت باشد، نه برد یک شبه و سریع .
یافتن دارایی های شما
در دل هر کمپین لینک بیلدینگ دارایی هایی هست که شما به منظور جذب و کسب لینکها قصد استفاده از آنها را دارید.
این همچنین می تواند به عنوان یک “تله” شناخته شود که باعث می شود که مردم به آنچه ارائه می دهید اهمیت بدهند و آنها را به سمت لینک دادن به شما اغوا نماید.
دارایی ها و پتانسیلها از کسب و کاری به کسب و کار دیگر متفاوت است و شما بایستی شناسایی کنید که کدام دارایی کسب و کار شما مورد علاقه دیگران است و میتواند در لینک بیلدینگ استفاده شود.
نمونه هایی از دارایی ها ممکن است موارد زیر باشند
محتوا
داده ها
محصولات
خدمات
مردم
دارایی دیگری که سئوی کلاه سیاه هنوز هم از آن استفاده میکند پول است. بدیهی است که بدست آوردن داراییهایتان تاحدودی نیاز به سرمایه گذاری داشته اند، اما این رویکرد اکتساب لینک سئوکارها به عنوان یک معامله نقدی خال است.
خرید لینک به شدت برخلاف دستورالعمل های گوگل است، و اگر یک وب سایت درگیر این رویه گردد، میتواند مجازاتهای سنگین و از دست دادن ترافیک را به همراه داشته باشد.
خرید لینک مخاطره آمیز است و معمولا ریسک ها سنگین تر از ضررهای بالقوه هستند، بنابراین ما هرگز خرید بک لینک را توصیه نمی کنیم
شما همچنین بایسنتی مطمئن شنوید که دارایی هایی که ایجاد نموده اید متناسب با مخاطبان مورد توجه شما هست
چه نوع لینکهایی نیاز دارید؟
هنگام تعریف استراتژی کمپین لینک بیلدینگ، شما باید در مورد انواع لینک هایی که بایستی بدست آورید فکر کنید. انواع مختلف لینکهای مورد ملاحظه عبارتند از :
- لینک به صفحه اصلی خود
- لینک ها به صفحات “عمیق” (مانند صفحات محصولات و یا دسته بندی اقلام)
- لینک حاوی نام تجاری / نام شرکت شما
- لینک حاوی کلمات کلیدی هدف شما
علاوه بر این، ترکیبی از موارد فوق، مانند ترکیب لینک برند به یکی از صفحات داخلی نیز وجود دارند. تشخیص آنکه چه نوع لینک هایی نیاز دارید با تجزیه و تحلیل دقیق لینکهای فعلی وب سایت شما آغاز میگردد؛
همچنین با نگاه به اینکه شما چگونه می توانید کلمات کلیدی خاص را در مقایسه با رقبای خود رتبه بندی کنید.
شما می توانید از Explorer Site Open برای اجرای این نوع تجزیه و تحلیل استفاده کنید و ببینید که مشخصات لینک شما در حال حاضر چگونه به نظر میرسد .
تجزیه و تحلیل به شما فرصتهای پیشرفت را نشان می دهد. به عنوان مثال، شما ممکن است ببینید که برای یکی از کلمات کلیدی و اصلی خود رتبه بندی ندارید.
پس از انجام برخی تجزیه و تحلیلهای لینک، شما درمی یابید که هیچ لینکی که به وب سایتتان اشاره کند و حاوی این کلمه کلیدی باشند ندارید یا،
شما درمی یابید که مناسب ترین صفحه عمیق ابدا لینکی که به آن اشاره شود را ندارد. اگر شما مواردی شبیه به این را تشخیص دهید،
مشکل ملموسی دارید که می توانید با کمی تلاش آن را حل کنید. در این مورد، این بدان معنا است که استراتژی موجود شامل تلاش برای ساخت لینک به صفحه عمیق است
که در حال حاضر هیچ لینکی نداشته و برای کلمات کلیدی مورد نظر شما رتبه بندی ندارد .
یافتن اهداف لینک
اولین چیزی که شما باید به آن فکر کنید در مورد این است که شما با چه قشری از مردم باید در تماس باشید،
چون می خواهید مطمئن شوید که در تماس با افرادی هستید که به احتمال زیاد علاقه مند به مطالب شما هستند.
اگر شما به طور تصادفی با افراد تماس بگیرید، نرخ پاسخ بسیار پایین تر خواهد بود، و به احتمال زیاد خودتان و وب سایتتان شهرت بدی کسب می کنید .
در حالت ایده آل، در واقع قبل از شروع یک کمپین لینک بیلدینگ، شما باید به این فکر کنید که فعالیتهای وبسایت شما برای چه کسانی اهمیت دارد.
اگر محتوایی ایجاد میکنید که می خواهید به آن لینک داده شود، مانند یک اینفوگرافیک، باید در آغاز فرآیند از خودتان بپرسید که این نوع محتوا برای چه کسانی دارای اهمیت است.
از همه مهمتر، چه کسی آنقدر اهمیت می دهد که به واقع به آن لینک دهد؟
این قسمت آخر حیاتی است. شاید فکر کنید که یافتن افرادی که به مطالب شما لینک دهند، آسان است. این یک سطح کاملا جدید از تعامل برای آنهاست که به واقع به آن لینک کنند.
لینک کردن نیازمند زمان و تلاش است، بنابراین باید مطلب شما به گونه ای طراحی شود که برای افراد اهمیت کافی داشته باشد، تا برای لینک کردن شما وقت بگذارند.
البته اشتراک گذاری محتوای شما در شبکه های اجتماعی بسیار ساده تر است. بیشتر افراد معمولا یک حساب کاربری توییتر و یا فیس بوک دارند تا اینکه وب سایت یا وبلاگ داشنته باشد و این مسئله اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی را برای آنها آسانتر می کند .
پس چگونه مردم را ترغیب به لینک کردن کنیم؟
شما نیاز به یافتن دستاویزی دارید که باعث می شود برای مردم حائز اهمیت باشد.
شما باید از این دستاویز برای مطالب خود درست در شروع استفاده کنید. اگر شما از ایجاد دستاویز سر باز بزنید تا لحظه ای که شروع به توسعه نمایید، ممکن است دریابید که موضوعات مطالب سایت اهمیتی برای کسی ندارد،
نتیجه این است که شما زمان زیادی را صرف مطالبی نموده اید که هیچ کس نمی خواهد به آن لینک کند
برخی از دستاویزهایی که شما می توانید در مورد آنها فکر کنید میتوانند موارد زیر باشند
- اخبار
- مطالب بامزه
- مطالب بحث برانگیز
- تجسم داده ها
- رقابت
- اگو بیت
- فرم طولانی، محتوای دقیق
دستاویزهای بسیاری وجود دارند، اما آنهایی که در بالا مطرح شد حداقل مواردی است که باید در مورد آن فکر کنید. چنین مواردی به افراد کمک می کند به مطالب سایت لینک دهند .
یک تمرین ساده که می توانید در اینجا انجام دهید این است که به خوراک فیس بوک خود مراجعه نمایید و ببینید مردم چه لینک هایی را اشتراک گذاری میکنند.
توجه داشته باشید که هر لینک دارای چه ویژگی هایی است و سعی کنید الگوهایی پیدا نمایید. احتمالش هست که لینک به اشتراک گذاشته شده در فیس بوک خنده دار باشند،
زیرا بسیاری از مردم از این پلت فرم برای مسائل شخصی استفاده می کنند و ممکن است مسائل جدی تر، به غیر از اخبار مهم و یا موضوعات بحث برانگیز، را به اشتراک نگذارند.
حال نگاهی به خوراک توییتر خود کنید، توجه داشته باشید که چه نوع لینکهایی به اشتراک گذاشته میشوند و از خود بپرسید چرا.
شما ممکن است دریابید که بیشتر مطالب با فرم طولانی و آموزنده در توییتر نسبت به فیس بوک به اشتراک گذاشته می شود .
شناسایی مخاطبان هدف برای لینک ها
هنگامی که شما ایده های خود را ترسیم نموده اید، نباید زیاد سخت باشند که بفهمید که چه کسانی مخاطبان هدف شما هستند.
به طور کلی، شما فقط نیاز به مبادله موضوعات مربوط به مطالب خود دارید. اجازه دهید نگاهی به یک مثال داشته باشیم .
تصور کنید که شما قطعاتی از مطلبی با عنوان ‘راهنمای قطعی برای پخت کامل کاپ کیک’ را کنار هم قرار دهید.
شما در حال تولید این مطلب هستید چون دارای یک نانوایی محلی می باشید که کاپ کیک را به خوبی بسیاری از چیزهای دیگر دوست داشتنی، به فروش می رساند
چه کسی جذب این راهنما می شود؟
وبلاگ نویسان غذایی : انتخاب قطعی و بدیهی !
والدین وبلاگ نویس : آنها ممکن اسنت بخواهند به بچه های خود یاد بدهند که چگونه کاپ کیک درست کنند و راهنمای شما به آنها نشان می دهد که چگونه این کار را انجام دهند .
وب سایت های دستور خوراک پزی : چون راهنمای شما حاوی تعداد زیادی از دستور العمل های مهم برای انواع مختلف کاپ کیک خواهد بود .
وب سایت های پارتی : هیچ پارتی بدون یک بشقاب کاپ کیک کامل نیست .
تنها با یک دو یا دقیقه تفکر، به راحتی درمی یابیم که چهار نوع وب سایت ممکن است علاقه مند به راهنمای کاپ کیک ما باشند.
حالا ما می توانیم با جزئیات بیشتر شروع به تحقیق در این مورد نماییم تا یک ایده بهتر از اینکه آیا ما فرصت خوبی برای گرفتن بک لینک از آنها داریم یا نه به دست آوریم
تکنیکهایی برای یافتن اهداف لینک
در این بخش من چند تکنیک ساده مطرح خواهم کرد که شما می توانید استفاده کنید تا ایده خود را از “وبلاگ نویسان مواد غذایی” به یک لیست کامل از وب سایت هایی که می توانید درتماس باشید تغییر دهید
پیدا کردن لیستی از وبلاگ نویسان
ساده ترین مکان برای شروع جستجو در گوگل است مانند این مورد
تنها همین جستجو بسیاری از لیست های مهم را از طریق جستجو به من داد. مزیت بزرگ استفاده از این روش این است که شخص دیگری قبلا کار سختی را برای شما توسط گردآوری لیست انجام داده است .
هنگامی که شما یک لیست مثل این پیدا کردید، به سرعت می توانید تمام URL ها را از صفحه با استفاده از یک ابزار مانند Scraper ، که یک پلاگین گوگل کروم است بگیرید.
شما به سادگی بر روی یکی از آدرس ها راست کلیک و بر روی Scrape similar کلیک کنید
بعد از آن شما می توانید لیست را در Google Docs یا صفحه گسترده خود کپی کنید.
از اینجا، می توانید همه آدرس ها را به یک ابزار مانند opener URL کپی و پیست کنید، که همه آدرس ها را برای شما با یک کلیک باز خواهد کرد.
بعد از آن می توانید از طریق همه آنها، دریابید که آیا آنها مربوط به محتوای شما هستند، و اگر چنین است، اطلاعات تماس آنها را پیدا کنید.
یافتن وبلاگ نویسان در توییتر
Followerwonk یک ابزار فوق العاده است که شما می توانید برای این منظور استفاده کنید.
این به شما اجازه می دهد که تمام انواع کارهای جالب را با حساب توییتر خود انجام دهید، اما ویژگی که ما به آن علاقه مند هستیم اینست که به شما اجازه جستجوی بیوگرافی توییتر را می دهد.
ما می خواهیم آن را برای “وبلاگ نویس کاپ کیک” جستجو کنیم تا ببینیم آیا می توانیم کسانی را در توییتر پیدا کنیم که در بیوی خود “وبلاگ نویس کاپ کیک” را ذکر کرده اند
شما می توانید گزینه های بیشتر از جمله تعداد طرفداران و محل سکونت را انتخاب کنید، اما در حال حاضر ما می خواهیم جستجو را بسیار وسیع ادامه دهیم. در این جستجو در توییتر 12 نفر پیدا شدند
بعد از آن می توانید این نتای را در یک صفحه گسترده دانلود کنید که باعث می شود آنها را آسان تر مرتب کنید.
این موارد همچنین به ما می گوید که آیا آنها دارای یک وب سایت هستند یا نه
به نظر می رسد که از این 12 نتیجه، 8 وب سایت منحصر به فرد می یابیم .
برای یک کارِ چند دقیقه ای نتیجه بدی نیست اینها همچنین فوق العاده مربوط به مطالب ما هستند، بنابراین ما می دانیم که ما یک فرصت خوب برای گرفتن بک لینک و یا حداقل، گرفتن برخی از بازخوردهای خوب از این وبلاگ نویس ها داریم
جستجوی پیشرفته
تعدادی راه برای جستجوی گوگل وجود دارد که بلافاصله برای ما به عنوان کاربر آشکار نیست. ما به جستجوی رشته ای از کلمات کلیدی عادت کرده ایم و این روشی است که 99 درصد از کاربران در گوگل جستجو می کنند.
اما، مجموعه ای از ابزارهای جستجو در دسترس ما است که می تواند نتایج ما را بسیار بیشتر متمرکز و خاص نمایدبه سمت آنچه که ما نیاز داریم .
برای ساخت لینک، این بدان معناست که ما می توانیم وب سایت هایی که ممکن است برای ما مفید نباشد و دیدن آنها زمان بر است را فیلتر کنیم. در اینجا چند نمونه از استفاده از جستجوهای پیشرفته متفاوت موجود است :
به دستور ” inurl:resources ” توجه داشته باشید. این می گوید که گوگل تنها به نتایجی که دارای کلمه“منابع” در URL هستند را نشان می دهد. اینجا یک مثال از یک نتیجه است که گوگل به ما می دهد :
http://cupcake-underground.blogspot.com/p/resources.html
این یک لینک هدف بالقوه خوب است، چرا که راهنمای قطعی شما در مورد کاپ کیک یک منبع است که می تواند مورد توجه بازدید کنندگان یک وبلاگ کاپ کیک باشند.
بنابراین، تماس گرفتن با مالک این وبلاگ و درخواست از آنها برای لیست کردن راهنمای شما به عنوان یک منبع می تواند منجر به یک لینک برای شما شود .اجازه دهید نگاهی به یک مثال دیگر کنیم
ما دو جستجوی پیشرفته را در اینجا ترکیب کرده ایم. اول، ما از دستور اصلاح ” intitle:resources ” استفاده
کردیم ، که به گوگل می گوید نتایج را که تنها کلمه “منابع” در عنوان صفحه دارد را نشان دهد.
این بسیار مفید اسنت چرا که گاهی اوقات کلمه ممکن است در URL استفاده نشود، بنابراین جست و جوی پیشرفته قبلی ما )با دستور inurl 🙂 آنها را پیدا نمی کند .
ما همچنین از علامت نقل قول در اطراف کلمه کاپ کیک استفاده می کنیم. این می گوید که گوگل تنها نتایجی که به کاپ کیک در صفحه اشاره دارد را نشان دهد.
این گزینه در چنین موردی مفید است زیرا جستجو برای وبلاگ نویس مواد غذایی احتمالا کمی بیش از حد گسترده است و ما مجبوریم به طریقی بسیاری از وب سایت هایی که ممکن است مربوط به موضوع کیک نباشند را کاوش کنیم
حالا شما سه روش ثابت برای یافتن اهداف لینک مربوطه دارید و در این لحظه، احتمالا یک لیست بزرگ و سودمند از آنها را در یک صفحه گسترده آماده کرده اید.
اما، قبل از تماس با صاحبان سایت ما نیاز به انجام کمی کار بیشتر داریم
پیدا کردن اطلاعات بیشتر در مورد شخصیت هایی که هدف ما هستند
اگر شما می خواهید سرعت پاسخ بالایی در توسعه خود داشته باشید، باید کمی زمان صرف کنید تا مطمئن شوید که وب سایتهایی که پیدا کرده اید تا حد ممکن مرتبط است .
شما می توانید این را با صرف زمان برای یادگیری در مورد وبلاگ نویسان هدفتان ، بازدید وب سایت آنها، خواندن تمام محتوای آنها، سعی در فهمیدن آنچه که آنها دوست دارند
و آنچه که دوست ندارند، انجام دهید. نگاهی به شبکه های اجتماعی آنها، مانند توییتر، بیندازید تا ببینید که چه لینک هایی را آنها به تازگی به اشتراک گذاشته اند .
به طور خاص، توجه دقیق به این داشته باشنید که آنها محتوای سایر افراد را به اشتراک گذاشته اند یا نه و یا آنها فقط از سایت خودشان مینویسند.
در حالت ایده آل، شما می خواهید برخی از شواهد را از آنها پیدا کنید که منابع خارجی را نیز اشتراک گذاری کرده اند، چرا که این آن چیزی است که شما از آنها درخواست انجامش را دارید .
همانطور که شما به هر یک از وب سایتها می روید، چند یادداشت در مورد آنچه به اشتراک گذاشته اند و علایق آنها داشته باشید.
این بسیار مهم است زیرا شما بعدا زمانی که با آنها تماس بگیرید به این اطلاعات نیاز دارید. در غیر این صورت، شما فقط می توانید ایمیلی عمومی و قالبی ارسال کنید که ابدا برای آنها جنبه شخصی ندارد .
یک ترفند کوچک خوب که شما می توانید در اینجا استفاده کنید اینست که URL وبلاگ را در یک ابزار مانند TagCrowd قرار دهید که محتوای صفحه را تجزیه و تحلیل می کند و به شما نشان می دهد که کدام کلمات ذکر شده بیشتر است
پیدا کردن اطلاعات تماس
هنگامی که شما تصمیم گرفته اید که این وبلاگ دربین مخاطبان هدف شما باشد و مرتبط به نظر می رسد، نیاز به پیدا کردن اطلاعات تماس دارید.
این معمولا بسیار ساده است، اما در اینجا چند راهنمایی که ممکن است سرعت را تا حد کمی بالا ببرد وجود دارد .
اول بررسی سربرگ و پاورقی
بسیاری از اوقات، شما یک لینک به یک صنفحه تماس در سربرگ یا پایین یک صفحه از یک وب سایت پیدا میکنید، بنابراین اول این مناطق را چک کنید.
اگر نمی توانید یک صفحه تماس را مشاهده کنید، یک صفحه “about” را امتحان کنید که اغلب جزئیات تماس را لیست می کند
نصبTOUTAPP برای گوگل کروم
ToutApp یک پلاگین کوچک گوگل کروم است که به طور فعال همه چیز را بررسی می کند و یک آدرس ایمیل در یک صفحه برای شما پیدا می کند.
هنگامی که یکی از آن را پیدا می کند ، از آن در نوار ابزار کروم شما برجسته خواهد شد و شما می توانید برای پیدا کردن آدرس ایمیل بر روی آن کلیک کنید
اولویت بندی اهداف لینک
به این منظور، شما احتمالا باید یک لیست بزرگ از اهداف لینک داشته باشید و باید آنها را اولویت بندی و گروه بندی کنید به طوری که بتوانید پیام خود را با بیشترین کارایی به آنها ابلاغ نمایید
چند راه برای اولویت بندی اهداف لینک برای توسعه وجود دارد :
- توسط معیارهای دامنه، به عنوان مثال، پیج رنک، دامین اتوریتی
- توسط قدرت نفوذ وبلاگ نویس، به عنوان مثال، تعداد فالورهای توییتر
- توسط احتمال لینک کردن، به عنوان مثال، یک وبلاگ نویس کاپ کیک در مقابل یک وبلاگ نویس کلی
مواد غذایی
بیایید به این موارد با جزئیات بیشتر نگاه کنیم .
معیارهای دامنه
ما در مورد جزئیات معیارهای دامنه در فصل 5 صحبت خواهیم کرد. در حال حاضر، همه آنچه شما نیاز به دانستن آن دارید این است که این معیارها میتوانند ارزش اهداف لینک را به خوبی ارزش لینک های هر صفحه اندازه گیری کنند .
دو معیار دامنه اصلی به هنگام استفاده از فیلتر و مرتب سازی اهداف لینک شما وجود دارد: پی رنک و اتوریتی دامنه.
البته شما میتوانید، یک به یک معیارهای دامنه را برای هر وب سایت جمع آوری کنید، اما زمان بسیار بیشتری میبرد؛ ابزارهایی وجود دارند که به شما اجازه می دهد داده ها را یکجا جمع آوری کنید .
شما می توانید برای اهداف خود، با استفاده از اکسل و پلاگین Excel for Tools SEO رتبه صفحه را بدست آورید .
شما همچنین می توانید اتوریتی دامنه در صفحه گسترده اکسل خود را با استفاده از MozBar و یا LinksAPI با SEOgadgett بدست آورید .
هنگامی که این معیارها را به دست آوردید، میتوانید یک نوع ساده مرتب سازی در اکسل از بیشترین به کمترین انجام دهید،
و می توانید اهداف لینکی که معیارهای دامنه آنها به اندازه کافی بالا نیست را حذف کنید. این امر به خصوص زمانی بسیار مفید است که لیست بزرگی از وب سایتها در اختیار دارید و احساس می کنید که زمان لازم برای تماس با همه آنها را ندارید.
من اول تمایل به مرتب کردن بر اساس رتبه و پاک کردن هر چیزی که زیر نمره 1 دارد را دارم. اگر یک مجموعه بسیار بزرگ از نتایج داشته باشم، ممکن اسنت از شر هر چیزی در زیر نمره 2 خلاص شوم .
پس از آن مرتب سازی بر اساس اتوریتی دامنه را انجام می دهم و اگر من یک لیست بسیار بزرگ داشته باشم به طور کلی از هر چیزی در زیر DA30 یا DA35 خلاص خواهم شد.
با این حال، این یک علم دقیق نیست، به دلیل آنکه یک وب سایت جدید که می تواند بسیار خوب و مرتبط باشد ممکن است هنوز رتبه کافی و یا اتوریتی دامنه جمع نکرده باشد.
با این حال، اگر شما یک لیست بزرگ از اهداف لینک بالقوه دارید، بهتر است کاملا پرتکاپو آن را محدود کنید، به طوری که مجموعه ای با کیفیت خوب از وب سایت های باقی مانده برای کار کردن داشته باشید
نفوذ و تاثیرگذاری وبلاگ نویس
بخش مهمی از بدست آوردن تعداد زیادی از بازدید کنندگان مطالب شما این است که افراد با نفوذ برای به اشتراک گذاشتن را بیابید.
یافتن فقط یک فرد تاثیر گذار برای به اشتراک گذاشتن مطالب شما می تواند منجر به یک اثر بزرگ دنباله دار شنود، بطوری که بسیاری از فالورهای شخ نیز آن را به اشتراک بگذارند.
بنابراین، حتی اگر یک وبلاگ نویس که به نظر نمیرسند سایت یا وبلاگی نسبتا قوی داشته باشد، نیز میتواند تاثیرگذار باشد.
پس قبل از اینکه نفوذ آنها را در شبکه های اجتماعی بررسی کنید، آنها را حذف نکنید .
بعلاوه، شما به سادگی می توانید تک به تک به پروفایل های اجتماعی آنها بروید تا دریابید که چه تعداد فالور دارند، و غیره.
به یاد دارید که ما از Followerwonk برای جستجوی افراد بالقوه برای توسعه استفاده کردیم؟ خب، Followerwonk همچنین به شما معیارهایی در مورد هر فرد می دهد، مانند این که چه تعداد از مردم آنها را فالو می کنند و نمره نفوذ آنها چقدر است.
اگر شما یک فایل CSV از Followerwonk دانلود کنید، یک ستون مشاهده می کنید که شامل نمره نفوذ (influence score) است
موارد مرتب شده بر اساس این ستون نشان می دهد که کدام یک از افراد در توییتر بانفوذ ترین هستند.
این افراد احتمالا کسانی هستند که شما می خواهید هر چه سریعتر با آنها ارتباط برقرا کنید؛ چرا که آنها توانایی به اشتراک گذاری مطالب موجود را با تعداد زیادی از فالورها دارند .
احتمال لینک دادن
ادر این مرحله است که تحقیقات دستی شما به بازی برمی گردد.
همانطور که شما بدنبال فهرست اهداف لینک بالقوه هستید، باید سعی کنید ارزیابی نمایید که با چه احتمالی آنها به مطالب شما لینک میدهند
. ابزاری وجود ندارد که بتواند این کار را برای شما انجام دهد و شما باید خودتان آن را تعیین کنید. یکی از راه های ساده می تواند نمره دادن آنها از 1 تا 5 باشد که 1 به احتمال زیاد لینک نکردن و 5 به احتمال زیاد لینک کردن باشد .
سوالهایی که شما باید هنگامی که به آنها نمره می دهید از خود بپرسید
- آیا آنها قبلا محتوای خارجی به اشتراک گذاشته اند؟
- آیا موارد موجود مرتبط با مطالب من هستند؟ (به عنوان مثال یک وبلاگ نویس کاپ کیک باید از یک وبلاگ نویس مواد غذایی عمومی نمره بالاتری داشته باشد)
- آیا وبلاگ آنها فعال است؟ به عنوان مثال آنها در ماه گذشته مطلب گذاشته اند؟
این پرسش ها باید به شما یک شاخ از احتمال اینکه آنها به شما لینک میدهند یا نه ارائه نماید .
هنگامی که همه اطلاعات مورد نیاز را جمع آوری کردید، باید همه چیز را مرتب کنید به طوری که یک لیست از وبلاگ نویسان داشته باشید که :
– به احتمال زیاد به شما لینک میدهند .
– دارای معیارهای دامنه بالا هستند .
– دارای دنبال کننده های خوب در شبکه های اجتماعی هستند .
اینها وب سایتهایی هستند که شما باید اول از همه با آنها تماس بگیرید و پیام به شدت سفارشی و مناسب به آنها ارسال کنید.
نگاهی دیگر به وب سایت آنها کنید و سعی کنید تا سرنخ هایی پیدا کنید که میتواند شما را به آنچه که باید در ایمیل قرار گیرد هدایت نماید. این کمک خواهد کرد که پیام شما واقعی به نظر برسد .
این وب سایتها همچنین قدرت “کاشت” مطالب شما را دارند. این به این معنی است که وبسایتهای دیگر نیز ازمطالب شما آگاه خواهند شد، شاید حتی دیگر نیازی برای تماس با بسیاری از سایت هایی که لینک شما را در سایت های لینک شده می بینند، نخواهد بود .
در این مرحله، باید یک لیست خوب از وب سایت های با کیفیت داشته باشید که به احتمال زیاد علاقه مند به محتوایی که ایجاد کرده اید و یا کمپینی که اجرا می کنید باشند. اطلاعات تماس آنها و اولویت بندیها را دارید. حالا نوبت به تماس با آنها است
دست به کار شوید
حالا وقت آن است وارد عمل شویم و شروع به صحبت با مردم در مورد محتوای ارزشمند و یا کمپینمان کنیم. شما باید با اهداف سطح بالای خود کار را شروع کنید. زیرا آنها نه تنها می توانند به نتایج خوبی در اختیارتان بگذارند،
بلکه اگر به خوبی پاسخ دهند بعد از آن می توانید در زمانی که به وب سایت های کوچکتر دسترسی دارید از آنها به عنوان تایید محتوا از شبکه های اجتماعی استفاده کنید.
اگر وب سایت های کوچکتر ببینند که یک فرد تاثیر گذار یک قطعه از محتوایی را لایک کرده و آن را به اشتراک گذاشته، خیلی بیشتر به شما توجه می کنند و به تماستان پاسخ می دهند .
شما در حال تماس با یک فرد واقعی هستید
پشت وب سایتی که شما در حال تماس با آن هستید رباتی وجود ندارد که پاسخی بدهد یا نه.
این یک فرد واقعی است که، در واقع، احتمالا ایمیل های زیادی دریافت می کند. البته این موضوع در وبلاگ های محبوب بیشتر دیده می شود.
آنها یک فرد واقعی هستند و بهتر است برای ارتباط با آنها زمان صرف کنید و متنی مناسب ارسال کنید تا متوجه شوند که شما فقط یک اسپمر یا برنامه ایمیل خودکار نیستید.
ما در مورد چند راه خاص که شما می توانید انجام دهید قبلا صحبت کردیم، اما، باز تاکید میکنیم به یاد داشته باشید که شما در حال تماس با یک فرد واقعی هستید.
از خود بپرسید که اگر آنها را در زندگی واقعی ملاقات کنید، چگونه با این شخص صحبت میکنید.
شما یک مکالمه واقعی و تاثیرگذار با آنها دارید، نه مشابه مکالمه شما با افراد دیگر که در آن روز ملاقات کرده اید
همچنین، فکر نمیکنم وبلاگ نویسی صبک با این فکر که “امروز به چه کسی باید لینک بدهم؟” از خواب بیدار شود. آنها هیچ برنامه ای برای لینک دادن به شما ندارند؛
آنها کارهای دیگری نیز دارند که اولویت بالاتری از آنچه شما به آنها پیشنهاد میدهید، دارد. به همین دلیل، نباید فکر کنید که یک وبلاگ مدیون شماست؛ وظیفه شماست که به آنها بگویید که چرا سزاوار زمان، توجه و کمک آنها هستید .
اگر ایده تماس با یک فرد واقعی و توضیح دادن به آنها در مورد مطالبتان باعث میشنود کمی عصبی شوید، پس یک چک انجام دهید و مطمئن باشید که مطالب شما آنقدری که فکر می کنید، قابل اشتراک گذاری و با ارزش است.
در حالی که اعتماد به نفس کاذب می تواند یک اشتباه باشد، باید احساس اعتماد به نفس کافی در ایده خود داشته باشید تا این باور را به دست آوردید که مخاطبان واقعی به خوبی به آن واکنش نشنان میدهند.
اگر شما وبلاگ یا محتوایتان را به کسی در کوچه و خیابان نشان دهید آیا آنها واکنش خوبی به آن نشان میدهند؟
اگر نه، شما احتمالا قبل از شروع درخواست بک لینک هنوز کار زیادی در پیش دارید
چگونه پیام درخواست لینک بسازیم؟
به یاد داشته باشید که وبلاگ نویسانی که شما در حال تماس با آنها هستید احتمالا افرادی بسیار پرمشغله هستند.
اگر آنها وبلاگ محبوب با فالورهای زیاد بزرگ داشنته باشد، مشغله آنها بیشتر نیز است.
پیام شما باید به اندازه کافی جزئی شود تا توضیح دهد که چرا باید به آن اهمیت دهند، همچنین بایستی به اندازه کافی برای آنها کوتاه باشد تا همه چیز را بخوانند و بی حوصله نشده یا پیام را حذف نکنند .
در اینجا برخی از نکات که باید برای گذاشتن پیام به یاد داشته باشید وجود دارند
- به آنها بگویید که چرا آنها باید به شما اهمیت دهند .
- به آنها بگویید که چه عملی را شما دوست دارید که آنها انجام دهند .
- نشان دهید که شما واقعی هستید و نه یک اسپمر
به آنها بگویید که چرا آنها باید به شما اهمیت دهند
اگر شما در این مرحله از کمپین لینک بیلدینگ خود هستید، نباید در نوشتن این مطلب گیر کرده باشید.
اگر مشغول به کار بر روی یک تکه از محتوا هستید، درست در آغاز ایجاد آن باید پاسخ به این سوال راتعیین کرده باشید، “چرا هر کسی باید آنقدر به این مطلب اهمیت دهد که به آن لینک بدهد؟” دستاویزهای قبل را به یاد داشته باشید
- اخبار
- مطالب بامزه
- مطالب بح برانگیز
- تجسم داده ها
- رقابت
- اگو بیت
- فرم طولانی، محتوای دقیق
آیا مطالب شما با یکی از این موارد سازگار است؟ اگر نه، موارد منحصر به فرد دیگری در مورد محتوایی که ممکن است باعث اهمیت دادن کسی شود وجود دارد؟
وبلاگ نویسی که شما در حال تماس با او هستید احتمالا در صنعت شما فعال است و در مورد موضوع مطالب شما اطلاعات زیادی دارد،
بنابراین نگاهی به پست های اخیر وبلاگ آنها بیندازید و در صورت امکان، آن پستها را دلیلی بر اینکه شاید بخواهند با وبلاگ شما آشنا شوند، ذکر کنید
به عنوان مثال، اگر در حال تماس با یک وبلاگ نویس هستید که از طرفداران پرپاقرص فیلم است، ممکن است به تازگی در مورد یک فیلم که واقعا مورد توجهشان بود در وبلاگ شان نوشته باشند.
اگر مطالب شما شامل فیلم و فیلمی که آنها در مورد آن نوشته اند باشد، آن را ذکرکنید این امر نه تنها به آنها می گوید که چرا آنها باید به مطالب شما اهمیت دهند،
همچنین نشان می دهد که شما وقت گذاشته اید و وبلاگ آنها را خوانده اید و برایشان یک کپی از متنی که برای دیگران هم میفرستید را نفرستاده اید
به آنها بگویید که چه عملی را دوست دارید که آنها انجام دهند
بسیاری از ایمیل های معمولا حول موضوعاتی است که برای فرستنده مهم است.
برخی ممکن است جرات ذکر عبارت “لینک” و یا “SEO” را از ترس اینکه وبلاگ نویس ایمیل را اسپم کند ندارند.
با این حال ما باید در واقع راهی بیابیم که این وبلاگ نویس به آنچه ما می خواهیم عمل کند. گاهی ممکن است عکس العمل نه فقط در مورد یک لینک ساده باشد.
این می تواند در مورد تعدادی از چیزها، از جمله موارد زیر باشد
- به اشتراک گذاری مطالب شما در شبکه های اجتماعی مانند توییتر، فیس بوک یا + Google
- جاسازی محتوای شما اگر یک اینفوگرافیک و یا ویجت است
- پذیرش یک پست مهمان از شما، مربوط به محتوای شما و لینک به آن
- نوشتن مقاله ای توسط وبلاگ نویس در مورد محتوای شما و لینک دادن به آن
اینها تنها چند نمونه هسنتند، اما می توانید به سرعت مشاهده کنید که سطوح مختلفی از اقدامات و موانع برای هر یک وجود دارد که متفاوت است.
به عنوان مثال، برای وبلاگ نویس نوشتن مقاله اختصاصی در رابطه با موضوعی و لینک دادن به مطالب شما زمانبر و این درخواستی بزرگ است.
در مقابل، به سادگی به اشتراک گذاری آن در شبکه های اجتماعی احتمالا حداکثر چند دقیقه زمان می برد .
هنگامی که پیام خود را تهیه می کنید شما باید حساب اوضاع را بکنید و آگاه باشید که هرچه بیشتر از یک وبلاگ نویس درخواست لینک داشته باشید،
باید مطالب وبسایت یا وبلاگ شما قانع کننده تر و جالبتر باشد . اعمال بالا بایکدیگر ناسازگار نیستند. شما ممکن است نتایج بزرگی را تجربه کنید.
اگر یک وبلاگ نویس با نفوذ به شما لینک کند و یک لینک را با شبکه های اجتماعی خود به اشتراک گذارد. اگر یک پاسخ کمی منفی دریافت کنید، در همان زمان، همونین میتوانید یک تاکتیک ظریف بکار برید.
برای مثال، اگر اولین اقدام شما برای به دست آوردن نظر وبلاگ نویس برای معرفی کوتاه مطلب، وبلاگ یا وبسایتتان با نظر منفی روبرو شدید،
اما آنها آنچه شما انجام داده اید را دوست دارند، میتوانید پیگیری کنید و به جای آن، درخواست توئیت نمایید.
اگر در حال تماس با یک وبلاگ نویس با نفوذ باشید که به چند درخواستتان نه گفته، اما به احتمال زیاد دارای فالورهای بزرگ اجتماعی هست، این گزینه بسیار مفید خواهد بود
پیشنهاد می کنیم این مطالب رو هم ببینید::
- آموزش لینک بیلدینگ (بخش اول) آموزش لینک بیلدینگ چیست و چرا مهم است اگر به...
- راهنمای شبکه های اجتماعی (بخش ششم) ادامه مبحث راهنمای شبکه های اجتماعی وبلاگ نویسی: اول از...
- آشنایی با آخرین الگوریتم های گوگل 4 آشنایی با آخرین الگوریتم های گوگل در 24 آوریل سال2012...
- آموزش گام به گام سئو 2 در قسمت اول در مورد آموزش گام به گام سئو...
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.